Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló!

Nem csak a csomagtérajtó zörög? Szinte mindegyikben ezt teszi, de otthon is be lehet állítani a gumiütközökkel. Mondjuk ettől kicsit nehezebben fog zárodni, de legalább nem zörög.

meg egy kis szilikon vagy gumiápoló a gumi tömítéseknek és semmi hangja nem lesz :sowwy: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vasárnap átnéztem a kocsimat (x12x motor).

Először is megpróbáltam kiolvasni a hibát, mert folyamatosan világít a sárga lámpám.

Sajnos nem láttam semmit: a sárga motorhibát jelző lámpám nem villogott.

Benéztem a motortérbe is. Sajnos kiderült, kevés a hűtővíz (majdnem 1,5 litert töltöttem utána). Sajnos nem memlékszem, hogy amikor megvettem mennyi volt benne. (tudom szomorú). Mivel reggel nem nagyon tetszett a vízhőfok műszer viselkedése, ezért ellenőriztem - a jeladó kábelének lehúzásával - a jeladót. Úgy tűnik működik. Gondolom a reggel tapasztalt furcsaság a vízhiányra vezethető vissza. Járatam a motort, és normálisan bekapcsolt a hűtő ventillátor is.

Mindenestre a következő jelenségek maradtak: egyenetlen alapjárat, fél meleg állapotban csak másodikra induló motor.

50 km kényelmes autópálya (100 - 110 km/h) után a víz még megvolt, az alapjárat talán egyenletesebb (persze ez is szubjektív..)

Reggel a víz megvolt, és a motor pöccre indult.

Összefoglalva: nagyon zavar, hogy a motorhiba jelző világít, és hibakód nics, és hogy valami nincs rendben azt mutatja az is, hogy félig kihülve nehezen indul a motor.

Ötlet ?

Jenő

Link to comment
Megosztás:

:sowwy:

Összefoglalva: nagyon zavar, hogy a motorhiba jelző világít, és hibakód nics, és hogy valami nincs rendben azt mutatja az is, hogy félig kihülve nehezen indul a motor.

Ötlet ?

Jenő

Nekem is volt (van) olyan, hogy meleg motorral gázadás nélkül nem indul be (igaz alapjárat nálam rendben). Itt a fórumon javsolták, hogy pucoljam ki a pillangószelepet, ha akkor sem javul akkor nézzek rá az AGR (EGR) szelepre. Azt nem tudom, hogy a tiedben van-e AGR, de nekem már a pillangószelep pucolás is segített, úgyhogy ott meg is álltam. El is múlt a tünet, igaz nemrég visszatért, de csak nagyhéha (kb. 10-ből egyszer) jön elő. Lehet, hogy mégegyszer áttisztítom a pillangószelepet.

Nem tudom, hogy ez segít-e neked, de nekem bevált.

Link to comment
Megosztás:

Pedig csak ki kéne villogtatni azt a hibakódot. Valamit rosszul csinálsz. 5-6 pint kösd össze, de nézd meg,

van-e benne érintkező egyáltalán. Aztán ezután gyújtás ráadásával ki kell villogja.

Ezt a csatlakozót találtam, és összekötöttem az 5 és 6 lábat. Érintkező volt benne:

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...odes/pic007.htm

Ahogy a képen van, ott vannak benne érintkezők ..

Szerintem ki kellen mérni, hogy működik e. Gondolom valahol van 12 volt ? Ha az van, akkor valószínű a többi láb is be van kötve. Nem tudod melyiken van feszültség ?

Azt jól ggondolom, hogy a hibajelző sárgának kell villognia ?

Jenő

Link to comment
Megosztás:

Igen, a sárga motorkontroll lámpán villogja ki.

Akkor valami más bibi lehet, ha nem villog kódot. Amúgy folyamatosan szokott égni a motorkontrollod, vagy

már régen volt ez?

A múlt héten kezdte, amikor egy indításkor nehezen indult el. azóta folyamatosan világít a lámpa..

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit.

Új ember vagyok itt, de olvasgattam sokat, és látom hogy elég sok hozzá értő van itt, gondoltam be állok én is a segítség kérők táborába.

17dtl astra elkezdte a füstöt kibocsátani, én meg jól elvittem egy adagolós emberhez. aki nagyon jól elhárította a hibát, nem füstölt, jól indul, és a csekély ló mennyiséghez képest jól is megy, csakhogy ahogy elhoztam egyből fel villant a "sárga veszedelem". El kezdtem figyelni hogy vajon mitől, és rájöttem hogy kb 2000 ford körül gyullad ki, és csak akkor ha megtartom a fordulatot. Azután ég mindig, de ha meg állok, és ujra elindulok,(1,2,stb) tehát felpörgetem a motort akkor elalszik, aztán 2000 környékén megint virít! Szerelőhöz vissza, homlok ránc, hagyja itt. o.k. D.u. érte, meg van a hiba, a vákumcső olajos volt! ( Tényleg, csak én már kipucoltam egyszer, és mégis rossz volt!) Autóba be monodom majd meglátjuk. Hát megláttam (a sárgát) de az igazi meglepi akkor ért, amikor sárga fény mellet vad előzésbe kezdtem, csak az autó nem akart. a 68 lóbol kb 40 bealudt az én előzésemből meg csak egy szerény sávváltás lett.

Most itt tartok. holnap vissza a szerelőhöz, de nem remélek semmi jót.

Ha van valami ötlet, vagy szerelő cím aki tényleg érti, örömmel fogadnám!

Link to comment
Megosztás:

Ez volt az első amit megnéztem, láttam egy hajszálrepedést de amíg nincs a kezemben a megfelelő forrasztópáka addig nem babrálom.

ÜDV!

én egy pisztolypákával csináltam ugy hogy elvágtam a 2.5cu drotot ősszetekertem ugy hogy 6-8mm.kiálljon az egyik oldala és azzal forrasztottam át és jo lett.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit.

Új ember vagyok itt, de olvasgattam sokat, és látom hogy elég sok hozzá értő van itt, gondoltam be állok én is a segítség kérők táborába.

17dtl astra elkezdte a füstöt kibocsátani, én meg jól elvittem egy adagolós emberhez. aki nagyon jól elhárította a hibát, nem füstölt, jól indul, és a csekély ló mennyiséghez képest jól is megy, csakhogy ahogy elhoztam egyből fel villant a "sárga veszedelem". El kezdtem figyelni hogy vajon mitől, és rájöttem hogy kb 2000 ford körül gyullad ki, és csak akkor ha megtartom a fordulatot. Azután ég mindig, de ha meg állok, és ujra elindulok,(1,2,stb) tehát felpörgetem a motort akkor elalszik, aztán 2000 környékén megint virít! Szerelőhöz vissza, homlok ránc, hagyja itt. o.k. D.u. érte, meg van a hiba, a vákumcső olajos volt! ( Tényleg, csak én már kipucoltam egyszer, és mégis rossz volt!) Autóba be monodom majd meglátjuk. Hát megláttam (a sárgát) de az igazi meglepi akkor ért, amikor sárga fény mellet vad előzésbe kezdtem, csak az autó nem akart. a 68 lóbol kb 40 bealudt az én előzésemből meg csak egy szerény sávváltás lett.

Most itt tartok. holnap vissza a szerelőhöz, de nem remélek semmi jót.

Ha van valami ötlet, vagy szerelő cím aki tényleg érti, örömmel fogadnám!

Lehetséges AGR szelep, nézzenek hibakódot TEC műszerrel és okosabb leszel...

Link to comment
Megosztás:

én egy pisztolypákával csináltam ugy hogy elvágtam a 2.5cu drotot ősszetekertem ugy hogy 6-8mm.kiálljon az egyik oldala és azzal forrasztottam át és jo lett.

Amíg hozzájutok wellerpákához addig ezt mellőzöm. De én is hasonlóan cselekedtem volna.

ÜDV!

Link to comment
Megosztás:

Benzinszintmérő hiba kódja ez... ilyet még nem hallottam :lol: benzinszinted jelzi rendesen?

Az üzemanyagszint mérőm működik rendesen, nem tudom mit takarhat ez a 0460-as hibakód.

Viszont most voltam műszakin és volt kipufogógáz vizsgálat is. A lambda 1,07 volt, ami szerintem azt jelenti, hogy a lambda szondám kezd elfáradni. Mondjuk 150 ezer környékén ez már várható volt, de azért fájdalommal tölt el... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

És attól változna az Oxigén tartalma? Mondjuk lehetséges...

De megnéztem és sajnos nincs lyuk sehol, úgyhogy ez egy szonda lesz. :sowwy:

Nincs a kocsidon véletlenül sportdob, esetleg nagy méretű kipuff idom? Ez is megkeverheti a lambda értéket. Nekem a Corsa 5 éve ugyanolyan lambda értékekkel megy át a zöldkártyánál, de mindig a felső érték szélén. A hátsó dobom rozsdamentes sportdob, ami csak hangcsillapított, majdnem sima átmenő. Riogattak anno a szondacserével, de aztán egy zöldkártyás mondta, hogy ez is csinálhat ilyeneket, nem kell beparázni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Uhuhu!

Mint szakembertől, szeretném kérni a véleményed. Mennyire lehet a szervizeknél hírdetett motor diagnosztikával megállapítani, mennyire van leharcolva a moci a kocsiban? Kimutatja, ha egy olajfalóval hozott össze a sors?

Amennyiben ilyen vizsgálatra szeretném vinni a kiszemelt kocsit, kb mennyi ideig tart a vizsgálat, illetve várólistás a dolog?

Kb mit kósteál ez mostanában?

Előre is köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Uhuhu!

Mint szakembertől, szeretném kérni a véleményed. Mennyire lehet a szervizeknél hírdetett motor diagnosztikával megállapítani, mennyire van leharcolva a moci a kocsiban? Kimutatja, ha egy olajfalóval hozott össze a sors?

Amennyiben ilyen vizsgálatra szeretném vinni a kiszemelt kocsit, kb mennyi ideig tart a vizsgálat, illetve várólistás a dolog?

Kb mit kósteál ez mostanában?

Előre is köszi a választ!

általában ötrongyé csinálnak állapotfelmérést egy szervizben, de sajnos a motor állapotát a müszer nem mutatja ki.

a tech müszer csak a motor segédberendezéseit figyeli, az elektronikus dolgokat, de a mechanikus hibákat nem látja.

és sajnos egy állapotfelmérésen a motor belsejébe se lehet belelátn i, úgyhogy ezt biztosan nem fogod megtudni, csak ha már használod az autót.

a CO méréssel még ellenörizhető lenne, de azt is csak akkor látod, akkor szélsőségesen nagyok az értékek, ha már nagyonszar a motor, de akkor má füstöl is. azt meg látod mérések nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes egy kompressziómérést csinálni, ha biztosabbra akarsz menni.

Illetve ha már szarabb állapotú a motor, akkor a kartergáz is érezhetően nagy, azt is egyszerűen lehet ellenőrizni.

Köszi a válaszokat urak!

A kartergázt hogyan lehet ellenőrizni, tehát mikor mondható rossznak?

Link to comment
Megosztás:

általában ötrongyé csinálnak állapotfelmérést egy szervizben, de sajnos a motor állapotát a müszer nem mutatja ki.

a tech müszer csak a motor segédberendezéseit figyeli, az elektronikus dolgokat, de a mechanikus hibákat nem látja.

és sajnos egy állapotfelmérésen a motor belsejébe se lehet belelátn i, úgyhogy ezt biztosan nem fogod megtudni, csak ha már használod az autót.

a CO méréssel még ellenörizhető lenne, de azt is csak akkor látod, akkor szélsőségesen nagyok az értékek, ha már nagyonszar a motor, de akkor má füstöl is. azt meg látod mérések nélkül is.

Azt hittem, itt talán néznek katalizátor előtt gázösszetételt, vagy valami. Tehát akkor megmondják, hogy jó a lambda szondám, map szenzorom, stb, meg nincs hibakód.

Ez nem sokat ér vételkor ezek szerint.

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon, mint ahogy friss kocsitulajdonos is egyben. Van egy 9 éves Opel Astra G 1.2, amit egy 70 éves bácsitól vettem (48e km). Tegnapelőtt voltam éves revízión, minden rendben volt. Tegnap mentem vele először hosszabb útra és egy 150 km-es autópálya után (max 120 km/h) rá 60 kilométerrel kigyulladt a motorellenörző lámpa és elkezdett szaggatni a motor. Aztán félreálltam. Beindítottam újból a kocsit és csak úgy üresben elkezdett irdatlanul magas fordulatszámon pörögni a motor. Azt hittem fel fog robbani... Kijött szerelő, megnézte, megrugdosta a gázt és már indult is normálisan. Kiolvasta a a hibakódot és valami üresjárati problémát írt ki a gép.

Szerintetek mi lehet a baja?

Köszi!:sowwy:

Link to comment
Megosztás:

mi lehet a baja?

Első lépésben folytószelepház tisztítás (pillangószelep és alatta), vékony kartercső ami a szelepfedélből megy az injektorhoz szintén el szokott tömődni (próbáld meg levegővel átfujatni),

ha van benne alapjárati motor, annak a tisztítása a koromtól....

Nagy valószínűséggel jónak kell lenni ezek után! :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Első lépésben folytószelepház tisztítás (pillangószelep és alatta), vékony kartercső ami a szelepfedélből megy az injektorhoz szintén el szokott tömődni (próbáld meg levegővel átfujatni),

ha van benne alapjárati motor, annak a tisztítása a koromtól....

Nagy valószínűséggel jónak kell lenni ezek után! :lol:

Köszi a gyors választ! :sowwy: Próbálkozok...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.