Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sikerült kiszedni a CAR300-at... a titok a kampós végű, átmérő 3,5mm-es SZÖG :lol:

NADE, ma este volt egy "hoszabb" utam, és hazafele ráraktam a Távolsági Fszórót és elkezdett villogni a lámpa, majd a Check engine és a Légzsák visszajelző is felvillan, majd jött a ráadás Magától 3000ig fordulat fel majd vissza fel... majd vissza -> Útszélén megáll -> leállít -> újra indít -> 10km még hazáig és semmi gond :lol:

(elgondolkodtam, hogy lehet a Rádió beszerelés miatt vmi kábel letestelt, de hát csak van benne gyárilag biztosíték.... szal biztos nem az... )

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiszedni a CAR300-at... a titok a kampós végű, átmérő 3,5mm-es SZÖG :lol:

NADE, ma este volt egy "hoszabb" utam, és hazafele ráraktam a Távolsági Fszórót és elkezdett villogni a lámpa, majd a Check engine és a Légzsák visszajelző is felvillan, majd jött a ráadás Magától 3000ig fordulat fel majd vissza fel... majd vissza -> Útszélén megáll -> leállít -> újra indít -> 10km még hazáig és semmi gond :lol:

(elgondolkodtam, hogy lehet a Rádió beszerelés miatt vmi kábel letestelt, de hát csak van benne gyárilag biztosíték.... szal biztos nem az... )

Mérd meg a töltést járó motornál, akku saruin.

Link to comment
Megosztás:

alapjárat és fordulat között terhelten és üresen is ~0,2V különbség van

üresen: 14,65V

terhelten (az összes lehetséges fogyasztó bekapcs): 14,1V

Ha ez tényleg valós érték, akkor sok.

A csekklámpák felvillanása is azt jelenti, hogy túltölt a generátorod.

Fesszab csere lesz valszeg, egy komplett generátor felújítás keretében kéne.

Előbb azonban érdemes megmérni egy másik műszerrel, és ellenőrizni a

testkábeleket.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, azt kérdezném hogy gyujtásbeállítás vagy ellenörzés mennyibe szokott kb kerülni, és ha stroboszkóppal csinálnánk otthon, a jel ott van vhol a vezérműszíj műanyag burkolatán, vagy le kell azt venni? gondolm a ékszíjtárcsán is van vhol vmi jel.

köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, azt kérdezném hogy gyujtásbeállítás vagy ellenörzés mennyibe szokott kb kerülni, és ha stroboszkóppal csinálnánk otthon, a jel ott van vhol a vezérműszíj műanyag burkolatán, vagy le kell azt venni? gondolm a ékszíjtárcsán is van vhol vmi jel.

köszi

Stroboszkópos beállításhoz a kocsinak szervíz üzemmódban kell mennie, tehát ugyanazt az átkötést kell megcsinálni a diagnóziscsatiban, amit a hibakód kivillogtatáshoz, csak ez esetben be is kell indítani a mocit. Ekkor nincs előgyújtásszabályzás, és ilyenkor lehet a strobival ellenőrizni az alapbeállítást, ha jól rémilik, a főtengely bordáskerekén van a jel, tehát le kell venni a vezérműszíjburkolatot.

Link to comment
Megosztás:

olyan mocit még nem láttam amin le kellett vennia szíjtárcsát...ugyanis leggyakrabban a szíjtárcsa rögzíti a főtengely végén lévő bordás kereket ami a vezérműszíjat hajtja, ha leveszed a szíjtárcsát, akkor ez le jön a reteszről a tengely végről...majd egy nagy csattanás közepette megnézheted ahogy leugrik a vezérműszíj a helyéről és ha olyan a moci akkor mehet felújításra.....

Sőt van olyan moci aminél a vezérműszíj fedélen van a másik jel, amihez a szíjtárcsa jelét kell passzintani...(C14NZ azt hiszem ilyen)

mindíg az ékszíjtárcsán keresd a jelet olyan mocinál ahol külön állítható a gyújtás..az újabbakon ahol elektronikus már minden ott nincs ilyen jel ha jól emlékszem..ott csak a "fogaskerekek" vannak egymáshoz jelölve...

Link to comment
Megosztás:

Na ki lett cserélve a fesszabályzó + 2 csapágy a generátorban. ugy néz ki az volt a gond.... eddig még nem jelentkezett a probléma, remélem nem is fog :lol: (3000+3600FT volt Újonnan :lol: )

Köszi a segítséget!

És a szénkefe? Hamár szétbombáztad a generátort...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

7.000 Ft-ért bal oldali e. ablak astraba megéri (csak jobb oldali, bal az már van) ?

Beszerelés bonyolult? A kocsi 95 ös GLS felszereltség.

Miért nem párban veszed? Úgy biztosan egyforma lenne. Így meg ki tudja, hogy melyik milyen. Beszerelés nem túl bonyolult, a régi (kézi) helyére kell beszegecselni. Elektromosan meg kell hozzá egy rajz ami szerint be tudod kötni.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem párban veszed? Úgy biztosan egyforma lenne. Így meg ki tudja, hogy melyik milyen. Beszerelés nem túl bonyolult, a régi (kézi) helyére kell beszegecselni. Elektromosan meg kell hozzá egy rajz ami szerint be tudod kötni.

Acélszegeccsel vagy 8.8-as csavarral...az aluszegecs nem jó erre a célra.

Link to comment
Megosztás:

Acélszegeccsel vagy 8.8-as csavarral...az aluszegecs nem jó erre a célra.

Nekem is alu van benne, még nem engedett el. Úgy tudom Udinak is azzal volt betéve, és kibírt neki is vagy 2 évet.

A csavaros megoldás is jó.

Ami már megvan azt be kell vinnem a boltba és ugyanolyat kapok. Magyarán mind kettő azonos lesz. ;-)

Az imént hszemből lemaradt egy kérdés.

A Vectra elektromos ablakai jók az F Astraéba?

Akkor amit veszel a boltban az UGY lesz.

A vectáé nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy elég hüle jeleségre lettem ma figyelmes a reggeli sötétben, lényeg: világít a lámpa és amikor indexeltem ballra egyszer csak nagyon halványan el kezdett ugyan abban a tempóban villogni a hátsó ködlámpa visszajelzője! Érdekes mert bekapcsoltam egy pillanatra és megszünt ez a villogás. Majd a következő kereszteződésnél semmi, utána meg megint! Csak a balra indexnél villan fel halványan és ott sem mindíg.

Valakinek ötlete? Mi lehet a gond?

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.