Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3e km-es szervíz NEM kötelező szervíz (lsd. szervízkönyv!!!), hanem ajánlott olajcsre....

Szóval ha otthol cseréled le (ha értesz hozzá, 2 csavar kicsavarása, olajszűrő kipatintása, olaj beletöltése B) ):

1. ha gyári olajat vennél bele a szervízbe annyiból márkás olajat, és nagyon jó minőségűt kapsz bele!!!

2. nem kell szervízbe futkorászni/időpontot kérni

3. nem kell munkadíjat fizetni

4. szervíz miből állapítja meg hogy mi van benn? sehonét....

de akkor legalább az olajszűrőből keríteni kell gyárit...mert látható ha nem az és akkor bukta.. B)

Link to comment
Megosztás:

Ezt a hozzászólást áthelyeztem ide, mert nagyon nem jó helyen volt. Itt talán jó lesz B) .

Ui: Most meg azért idéztem, hogy friss hozzászólásként szerepeljen.

Napi km számláló nullázót (micsoda szak szó!!! :D ) nyomva tartod, ráadod a gyújtást, tartod még pár másodpercig és kész. Harminc ezrenként gyakorolhatod. B)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Amit néztem autót (vásárlás), az állapotlapja szerint elvileg szinte hibátlan, de egy dolog szerepelt rajta, amiről érdekelne a véleményetek. Annyi van rajta, hogy az első gólyalábnál kis kopogás észlelhető. 2004-es Z14XE motoros caravan a kocsi. Kipróbáltuk, menet közben semmit nem vettünk észre ebből. (fekvőrendőrnél, stb) Ezt mi okozhatja? Márkaszervízben van az autó, végig ott szervizelt, stb. Gyakorlatilag sérülésmentes (1-2 karcolás), festékmérő szerint is minden rendben vele. Ott írták be az állapotlapra ezt is. Szóval érdekelne, mi lehet ez? (3 hetes műszaki van rajta, tehát lengéscsillapító hiba kijött volna a padon, gondolom én)

Köszi a választ előre is!

(Mibe fáj egy gyári gólyaláb ebbe a vasba?)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Amit néztem autót (vásárlás), az állapotlapja szerint elvileg szinte hibátlan, de egy dolog szerepelt rajta, amiről érdekelne a véleményetek. Annyi van rajta, hogy az első gólyalábnál kis kopogás észlelhető. 2004-es Z14XE motoros caravan a kocsi. Kipróbáltuk, menet közben semmit nem vettünk észre ebből. (fekvőrendőrnél, stb) Ezt mi okozhatja? Márkaszervízben van az autó, végig ott szervizelt, stb. Gyakorlatilag sérülésmentes (1-2 karcolás), festékmérő szerint is minden rendben vele. Ott írták be az állapotlapra ezt is. Szóval érdekelne, mi lehet ez? (3 hetes műszaki van rajta, tehát lengéscsillapító hiba kijött volna a padon, gondolom én)

Köszi a választ előre is!

(Mibe fáj egy gyári gólyaláb ebbe a vasba?)

nézd meg a kormányösszekötöket mert az is kopoghat vagy a stab .szilentek.............

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Amit néztem autót (vásárlás), az állapotlapja szerint elvileg szinte hibátlan, de egy dolog szerepelt rajta, amiről érdekelne a véleményetek. Annyi van rajta, hogy az első gólyalábnál kis kopogás észlelhető. 2004-es Z14XE motoros caravan a kocsi. Kipróbáltuk, menet közben semmit nem vettünk észre ebből. (fekvőrendőrnél, stb) Ezt mi okozhatja? Márkaszervízben van az autó, végig ott szervizelt, stb. Gyakorlatilag sérülésmentes (1-2 karcolás), festékmérő szerint is minden rendben vele. Ott írták be az állapotlapra ezt is. Szóval érdekelne, mi lehet ez? (3 hetes műszaki van rajta, tehát lengéscsillapító hiba kijött volna a padon, gondolom én)

Köszi a választ előre is!

(Mibe fáj egy gyári gólyaláb ebbe a vasba?)

1. tényleg lehet kanyar stab szilent....

2. a lengéscsillapító is lehet, mert attól még rendben van, betölti a funkcióját, de kopog...

Link to comment
Megosztás:

1. tényleg lehet kanyar stab szilent....

2. a lengéscsillapító is lehet, mert attól még rendben van, betölti a funkcióját, de kopog...

Ha szilent, az nem akkora vész, nem is nagy tétel a cseréje, ahogy tudom, de a lengéscsillapító az nem olcsó játék... B)

Szerintetek kb mit kóstál most egy csere, ha a csillapító a ludas? (Illetve kell ezért cserélni egyáltalán?)

Az a fura, hogy próba alatt nem hallottam semmit, noha direkt füleltem, hogy hallom-e, amit írtak a lapján. Se zökkenőknél, sem kanyarokban nem hallottam semmit az ég világon, az egész autó csendes volt, még a műanyagokból sem jött hang, noha mentünk rossz burkolatú úton is, meg vagy 5 fekvőrendőrön.

Lehet, hogy nem is annyira vészes a dolog?

A másik kérdés: a szervízkönyv szerint amikor becserélték másikra az autót, cserélték a vezérlést a márkaszervízben. (szíjak, görgők, stb)

Elvileg akkor nem kell variálnom a cserével, de megbízhatóak ezek az infók szerintetek? (az egyik legnagyobb és legrégebbi márkakereskedés Pesten)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Új vagyok a fórumon, a segítségeteket szeretném kérni.

1,4 G Astra tulajdonos vagyok, az autót 0 kilométeresen vettem. Tavaly, mielőtt lejárt volna a garanciája a kuplung pedál minden nyomásnál elkezdett "kattogni", pontosabban egy kattanás volt érezhető, és ha figyeltél hallható is. Két hónap múlva három alkalommal váltásnál beesett a pedál, majd megállás után visszakeményedett. Garanciába kicserélték a kuplung munkahengert, tavaly augusztusban, majd november óta újra érezhető a kattanás. Először csak néha, most már minden kuplungolásnál. Attól félek, hogy újra a beesett pedál következik. November végén jeleztem a problémát a szervíznek, de azt a választ kaptam, hogy mivel garanciába cserélték, ezért az autó garanciájának lejártával a cserélt alkatrész sem garanciás tovább. Három hónap múlva ugyanaz a hiba? Mit tanácsoltok?

Ja és azt a választ is kaptam, hogy valószínűleg a lábammal van a baj. Az autóban egyébként 52000 km van, a munkahelyemen több típussal jártam már, napi több száz kilométert, és egyik autó sem lett kuplungos.

Előre is köszi:

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy lehet eldönteni, melyik a hibás?

pontosítanék...nem a szilentet akartam írni, hanem a gömbcsuklót a "kutyacsonton" - stab összekötőn

Valakit megkérsz, hogy billegesse neked a kocsit miközben szerelőaknából megfogod a gömbcsuklókat egymás után a stab összekötőn, ha ott nem kotyog de vmi mégis, akkor fülelj jól és remélhetőleg megtalálod...nekem is anno a stab összekötő volt a hibás a szervíz szerint pedig semmi baja nem volt a fütóműnek...pedig ez is hozzá tartozik....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi napokban furcsa dolgokat vettem észre az autón. Meleg időben a benyomáskor a kuplungpedál nyikorgó hangot ad. Nyikorgás jön a váltókartól is.

De csak melegben. Reggel a garázsban és este semmi hangja. Zsírozzam?

B) B) :D Vegyél automatát ;) ;) :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Új vagyok a fórumon, a segítségeteket szeretném kérni.

1,4 G Astra tulajdonos vagyok, az autót 0 kilométeresen vettem. Tavaly, mielőtt lejárt volna a garanciája a kuplung pedál minden nyomásnál elkezdett "kattogni", pontosabban egy kattanás volt érezhető, és ha figyeltél hallható is. Két hónap múlva három alkalommal váltásnál beesett a pedál, majd megállás után visszakeményedett. Garanciába kicserélték a kuplung munkahengert, tavaly augusztusban, majd november óta újra érezhető a kattanás. Először csak néha, most már minden kuplungolásnál. Attól félek, hogy újra a beesett pedál következik. November végén jeleztem a problémát a szervíznek, de azt a választ kaptam, hogy mivel garanciába cserélték, ezért az autó garanciájának lejártával a cserélt alkatrész sem garanciás tovább. Három hónap múlva ugyanaz a hiba? Mit tanácsoltok?

Ja és azt a választ is kaptam, hogy valószínűleg a lábammal van a baj. Az autóban egyébként 52000 km van, a munkahelyemen több típussal jártam már, napi több száz kilométert, és egyik autó sem lett kuplungos.

Előre is köszi:

Szerintem mivel beszereltek egy alkatrészt, kell lenni rajta garanciának. A válalt munkára és a beszerelt alkatrészre a szerviznek garanciát kell adnia. Valamivel csak tudod igazolni hogy beszerelték a kocsiba a cuccot.

Link to comment
Megosztás:

Úgy ám. Amennyire emlékszem, nincs is rajta olajleeresztő csavar, szóval elég körülményes lenne lecserélni.

már az 1969-es évjáratu C-REKORD-nál sem volt ugy cser. oilt benne mert akadozott a váltás hogy alul a dekli le lett véve és uj töm. lett összerakva 1993-ba és valahol az oldalán volt egy nivo csavar ott lett feltöltve de ne tudd meg mi jött ki belöle a hanság mocsara az kutyafüle volt de az eredeti plombát én vettem le a dekliről .............

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetekek szeretném kérni. 98-as x14xe-es motorral szerelt az autóm.

Néhény hónappal ezelőtt megnőtt a fogyasztásom, az eddigi 6.5 - 7 literes fogyasztásomat most a legfinomabb vezetéssel sem tudom 8 liter alá csökkenteni, és néha még kicsit kapkod is a motor.

Már kicseréltem benne a gyertyákat, tettem bele új termosztátot, próbálkoztam adalékokkal de nincs javulás.

Elvittem szervízbe, igaz nem márkaszervíz, de eddig mindig jó munkát végeztek, viszont most azt mondták, hogy az autónak semmi baja, valószínűleg az üzemanyag nem jó, amit nem akarok elhinni mert az utóbbi időben több kúton is voltam.

Időnként ki szoktam szedni a gyertákat amik szépen ki vannak égve, ezért nem értem a kapkodást sem. Esetleg az EGR-szelep lehet a kapkodás oka, mert az már egyszer vacakolt, de akkor besárult a műszerfalam, most meg semmi.

Ha valakinek volna valami ötlete nagyon megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

pontosítanék...nem a szilentet akartam írni, hanem a gömbcsuklót a "kutyacsonton" - stab összekötőn

Valakit megkérsz, hogy billegesse neked a kocsit miközben szerelőaknából megfogod a gömbcsuklókat egymás után a stab összekötőn, ha ott nem kotyog de vmi mégis, akkor fülelj jól és remélhetőleg megtalálod...nekem is anno a stab összekötő volt a hibás a szervíz szerint pedig semmi baja nem volt a fütóműnek...pedig ez is hozzá tartozik....

A kormány és a lengőkar gömbfej ellenőrzést meg tudom csinálni, most műszaki előtt a Corsán is cserélni kellett egyet-egyet ezekből.

Igazából azért írtam ide, mert az állapotlapon az szerepel: "kis kopogás a gólyalábnál".

Ennyi.

A gömbfejeket csak felismerték volna. Majd kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetekek szeretném kérni. 98-as x14xe-es motorral szerelt az autóm.

Néhény hónappal ezelőtt megnőtt a fogyasztásom, az eddigi 6.5 - 7 literes fogyasztásomat most a legfinomabb vezetéssel sem tudom 8 liter alá csökkenteni, és néha még kicsit kapkod is a motor.

Már kicseréltem benne a gyertyákat, tettem bele új termosztátot, próbálkoztam adalékokkal de nincs javulás.

Elvittem szervízbe, igaz nem márkaszervíz, de eddig mindig jó munkát végeztek, viszont most azt mondták, hogy az autónak semmi baja, valószínűleg az üzemanyag nem jó, amit nem akarok elhinni mert az utóbbi időben több kúton is voltam.

Időnként ki szoktam szedni a gyertákat amik szépen ki vannak égve, ezért nem értem a kapkodást sem. Esetleg az EGR-szelep lehet a kapkodás oka, mert az már egyszer vacakolt, de akkor besárult a műszerfalam, most meg semmi.

Ha valakinek volna valami ötlete nagyon megköszönném.

igy már én is jártam nem az autom volt a rossz hanem a kut amikor ott tankoltam akkor mindig többet evett az auto .hetente jártak oda az ellenörök mert nem csak én vettem észre a DISZNOSÁGOT .azért a levegöszüröt is cseréld ki mert nagyon érzékenyek ezek a MOCIK ezkre a dolgokra.

Link to comment
Megosztás:

nincs. nem is kell benne cserélni az olajat.

Ez most hogy is van akkor??

Gyártó szerint "élettartam" -olaj, van aki azt mondja lecserélte 100 ezernél és eléggé szutykos volt már, ellenben a friss olajtól könnyed volt a váltás és a váltó is hangtalan lett.

Hallottam olyat is, hogy város 165 ezer km -nél leengedték a váltó olajat és olyan volt, "mint amikor beletöltötték"....

Hmmmm......

Meg létezik olyan álláspont, mely szerint nem változik egy kenőanyag viszkozitása, kenési tulajdonsága attól, hogy használjuk és gyűlnek a kilóméterek, telnek a hónapok és az évek...

Ezeket egy másik fórumon olvastam, de igen-igen elcsodálkoztam rajtuk...

Ezek szerint: oil forever....???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi napokban furcsa dolgokat vettem észre az autón. Meleg időben a benyomáskor a kuplungpedál nyikorgó hangot ad. Nyikorgás jön a váltókartól is.

De csak melegben. Reggel a garázsban és este semmi hangja. Zsírozzam?

Így van. Zsírozzad a pedál forgáspontja illetve a kinyomórúd pedálhoz csatlakozása környékén. Egyszer még az előző Astrámon a rúd tűzfal felőli végénél a gumiharangnál kellett enyhén zsíroznom, hogy megszűnjön a nyikorgás. Most is kellene kicsit zsíroznom, enyhén nyekereg a pedál melegben, igaz csak érezni lehet, hallani nem, de lusta vagyok bebújni a pedálok alá... B)

Link to comment
Megosztás:

És betölteni hol lehet? Van rajta nívó csavar?

Van a kulisszán egy szuszogó, arról a műanyag sapkát le lehet pattintani, és ott lehet tölcsérrel betölteni.

Ezek szerint: oil forever....???

Ha valamelyik autó megéli a 200e km-t, azért nem árthat egy váltóolaj csere sem, valóban könnyedebb lesz

a váltás utána, mert hát azért a váltóolaj is öregszik idővel. Opel váltókban olyan ásványi olaj van, ami stabil,

nem csapódnak ki belőle adalékok. Valamint nincs kitéve szélsőséges hőmérsékleti ingadozásoknak sem, mint

a motorolaj. Ezért ez a hosszú csereperiódus/élettartam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetekek szeretném kérni. 98-as x14xe-es motorral szerelt az autóm.

Néhény hónappal ezelőtt megnőtt a fogyasztásom, az eddigi 6.5 - 7 literes fogyasztásomat most a legfinomabb vezetéssel sem tudom 8 liter alá csökkenteni, és néha még kicsit kapkod is a motor.

Már kicseréltem benne a gyertyákat, tettem bele új termosztátot, próbálkoztam adalékokkal de nincs javulás.

Elvittem szervízbe, igaz nem márkaszervíz, de eddig mindig jó munkát végeztek, viszont most azt mondták, hogy az autónak semmi baja, valószínűleg az üzemanyag nem jó, amit nem akarok elhinni mert az utóbbi időben több kúton is voltam.

Időnként ki szoktam szedni a gyertákat amik szépen ki vannak égve, ezért nem értem a kapkodást sem. Esetleg az EGR-szelep lehet a kapkodás oka, mert az már egyszer vacakolt, de akkor besárult a műszerfalam, most meg semmi.

Ha valakinek volna valami ötlete nagyon megköszönném.

Szia Vlesz,

Ha én ilyet tapasztalnék, akkor azért először biztosan megnézném egy másik kúton tankolt üzemanyaggal is, meglehet nem nagyon hiszek az ilyen mértékű különbségekben.

Ha csak a fogyasztás növekedést vesszük figyelembe, akkor valóban érdemes megnézni a termosztátot, a keréknyomást (pótkereket is! B) ), a gyertyákat és a légszűrőt. Azt is megnézném a helyedben, hogy nem melegszik-e valamelyik felni jobban, mint a többi. Ha érzel ilyet, akkor emeld meg és forgasd meg a kerekeket.

A kapkodás már más dolog. Említetted, hogy a műszerfal nem sárga, de én a helyedben azért kivillogtatnám a hibatárolót. Nekem sem volt soha sárga (vagy pont nem néztem oda), aztán mégis találtam benne ezt azt. A rángatás és a fogyasztás növekedés együtt lehet pl. katalizátor tömődés (ha összedől benne a cucc), de akkor érezhetően csökkenne a teljesítmény is, főleg magas fordulaton. Én inkább a lambda szondára gondolnék, pl. ha 1,0 helyett 1,1-et vagy 1,15-öt szabályoz. Ilyen esetben ugyan kevesebb benzint kap a motor, de az égés sem tökéletes, tehát észre sem veszed és jobban nyomod a gázt a szokásos tempóban való autózáshoz. Ellentmondásosan hangzik, de akinél a lambda kevesebb benzint ad, azoknál szinte mindig nő a fogyasztás.

Nekem csak ennyi tippem van, sajnos eltávolodtam a szakmától...

Üdv.: Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.