Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Bocs, hogy megint felhozom a témát (mármint a világítás használatát), de csak most olvastam vissza, és nem tudom kihagyni ezt a link-et, amit egyszer már beszúrtam valahová.

Amúgy én a Gabi álláspontja mellett állok, pedig már megkaptam Tőle az olajat (extra kedvezmény nélkül), Tápival viszont még lesz egy kis bizniszünk :D

A cikk szerint a világítás elvonja a vezetők figyelmét a gyalogosokról, biciklisekről. Pedig pont hogy ők a sérülékenyebbek, és lakott területen belül a gyakoribbak is. Ha valaki egy 50-nel, szabályosan haladó autót nem észlel normál nappali körülmények között, akkor az látogassa meg a legközelebbi szemészetet. :D

Végezetül kiemelném a cikk első sorát: "A szakemberek véleménye ebben a témakörben már mindig is megoszlott" :D

Link to comment
Megosztás:

Gyalogos,biciklis témakör...

Nagyon zokon veszik a bringások az ugatást,ha lazán,szétnézés nélkül teker keresztül a gyalogos átkelő helyen és te éppen csak megtudsz állni,mert olyan sebességgel jön le az útra.Volt olyan,hogy letekertem az ablakot és kiszóltam az illetőnek,hogy remélem tudja,hogy így nincs elsőbbsége...má hogyne lenne...mondom majd,ha tolod azt a sz@rt,akkor jogos,addig nem.

Persze nem mind ilyen,de vannak itt kecsón olyan helyek,ahol 5x jobban figyelek,mert bármikor levágodhat eléd egy bringás.

Link to comment
Megosztás:

ma én is majdnem megtapostam egyet kocsival,... és oldalról előzött, szal a lámpával most se sokat értem volna...lassan haladt a forgalom ő meg lavírozott ott...

én is szoktam, csak én 23évesen kicsit fürgébben tudok reagálni, nem ugy mint az a közel 50éves néne :D

na itt a probléma a fejekben lakozik szintén.

Link to comment
Megosztás:

Ha sokat dugózol hagyd meg, de bizonyos esetekben nem egyszerű a zörgést megcsinálni. Először is szedd le a csavarokat és mozgasd meg, hogy az esetleg beszorult kavicsok kijöjjenek. Ha pedig valahol közel van mondjuk a kipufogóhoz, akkor nyomd ki egy picit. Könnyen hajlítható.

Én akármit csináltam vele a zörgés megmaradt, úgyhogy inkább eltávolítottam.

Alánéztem. Még a katalizátor fölött is van ilyen lemez - ergo lehet hogy az zörög. Úgy zörög döccenőkön, hogy azt hittem országúton egyszercsak "elhagyom", ami mögöttem jövőnek nem lesz vicces. Alánézés eredménye: fogja minden csavar őket, nem fog leesni. Hogy mitől és hogy kocog, az már passz :D Lehet, hogy forrón is másképp viselkedik. Hajtottam rajta annyit, hogy legtávolabb legyen mindentől, aztán majd a próba. Ha jó utakon járnék, sosem vennék észre ilyet - és sosem romlana el szerintem...

Eredmény: helyén hagyom. Max. lesz útdöccenésjelzőm :D

Link to comment
Megosztás:

Bakker emberek! Mikor reggel hazajöttem a tűzoltóságról, még "csak" esett, de mikor indultam a gyerekkel, már a hó esett-mit esett, szakadt! Hát kérdem én: megint itt a karácsony, vagy mi van :D :D ? Még jó, hogy csüt.-ön nem tudtan felrakatni a nyári papucsokat... :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy megint felhozom a témát (mármint a világítás használatát), de csak most olvastam vissza, és nem tudom kihagyni ezt a link-et, amit egyszer már beszúrtam valahová.

Amúgy én a Gabi álláspontja mellett állok, pedig már megkaptam Tőle az olajat (extra kedvezmény nélkül), Tápival viszont még lesz egy kis bizniszünk :D

Biztos lesz így biznisz? :D

Szerintem pont a te cikkedben lévő bevezetés előzménye: link

"Októbertől kötelezővé teszik a tompított fényszóró használatát nappal, lakott területen. A KRESZ erről szóló módosítása valószínűleg november 1-től lép életbe.

A jogszabály változtatásával a szakemberek szerint, évente mintegy harminccal csökkenhet a közlekedési balesetek halálos áldozatainak a száma.

A fényszóró állandó használatával előzésnél jobban észre lehet venni a szembejövő forgalmat, kevesebb lenne a frontális ütközés és a gyalogosok is, jobban tudják észlelni a gépkocsiforgalmat. A számítások szerint akár tizenöt százalékkal is csökkenhet a balesetek száma a KRESZ módosításával.

A "Mehr Licht! / Több fényt!" program elfogadását hosszú huzavona előzte meg. Egyes vélemények szerint a fényszóró használatával a két gépjármű között az úttestre lelépő gyalogost sokkal kevésbé vennék észre a szembejövők. Az ellenzők arra is hivatkoztak, hogy az állandó fényszóróhasználat száz kilométerenként egy-két deciliterrel megnöveli a kocsik fogyasztását, és az égőket is gyakrabban kell cserélni."

Ezek pedig bár nem veszik külön a lakott területen belüli és kívüli használatot azért érdekesek lehetnek:

http://www.ibiblio.org/rdu/DRLs/argumnts.htm

http://www.ibiblio.org/rdu/DRLs/studies.htm

Annyit talán sikerült bebizonyítanunk, hogy mikroszinten sincs egyetértés a témában. :D

Szerintem abban is egyetérthetünk, hogy a technológia fejlődésével (és itt most első lépcsőben a led-re gondolok) a környezeti terhelés problematikája elenyésző jelentőségűvé fog mérséklődni.

És igazából én örülnék egy átfogó tanulmánynak ami tisztázza a kérdést, nem pedig 1-2 szakember ilyen-olyan véleményének.

Link to comment
Megosztás:

Gyalogos,biciklis témakör...

Nagyon zokon veszik a bringások az ugatást,ha lazán,szétnézés nélkül teker keresztül a gyalogos átkelő helyen és te éppen csak megtudsz állni,mert olyan sebességgel jön le az útra.Volt olyan,hogy letekertem az ablakot és kiszóltam az illetőnek,hogy remélem tudja,hogy így nincs elsőbbsége...má hogyne lenne...mondom majd,ha tolod azt a sz@rt,akkor jogos,addig nem.

Persze nem mind ilyen,de vannak itt kecsón olyan helyek,ahol 5x jobban figyelek,mert bármikor levágodhat eléd egy bringás.

No hát erre jó a sport kipuff okozta nagy hang, mert füle azért még van !! :D

Valahogy a nyakcsigolya meszesedés pillák alatt eltűnik :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem abban is egyetérthetünk, hogy a technológia fejlődésével (és itt most első lépcsőben a led-re gondolok) a környezeti terhelés problematikája elenyésző jelentőségűvé fog mérséklődni.

Mire ledes első lámpák lesznek az alsó kategóriában is (közlekedők 90%-a), már nem lesz foszilis üzemanyag! :D

Link to comment
Megosztás:

Az egyik haveromnak volt régebben a mániája. A mostani az, hogy jobbkormányos autót alakítsunk át balkormányosra. Nem bírja megérteni, hogy ez nem Lego, hogy csak lepattintom innen, oda meg rápattintom... :D

Ez egy elvetélt ötlet, bár kétségkívül van benne izgalmas kihívás. Létezik egyáltalán jobbkormányos Astra? Azok kizárólag Vauxhallok voltak, nem?

Egyébként most húsvétkor az egyik autós műsorban mutattak be egy hajdanában Angliába exportált jobbkormányos Ladát (állítólag összesen kettő ilyen van Budapesten), és egy olyan Ladát, ami szinte 0 kilométeres volt, mert megvétel után egy idős házaspár nem használta, és csaknem két évtizedig állt egy széferben. A belseje teljesen használatlan állapotban volt.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy elvetélt ötlet, bár kétségkívül van benne izgalmas kihívás. Létezik egyáltalán jobbkormányos Astra? Azok kizárólag Vauxhallok voltak, nem?

Egyébként most húsvétkor az egyik autós műsorban mutattak be egy hajdanában Angliába exportált jobbkormányos Ladát (állítólag összesen kettő ilyen van Budapesten), és egy olyan Ladát, ami szinte 0 kilométeres volt, mert megvétel után egy idős házaspár nem használta, és csaknem két évtizedig állt egy széferben. A belseje teljesen használatlan állapotban volt.

Ugye fészert akartál írni. :D

Link to comment
Megosztás:

Ugye fészert akartál írni. :D

Persze, csak írás közben ráesett a fejem a billentyűzetre... A használatlan állapotot elsősorban a beltérre értettem, például a bőrülések két évtized után is vadonatújnak néztek ki, a karosszérián viszont kívülről néhány apró rozsdafolt felfedezhető volt.

Link to comment
Megosztás:

Persze, csak írás közben ráesett a fejem a billentyűzetre... A használatlan állapotot elsősorban a beltérre értettem, például a bőrülések két évtized után is vadonatújnak néztek ki, a karosszérián viszont kívülről néhány apró rozsdafolt felfedezhető volt.

Egyik ismerősömnek van még a régi, igazi "párttitkár" Lada. Körlámpa, "bőrülés", csupa króm minden. Nagyon szépen néznek ezek a régi Ladák. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.