Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Meg talán attól annyira nem kell félni, hogy elszakad mint a szíj, és szétcseszi a vezérlést. Valamint nem kell x ezrenként cserélni, mert sokkal többet bír, mint a szíj.

Ez, így, ebben a formában neeem igaz! :o

Kell cserélni, de sokkal hosszabb a futásteljesítménye. Legalább akkora galibát tud okozni a kopott, nyúlt lánc, mint a szíj. Opelnél szakadt láncról még nem hallottam, szíjról igen, de azért is a két tulaj okolható (elmulasztott csere ill. durva visszaváltások).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G, es egyben elso hasznaltauto vasarlas elott allok, ezert felmerult bennem jo nehany kerdes.

Egyreszt olyan 1.6-os benzines ezustmetal ferdehatu 4-5 ev kozotti autot szeretnek, ami max 100 ezret futott. Na most hetek ota bongeszem a hasznaltauto.hu-t meg az expresszt, de 1.4-esbol tonna szamra talalok kocsikat, de 1.6-ost ilyen szinben alig. Eddig par het alatt 2 jott szoba, azokat meg mar el is vittek. Lehet, hogy fel kene adni az 1.6-ost, es inkabb keressek 1.4-est? Viszont csaladnak lenne az auto, nyaron gyakran hasznalnank a legkondit is, azt meg nem szeretnem, ha a gazpedal ilyenkor nem vagy csak alig reagalna. Egyebkent nagyon nyugodtan vezetek, na azert nem nagypapasan, de aki idaig az autoban ult, sosem panaszkodott, hogy felne :o

Masreszt nem igazan tudok kiigazodni, hogy az Z16XE motorok mind zabaljak-e az olajat, vagy csak a 2004 es azelott gyartottaknal?

Erdemes Z16XEP motorosat venni, vagy nem eri meg az a cca. 6%-os fogyasztascsokkenes, mert ha egyszer valami tonkremegy benne, a sporolt benzin tobbszoroset rakoltom?

Ritkak az 1.6-os twinportos Astra G-k, 1.4-eshez kepest legalabbis tizedannyi sincsen, ugyhogy annak is kisebb az eselye, hogy egy jol tartottat kifogjak :)

Twinport tulajoktol kerdeznem: zavaro a lancos hajtas meg a twinport szelep hangja?

Szerintetek mennyi ideig erdemes nezelodni? Tavaszig mindenkeppen szeretnek autot, de nagyon pang a hasznaltauto piac, legalabbis amennyire az Astrakat latom, nem igazan kerulnek fel uj hirdetesek.

Tudtok ajanlani jo szervizt Pesten vagy kornyeken, ahol par ezer forintert atnezik a kocsit, mielott megvennem? Miket mondjak, mit nezzenek meg, hogy semmikepp ne erjen meglepetes? Ha az auto telepen van, meg szoktak engedni, hogy kivigyuk egy szervizbe atnezetni? Vagy ha nem engedik, eleve jobb ha elfelejtem a kocsit, ugye?

Es mi van akkor, ha a telep mondjuk 120 km-re az ismeros szerviztol? Vigyek inkabb szerelot magammal? Csak akkor meg kerdes ugye, hogy hogy nezunk az auto ala, merunk kompressziot a hengerekben, stb...

Nagyon megkoszonnem, ha tudnatok segiteni! :D

Jó sok mindent írtál. No nézzük.

1,4 vs 1,6

Szerintem próbáld ki mindkettőt, aztán dönts. Lehetőleg vidd el a család apraja nagyját, legyen tele a kocsi és úgy próbáljátok ki, hogy mit megy. Aztán döntsd el, hogy melyik kell Nektek. Szerintem 1,6-oshoz nagy szerencse kell. Azt nagyrészt csak cégek vették meg, és leginkább Caravant. Mivel cégesek, ezért aligha futott 4-5 éves korára kevesebb, mint 100.000-t.

Szervizesek szerint 1,4-en még nem nagyon cseréltek twinport szelepet.

Addig nézelődj, amíg meg nem találod az igazit, de akkor ne tökölj. Csak azért ne vegyél autót, mert eljött a tavasz.

Szerviz ügyben keresd Uhu-t, igaz Budaörs, de megéri elmenni odáig. Ha nem engedik elvinni szervizbe, akkor gondolkodás nélkül sarkon kell fordulni.

Mit kell nézni témakörben olvass vissza, minden le van itt írva, a dudagombtól pedálokig.

Link to comment
Megosztás:

Mennyivel fogyaszt többet egy 1,4-es Caravan, az 5 ajtós kivitelnél ?

szerintem minimális . de a kombit inkább ajánlom igazi varázsdoboz majdnem minden belefér.

eus raklapból 6-7 db tuti

2,5M vízmérték

számítógép asztal egyben

mosógép mosogatógép

30 csomag laminált parketta segédanyagokkal

pecabotok +minden felszerelés 2 3 emberre

egyheti nyaralási cucc 5 személyre+ 1heti kaja apartmanhoz és még nem volt csurig

egy biztos kombi vagy semmi :o

Link to comment
Megosztás:

Látom neked is kombi van, de dízel.

Az pedig egy kicsit más.

Benzinesektől várnák tanácsot.:-)

szerintem minimális . de a kombit inkább ajánlom igazi varázsdoboz majdnem minden belefér.

eus raklapból 6-7 db tuti

2,5M vízmérték

számítógép asztal egyben

mosógép mosogatógép

30 csomag laminált parketta segédanyagokkal

pecabotok +minden felszerelés 2 3 emberre

egyheti nyaralási cucc 5 személyre+ 1heti kaja apartmanhoz és még nem volt csurig

egy biztos kombi vagy semmi :o

Link to comment
Megosztás:

Látom neked is kombi van, de dízel.

Az pedig egy kicsit más.

Benzinesektől várnák tanácsot.:-)

Szerintem ezen ne rugózz!Egy jól felszerelt 5 ajtós van olyan nehéz, majdcsak

mint egy alap caravan.Minden motor más és más,azonos típuson belül is,láthatod itt a fogyasztási adatokban.

Egyiknek kijön 6,5 -ből a másik örül,ha 8-ból megvan.

Max,ha van 1 l. fogyasztás különbség,azt meg óvatos pedálkezeléssel, kis odafigyeléssel kompenzálni tudod.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezen ne rugózz!Egy jól felszerelt 5 ajtós van olyan nehéz, majdcsak

mint egy alap caravan.Minden motor más és más,azonos típuson belül is,láthatod itt a fogyasztási adatokban.

Egyiknek kijön 6,5 -ből a másik örül,ha 8-ból megvan.

Max,ha van 1 l. fogyasztás különbség,azt meg óvatos pedálkezeléssel, kis odafigyeléssel kompenzálni tudod.

A Caravan annyival fogyaszthat többet, amennyivel többet belepakolsz. Nem véletlenül vesz vki kombinét. Szerintem nem lehet összehasonlítani a kettőt, mert két különböző kategória.

Link to comment
Megosztás:

Nekem c14se-vel van tapasztalatom. Ferdehátúval 6-6,5 körül jártam, a kombinak kellett 7l ugyanúgy használva... Sebességhatárokat többé-kevésbé betartva, túlnyomórészt lakott területen kívül.

Gépkönyv szerint is többet kér a Caravan, talán a kevésbé áramvonalas forma miatt?

Link to comment
Megosztás:

Nekem c14se-vel van tapasztalatom. Ferdehátúval 6-6,5 körül jártam, a kombinak kellett 7l ugyanúgy használva... Sebességhatárokat többé-kevésbé betartva, túlnyomórészt lakott területen kívül.

Gépkönyv szerint is többet kér a Caravan, talán a kevésbé áramvonalas forma miatt?

más áttételű a váltó, lehet kisebb az áttételezés többet forog azonos motorfordulaton

Link to comment
Megosztás:

Nekem c14se-vel van tapasztalatom. Ferdehátúval 6-6,5 körül jártam, a kombinak kellett 7l ugyanúgy használva... Sebességhatárokat többé-kevésbé betartva, túlnyomórészt lakott területen kívül.

Gépkönyv szerint is többet kér a Caravan, talán a kevésbé áramvonalas forma miatt?

Meg a nagyobb önsúly miatt is.

Link to comment
Megosztás:

egyenletes sebességnél ennek nincs nagy jelentősége... Szerintem

Ott nincs, de az oda való felgyorsításban van, és az a pár deci már meg is lehet ebből. Ha kevés a város, akkor persze kevésbé jöhet ki a különbség.

Egyébként ha egyhapsi cartárs sokat cuccol (vagy jobban tetszik neki a kombifazon), akkor Caravan, ha nem, akkor 4 vagy 5 ajtós. A fogyasztás oldaláról nehéz ezt kisakkozni.

Link to comment
Megosztás:

A "nem kell x ezrenként cserélni" mondatot gondolom úgy érti a cartárs hogy nincsen gyártó által meghatározott csereintervallum a láncra, hanem akkor kell cserélni ha csörög/megnyúlt, ez pedig vezetési stílustól függően lehet 30, de akár 300e km is.

Jut eszembe! Mintha lett volna visszahívás is lánc miatt! Talán 1.2-re? Emlékezetem szerint is az 1.2 tulajoknak szokott korán (pár 10.000 km) gondja lenni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdtem 1.4-eseket is nezni, mert 1.6-osokbol alig van valami a piacon. Plusz a forumokbol is azt olvastam ki, hogy az 1.6-os nem twinporttal tobb a problema, sok olajat eszik, stb.

Hasznaltauto.hu-n ezt a kettot szemeltem ki (igazabol 8-at, csak abbol ez a ketto a leginkabb ami szoba jon, mert nincs tul messze Pesttol):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra....000km_-4275626

Itt nem irjak, de 2007/03-ban gondolom mar csak Z14XEP-vel szerelt autokat gyartottak. Fura az, hogy csak 45 ezret futott, es ennyiert adjak. Mi lehet a buktato? Ranezesre nem futott ez tobbet 60-70 ezernel, ahogy nezem meg a gyari gumik vannak rajta es eleg jo allapotuak. Valamint a belso ter sem nez ki rosszul.

Meg tovabbi furcsasag, hogy a fenyszoroi nem a megszokott szinuek. Le van korben sotetitve feketere? Ez mi? Feature vagy lampatestet kellett cserelni valamiert?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...winport-4278452

Talan elony, hogy nem latom, hogy autokereskedesbol jonne, inkabb a tulajdonos fenykepezhette a haz elott, igy a 75e km meg talan igaz is lehet. A motor ranezesre rendben van, nincs kinyalva, de nem is latszik olajnyom. A belso kepek nem mondanak sajnos sokat es rossz felbontasuak is, de mivel tolem alig 20 percre arulja, lehet, hogy megerni elmenni ide is, es megnezni belulrol is.

Az mitol lehet, hogy ide sajat tomeghez csak 1070 kg van irva, mig a masikhoz 1163kg? Ekkora elteres lehet ket azonos tipusu auto kozott? Ja, es itt 1364 ccm-t ir, a masikhoz meg 1388 ccm-t. Ez mi? Nem ugyanolyan bennuk a motor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdtem 1.4-eseket is nezni, mert 1.6-osokbol alig van valami a piacon. Plusz a forumokbol is azt olvastam ki, hogy az 1.6-os nem twinporttal tobb a problema, sok olajat eszik, stb.

Hasznaltauto.hu-n ezt a kettot szemeltem ki (igazabol 8-at, csak abbol ez a ketto a leginkabb ami szoba jon, mert nincs tul messze Pesttol):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra....000km_-4275626

Itt nem irjak, de 2007/03-ban gondolom mar csak Z14XEP-vel szerelt autokat gyartottak. Fura az, hogy csak 45 ezret futott, es ennyiert adjak. Mi lehet a buktato? Ranezesre nem futott ez tobbet 60-70 ezernel, ahogy nezem meg a gyari gumik vannak rajta es eleg jo allapotuak. Valamint a belso ter sem nez ki rosszul.

Meg tovabbi furcsasag, hogy a fenyszoroi nem a megszokott szinuek. Le van korben sotetitve feketere? Ez mi? Feature vagy lampatestet kellett cserelni valamiert?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...winport-4278452

Talan elony, hogy nem latom, hogy autokereskedesbol jonne, inkabb a tulajdonos fenykepezhette a haz elott, igy a 75e km meg talan igaz is lehet. A motor ranezesre rendben van, nincs kinyalva, de nem is latszik olajnyom. A belso kepek nem mondanak sajnos sokat es rossz felbontasuak is, de mivel tolem alig 20 percre arulja, lehet, hogy megerni elmenni ide is, es megnezni belulrol is.

Az mitol lehet, hogy ide sajat tomeghez csak 1070 kg van irva, mig a masikhoz 1163kg? Ekkora elteres lehet ket azonos tipusu auto kozott? Ja, es itt 1364 ccm-t ir, a masikhoz meg 1388 ccm-t. Ez mi? Nem ugyanolyan bennuk a motor?

Az elsőnek szerintem volt fényezve a jobb oldala, de ez még nem biztos, hogy kizáró ok. :o Ezenkívül a sötétített lámpák nem tudom, hogy rendelhetőek-e voltak CII-nél, de a régebbi Njoy felszereltségű Astrákat adták ilyen sötátített lámpákkal.

Amúgy szerintem egész pofás mindkettő képről :D .... lehet, hogy élőben majd mást mutat! Meg kell nézni őket.

Link to comment
Megosztás:

Hol a szőnyeg, hol a gyári akksi? A lámpa lehet akár feature is. Megkérdezném hol vannak az eredeti lámpicskuk. Ezek az njoy lámpaként elhíresült lámpák. 2007-ben már extraként sem lehetett rendelni, ez valami utólagos cucc benne. Jobb esetben hella, rosszabb esetben vmi utángyártott.

A műszaki adateltérésekről általában a kedves okmányirodások tehetnek. Nem érnek rá megnézni a műszaki adatlapot, ilyen autó már volt alapon bedobják. A Classic II-k könnyebbek és a motor hengerürtartalma is kisebb, mert tök más. Amit Te belinkeltél elvileg már mindkettő CL2.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdtem 1.4-eseket is nezni, mert 1.6-osokbol alig van valami a piacon. Plusz a forumokbol is azt olvastam ki, hogy az 1.6-os nem twinporttal tobb a problema, sok olajat eszik, stb.

Hasznaltauto.hu-n ezt a kettot szemeltem ki (igazabol 8-at, csak abbol ez a ketto a leginkabb ami szoba jon, mert nincs tul messze Pesttol):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra....000km_-4275626

Itt nem irjak, de 2007/03-ban gondolom mar csak Z14XEP-vel szerelt autokat gyartottak. Fura az, hogy csak 45 ezret futott, es ennyiert adjak. Mi lehet a buktato? Ranezesre nem futott ez tobbet 60-70 ezernel, ahogy nezem meg a gyari gumik vannak rajta es eleg jo allapotuak. Valamint a belso ter sem nez ki rosszul.

Meg tovabbi furcsasag, hogy a fenyszoroi nem a megszokott szinuek. Le van korben sotetitve feketere? Ez mi? Feature vagy lampatestet kellett cserelni valamiert?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...winport-4278452

Talan elony, hogy nem latom, hogy autokereskedesbol jonne, inkabb a tulajdonos fenykepezhette a haz elott, igy a 75e km meg talan igaz is lehet. A motor ranezesre rendben van, nincs kinyalva, de nem is latszik olajnyom. A belso kepek nem mondanak sajnos sokat es rossz felbontasuak is, de mivel tolem alig 20 percre arulja, lehet, hogy megerni elmenni ide is, es megnezni belulrol is.

Az mitol lehet, hogy ide sajat tomeghez csak 1070 kg van irva, mig a masikhoz 1163kg? Ekkora elteres lehet ket azonos tipusu auto kozott? Ja, es itt 1364 ccm-t ir, a masikhoz meg 1388 ccm-t. Ez mi? Nem ugyanolyan bennuk a motor?

Az elsőnél gyanus, hogy csak az első lámpa sötétített, a hátsó nem, de ezt akár utólag is cserélhette, ha a tulajnak ez jobban tetszik (erre érdemes rákérdezni). Futásteljesítménye szerintem inkább 100 körül van. Ami még érdekes, hogy akksit cseréltek benne, ezt is meg lehet kérdezni, mi indokolta.

A második nehezebb dió, kicsit fényes már a kormánya, és szerintem picit magas az ára is. Hűtőfolyadék szintje alacsony. Ha tényleg nincs messze, akkor érdemes megnézni, kérdezősködni.

A köbcentinél a 1389-es z14xe motorkódú, a 1364-es pedig z14xep (twinport)

A tömeg nem annyira számottevő, felszereltségtől és az eltérő motortól is függhet.

Link to comment
Megosztás:

Az elsőnél gyanus, hogy csak az első lámpa sötétített, a hátsó nem, de ezt akár utólag is cserélhette, ha a tulajnak ez jobban tetszik (erre érdemes rákérdezni). Futásteljesítménye szerintem inkább 100 körül van. Ami még érdekes, hogy akksit cseréltek benne, ezt is meg lehet kérdezni, mi indokolta.

A második nehezebb dió, kicsit fényes már a kormánya, és szerintem picit magas az ára is. Hűtőfolyadék szintje alacsony. Ha tényleg nincs messze, akkor érdemes megnézni, kérdezősködni.

A köbcentinél a 1389-es z14xe motorkódú, a 1364-es pedig z14xep (twinport)

A tömeg nem annyira számottevő, felszereltségtől és az eltérő motortól is függhet.

Ja, csak 2007-ben már rég nem gyártottak Z14XE-t. Max a forgalmiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.