Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló Mindenki!

Olyat kérdeznék, hogy mikor ráadom a gyújtást és beidítom (pöccre indúl) de már 3-4napja első indításnál mintha egy pillanatra hegesztés utáni szag lenne. Ott van valami ami esetleg zárlatos tud lenni? Másodszor indítom vagy sokadjára akkor nincs semmi szag. Meg lassan fordítom a kulcsot akkor olyan hangja van mintha a sarut mikor rárakják a kicsit lemerült aksira vagy csak képzelődöm és simán csak a zár recsegését hallom? Szóval van valami vezeték ami esetleg zárlatos tud lenni? Még mielőtt leégetem a kocsit. Nem lett még szerintem sose ott szétbontva és küldtem bele kis WD-40-et. Egyéb tanács?

Gyújtáskapcsoló betét lesz az, valszeg le van oxidálódva, illetve kopva. Minél hamarabb rá kellene nézni.

Azt meg tanuljuk már meg, hogy wd-40-nek semmi köze az elektromossághoz, az egy zsírspré, a zsírok és olajok pedig nem vezetik az áramot....

Igen... Igazából az 50 literes teszt eredménye, már másodszor. Szóval 50-25ig pikk pakk eltűnik a benya, 25-10ig már lassabban, s 10 litertől alig akar lemenni, ez mind a mutatót ahogy nézem. 10nél rátankolva, kiszámolva még van benne vígan 15-17 liter...

Ez feature, nem bug. :D Nekem is ilyen a vectra, egyszerűen a tank formájából stb adódik. Nálam ha lemegy az alsó negyedes, és a feles vonal közé félúton, akkor még van benne 35 liter... :) és a negyedesen szokott elég sokáig elidőzni, fél tanktól negyedig kb nem is mozdul onnan.

Link to comment
Megosztás:

Valaki ledezet be fordmérős műszercsoportot és szép homogén fényt kapott,kérem ossza meg velem.

Fehér ledszalaggal szeretném megcsinálni és piros mutatókkal!

Nem szeretnék kisérletezgetni ha van tuti megoldás! :D

Talán Zotya csinált ilyen megoldással, nem emlékszem.

Képeket PÜ-be vagy ide is jöhet!

Köszönöm.

:icon1:

Link to comment
Megosztás:

Valaki ledezet be fordmérős műszercsoportot és szép homogén fényt kapott,kérem ossza meg velem.

Fehér ledszalaggal szeretném megcsinálni és piros mutatókkal!

Nem szeretnék kisérletezgetni ha van tuti megoldás! :D

Talán Zotya csinált ilyen megoldással, nem emlékszem.

Képeket PÜ-be vagy ide is jöhet!

Köszönöm.

:icon1:

Nekem csak a gyári izzóhelyeken van sima led, homogén ugyan, de elég gyengén világít, és ugye a piros fény miatt nem látszanak a piros színek a műszeregységben.

1392850-20140319-aOMVH7.jpg

Ez még a régi de ugyanazok a ledek mentek be a ford. mérősbe is.

Link to comment
Megosztás:

S a szalagon milyen ledek vannak Zotya? A szalagon megvannak, hogy hol lehet elvágni? Feldobhatnád a képet, hogy a középkonzolba hova raktad a szalagot. :D Köszi.

Arról is rakott fel valaki múltkor talán képet, hogy a műszeregységbe hova raktad a led szalagot.

Mi kell ahhoz, hogy a fényerő szabályzóval lehessen halványítani a ledet?

Link to comment
Megosztás:

Én csak simán betettem ledeket az izzók helyére, egyet-egyet, szemmel nem volt látható a foltossága, csak ha lefotóztam, a nagyobb baja az volt hogy gyenge volt a led, és csak éjszaka érvényesült a fénye, plusz ugye a ledek kisebb ellenállása/fogyasztása miatt nem ment a fényerőszabályzó.

Link to comment
Megosztás:

Mert egyébként nappal nemmindegy, hogy milyen megvilágítása van a műszefalnak? :P

Én csak simán betettem ledeket az izzók helyére, egyet-egyet, szemmel nem volt látható a foltossága, csak ha lefotóztam, a nagyobb baja az volt hogy gyenge volt a led, és csak éjszaka érvényesült a fénye, plusz ugye a ledek kisebb ellenállása/fogyasztása miatt nem ment a fényerőszabályzó.

Link to comment
Megosztás:

S a szalagon milyen ledek vannak Zotya? A szalagon megvannak, hogy hol lehet elvágni? Feldobhatnád a képet, hogy a középkonzolba hova raktad a szalagot. :D Köszi.

Arról is rakott fel valaki múltkor talán képet, hogy a műszeregységbe hova raktad a led szalagot.

Mi kell ahhoz, hogy a fényerő szabályzóval lehessen halványítani a ledet?

Na igen sajna azt a képet amit a középkonzol ledezésről csináltam sajnos sehol ne találom... :omg:

Ezt a szalagot 3-as led csoportonként lehet darabolni :

1393124-20140320-Uf6G7G.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mert egyébként nappal nemmindegy, hogy milyen megvilágítása van a műszefalnak? :P

Tudod mibe kössé bele, betonba abba teee. :D

Nem is nappal, hanem szürkületben, félhomályban volt zavaró.

Mondjuk azóta meg hogy bent a DRL, nem is nagyon nyúlkálok a világításkapcsolóhoz, csak ha refire/ködösre is szükségem van.

Link to comment
Megosztás:

Üdv...igazából szerintem nem a zárszerekezet része hegeszt hanem az elektromos része, oda meg nem jut el a WD-40.

1391964-20140318-HWolmT.jpg

Ezen is volt valami esemény.

Ha szétszeden hogy megnézzem ezt a valamit amit linkeltél képen akkor az immobilizer nem fog kihullani? Vagy az a kulcsba van amit el szoktak szórni általába?

WD-40 nem segített a dolgon mert most annyi van hogy ha kiveszem a kulcsot nem jön ki a pöcök hogy lezárjam a kormányt. Igaz egy csomó dzsuva kijött belőle lehet még televan grafitporral vagy mivel.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtáskapcsoló betét lesz az, valszeg le van oxidálódva, illetve kopva. Minél hamarabb rá kellene nézni.

Azt meg tanuljuk már meg, hogy wd-40-nek semmi köze az elektromossághoz, az egy zsírspré, a zsírok és olajok pedig nem vezetik az áramot....

Azért fújtam be, hogy hátha csak lassan mozog amikor indítom és azért van ideje olyan hangot csinálni azt a zizegést. Gyújtáskapcsolón mit tudok csinálni? Teljes csere vagy szét kell szedetnem hozzáértővel, hogy megtisztítva újra összerakja?

Link to comment
Megosztás:

Ha szétszeden hogy megnézzem ezt a valamit amit linkeltél képen akkor az immobilizer nem fog kihullani? Vagy az a kulcsba van amit el szoktak szórni általába?

WD-40 nem segített a dolgon mert most annyi van hogy ha kiveszem a kulcsot nem jön ki a pöcök hogy lezárjam a kormányt. Igaz egy csomó dzsuva kijött belőle lehet még televan grafitporral vagy mivel.

Igazából nem tudom hogy az immo karika mennyire takarja az elektromos részét a gyujtáskapcsolónak, immó nélkülinél simán le lehet venni.

Azért fújtam be, hogy hátha csak lassan mozog amikor indítom és azért van ideje olyan hangot csinálni azt a zizegést. Gyújtáskapcsolón mit tudok csinálni? Teljes csere vagy szét kell szedetnem hozzáértővel, hogy megtisztítva újra összerakja?

Hát ugye szét kell szedni ha a takarítás nem segít akkor csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni tőletek. Opel Zafira 1.8 benzines 2000-es évjáratú autóm van. Elég nagy probléma van vele.

Nem indul hetek óta pedig van két gyerkőc is. Konkrétan immobiliser probléma miatt nem indul. Már vetünk bele másik motorvezérlőt 3 napig jó volt, de már megint nem indul. Kicserélték a kulcsban a chippet és az immo karikát is a vezérlővel együtt. Most meg nagy tanácstalanság van, mert nincs meg a hiba oka. Motorvezérlő jó, de mégis villog a jel (autó és benne villáskulcs), utána meg indítózik de nem indul. Én még esetleg a vezeték hibájára tudok gondolni,de nem tudom hogy hol vagy hogyan méressem ki. Valaki volt már ilyen helyzetben, esetleg olyan ember aki vállal ilyen típusú hibák javítását?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek melyik fajta alapjárati kis motor való a 2002-es f astrába (1.4 8v) a kúpos vagy a hegyes végű??

Múlthéten voltam az opel szervizbe az alapjárat ingadozás miatt, és arra jöttek rá, hogy nem bele való ami benne van (kúpos), mert ez elvileg nem húz annyira vissza hogy vissza menjen rendesen az alapjárat. onnan egyből elmentem egy bontóba kipróbáltam hegyes végűvel, és az eredmény: össze vissza ingadozás majd leállás. Ti mit tudtok erre mondani? Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek melyik fajta alapjárati kis motor való a 2002-es f astrába (1.4 8v) a kúpos vagy a hegyes végű??

Múlthéten voltam az opel szervizbe az alapjárat ingadozás miatt, és arra jöttek rá, hogy nem bele való ami benne van (kúpos), mert ez elvileg nem húz annyira vissza hogy vissza menjen rendesen az alapjárat. onnan egyből elmentem egy bontóba kipróbáltam hegyes végűvel, és az eredmény: össze vissza ingadozás majd leállás. Ti mit tudtok erre mondani? Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek melyik fajta alapjárati kis motor való a 2002-es f astrába (1.4 8v) a kúpos vagy a hegyes végű??

Múlthéten voltam az opel szervizbe az alapjárat ingadozás miatt, és arra jöttek rá, hogy nem bele való ami benne van (kúpos), mert ez elvileg nem húz annyira vissza hogy vissza menjen rendesen az alapjárat. onnan egyből elmentem egy bontóba kipróbáltam hegyes végűvel, és az eredmény: össze vissza ingadozás majd leállás. Ti mit tudtok erre mondani? Válaszokat előre is köszönöm.

Úgy tudom a kúpos az 1.6-osban van, de én is láttam már 1.4-ben is, végülis működött vele.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom a kúpos az 1.6-osban van, de én is láttam már 1.4-ben is, végülis működött vele.

nekem az opelnál azt mondták, hogy a régebbiekbe a kúpos van, de mivel ez már újabb ezek be már a hegyeset raktak, és a gép is a hegyeset dobta ki neki.

vagy csak azért nem ment nekem azzal amit a bontóba attak próbára mert az is rossz volt. csak nem akarok fölösleges pénzt kidobni rá, sajna mikor megvettem se a gyári volt már benne ahogy láttuk mert nem volt benne a GM felírat, a gyári bele pedig 55ezer lenne :-), szóval egyenlőre nem tudom mitévő legyek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F TID-jével vagyis a rádió feletti többfunkciós kijelzőjével van gondom. A kijelző ugyanis a világítás (helyzetjelző/menetfény/tompított ki hogy nevezi) bekapcsolásakor teljesen kiakapcsolja a TID háttérvilágítását (normál esetben csak csökkentenie kellene a háttérvilágítás fényerejét). (A foglalatos izzókat cseréltem a tid-ben.)

A fórumon találtam a kijelző 12 pólusú csatlakozójához lábkiosztás ábrát, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy jól gondolom -e, ha elvágom a 7-es szürke/fekete kábelt, akkor kiiktatom a fényszóró bekapcsolásával járó TID hátérfényének lekapcsolását, vagyis a kijelzőnek elvileg azonos intenzitással kell világítania? (Azért vagyok bizoytalan, mert a világításkapcsolón nincs a hátérvilágítás szabályzásához a kis tekerős kapcsoló, így lehet nem oldanám meg a problémát.)

tid.png

Pinout
Below is the Pinout for the TID
1 - RED - Constant Live
2 - BLUE - Temperature
3 - BROWN - Ground
4 - BLUE/WHITE - Also Temperature - thermasistor connect between this and pin 2
5 - BLACK - Switched Live
6 - GREY/GREEN - Headlights - Supplies 12v when the headlights are on
7 - GREY/BLACK - Illumination wire
8 - RED/GREY - Stock Head Unit control - 12v when stock headunit is on. Date disappears so station name can be displayed in its place
9 - BROWN/RED - Serial Clock - Used for data, not a time clock
10 - BROWN/GREY - Master Request - Used to tell the display the stock headunit wants to send data
11 - BROWN/BLACK - Serial Data - Used to send data to the display from the stock headunit
12 - BLUE/RED - Speed signal - Resistance varies depending on speed. Hold both buttons for several seconds to enter test mode. Display will then show the current speed

Módosítva : userXY
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.