Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, electroger írta:

Üdv!

Astra Classik II,2005 z14xep egr szelep hibakódokat produkált.Le lett szedve,kipucolva,vissza téve,ugyan az.Valószinűleg tönkrement.Gondoltuk.
Vásároltam hozzá bontottan egy nyilvános csoportban egy megbízható személytől egy bontott,de hibátlan egr-t.10 nap garanciát is adott rá.
Feltettük,az autó teljesen újjáéledt,nem rángatott,húzott,semmi hibakód.15-20 kilométer megtétele után elkezdte ugyan azt a hibát produkálni az autó.
Gázadáskor pillanatokra megtorpanó,alapjáraton dadogva járó.majd cseklámpát dobáló üzemmód.GYújtás elvételével,vissza adásával ezek ideiglenesen megszünnek.
Vissza a szervízbe,hibakód kiolvas,egr meghibásodás.
Szerelő egyenlőre tehetetlen,teli van munkával,nem ér rá.Az újat 60 ezer forintért egyenlőre nem kapkodnám el.
A kérdésem az lenne -az első körben feltételezve,hogy nem vertek át-,hogy milyen meghibásodás produkálhat már okozatként egr hibájelzést?
 

Csak kíváncsiságból. Milyen olajat használsz?

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Hard-ex írta:

Sziasztok. Z14XE

Vízhőfokom 85-ig alig ért el. Kicseréltem a termosztátot. Most alig mozdul el az alapállásból. Lakott területen kívűl szinte teljesen visszaesik a hőfok. Vízszint okés. Cseréljek másik termosztátra. A mostani FEBI. Azt hittem lehet benne bízni, mert erre eddig senki sem panaszkodott.. Vagy takarjam le a hűtőt? 

Amúgy kellett már a csere...

https://drive.google.com/file/d/0BxXlMcelIz2KYXZNU1BYU1hpYUU/view?usp=drivesdk

Így nézett ki... 

Válaszokat és Tippeket előre is köszönöm!

 

Csak Wahlert érdemes venni. Esetleg gyárit...

Én Swaggal jártam így fél év után. Utána vettem egy gyárit, de szerintem kicsivel ez is alacsonyabb hőfokon nyit, mint kellene (óra szerint 85 fok körül).

Még nem volt időm megnézni műszerrel, lehet cserélek majd hőfok jeladót is kíváncsiságból, vagy lecsekkolom az óra működését.

Országúton ilyen hideg időben (90 körül) alig éri el a 85 fokot. Városban melegszik rendesen ilyenkor is, 50-60 km folyamatos haladásnál már jobban hűl.

92 foknál kell ellvileg elkezdenie nyitni egy jól működő termosztátnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nem tudom, hogy nekem szólt egy elöbbi hozzászólás... De azért irok:  Hát az autó most kopp-kopp jó. 

Havonta egyszer a shell-omv a dràgàbb üa. tankolok 5ezerért.

Ha reggel indultam dolgozni olyan jó 5 percig jàrattam a motort.

Kanizsáról Karosba is ugymond hosszu tàvon is a jár az autó heti 3-4 nap.

Vàrosban csak a 3.  fokozatig váltok fel.

Bedobta már nov. 3x is a p0300  hibàt, utoljára egy szerelő vmi vezérlő frissitést javasolt. De itt Kanizsán még nem talaláltam rendes szerelőt. Az itt olvasok naponta.... köszönöm mindenkine a hozzászólásait.

Üdv. z14xe 3. henger gyújtàs kimaradàs. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Alapjárati ingadozásom még mindig jelentkezik, a folytószelep takarítása és az alapjárati motor cseréje után is, hidegen is melegen is. 

Amit megfigyeltem, hogy amikor a hátsó ablakra ráadom a fűtést, drasztikusan ingadozni kezd, 500 -ig is lemegy, ha lekapcsolom

akkor mérsékelten ingadozik. 

Van valakinek ötlete? (X16XEL; 1,6 16V; 112000km)

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, llaci89 írta:

Sziasztok. Nem tudom, hogy nekem szólt egy elöbbi hozzászólás... De azért irok:  Hát az autó most kopp-kopp jó. 

Havonta egyszer a shell-omv a dràgàbb üa. tankolok 5ezerért.

Ha reggel indultam dolgozni olyan jó 5 percig jàrattam a motort.

Kanizsáról Karosba is ugymond hosszu tàvon is a jár az autó heti 3-4 nap.

Vàrosban csak a 3.  fokozatig váltok fel.

Bedobta már nov. 3x is a p0300  hibàt, utoljára egy szerelő vmi vezérlő frissitést javasolt. De itt Kanizsán még nem talaláltam rendes szerelőt. Az itt olvasok naponta.... köszönöm mindenkine a hozzászólásait.

Üdv. z14xe 3. henger gyújtàs kimaradàs. :)

A p0300 az most így hirtelen szerintem több hengerben "elkövetett" égéskimaradás (nem gyújtás).

Az égéskimaradás több tőről fakadhat.

Szikra-levegő-benzin szentháromság (és a negyedik az időzítés) nem megfelelősége.

Továbbá elektromos tápellátás gondok is okozhatják, alacsony rendszer feszültség is okozhat ilyet.

Nekem akksi saru, ill akksi csere után pl megszűntek ezek.

Alkatrészekre lefordítva ez sokmindent jelenthet: trafósor, gyeryta, benzinszűrő, benzinpumpa, injektor (talán EGR nem annyira esélyes, de nem árt kizárni, végleg :) )

Különböző érzékelők (IAT, MAP, vezérműtengely jeladó, fojtószelep).

Aztán ha minden más kizárva, akkor ECU hiba is lehet, azt 80-90k körül felújítják 2 év garanciával.

Amiket leírtál (adalékos benzin, megfelelő használat) nem árt, az ajánlott.

Jó szerelőt (nem alkatrészcserélőt) találni meg "mission impossible". Nekem még nem sikerült :)

Az az első lépés...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎12‎/‎8‎/‎2016 at 4:51 PM, zotya975 said:

Hát autószerelőnek ( gondolom ő fogja cserélni) tudnia kell a hang alapján hogy mi ez....de amúgy ha más okot nem találni és csak egy adott sebességbe kapcsoláskor jön elő akkor gyanús.

 

On ‎12‎/‎10‎/‎2016 at 7:02 PM, astra said:

de az is lehet hogy kiszárad a golyo nincs kenése nálam is ez volt, kenés után megjavult.

Igen, szerelő cseréli. :-)

Közben beszéltem egy sráccal, aki Opel szervízben dolgozott, és két dolgot említett:

1. Opelba váltóolajat csak a sajátját szabad (motorolajnál nincs ilyen megkötés, sőt...).

Én ezzel töltöttem fel: http://www.fuchs-oil.hu/products-page/kozponti-termekek/felhasznalok-szerint/autosoknak-felhasznalok-szerint/titan-sintopoid-ls-sae-75w-90/

Érdemes át(vissza)cserélnem GM-re valóban? 

2. G Astrát ők sohasem szinkronoztak, nem szokott hiba lenni, viszont érdemes a bakelites-csapszeges összekötést frissíteni, mert aránylag pici játék okozhat gondot, és ilyet már ő is tapasztalt 10 éves autókon. Igaz akkor elvileg az összes sebességet nehezebben kéne vegye szerinte. Most csak a kettest veszi extrém nehezen, a többinél is picit akadós az érzet, de átmegy a sebességbe. Lehet azért, hogy ez is belejátszik a dologba, és javulhatna a váltás tőle?

Mi a véleményetek? Most ott tartunk, hogy az első váltásnál hidegen gurulok 3-5 másodpercet, mire berakom 2-esbe - mintha akadna az egész (tél, 0 fok). Utána egyre jobb, majd melegen már megy a váltás, de ilyenkor is akadós az érzet. Lehet, hogy a rossz olaj is hozzátett a hidegben érzékelt tünetekhez?

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Csalán írta:

 

Igen, szerelő cseréli. :-)

Közben beszéltem egy sráccal, aki Opel szervízben dolgozott, és két dolgot említett:

1. Opelba váltóolajat csak a sajátját szabad (motorolajnál nincs ilyen megkötés, sőt...).

Én ezzel töltöttem fel: http://www.fuchs-oil.hu/products-page/kozponti-termekek/felhasznalok-szerint/autosoknak-felhasznalok-szerint/titan-sintopoid-ls-sae-75w-90/

Érdemes át(vissza)cserélnem GM-re valóban? 

2. G Astrát ők sohasem szinkronoztak, nem szokott hiba lenni, viszont érdemes a bakelites-csapszeges összekötést frissíteni, mert aránylag pici játék okozhat gondot, és ilyet már ő is tapasztalt 10 éves autókon. Igaz akkor elvileg az összes sebességet nehezebben kéne vegye szerinte. Most csak a kettest veszi extrém nehezen, a többinél is picit akadós az érzet, de átmegy a sebességbe. Lehet azért, hogy ez is belejátszik a dologba, és javulhatna a váltás tőle?

Mi a véleményetek? Most ott tartunk, hogy az első váltásnál hidegen gurulok 3-5 másodpercet, mire berakom 2-esbe - mintha akadna az egész (tél, 0 fok). Utána egyre jobb, majd melegen már megy a váltás, de ilyenkor is akadós az érzet. Lehet, hogy a rossz olaj is hozzátett a hidegben érzékelt tünetekhez?

 

Váltó olajból valóban a GM-et szokták bele tenni, de nem hiszem hogy ez egy adott sebesség akadását okozná. A váltó rudazat kopása viszont szokott olyat  okozni, hogy csak egy adott sebességbe nehéz kapcsolni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, astra 1 írta:

Nagy valószínűséggel a tank szellőztető amit hallasz,a ventilátort ki kell fújni a pórtól és WD 40 -nel meg fújni a sikló csapágyat ez olcsóbb meg oldás én száraz teflon használok mert ebbe nem ragad be semmi szösz meg por.:)

Köszi igy visszaolvasva már többen kérdezték ezt a hangot akkor minden rendben :)

A ventillátornak is nekiesek ha jobb lesz az idő valamikor.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, electroger írta:

A gyári előírásoknak megfelelő olajat szokták tenni bele.Nem kellene?

Azért jött Neked ez a kérdés, mert ugyebár az EGR szelep az első elem ami letérdel a nem megfelelő olajtól hiszen sokkal több szennyeződést kap. Ezután jöhet a katalizátor és a többiek, de ezt most ne feszegessük. De Te honnan tudod azt, hogy valóban a megfelelő kenóanyagot teszi bele a szerviz ha nem tudod mit tett bele? 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Janó32 írta:

Azért jött Neked ez a kérdés, mert ugyebár az EGR szelep az első elem ami letérdel a nem megfelelő olajtól hiszen sokkal több szennyeződést kap. Ezután jöhet a katalizátor és a többiek, de ezt most ne feszegessük. De Te honnan tudod azt, hogy valóban a megfelelő kenóanyagot teszi bele a szerviz ha nem tudod mit tett bele? 

Az EGR szelep és a katalizátor működésébe beleszól a motorolaj? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

31 perce, zotya975 írta:

Az EGR szelep és a katalizátor működésébe beleszól a motorolaj? :rolleyes:

A kenőanyag elégésekor x mennyiségű elégtelen szénhidrogén kerül a katalizátorba ill. vezetődik vissza, ami pedig az EGR szelepet károsítja a lerakodásokkal (kokszosodás=megragadó szelep)... Az Ecotec motorok ráadásul eléggé fogyasztják az olajat, így pláne van jelentősége a motortisztaság kapcsán a használt kenőanyag összetételnének (ezért a gyári ajánlás az összetétellel kapcsolatosan). Ez meglepő? Hm... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T electroger!

"... ajánlasz valamit ..."

dexos2-t teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

 

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 olaj-partner.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Elf Evolution Fulltech Msx 5W-30 olajborze.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 statoil-motorolaj.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu
Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu
Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu
Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu
Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu
Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu

 

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com
Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu
Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu
Midland Axxept 5W-30 midland.hu
Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

28 perce, electroger írta:

Annyit mondott csak a szerelő,felhívtam,hogy 10w40
Oké....
Ha ajánlasz valami jó olajat,akkor lehet lecserélem magamnak inkább.Elöttem egy ausztriai út...

A fenti felsorolásból érdemes választanod (igen, 10w40 nincs köztük, pláne láncos autóhoz mint a Z14XEP). Ha majd lesz egy kis időd és kedved, akkor a "Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok" topic-ot feltétlenül látogasd meg és olvasgasd egy kicsit, sok érdekességet/érvet olvashatsz ott hogy miért ne 10w40-et...  Én személy szerint ezt ajánlom, én is (és sokan innen a fórumról) ezt használom: https://the-filtershop.com/spd/Mobil_Super_3000_XE_5W-30_4_L/Motorolaj-Mobil-Super-3000-XE-5W-30-4-L

 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

A kenőanyag elégésekor x mennyiségű elégtelen szénhidrogén kerül a katalizátorba ill. vezetődik vissza, ami pedig az EGR szelepet károsítja a lerakodásokkal (kokszosodás=megragadó szelep)... Az Ecotec motorok ráadásul eléggé fogyasztják az olajat, így pláne van jelentősége a motortisztaság kapcsán a használt kenőanyag összetételnének (ezért a gyári ajánlás az összetétellel kapcsolatosan). Ez meglepő? Hm... 

Ebben most egyetértek veled!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

A kenőanyag elégésekor x mennyiségű elégtelen szénhidrogén kerül a katalizátorba ill. vezetődik vissza, ami pedig az EGR szelepet károsítja a lerakodásokkal (kokszosodás=megragadó szelep)... Az Ecotec motorok ráadásul eléggé fogyasztják az olajat, így pláne van jelentősége a motortisztaság kapcsán a használt kenőanyag összetételnének (ezért a gyári ajánlás az összetétellel kapcsolatosan). Ez meglepő? Hm... 

Nem meglepő, csak nem tudtam, és ha valamit nem tudok, kérdezek, így tanulok....kösz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.