Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nahh elérkezett az idő... Asszem behalt a gyári aksim eddig bírta. Igaz 1hónapig nem volt beindítva a kocsi és az aksi is bent pihent a konyhában, de kb 3hete nem is volt tölte. Most kocsiba be, pöccre indúlt mint szokott aztán most tényleg meg tudtam mi az a 3-om hengeres hang. Eddig amire azt hittem az inkább 3,5henger volt! :icon6: Aztán leállít és újraindít általába attól megjavúl a henger. Csak épp most meg nem akarja elkapni a dogot elég benzinszag is volt pár próbálkozás után. Jahh kérdés a sok indítózástól nem tudom kinyírni a generátort? ill remélem nem tettem meg...

Még megpróbálok életet lehelni az aksiba mert szombaton kellene az autó aztán jövő héten inkább veszek egy aksit mielőtt még tönkrevágok valamit. Bár azt nem tudom hogy pl aksi berakásnál most "felet" csippant a riasztóm eddig ilyet pl nem csinált pedig mióta nálam van 2éve kb 6-7x már kivettem az aksit vagy csak nem tünt fel a csippanás.

A fő kérdésem az lenne hogy aksiknak van valami pl DOT száma? (mint a gumikon) Csak hogy ha már veszek akkor ne egy 1,5éve boltban porosodó aksit vegyek. Szóval van rajta valami szám? Vagy kérjem meg az eladót hogy mérjen rá aztán amelyikben a legtöbb fesz van?

Előre is köszönöm a választ! :rolleyes:

Namost ha jól értem forgat az indítómotor....akkor nincs lemerülve az akkumlátor. A legnagyobb terhet az akkura pont az indítómotor rója és nem gyujtószikra. Ki lehet nyírni az indímotort a sok indítózással mert nincs neki hűtése , de nem olyan könnyű. Én olyan 1kilómétert mentem vele 2-ben mire leégett, de akkor is csak a behúzótekercs és nem a forgórész.

Link to comment
Megosztás:

Namost ha jól értem forgat az indítómotor....akkor nincs lemerülve az akkumlátor. A legnagyobb terhet az akkura pont az indítómotor rója és nem gyujtószikra. Ki lehet nyírni az indímotort a sok indítózással mert nincs neki hűtése , de nem olyan könnyű. Én olyan 1kilómétert mentem vele 2-ben mire leégett, de akkor is csak a behúzótekercs és nem a forgórész.

Tekerni teker de mintha gyorsabban mint kellene ill nem az a tipikus lassan teker mert lemerül az aksi. Bár az aksi is még gyári Opel szóval elvileg 2002-es mert nem hiszem hogy időközbe 2x annyiért vettek mint egy hagyományos aksi. Télen meg lemerült a fagyokban fullra 2x. Aztán feltöltöttem és a konyhába várta a jóidőt. Sajna egyéb okok miatt nem volt rá keret hog yújat vegyek bele meg amúgy is 2hónap alatt 2x volt használva az autó. Remélem nem más adta meg magát. Mert indítózásnál mintha éppen elkapta volna de olyan hangja volt mintha pl kifogy a benzin a robogóból és állati sokat kell indítózni hogy elkapja a dolgot. Gyújtás ráadásánál volt aza hang amit szoktatok mondani gondolom a benzinpumpa. Bár lehet én csesztem el azzal hogy mivel 3-om hengerezett leállítottam addigra meg már megszívta magát benyával. De egyenlőre töltön az aksi aztán holnap délelőtt kiderül.

Gyártási számot vagy valamit tudsz esetleg hogy van e az aksin? Csak hogy ne vegyek régit?

Link to comment
Megosztás:

Tekerni teker de mintha gyorsabban mint kellene ill nem az a tipikus lassan teker mert lemerül az aksi. Bár az aksi is még gyári Opel szóval elvileg 2002-es mert nem hiszem hogy időközbe 2x annyiért vettek mint egy hagyományos aksi. Télen meg lemerült a fagyokban fullra 2x. Aztán feltöltöttem és a konyhába várta a jóidőt. Sajna egyéb okok miatt nem volt rá keret hog yújat vegyek bele meg amúgy is 2hónap alatt 2x volt használva az autó. Remélem nem más adta meg magát. Mert indítózásnál mintha éppen elkapta volna de olyan hangja volt mintha pl kifogy a benzin a robogóból és állati sokat kell indítózni hogy elkapja a dolgot. Gyújtás ráadásánál volt aza hang amit szoktatok mondani gondolom a benzinpumpa. Bár lehet én csesztem el azzal hogy mivel 3-om hengerezett leállítottam addigra meg már megszívta magát benyával. De egyenlőre töltön az aksi aztán holnap délelőtt kiderül.

Gyártási számot vagy valamit tudsz esetleg hogy van e az aksin? Csak hogy ne vegyek régit?

Hát igazából én is csak bementem a boltba és vettem egy akkut ami éppen volt meg amennyim volt rá olyat. Ha megteheted vegyél nagyobbat nem árt ha nagyobb a kapacitás.

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából én is csak bementem a boltba és vettem egy akkut ami éppen volt meg amennyim volt rá olyat. Ha megteheted vegyél nagyobbat nem árt ha nagyobb a kapacitás.

Ezek vannak rajta.

12V - 44Ah - 210A (DIN) DF mennyivel érdemes nagyobbat venni? Meg ugye mennyi legyen az indítóárama ami már számításba jöhetne? Inkább legyen 1-2ezerrel drágább hátha tovább bírná 1-2évvel. Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Ezek vannak rajta.

12V - 44Ah - 210A (DIN) DF mennyivel érdemes nagyobbat venni? Meg ugye mennyi legyen az indítóárama ami már számításba jöhetne? Inkább legyen 1-2ezerrel drágább hátha tovább bírná 1-2évvel. Előre is köszönöm a választ!

Szerintem fölösleges nagyobbat venni, ha töltésed van és nem használod sok rövid távra, ergo hogy ne tudjon vissza tölteni, akkor simán elég a 44 Ah

Én is épp a télen cseréltem akkut. A pénz nem volt sok egy 12 ezer pár száz volt, no name, de kop kop jónak mutatkozik, aztán majd az idő elválasztja meddig marad az. Két év garit kaptam rá minden esetre.

Nekem nincs semmi extra fogyasztóm csak a gyári alap. Így nem is gondoltam arra hogy nagyobbat kapjon.

Zotya;

Sajnos a vill. kapcsoló nem vállt be, mivel ha rátettem, az 5w fogyasztás ellenére is, nyitott ajtónál már sípol hogy fel van kapcsolva a lámpa :omg:

Most gyors lekötöttem az ülés fűtést és arra tettem rá holnapra, de szerintem a rádió tápnál fogom leágazni, ott már úgyis van bizti legalább, de az biztosan nem holnap lesz mert hogy azért most ki nem bontom az tuti :evilgrin:

Azért köszi a tippet!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem fölösleges nagyobbat venni, ha töltésed van és nem használod sok rövid távra, ergo hogy ne tudjon vissza tölteni, akkor simán elég a 44 Ah

Én is épp a télen cseréltem akkut. A pénz nem volt sok egy 12 ezer pár száz volt, no name, de kop kop jónak mutatkozik, aztán majd az idő elválasztja meddig marad az. Két év garit kaptam rá minden esetre.

Nekem nincs semmi extra fogyasztóm csak a gyári alap. Így nem is gondoltam arra hogy nagyobbat kapjon.

Zotya;

Sajnos a vill. kapcsoló nem vállt be, mivel ha rátettem, az 5w fogyasztás ellenére is, nyitott ajtónál már sípol hogy fel van kapcsolva a lámpa :omg:

Most gyors lekötöttem az ülés fűtést és arra tettem rá holnapra, de szerintem a rádió tápnál fogom leágazni, ott már úgyis van bizti legalább, de az biztosan nem holnap lesz mert hogy azért most ki nem bontom az tuti :evilgrin:

Azért köszi a tippet!

Én kidobtam 2 év 2 hónap után egy jászakut 2 év garancia után :(

Link to comment
Megosztás:

Ezek vannak rajta.

12V - 44Ah - 210A (DIN) DF mennyivel érdemes nagyobbat venni? Meg ugye mennyi legyen az indítóárama ami már számításba jöhetne? Inkább legyen 1-2ezerrel drágább hátha tovább bírná 1-2évvel. Előre is köszönöm a választ!

Én 72Ah-as vettem az indítóáramot nem tudom, de mivel ezt dieselekben szokták használni tuti elég.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek. Lenne egy kérdésem. adott egy 95-ös Astra 1.6 16 szelepes Ecotech motoros gép. Az lenne a kérdés, hogy van e benne olyan visszajelző, ami kigyullad ha kevés benne a benzin? Eddig nem gyulladt ki, ergo vagy nincs, vagy az izzója mondta be az unalmast. Feleslegesen nincs kedvem szétszedni, ezért várnám a válaszokat. Köszi mindenkinek aki válaszol. Üdv. Mogesz86

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek. Lenne egy kérdésem. adott egy 95-ös Astra 1.6 16 szelepes Ecotech motoros gép. Az lenne a kérdés, hogy van e benne olyan visszajelző, ami kigyullad ha kevés benne a benzin? Eddig nem gyulladt ki, ergo vagy nincs, vagy az izzója mondta be az unalmast. Feleslegesen nincs kedvem szétszedni, ezért várnám a válaszokat. Köszi mindenkinek aki válaszol. Üdv. Mogesz86

ha fordulatszámmérős km óra van benne akkor van, ha nem akkor nincs. egyébként a gyújtás ráadásakor világítania kell pár mp-ig

Link to comment
Megosztás:

ha fordulatszámmérős km óra van benne akkor van, ha nem akkor nincs. egyébként a gyújtás ráadásakor világítania kell pár mp-ig

Köszi. Nem fordulatszámmérős, hanem sima. mikor ráadom a gyújtást, nekem csak a motorvisszajelző, az olajvisszajelző és az akksi visszajelző gyullad ki, meg ha be van húzva a kézifék, akkor annak a visszajelzője.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Nem fordulatszámmérős, hanem sima. mikor ráadom a gyújtást, nekem csak a motorvisszajelző, az olajvisszajelző és az akksi visszajelző gyullad ki, meg ha be van húzva a kézifék, akkor annak a visszajelzője.

egyébként a üzemanyagmérő óra "töltő/kút" ikonjának kellene világítania (ha ford.mérős lenne)

nekem az a csoda, hogy ha nem világít....

Link to comment
Megosztás:

Olvastam csak nem értem.... a belső világításra kötötted konkrétan?

Ja, hogy te arra gondoltál! Nem én a világításkapcsoló csatlakozójának a hátuljára akartam rárakni, (helyzetjelző, tompított kapcsoló)

Belső világítás :S hmm... Annak is onnan kell kapni a delejt, mivel azt ha kihúzom akkor világít. Viszont annál nem zenél nyitott ajtóra.

Akkor ha másik pólusra tenném lehet rendbe volna? Mert én kötöttem az elsőre amin találtam feszt. :blink:

Te hol gondoltad leágaztatni a dolgot konkrétan?

Link to comment
Megosztás:

Ja, hogy te arra gondoltál! Nem én a világításkapcsoló csatlakozójának a hátuljára akartam rárakni, (helyzetjelző, tompított kapcsoló)

Belső világítás :S hmm... Annak is onnan kell kapni a delejt, mivel azt ha kihúzom akkor világít. Viszont annál nem zenél nyitott ajtóra.

Akkor ha másik pólusra tenném lehet rendbe volna? Mert én kötöttem az elsőre amin találtam feszt. :blink:

Te hol gondoltad leágaztatni a dolgot konkrétan?

Mondjuk ott hol megy fel az A oszlopban a belső világításhoz. Ugye az állandó 12voltot kap és a test van kapcsolva. Ki kell mérni melyiken van fesz és arra kéne kötni.

Link to comment
Megosztás:

:o hát remélem nálam nem lesz ez azért...

Kocsi rendben volt, töltés használat stb. ? Az akku volt gyárilag szar? Előtte nem volt semmi jele? Mi lett vele hogy ki kellett dobni?

Kocsi rendben volt. napi 30km-ert mentem vele, szóval elvileg töltötte rendesen. Egyik reggel indult normálisan kb. -5 fok volt bementem vele a munkahelyemre délután amikor már plusz 5 fok volt nem indult. Betoltam hazamentem egyből rámértem a töltésre. Minden ok volt. És ezek után nem nagyon tudtam indítani.Szerintem cellazárlatos lett. Szereztem kölcsön akkut, azzal jártam pár napig nem volt gond. Így vettem másikat, azóta egy éve nincs gond. Szóval töltés tuti ok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Biztosan már ezerszer kitárgyalt téma, de sos segítség kellene.

X16xel-be szeretném kicserélbni az órát fordulatszámmérősre. Megvan minden cuccom hozzá,de be kell építenem a kábelt is mert nincs benne.

Az óránál tudom hogy a nagy csati 8-as pontjára megy,de a másik hová??

Ezt nem tudom sajnos.

Az ECU-ra, de hova?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Idézés a "Gyik"-ból: "Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe? Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték? (Képen bal felső pin) Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport."

Link to comment
Megosztás:

Nos megtaláltam mindent behúztam a vezetéket, elvileg minden jó ,de mégsem.

Ugyanis a fordulatszámmérő meg se mozdul. Az óra biztosan jó mert működő kocsiból való.A vezeték biztosan nem szakadt amit behúztam mert szakadásvizsgálóval megnéztem ,vagy ezerszer.

Próbáltam visszakövetni a zöld gyári vezetéket ,hogy hová megy de eddig sikertelenül. Azt esetleg tudja valaki ,hogy hol lehet a másik vége?

Link to comment
Megosztás:

Nos megtaláltam mindent behúztam a vezetéket, elvileg minden jó ,de mégsem.

Ugyanis a fordulatszámmérő meg se mozdul. Az óra biztosan jó mert működő kocsiból való.A vezeték biztosan nem szakadt amit behúztam mert szakadásvizsgálóval megnéztem ,vagy ezerszer.

Próbáltam visszakövetni a zöld gyári vezetéket ,hogy hová megy de eddig sikertelenül. Azt esetleg tudja valaki ,hogy hol lehet a másik vége?

Már az órától? A anyósoldali lábtér lila AC-relé melletti csatijába onnan gondolom az ECU.hoz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.