Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

"Most már merem én is ajánlani az 1.4-et

Nekem is ilyen van. Ha nem jársz megpakolva hegynek föl, akkor bőven elég.

Én egyedül járok főleg vele+ 50-100 kg cucc.

Fogyi:

5.8 ez nagyon jó volt, hosszú távon 100-max 110.

Átlagban 6.2-6.5 körül eszik."

Na Hello Emberek!

Mintha a mostani gépem fogyasztását olvasnám... :lol:

A tempó eddig is olyan családias és max. 100-110. Nem versenyezni, családi gépnek kell :lol:.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, megerősítettétek a szándékomat! Nyert az 1.4-es benzines :lol: ! Hogy mikor lesz belőle valami, még nem tudom, de pár hónapon múlva tervezzük.

Mindenkinek minden jót, ÜDV! :D

Link to comment
Megosztás:

A tempó eddig is olyan családias és max. 100-110. Nem versenyezni, családi gépnek kell :lol:.

Ha döntően nem városban mész, és az egész kiccsalád veled szokott utazni, a helyedben átgondolnám az 1.6-ost.

Nem a végsebesség a meghatározó, hanem a nyomaték. Egy előzésnél is biztonságosabb ~ 1600 cm3. És országuton egyenletes tempóval kevesebbet is fogyaszt. +klímát, +futót, +csurigcsomagtartót jobban bírja.

A családi gép az elvileg mindenre jó kell, hogy legyen! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha döntően nem városban mész, és az egész kiccsalád veled szokott utazni, a helyedben átgondolnám az 1.6-ost.

Nem a végsebesség a meghatározó, hanem a nyomaték. Egy előzésnél is biztonságosabb ~ 1600 cm3. És országuton egyenletes tempóval kevesebbet is fogyaszt. +klímát, +futót, +csurigcsomagtartót jobban bírja.

A családi gép az elvileg mindenre jó kell, hogy legyen! :lol:

Tudomásom szerint ugyanazon fordulaton megy mindkét motor azonos sebességnél. Ezért valamivel többet fogyaszt az 1.6. Nekem 1.4-esem van, de ha most kellene választani akkor valószínűleg az 1.6 melett döntenék. Azt a néhány decit nem sajnálnám tőle. Szerintem eléggé nyomatékszegény az 1.4. Ez klímával meg különösen igaz.

Ami miatt meg jó, az 5.8-6.2/100km. Ez nem városba, és nem zargatva, viszont többnyire rövid távon, nálam.

Szóval nehéz dönteni vásárláskor. Az elvárásokhoz kell igazítani, és akkor nem érhet csalódás senkit.

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint ugyanazon fordulaton megy mindkét motor azonos sebességnél. Ezért valamivel többet fogyaszt az 1.6. Nekem 1.4-esem van, de ha most kellene választani akkor valószínűleg az 1.6 melett döntenék. Azt a néhány decit nem sajnálnám tőle. Szerintem eléggé nyomatékszegény az 1.4. Ez klímával meg különösen igaz.

Ami miatt meg jó, az 5.8-6.2/100km. Ez nem városba, és nem zargatva, viszont többnyire rövid távon, nálam.

Szóval nehéz dönteni vásárláskor. Az elvárásokhoz kell igazítani, és akkor nem érhet csalódás senkit.

Azért az jó érzés, hogy nem szíjas, hanem láncos a gép :lol:

Link to comment
Megosztás:

És amiről még senki nem beszélt, az 1.6-osnak kb másfélszer annyi a kötelezője mint az 1.4-esnek. De lehet, hogy ez csak nálam volt szempont? :lol: Már bocs hogy beleszólok. Ha erő kell, meg gyors előzés akkor egyértelmű a kérdés. Én is mentem Balcsira telepakolva az 1.4-essel. Hegynek felfele ... hát végül is odaértünk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

És amiről még senki nem beszélt, az 1.6-osnak kb másfélszer annyi a kötelezője mint az 1.4-esnek. De lehet, hogy ez csak nálam volt szempont? :lol: Már bocs hogy beleszólok. Ha erő kell, meg gyors előzés akkor egyértelmű a kérdés. Én is mentem Balcsira telepakolva az 1.4-essel. Hegynek felfele ... hát végül is odaértünk. :lol:

Pontosan ezért is kell az elvárások szerint dönteni. Mert ugye minnél többet várunk, az annál többe kerül.

Én szeretem az 1.4-est is, de szerintem jobban tudnám szeretni az 1.6-ost :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint ugyanazon fordulaton megy mindkét motor azonos sebességnél. Ezért valamivel többet fogyaszt az 1.6. Nekem 1.4-esem van, de ha most kellene választani akkor valószínűleg az 1.6 melett döntenék. Azt a néhány decit nem sajnálnám tőle. Szerintem eléggé nyomatékszegény az 1.4. Ez klímával meg különösen igaz.

Ami miatt meg jó, az 5.8-6.2/100km. Ez nem városba, és nem zargatva, viszont többnyire rövid távon, nálam.

Szóval nehéz dönteni vásárláskor. Az elvárásokhoz kell igazítani, és akkor nem érhet csalódás senkit.

Lehet, hogy uazon a fordulaton megy, de terhelésnél (sebesség, tömeg, klíma, emelkedő) nagyobb mértékben nő a fogyasztása az 1.4-esnek, ezért ezt nem lehet ilyen egyszerűen meghatározni. +jobban megy, tehát kevésbé nyomod a nagy motornak.

A kötelező évi szintem kb egy 10essel biztos drágább. Az adó is párezer forinttal, összesen egy tank benzin/év a difi.

Egyébként meg ki kell próbálni, az a tuti. Akkor tényleg nem érheti csalódás az új gazdát.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy uazon a fordulaton megy, de terhelésnél (sebesség, tömeg, klíma, emelkedő) nagyobb mértékben nő a fogyasztása az 1.4-esnek, ezért ezt nem lehet ilyen egyszerűen meghatározni. +jobban megy, tehát kevésbé nyomod a nagy motornak.

A kötelező évi szintem kb egy 10essel biztos drágább. Az adó is párezer forinttal, összesen egy tank benzin/év a difi.

Egyébként meg ki kell próbálni, az a tuti. Akkor tényleg nem érheti csalódás az új gazdát.

A biztosítás is drágább a nagyobb motorra, illetve drágább egy kicsit a nagyobb motor....

Amugy aki sokat autópályázik, az biztossan jobban kijön az 1.6-os motorral.... (volt aki még 1.2-esel is beérte klimával :lol: )

Link to comment
Megosztás:

És amiről még senki nem beszélt, az 1.6-osnak kb másfélszer annyi a kötelezője mint az 1.4-esnek. De lehet, hogy ez csak nálam volt szempont? :lol:

B10-ben vagyok, végülis olyan sokkal nem lehet több a kötelező. :lol:

Meg hát csak hosszútávra lenne telecsomagtér- de az tele -, helyben és rövidtávra csak család. Esetleg még szóbajönne a 4 ajtós is, a franc tudja. Egyenlőre Caravan. :lol:

Link to comment
Megosztás:

B10-ben vagyok, végülis olyan sokkal nem lehet több a kötelező. :lol:

Meg hát csak hosszútávra lenne telecsomagtér- de az tele -, helyben és rövidtávra csak család. Esetleg még szóbajönne a 4 ajtós is, a franc tudja. Egyenlőre Caravan. :lol:

Négyajtósat ne vegyél baromira nehezen pakolható (azon a szűk kis lyukon szinte nem fér be semmi), akkor inkább az ötajtósat ajánlom, abban én vittem pl mosogatógépet, ami 5-5 cm-el volt kisebb, mint a kocsi beltere és befért. Persze hátsó üléssor lehajtva.

Link to comment
Megosztás:

A biztosítás is drágább a nagyobb motorra, illetve drágább egy kicsit a nagyobb motor....

Amugy aki sokat autópályázik, az biztossan jobban kijön az 1.6-os motorral.... (volt aki még 1.2-esel is beérte klimával :lol: )

Szerintem az 1.4-esnek nem az autópálya a gond. Az nagyon fekszik neki! Oda felesleges a nagyobb motor véleményem szerint.

100-tól már egész jól megy klímával is. Inkább a hegyek, előzések, városba klíma, ahol kevésnek tűnik számomra.

Link to comment
Megosztás:

Ha pakolni akarsz, akkor a sedanról én is lebeszélnélek az említett kicsike nyílás miatt. Nekem az F sedan volt, és alig tudtam pakolni. A beltere jó lenne, de a nyílás mérete miatt nagyobb cuccok nem férnek be.. A G sem sokkal másabb sedanban. Én alapvetően caravant kerestem, de akárhányat néztem, mindegyiknél elhazudták a futásteljesítményt, így maradt az 5 ajtós (uhu tanácsára) és nem bántam meg. egészen jól pakolható.

Link to comment
Megosztás:

Ha pakolni akarsz, akkor a sedanról én is lebeszélnélek az említett kicsike nyílás miatt. Nekem az F sedan volt, és alig tudtam pakolni. A beltere jó lenne, de a nyílás mérete miatt nagyobb cuccok nem férnek be.. A G sem sokkal másabb sedanban. Én alapvetően caravant kerestem, de akárhányat néztem, mindegyiknél elhazudták a futásteljesítményt, így maradt az 5 ajtós (uhu tanácsára) és nem bántam meg. egészen jól pakolható.

Ezt meg erősíthetem én is. Ez az első autóm, amibe nem cipőkanállal fért be nyaraláskor a sok-sok cuccos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha pakolni akarsz, akkor a sedanról én is lebeszélnélek az említett kicsike nyílás miatt. Nekem az F sedan volt, és alig tudtam pakolni. A beltere jó lenne, de a nyílás mérete miatt nagyobb cuccok nem férnek be.. A G sem sokkal másabb sedanban. Én alapvetően caravant kerestem, de akárhányat néztem, mindegyiknél elhazudták a futásteljesítményt, így maradt az 5 ajtós (uhu tanácsára) és nem bántam meg. egészen jól pakolható.

Nekem lépcsőshátú az autóm és tényleg nehéz bele pakolni. Csomagot, bőröndöt sporttáskát azt rengeteget elnyel, tehát hosszabb útra kiváló, de az új gáztűzhelyet nem ezzel fogod hazavinni. Talán elegánsabb, viszont kevésbé sportos (mondjuk ez ízlés dolga). Nincs hátsó ablaktörlő, és teló sem, ami kitartja a csomagtér ajtaját. Ez kevesebb meghibásodási lehetőség hosszabb távon gondolkozva.

A hátsó ablak nem koszolódik úgy, mint az 5ajtósnál, de tolatni/kilátni nehezebb. Kicsit súlyosabb, mint az 5 ajtós, tehát elvileg minimálisan többet fogyaszt/lassabban gyorsul.

Link to comment
Megosztás:

Nekem lépcsőshátú az autóm és tényleg nehéz bele pakolni. Csomagot, bőröndöt sporttáskát azt rengeteget elnyel, tehát hosszabb útra kiváló, de az új gáztűzhelyet nem ezzel fogod hazavinni.

Jó 15 éve volt egy ilyen lépcsőshátú vs. ötajtós összehasonlító teszt egy autós újságban (OFF márkával), ott erre a dilemmára a következőt írták: hűtőszekrényt meg gáztűzhelyt ritkán vesz az ember, akkor meg olyan helyen kell venni ahol ingyen házhozszállítják (esetleg a régit is elviszik), viszont nyaralni adott esetben akár minden évben mész, akkor meg kell a hely a bőröndöknek.

Link to comment
Megosztás:

Nekem lépcsőshátú az autóm és tényleg nehéz bele pakolni. Csomagot, bőröndöt sporttáskát azt rengeteget elnyel, tehát hosszabb útra kiváló, de az új gáztűzhelyet nem ezzel fogod hazavinni. Talán elegánsabb, viszont kevésbé sportos (mondjuk ez ízlés dolga). Nincs hátsó ablaktörlő, és teló sem, ami kitartja a csomagtér ajtaját. Ez kevesebb meghibásodási lehetőség hosszabb távon gondolkozva.

A hátsó ablak nem koszolódik úgy, mint az 5ajtósnál, de tolatni/kilátni nehezebb. Kicsit súlyosabb, mint az 5 ajtós, tehát elvileg minimálisan többet fogyaszt/lassabban gyorsul.

Csak érdekesség képpen az 5 ajtósnak sem koszolódik trutyis időben a hátsó szélvédője,a caravan-nak már inkább.

Link to comment
Megosztás:

Jó 15 éve volt egy ilyen lépcsőshátú vs. ötajtós összehasonlító teszt egy autós újságban (OFF márkával), ott erre a dilemmára a következőt írták: hűtőszekrényt meg gáztűzhelyt ritkán vesz az ember, akkor meg olyan helyen kell venni ahol ingyen házhozszállítják (esetleg a régit is elviszik), viszont nyaralni adott esetben akár minden évben mész, akkor meg kell a hely a bőröndöknek.

Na ja, de hiába fér el a csomagtartóban a bőrönd mondjuk előre kalkulált méretek alapján, ha a nyíláson nem tudod beforgatni.

Én nem egyszer jártam így az F-el.

Link to comment
Megosztás:

Csak érdekesség képpen az 5 ajtósnak sem koszolódik trutyis időben a hátsó szélvédője,a caravan-nak már inkább.

Lehet hogy meglep, de van rajta ablaktörlő és mosó is. :lol:

Az már sokkal kellemetlenebb, hogy a nyitógomb és a kilincs milyen trutyis tud olyankor lenni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ja, de hiába fér el a csomagtartóban a bőrönd mondjuk előre kalkulált méretek alapján, ha a nyíláson nem tudod beforgatni.

Én nem egyszer jártam így az F-el.

Még sosem láttam akkora bőröndöt amit ne lehetne beforgatni egy sedan csomagtartónyílásáan, de ha létezne is, tutira nem bírnám el úgyhogy nem is kísérletezek vele.

Mondjuk a ferdehátúak se jobbak ebből a szempontból, mert ott meg beférne a nyíláson, csak a csomagtartó ajtaját nem tudod lecsukni miatta (mert ugye annak meg kisebb a csomagtere), úgyhogy 1:1.

Link to comment
Megosztás:

Így van! A sedanba sok pici cucc befér mert nagyobb a térfogata, de a páratlan ajtósakba meg egy nagyobb cucc is befér de sajnos mellé nem tudsz pakolni mert az össsz térfogata meg kisebb. A minap egy neon armatúrát 2 óra alatt tuszkoltam bele szegénybe (sedanos vagyok) de utána a maradék 4 az már a hátsó és az első ülések közé ment. Élvezték is a munkatársak mire hazaértem velük Nyíregyházáról Dújvba :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.