Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az, hogy hidegen rángat egy picit, szerintem természetesnek tekinthető. Ha a kuplung felengedésekor rángat, úgy indulj el, hogy előtte 5x-6x "megfürdeted" a kuplungot. Menet közben nekem is rángat aprókat, EGR volt takarítva, hiba továbbra is fennáll, úgyhogy most következik egy fojtószelep takarítás, 100e km után biztos nem árt majd neki. Igaz nálam annyira nem vad rángatásról beszélünk, hibakód nincs, inkább csak engem zavar.

Én arra gyanakszom, hogy nem EGR, hanem folytószelep lesz a baj, viszont azt takarítani szerintem nagyon veszélyes. Ahhoz le kell venni az egészet, ott van egy nagy szelep ugye, amit a gázpedál állása mozgat (enyém még bowdenes, azt is ki kell szedni, meg egy csomó minden mást is, van ott vízcső (ezt például, hogy veszitek le, hogy ne folyjon szét a fagyálló?, aztán kartergázcső, stb.) és tökéletesen kell felfeküdnie. Ennek magamtól már nem mernék nekiállni, mert a kis tengelyt elmozdítom a kijárt helyéből, sosem lesz tökéletes...

Link to comment
Megosztás:

Én arra gyanakszom, hogy nem EGR, hanem folytószelep lesz a baj, viszont azt takarítani szerintem nagyon veszélyes. Ahhoz le kell venni az egészet, ott van egy nagy szelep ugye, amit a gázpedál állása mozgat (enyém még bowdenes, azt is ki kell szedni, meg egy csomó minden mást is, van ott vízcső (ezt például, hogy veszitek le, hogy ne folyjon szét a fagyálló?, aztán kartergázcső, stb.) és tökéletesen kell felfeküdnie. Ennek magamtól már nem mernék nekiállni, mert a kis tengelyt elmozdítom a kijárt helyéből, sosem lesz tökéletes...

Nekem 5 ezerért tisztították ki, az EGR-el együtt...

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mintha szorulna a gázpedál, a bowden vagy a pillangószelep. Mástól nem lehet kemény a gázpedál szerintem. Ez még gondolom valami X-el kezdődő motorkód, nem elektromos gázpedálos.

Igen a motorkod X16 SZR.

Elvileg ez mar elektromos gazpedalos.

Link to comment
Megosztás:

Én sok olyan Astrat látok, amin csak 1.4 felirat van, nincs ott a 16V.

Ebből én is azt feltételeztem, hogy 8 szelepes...

Igaz ecat24-ben nem nagyon látok más 1.4-es motorokat csak X14XE, Z14XE na meg Z14XEP...

Nekem is 2000-es 1.4 (de 16V) van.

A gázpedál elektronikus, nem bowdenes (nem tudom neked milyen).

Van olyan, hogy gázpedál helyzet érzékelő, fojtószelep állás érzékelő (és még sokan mások).

Ezek hibája szerintem okozhatja a fordulatszám emelkezését, ha hibás jelet adnak.

Diag. műszerrel elvileg ezek vizsgálhatók.

De ha akad a pedálod, ott valami mechanikus zűr is lehet, aminek érdemes utánanézni.

(vagy bowdenes a pedálod, de az évjáratból nem erre következtetnék)

Az opcom-ot tudom hasznalni sima laptop-pal is, vagy csak valami specko geppel?

Link to comment
Megosztás:

Erre nekem az az elméletem, hogy az X-es (ugye 16 szelepes) ott a 16v felirat, ha 1.4 és gyárilag nincs 16v akkor az Z14XE, ha 1.6-os akkor vagy azért nincs 16v felirat mert 8 szelepes vagy a Z16XE-ről van szó (ez meg eredeti rendszám esetén nagyjából tudható ugyebár), a Twinport-ok egyértelműek (ha Twinport akkor van felirat, ha classic felirat van twinport nélkül, akkor az Z14XE vagy Z16XE)... Ez az én agyszüleményem, lehet hogy nem helytálló, kéretik nem komolyan venni... :icon1:

(Egyébként köszi még egyszer az EGR-hez a cuccokat! A gyári csavarral össze is tudtuk rakni.)

Ez már ott megdőlt hogy nekem Z14XE van, és 1.4 16V felirat :)

Kollégámnak szintén... :)

Sőt, én kereskedésben láttam olyat is hogy "DL 16V" :icon11:

Vagy talán "DI 16V". Az is 1.4-es volt 2000 körüli gyártás (és nem dízel, ugye a D-ből egyből arra asszociáltam).

És vagy 2-3 ilyen autót láttam már, jellemzően mind Caravan volt.

Végül is a gugli DI-re hozta ki.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/66/24/6.jpg

Mondjuk ez speciel dízel.

Lehet a kereskedéses autónak cserélt volt a csomagtér ajtó? :icon11:

Mert az tutira 1.4 benzines volt.

Ezt a feliratot meg csak 2.0 dízelre hozza a kereső.

Én arra gyanakszom, hogy nem EGR, hanem folytószelep lesz a baj, viszont azt takarítani szerintem nagyon veszélyes. Ahhoz le kell venni az egészet, ott van egy nagy szelep ugye, amit a gázpedál állása mozgat (enyém még bowdenes, azt is ki kell szedni, meg egy csomó minden mást is, van ott vízcső (ezt például, hogy veszitek le, hogy ne folyjon szét a fagyálló?, aztán kartergázcső, stb.) és tökéletesen kell felfeküdnie. Ennek magamtól már nem mernék nekiállni, mert a kis tengelyt elmozdítom a kijárt helyéből, sosem lesz tökéletes...

Hát ilyenkor ezekkel kell kezdeni.

Fojtószelep, légtömegmérő, EGR takarítás stb...

Benzinszűrő, üa. nyomásmérés.

De szerintem fogadd meg az egyik fórumtárs javaslatát.

Bontott, jól működő EGR párezerért, és EGR lefalaz --> "mert megérdemled" :D

Az opcom-ot tudom hasznalni sima laptop-pal is, vagy csak valami specko geppel?

Simán!

Ha elektromos gázpedál, akkor pedálhelyzet érzékelő körül érdemes szétnézni (az nem olcsó).

Vagy fojtószelep állás érzékelő talán...

De ha mechanikus akadás van a pedálnál, akkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Leállított motornál is akad?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Hát ilyenkor ezekkel kell kezdeni.

Fojtószelep, légtömegmérő, EGR takarítás stb...

Benzinszűrő, üa. nyomásmérés.

De szerintem fogadd meg az egyik fórumtárs javaslatát.

Bontott, jól működő EGR párezerért, és EGR lefalaz --> "mert megérdemled" :D

Csütörtökön viszem vezérműszíj/feszítőgörgők/vízpumpa/gyertyák/hosszbordásszíj cserére, akkor megnézetem számítógéppel mit dob, azután cselekszem. Üzemanyagszűröm 500 km-rel ezelőtt volt cserélve, üzemanyagpumpám szintén. Az alapjáraton is érezni, hogy meg-megtorpan, de ha nagyon óvatosan adom a gázt, akkor nem rángat (se hidegen se melegen), de ez tényleg nagyon óvatos, szinte csiga tempó... Az EGR-m látszatra jól működik, nem szorul, 12V-al nyit zár egyből, ki van takarítva alaposan, de a hiba akkor is ugyanez, illetve ha le van húzva teljesen, akkor is. Lefalazó lemezt hol lehet venni? Illetve ki tudja nekem utána letiltani a motorvezérlésben az EGR használatát, hogy ne ugorjon majd fel mindig hibaüzenet. Gondolkodtam EGR cheater-en is, talán az a legjobb megoldás, akkor a motorvezérlésbe se kell belenyúlni. Illetve, hogy állapítom meg egy bontott EGR szelepről, hogy jó? :)

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Csütörtökön viszem vezérműszíj/feszítőgörgők/vízpumpa/gyertyák/hosszbordásszíj cserére, akkor megnézetem számítógéppel mit dob, azután cselekszem. Üzemanyagszűröm 500 km-rel ezelőtt volt cserélve, üzemanyagpumpám szintén. Az alapjáraton is érezni, hogy meg-megtorpan, de ha nagyon óvatosan adom a gázt, akkor nem rángat (se hidegen se melegen), de ez tényleg nagyon óvatos, szinte csiga tempó... Az EGR-m látszatra jól működik, nem szorul, 12V-al nyit zár egyből, ki van takarítva alaposan, de a hiba akkor is ugyanez, illetve ha le van húzva teljesen, akkor is. Lefalazó lemezt hol lehet venni? Illetve ki tudja nekem utána letiltani a motorvezérlésben az EGR használatát, hogy ne ugorjon majd fel mindig hibaüzenet. Gondolkodtam EGR cheater-en is, talán az a legjobb megoldás, akkor a motorvezérlésbe se kell belenyúlni. Illetve, hogy állapítom meg egy bontott EGR szelepről, hogy jó? :)

Köszi,

Balu

Nem feltétlenül szükséges leprogramozni az EGR-t.

Félre kell fordítani:

DSC_0408.jpg

Ugyanaz a megoldás, mint az EGR cheater, csak itt a cheater maga a szelep :)

A szelep dolgozik, csak a gázt nem viszi vissza.

Az ECU meg majd megtanul nélküle (boldogabban) élni.

Lefalazólemezt lehet csinál(tat)ni, de venni is gyárit.

Lehet hogy nem ez a problémád forrása, de legalább kizárod végleg, mint lehetőséget...

Link to comment
Megosztás:

Csütörtökön viszem vezérműszíj/feszítőgörgők/vízpumpa/gyertyák/hosszbordásszíj cserére, akkor megnézetem számítógéppel mit dob, azután cselekszem. Üzemanyagszűröm 500 km-rel ezelőtt volt cserélve, üzemanyagpumpám szintén. Az alapjáraton is érezni, hogy meg-megtorpan, de ha nagyon óvatosan adom a gázt, akkor nem rángat (se hidegen se melegen), de ez tényleg nagyon óvatos, szinte csiga tempó... Az EGR-m látszatra jól működik, nem szorul, 12V-al nyit zár egyből, ki van takarítva alaposan, de a hiba akkor is ugyanez, illetve ha le van húzva teljesen, akkor is. Lefalazó lemezt hol lehet venni? Illetve ki tudja nekem utána letiltani a motorvezérlésben az EGR használatát, hogy ne ugorjon majd fel mindig hibaüzenet. Gondolkodtam EGR cheater-en is, talán az a legjobb megoldás, akkor a motorvezérlésbe se kell belenyúlni. Illetve, hogy állapítom meg egy bontott EGR szelepről, hogy jó? :)

Köszi,

Balu

Ha neked megér annyit, hogy átjössz Szolnokra akkor egy próba erejéig átdobhatjuk a tiédre az én EGR szelepemet. Teljesen új és ki van fordítva! Keress pü-ben ha érdekel!

Most látom, hogy a Te motorod X-es. Azon ugyanaz az EGR van?

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül szükséges leprogramozni az EGR-t.

Félre kell fordítani:

Ugyanaz a megoldás, mint az EGR cheater, csak itt a cheater maga a szelep :)

A szelep dolgozik, csak a gázt nem viszi vissza.

Az ECU meg majd megtanul nélküle (boldogabban) élni.

Lefalazólemezt lehet csinál(tat)ni, de venni is gyárit.

Lehet hogy nem ez a problémád forrása, de legalább kizárod végleg, mint lehetőséget...

Ez a kifordítás is csak akkor működik ha az EGR nem halott még. Ha már akadozik akkor forgathatod akármerre!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap nagynénémet kellett lefuvarozzam az állomásra, hogy elérje a vonatot (kb 40 km-es út), de útközben kigyulladt az egyik figyelmeztető lámpácska a műszerfalon. Kézikönyvben "Exhaust emission" név alatt találtam meg. Az elején villogott és a motor csak remegve húzott, amikor gázoltam. Aztán mikor visszafele vezettem, már stabilan égett a lámpácska, de motor rendesen reagált, nem volt már gond vele. Mit kéne tegyek most? Komoly a gond? Lehet járni még vele, vagy szét fogom hurbolni az egészet? Jártatok már így? Kb mennyibe kerül a helyrehozása? Köszi :)

https://onedrive.live.com/redir?resid=1EF3670037D9BE6A!1167&authkey=!AEMNAle-6Kgu_LE&v=3&ithint=photo%2cjpg

Link to comment
Megosztás:

Elküldve: Ma, 08:55

outsider, on 04 Nov 2014 - 09:44 AM, said:snapback.png

Nem feltétlenül szükséges leprogramozni az EGR-t.

Félre kell fordítani:


Ugyanaz a megoldás, mint az EGR cheater, csak itt a cheater maga a szelep :)

A szelep dolgozik, csak a gázt nem viszi vissza.

Az ECU meg majd megtanul nélküle (boldogabban) élni.

Lefalazólemezt lehet csinál(tat)ni, de venni is gyárit.

Lehet hogy nem ez a problémád forrása, de legalább kizárod végleg, mint lehetőséget...

Ez a kifordítás is csak akkor működik ha az EGR nem halott még. Ha már akadozik akkor forgathatod akármerre!

Először is köszönöm a hozzászólásaitokat. Ez a félrefordítás nagyon meleg :), de mekkora ötlet (egyébként nem ér hozzá semmihez? nem tud bajt csinálni?)! A szolnoki csere lehetőségét köszönöm, ha csütörtökön nem derül ki a hiba forrása 100%-os biztonsággal, akkor kereslek. Szerintem az EGR Z-s és X-es motoroknál is ugyanaz. Az milyen, hogy adnak gyári lezárólemezt az EGR szelep helyéhez :). Vagy ezek szerint, ha ezt ráteszem és elviszem egy hivatalos OPEL márkaszervízbe, akkor raknak az ECU-mra olyan szoftvert, ami nem kezeli az EGR-t (más hivatalos beszerelési módját nem tudom elképzelni egy gyári lefalazó lemeznek :)).

Közben megnéztem, sajnos a Z-s és X-es motoron nem ugyanaz az EGR van (legalábbis a két alsó csatlakozójának, ahol a füstöt kezeli, nem ugyanaz a formája)... Azért tényleg hálás vagyok a lehetőségért!

Módosítva : balu a kapitány
Link to comment
Megosztás:

Elküldve: Ma, 08:55

outsider, on 04 Nov 2014 - 09:44 AM, said:snapback.png

Ez a kifordítás is csak akkor működik ha az EGR nem halott még. Ha már akadozik akkor forgathatod akármerre!

Először is köszönöm a hozzászólásaitokat. Ez a félrefordítás nagyon meleg :), de mekkora ötlet (egyébként nem ér hozzá semmihez? nem tud bajt csinálni?)! A szolnoki csere lehetőségét köszönöm, ha csütörtökön nem derül ki a hiba forrása 100%-os biztonsággal, akkor kereslek. Szerintem az EGR Z-s és X-es motoroknál is ugyanaz. Az milyen, hogy adnak gyári lezárólemezt az EGR szelep helyéhez :). Vagy ezek szerint, ha ezt ráteszem és elviszem egy hivatalos OPEL márkaszervízbe, akkor raknak az ECU-mra olyan szoftvert, ami nem kezeli az EGR-t (más hivatalos beszerelési módját nem tudom elképzelni egy gyári lefalazó lemeznek :)).

Közben megnéztem, sajnos a Z-s és X-es motoron nem ugyanaz az EGR van (legalábbis a két alsó csatlakozójának, ahol a füstöt kezeli, nem ugyanaz a formája)... Azért tényleg hálás vagyok a lehetőségért!

No, akkor sorba:

- Nekem nem volt -még- gondom az EGR-el, megelőzési célzatból fordítottam félre és falaztam le (én outsider-től szereztem be mindent hozzá, minden tökéletesen passzolt, gyári csavarokkal meg lehetett oldani, úgy néz ki nagyjából mint ahogy az általa csatolt képen látod, max fél óra az egész és mi már mással is szöszöltünk közben). Nem ér hozzá semmihez, sőt én másik irányba fordítottam a motor felé, a burkolat jobban takarja a "nézelődők" elől. Hogy bajt tud-e okozni? Passz...;

- Elvileg a motornak jót tesz ha a mocskot nem vezeted vissza, a katalizátornál már nem tudom hogy hosszútávon befolyásol-e valamit. Elvileg az emissziós értékkel lenne gond, de sokak tapasztalata az, hogy így is átmennek vizsgán az autók;

- A félrefordítás után már nem kap lerakodást okozó behatást a szelep, így elvileg nem fog meghibásodni elszennyeződés miatt. ECU-hoz nem kell hozzányúlni, mert csak annyit néz hogy mükszik-e vagy sem, félrefordítás után minden funkció megmarad csak nem a helyén teszi, de mivel nem szennyeződik el, így nem akad, így az ECU boldog hogy minden rendben;

-Ha jól tudom, 2003-tól már gyárilag nincs benne EGR, igaz, ha jól tudom akkor a katalizátor is módosul valamennyit (talán ennek ellensúlyozására). Gondolom ezen gépeken gyárilag van ezen lezáró, ezért kapni hozzá gyári lezárólemezt.

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

No, akkor sorba:

- Nekem nem volt -még- gondom az EGR-el, megelőzési célzatból fordítottam félre és falaztam le (én outsider-től szereztem be mindent hozzá, minden tökéletesen passzolt, gyári csavarokkal meg lehetett oldani, úgy néz ki nagyjából mint ahogy az általa csatolt képen látod, max fél óra az egész és mi már mással is szöszöltünk közben). Nem ér hozzá semmihez, sőt én másik irányba fordítottam a motor felé, a burkolat jobban takarja a "nézelődők" elől. Hogy bajt tud-e okozni? Passz...;

- Elvileg a motornak jót tesz ha a mocskot nem vezeted vissza, a katalizátornál már nem tudom hogy hosszútávon befolyásol-e valamit. Elvileg az emissziós értékkel lenne gond, de sokak tapasztalata az, hogy így is átmennek vizsgán az autók;

- A félrefordítás után már nem kap lerakodást okozó behatást a szelep, így elvileg nem fog meghibásodni elszennyeződés miatt. ECU-hoz nem kell hozzányúlni, mert csak annyit néz hogy mükszik-e vagy sem, félrefordítás után minden funkció megmarad csak nem a helyén teszi, de mivel nem szennyeződik el, így nem akad, így az ECU boldog hogy minden rendben;

-Ha jól tudom, 2003-tól már gyárilag nincs benne EGR, igaz, ha jól tudom akkor a katalizátor is módosul valamennyit (talán ennek ellensúlyozására). Gondolom ezen gépeken gyárilag van ezen lezáró, ezért kapni hozzá gyári lezárólemezt.

Értem már a takarólemezt. Csütörtökön a diagnosztika után okosabb leszek, de nagyon furldalja a lelkiismeretemet a kíváncsiság :D. Remélem nem valamilyen egyét, több tízezer forintos alkatrészt kell vennem :D.

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap nagynénémet kellett lefuvarozzam az állomásra, hogy elérje a vonatot (kb 40 km-es út), de útközben kigyulladt az egyik figyelmeztető lámpácska a műszerfalon. Kézikönyvben "Exhaust emission" név alatt találtam meg. Az elején villogott és a motor csak remegve húzott, amikor gázoltam. Aztán mikor visszafele vezettem, már stabilan égett a lámpácska, de motor rendesen reagált, nem volt már gond vele. Mit kéne tegyek most? Komoly a gond? Lehet járni még vele, vagy szét fogom hurbolni az egészet? Jártatok már így? Kb mennyibe kerül a helyrehozása? Köszi :)

https://onedrive.live.com/redir?resid=1EF3670037D9BE6A!1167&authkey=!AEMNAle-6Kgu_LE&v=3&ithint=photo%2cjpg

Kellene tudnunk a hibakódot.

Ki kellene villogtatni.

Itt le van írva, hogy hogyan. ;) https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal

Link to comment
Megosztás:

Ez a kifordítás is csak akkor működik ha az EGR nem halott még. Ha már akadozik akkor forgathatod akármerre!

Idézem magamat, mit tanácsoltam balu kollégának nem sokkal azelőtt... :)

De szerintem fogadd meg az egyik fórumtárs javaslatát.

Bontott, jól működő EGR párezerért, és EGR lefalaz --> "mert megérdemled" :D

Link to comment
Megosztás:

Pont most volt műszakim.

Kék plakettet kaptam.

CO 0,13% és 0,18% (alapjárat, emelt alapjárat)

CH 102 ppm és 111 ppm

lambda 1,04 és 1,03

EGR félrefordítva... :)

Apropó gyújtótrafó!

OPCOM-ban láttam olyat, hogy tesztek.

És lehet tesztelni a gyújtótekercseket hengerenként.

Csinált már valaki ilyet??

Z14XE tulajok!

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy csinál egy grafikus tesztet a lambdaszondájával?

Ilyet, vagy ilyet.

Egy screenshot formájában tökéletes, de látszódjon rajta legalább 1-2 perc üzem (meleg motorral, sima alapjárat).

Én csináltam (csinálok) az enyémmel, csak kellene egy referencia...

OPCOM vagy ELM vagy bármivel, a lényeg hogy látszódjon az idő a vízszintes tengelyen.

OPCOM esetében elég ha a csv fájlt elkülditek, abból én Excelben meg tudom csinálni.

Gyanítom, hogy az én szondám "bebambult" már...

Hálám üldözni fog a sírig :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,párhete cseréltem lengéscsillapítót, toronygumit meg toronycsapágyat azóta hallom hogy búg-morog az első kerék egyenesbe kis enyhe balos ivnél kezdi csak el aztán úgy erősödik, jobb kanyarnál nem hallatszik semmi.Tegnap voltam futóműbeállításon de nem lett jobb. Most vmi rossz szögben áll a csillapító csere miatt vagy a kerékcsapágy lehet?

Módosítva : magellaner
Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon kerékcsapágy hibának tűnik. Nekem is így voltak a kerékcsapágyak az OFF autón, hogy egyenesben enyhén búgott, enyhe valamilyen kanyarban elhallgatott, ellenben erősebb kanyarban már ismét hangos volt. Másik irányba meg ugye végig adott hangot. És persze sebességtől függően változott a búgás erőssége, 50-60 között volt a legerősebb, 80-90 körül meg teljesen eltűnt.

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon kerékcsapágy hibának tűnik. Nekem is így voltak a kerékcsapágyak az OFF autón, hogy egyenesben enyhén búgott, enyhe valamilyen kanyarban elhallgatott, ellenben erősebb kanyarban már ismét hangos volt. Másik irányba meg ugye végig adott hangot. És persze sebességtől függően változott a búgás erőssége, 50-60 között volt a legerősebb, 80-90 körül meg teljesen eltűnt.

szia. egy 5-6 km,után nézd meg hogy melyik kerék melegebb na az a csapágy gagyi .csere.

Link to comment
Megosztás:

Nem még... De mostmár megvárom a diagnosztikát, csütörtökön viszem...

Üdv! Két hibakódom is lett... Egyik trafó, másik EGR :). A lefalazó lemezt megvettem és megrendeltem a cheatert (7500,- Forint), viszont trafóból milyet vegyek? Cromax-nál van Magnetti Marelli 25 ezerért, ami egész szimpatikusnak tűnik. Van róla tapasztalat, hogy milyen?

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Két hibakódom is lett... Egyik trafó, másik EGR :). A lefalazó lemezt megvettem és megrendeltem a cheatert (7500,- Forint), viszont trafóból milyet vegyek? Cromax-nál van Magnetti Marelli 25 ezerért, ami egész szimpatikusnak tűnik. Van róla tapasztalat, hogy milyen?

Köszi,

Balu

Honnan veszed a cheatert?

Majd érdekelne a tapasztalat.

Milyen kódot dobott a trafóra?

Az égéskimaradás nem mindig trafóhiba...

Nekem gyárilag Delphi trafó van benne.

Én olyat vennék. Ha jól emlékszem az is 25-30k Cromaxban. Bár X-es motornál nemtom milyen a kínálat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.