Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Emlékeim szerint 1801-2000ccm-ig ugyanaz a kategória, szal lehet bele nagyobb mocit tenni, csak magasabb környezetvédelmi besorolásba kell hogy essen, mint a jelenlegi.Akkor papírrésze olyan 85e. körül lesz, + persze a motor bele, meg sallangok.

Ha beleférne, én elgondolkodnék rajta! :)

igen 1801-től!!!!! de az övé 1799 lehet, mert a gsi 1.8 is csak 1799 és akkor már kategória váltás magasabb adósáv jön a reg. díj és máris 200ezerről indulsz. Ezt már végigjártam mert endem is érdekelt a motorváltás nagyobbra.

Sziasztok!

Nagyon butát fogok kérdezni...

Astra F GT-m 1.8-as motorja felújításra szorul. Milyen macerával járna egy másik motor beépítése, ami mondjuk egy erősebb, jobb, vagy csak szimplán jobb állapotú motor? A mostani C18NZ (90LE).

hi C18XE motort tehetsz bele(ez GSI-é 125pacis) de át kell raknod akkor a fékrendszert is,ez a feltétel. egyeznie kell akkor a GSI-ével, na meg persze féltengelyek és kábelköteg + agy, a váltót talán nem kell mert gondolom F16os vagy 18as. és így az engedélyezés 10.000,- Ecotec mocit talán 80ért kapsz.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom van egy olyan szabály is, hogy 10% erőkülönbség nem lehet felfelé...

különben terveztetni kell és külön átépítési engedélyes a dolog. Szal ax X18XE is felejtős,

ha legálban akarja... a C18XE meg alapból felejtős, mert nem esik feljebbi környezetvédelmi

osztályba.

Link to comment
Megosztás:

Az az érzékelő a főtengely pozícióját hivatott ismertetni az ECU-val, hogy pontos előgyújtást tudjon

állítani, és a befecskendezési időket is ehhez viszonyítja. ;)

Köszi a szakszerű magyarázatot, így már világos ;)

Hogy mikor állok neki, azt még nem tudom, először még meg kell venni a hiányzó cuccokat (tömítések, AC-pumpa), de ezzel meg akarom várni a klubkártyámat (ez célzás akart lenni :) ), és a Csergőben megvenni az alkatrészeket. Aztán egyeztetni kell a szerelő ismerőssel, egyedül azért nem állnék neki.

De már alig várom! ;)

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom van egy olyan szabály is, hogy 10% erőkülönbség nem lehet felfelé...

különben terveztetni kell és külön átépítési engedélyes a dolog. Szal ax X18XE is felejtős,

ha legálban akarja... a C18XE meg alapból felejtős, mert nem esik feljebbi környezetvédelmi

osztályba.

beszéltem 1 kpm-es főfővel az nem tett kijelentést arra h feljebbi környezetvédelmi oszt.ba kell esnie. Én a c18xe-t akartam c20xe-re cserélni. erre mondta h az adósávnak kell egyeznie különben típusmódosítást végzek ami már gáz!!! tehát nem kell feljebbibe lépni csak alacsonyabb nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

MOR16V: ha cserélsz gondolj rám a c18xe mocival :)

teljesen nem tiszta a dolog, de köszönök minden hozzászólást!!

Legálisan csak olyan motort tehetsz bele, mint ami benne van, v. pedig C18XE-t.Illegalban bármilyet.Akár C20XE-t is.CSak eladásnál és műszakinál kicsit több a macera.Tul.képpen ennyi a lényeg.

Link to comment
Megosztás:

X-es motor után Z-s volt és van. ;)

Mint említettem legálban a C18XE sem mehet bele a KW különbség miatt.

Vagyis belemehet, csak azt már külön engedélyeztetni kell, mérnöki tervezéssel,

ami nem kis összeg. ;)

1,4 16v motorhoz F13 vagy F15 váltót raktak. De ezekből is több féle létezik. :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon hülyét fogok kérdezni ;)

Mitől van az hogy elvileg a benzin a tisztább üzemanyag, és mégis a diesel autok esznek kevesebbet ;)

Naaaaa, ezt fizikából tanultuk...legalábbis mi. Szóval az eltérő ciklusgörbék :) . Utána lehet olvasni, már nememlékszem olyan pontosan, inkább nem írok hülyeséget.

Link to comment
Megosztás:

A motrocserés témánál úgy tudom, ha nem típusazonos motort (kpm szakkifejezés) cserélsz és ez nem azt jelenti hogy nem opel, hanem hogy hogy más kódú motort szeretnél beletenni mint ami volt, akkor átalakítási engedély kell a területileg illetékes közlekedési felügyeletnél (kpm) és ha minden engedélyed megvan akkor komplett műsszaki vizsga de csakis náluk! Ők meg tudják mondani, hogy mekkora teljesítménykülönbség ami még elmegy komolyabb fék stb átalakítása nélkül szimplán motorcserével, egy tuti minimum ugyanolyan vagy jobb környezetvédelmi osztályba tartozó motort tehetsz bele, gyengébbet nem.

Link to comment
Megosztás:

Nah, utánanéztem a hatályos rendelkezéseknek, és még szigorúbbakat találtam, mint amit ismertem...

Ezek szerint bármely nem eredeti gyári motorkódtól eltérés engedélyköteles, méghozzá műszaki

terveztetéssel, amit csak szakértő készíthet (nem olcsó). Továbbá C-s motorra már nem lehet

engedélyt kérni, mert feltétel a minimum euro-2 környezetvédelmi osztály.

Itt van ollózva a lényeg, a jogszabályokból és egy illetékes leveléből:

Azonos típusú motor beépítése esetén a járművet a területi Közlekedési Felügyeleten szemlére kell bemutatni.

Az adatváltozásról Adatlap kerül kiállításra, melyet az Okmányiroda bejegyez a nyilvántartásba, és új forgalmi engedélyt

ad ki.

Az eredeti típustól és típusjelzéstől eltérő motorcsere engedélyköteles átalakításnak minősül. Az engedély iránti kérelmet

a területi Közlekedési Felügyelethez kell benyújtani.

A kérelemhez az alábbiakat kell mellékelni:

- forgalmi engedély másolat,

- a beépítésre kerülő motor származási igazolása (adásvételi szerződés, forgalmi engedély, stb.),

- 2 példányos műszaki dokumentáció,

- nem gyári típusváltozat létrehozása esetén szakértői intézmény vizsgálati jelentése – a jármű környezetvédelmi

osztályba sorolásához,

- az eljárási díj befizetését igazoló bizonylat.

Nem típusazonos (értsd: nem az eredeti gyári motorkódú) motorcserének alapja az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet

(továbbiakban Rendelet) 2. § (2) bekezdésében meghatározottak. Ennek alapján a nem típusazonos motorcsere

engedélyköteles tevékenység. A Rendelet 16. § (1) bekezdése értelmében az előzetes átalakítási engedély kérelmet

a területileg illetékes közlekedési felügyelethez kell benyújtania, a kérelemhez csatolni szükséges az elbíráláshoz

szükséges műszaki dokumentációt, melyet csak szakintézmény, gyakorlott gépész-, vagy közlekedés technikus,

ill. gépész- vagy közlekedésmérnök készíthet el.

Felhívom figyelmét, hogy a Rendelet 16. § (6) bekezdése értelmében:

Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet Függelékeinek Mellékleteiben

meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított

jellemzőinek romlását eredményezi.

Nem gyári motorral szerelt jármű:- a jármű kategórián belül végrehajtott motorcsere esetén a motor minősítettségének az

ENSZ-EGB 49.02/B (Euro-II), ENSZ-EGB-49. 03/B (Euro-III) normáknak való megfelelőség, gyártóművi igazolása szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Az előbb találkoztam az astránkkal... vagyis a voot astránkkal és az új tulajdonossal!

A klub nem igazán érdekli... piacozni fog vele, a Gabi-féle BC-t fogja használni... főként a fogyimérőjét. ;)

A kocsiba a kereskedők kicserélték a rádiót, lecserélték a gumikat, az első fékhez a cumókat nem szereltették be, és oda sem adták nekik... elsikkasztották! :)

Mindegy... tapasztalataim megosztottam velük... elmondtam, hogy vezérlés csere mikor esedékes (jó sokára), olajcsere 3e km múlva stb.

Ja, és megmutattam , hogy az olajpálcán hol a nívó... nem tudták... aztán a mocitetőt is megmondtam miként zárják... stb.

Na most megyek... érlelni az új dobokat a vekin! De ez ide már OFF...

;)

Link to comment
Megosztás:

A számgépes csatiját majdnem a rádió csatijának nézték! :) ;) ;)

Mikor mondtam, hogy mi az, és ha kell, majd segíthetek... háááát... igyekszem elfelejteni... mert sírva fakadok. ;) Komolyan mondom... nincs valakinek kedve ellenálhatatlan áron megvenni tőlük? Talán még nem késő!

(mondjuk szerintem nem adnák el)

Link to comment
Megosztás:

szép napot klub társak.

Mindenkihez fordulnék aki rendelkezik Astra Gsi 2.0 16 v fenevaddal!!!!!!!!!!!!!!

Épp egy vásárlás elött állok..talasztalat = a nullával és a segitségeteket kérem.A kiszemelt fenevad 93/12 havi 150 lacis van benne 153 e km szemrevételezéssel elég szép állapotvban van kivétel a bal hátso kerék és küszöbív találkozása és a benzintank ajto also íve az korrodált.

Véleményeket jotanácsokat és minden olyan értelmes és használhato infokat várok töletek amire feltétlen oda kell figyelni egy ilyen autonál!!!!!!!!!!

Elöre is köszönöm a hozzászólásokat

Link to comment
Megosztás:

szép napot klub társak.

Mindenkihez fordulnék aki rendelkezik Astra Gsi 2.0 16 v fenevaddal!!!!!!!!!!!!!!

Épp egy vásárlás elött állok..talasztalat = a nullával és a segitségeteket kérem.A kiszemelt fenevad 93/12 havi 150 lacis van benne 153 e km szemrevételezéssel elég szép állapotvban van kivétel a bal hátso kerék és küszöbív találkozása és a benzintank ajto also íve az korrodált.

Véleményeket jotanácsokat és minden olyan értelmes és használhato infokat várok töletek amire feltétlen oda kell figyelni egy ilyen autonál!!!!!!!!!!

Elöre is köszönöm a hozzászólásokat

Javasolnám a GSi topic végigolvasását, sok hasznos tipp, és trükk, valamint tapasztalat van leírva.Elsőre kicsit sok az oldalszám, de hidd el, megéri.Ruinos rókák! :blink: B)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.