Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jut eszembe! Egy haver most készül G Astrát venni és nézett is többet, de közben felmerült egy kérdés.

Tegnap nézett egy vasat, amiben óra szerint 92000km van 4 évesen. A kormányon nyoma sincs kopásnak, pedálokon is alig látszik valami, meg az egész kül és beltér elég polírnak tűnik, körbe is nézték festékmérővel, 78u és 82u között volt körben mindenhol, elvileg nem nyúltak a festéséhez sem. Ami viszont fura volt, az a váltókarnál a szoknya. A vállánál, ahol a rúddal találkozik, a műbőr el van repedve, kicsit látszik a szövet alatta. Ez szerintetek normális ennél a futásteljesítménynél?

Cserélni mennyire gáz, ha mégis belevág a boltolásba?

Teljesen normális. Nekem 60nál már látszott a szövet a bőr alatt. kb 2eft a homasitában és két perc lecserélni.

Link to comment
Megosztás:

Ami viszont fura volt, az a váltókarnál a szoknya.

Mivel silány műbőr, ezért ez el is reped, sőt néha szakad.

Ki kell cserélni valódi bőrre, nekem 4 ezer HUF forintért csinált ugyanolyat bőrből a koma, ott ahol a kormányt is bebőrözik (kormány 10-12 ezer HUF volt).

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe! Egy haver most készül G Astrát venni és nézett is többet, de közben felmerült egy kérdés.

Tegnap nézett egy vasat, amiben óra szerint 92000km van 4 évesen. A kormányon nyoma sincs kopásnak, pedálokon is alig látszik valami, meg az egész kül és beltér elég polírnak tűnik, körbe is nézték festékmérővel, 78u és 82u között volt körben mindenhol, elvileg nem nyúltak a festéséhez sem. Ami viszont fura volt, az a váltókarnál a szoknya. A vállánál, ahol a rúddal találkozik, a műbőr el van repedve, kicsit látszik a szövet alatta. Ez szerintetek normális ennél a futásteljesítménynél?

Cserélni mennyire gáz, ha mégis belevág a boltolásba?

Teljesen normális a repedés .Én is most cseréltem 95.000Km-nél.

Link to comment
Megosztás:

Ma ahogy kivettem az indítókulcsot a gyújtáskapcsolóból, az elég intenzíven meleg volt.(15 km út után, világítással)Nem forró, csak meleg.Eddig lehet, hogy azért nem vettem észre, mert elég buci műanyag feje van.Ezt észlelte már valaki, vagy valami elektronikai bravúr van kialakulóban?

Link to comment
Megosztás:

Ma ahogy kivettem az indítókulcsot a gyújtáskapcsolóból, az elég intenzíven meleg volt.(15 km út után, világítással)Nem forró, csak meleg.Eddig lehet, hogy azért nem vettem észre, mert elég buci műanyag feje van.Ezt észlelte már valaki, vagy valami elektronikai bravúr van kialakulóban?

Nem napon állt elötte az autó, és elötte is meleg volt a kocsiban?

Én akkor szoktam tapasztalni, hogya kulcs része nagyon meleg. :D

Link to comment
Megosztás:

Teljesen normális a repedés .Én is most cseréltem 95.000Km-nél.

Kösz a válaszokat urak! Akkor ez nem gáz. Cserélni hogy lehet, ha veszünk rá? (nekem is látszik, de nem ennyire)

Mit és hogyan kell szétbombázni hozzá?

Neten nem lehet rendelni valahonnan?

Link to comment
Megosztás:

Nem napon állt elötte az autó, és elötte is meleg volt a kocsiban?

Én akkor szoktam tapasztalni, hogya kulcs része nagyon meleg. :P

Lehet igazad van imy ;) Forróság volt a kocsiban mikor beültem, csak a klíma ezt elég hamar feledtette. :D Ez eszembe sem jutott.Köszi. :D

Link to comment
Megosztás:

Kösz a válaszokat urak! Akkor ez nem gáz. Cserélni hogy lehet, ha veszünk rá? (nekem is látszik, de nem ennyire)

Mit és hogyan kell szétbombázni hozzá?

Neten nem lehet rendelni valahonnan?

Én EZEKET találtam, nézd meg két féle van, két féle árban, és sok féle színben. :D

Link to comment
Megosztás:

Az ilyen univerzális cuccok hogy működnek? Az áteresztőképessége mind1 a gyárihoz képest??? Valami nevesebb gyártó cucca, vagy noname? Azért kérdezem, mert azt írtad, betette a gyári köpenyébe, így gondolom kisebb a keresztmetszete annál.

Mibe fájt egy ilyen univerzális cucc? A kocsid mennyit futott, mire összeomlott a kat? (km/idő)

125.000km után fáradt el a katalizátorom 2002-es a kocsdi nálam 2006 óta van

bár a km állás nem mérvadó 2 perc alatt visszatekerem ha kell... :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

nemreg jartam erre magas fogyasztas es 'klasszikus' rangatas ugyben. innen leszedtem a lehetseges hibalistat, atadtam a szerelomnek.

nos: egy repedt vakuumcso csere, szetegett gyertyak csereje, olajcsere, egr kimosas utan rangatas nincs, fogyasztas orszaguti 90-110-nel 6.9l (1.6 G Caravan).

szoval erdemes az olcsobb ugyekkel kezdeni, nekem bejott.

mostani gondom: a kozponti neha nyitja a csomagtarto ajtot, neha nem. kulfoldon vagyok hosszabb idot, nem javittatnam, ha nem kell. mi lehet a gond? eredeti kpi zar (tudtommal...), de a kulcsot sose tudtam elforditani a hatso zarban ugy, ahogy a konyv irja.

valaki mintha irt volna valami koszolodast. le tudom en muteni a hatso ajto karpitjat, anelkul hogy orokre tonkre tennem? es vissza tudom tenni?

elore is koszonom.

Link to comment
Megosztás:

Milyen normális minőségű (márkájú) fékbetétet javasoltok előre, ami árban is barátságos és minőségi cucc....?

Corsa c -hez kellene, de gondolom a márkákban van "átfedés" , nem csak G -specifikusak....

a márkaszervizekben akcióban van a gyári Corsa C fékbetét, anyag + munkadij bruttó 12.990 ért.

ezt hijják a szerviz 4+ nak.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

nemreg jartam erre magas fogyasztas es 'klasszikus' rangatas ugyben. innen leszedtem a lehetseges hibalistat, atadtam a szerelomnek.

nos: egy repedt vakuumcso csere, szetegett gyertyak csereje, olajcsere, egr kimosas utan rangatas nincs, fogyasztas orszaguti 90-110-nel 6.9l (1.6 G Caravan).

szoval erdemes az olcsobb ugyekkel kezdeni, nekem bejott.

mostani gondom: a kozponti neha nyitja a csomagtarto ajtot, neha nem. kulfoldon vagyok hosszabb idot, nem javittatnam, ha nem kell. mi lehet a gond? eredeti kpi zar (tudtommal...), de a kulcsot sose tudtam elforditani a hatso zarban ugy, ahogy a konyv irja.

valaki mintha irt volna valami koszolodast. le tudom en muteni a hatso ajto karpitjat, anelkul hogy orokre tonkre tennem? es vissza tudom tenni?

elore is koszonom.

le lehet müteni de szerintem a zárbetét elkoszolódása a gond nekem 1éve van g-asztra karavánom azota csak a kp.-val nyitom -zárom mert egy hét után ugy bekoszolódik hogy kulcsal külön nem lehet nyitni zárni de 2-3 flakon zár spray-val megoldhato de az elsö esös idöben ugyanaz lesz az eredmény a kárpitnál középen kétoldalt kell vigyázzni mert ott müanyagpatent van és könnyen törik a kárpit ha nem jön ki a helyéről........

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Utolért engem is a belső levegő keringető probléma. Eltört a zárólap tengelye. Nagy nehézségek árán kiszereltem és megragasztottam 2k epoxyval. De nem sikrült. Visszaszerelve, a motor most máshol törte el.

Tudja valaki hogy ez hogy működik normálisan? Mi a koncepció? Van benne valami áramhatároló, mert végálláskapcsolót nem láttam. A motor elképesztően erősen forgatja a lapot. Mi a megoldás?????

Link to comment
Megosztás:

kettő.

12 14 000 a cikkszáma

Köszi Uhu!

Nekem ma egy ismerős ajánlott GM gyertyát, állítólag ilyet kapott Astra G kocsijába, csak csere előtt rommá törte :D

A száma 12 14 031

Akkor ez nem is az övé? Ránézésre normál gyertya, nem sokpólusú.

Olajszűrője is megmaradt, ez is GM, valami long life van ráírva (gondolom az élettartama), a száma: 56 50 343

Jók ezek a cuccok Z14XE motorhoz? (megkapnám ingyen, ha stimmel) Az övé is 1.4 16V volt, de nem emlékszik a motorszámra, x vagy z.

Link to comment
Megosztás:

Köszi Uhu!

Nekem ma egy ismerős ajánlott GM gyertyát, állítólag ilyet kapott Astra G kocsijába, csak csere előtt rommá törte :D

A száma 12 14 031

Akkor ez nem is az övé? Ránézésre normál gyertya, nem sokpólusú.

Olajszűrője is megmaradt, ez is GM, valami long life van ráírva (gondolom az élettartama), a száma: 56 50 343

Jók ezek a cuccok Z14XE motorhoz? (megkapnám ingyen, ha stimmel) Az övé is 1.4 16V volt, de nem emlékszik a motorszámra, x vagy z.

XE és az XEP motorokba más-más olajszűrő kell.(az XE-be nagyobb átmérőjő, és nem olyan magas, a XEP-be pedig magasabb /88mm/ és szűkebb)

Ha ugyanolyan motor volt a kocsijában, mint a Tiedben, akkor biztossan jóa Tiedbe is a szűrő.

Link to comment
Megosztás:

XE és az XEP motorokba más-más olajszűrő kell.(az XE-be nagyobb átmérőjő, és nem olyan magas, a XEP-be pedig magasabb /88mm/ és szűkebb)

Ha ugyanolyan motor volt a kocsijában, mint a Tiedben, akkor biztossan jóa Tiedbe is a szűrő.

Addíg ok, de nem tudja már, hogy pontosan melyik volt. Egyszerűen nem foglalkozott vele.

Tuti nem XEP volt. 2002-es évjárat volt. Tehát vagy Z14XE vagy X14XE.

Uhu mester majd remélem vágja, hogy ezek melyik cuccai. Amúgy még csere előtt volt, tehát még az is lehet, hogy nem jó típust kapott hozzá... (remélem, azért stimmelni fog)

Amúgy az tuti, hogy szíjas motor volt, nem láncos, mert azt cseréltette még rajta.

Link to comment
Megosztás:

XE és az XEP motorokba más-más olajszűrő kell.(az XE-be nagyobb átmérőjő, és nem olyan magas, a XEP-be pedig magasabb /88mm/ és szűkebb)

Ha ugyanolyan motor volt a kocsijában, mint a Tiedben, akkor biztossan jóa Tiedbe is a szűrő.

a gyertyában nem vagyok biztos, de a Z14XE be lehetett rendelni 1 polusut, és 2 polusut is...

na minnyá mjegnézem.

az olajszürő ha fémházas, akkor jó oda :D

az a 401 es szürő longlife változata...

Link to comment
Megosztás:

gyertya: azt írja az EPC, hogy 2004 től ez valo a Z14XE be.

mi csak a 2 poluisut tesszük bele a szervizben. semmi baj sincs vele soha.

amugy 2004 elött a 2 polusu való bele.

olajszürő meg bizonyos motorszámtól tehető bele.

de az is biztosan jó a tiedbe.

igazából mindkettő belerakható.

Link to comment
Megosztás:

gyertya: azt írja az EPC, hogy 2004 től ez valo a Z14XE be.

mi csak a 2 poluisut tesszük bele a szervizben. semmi baj sincs vele soha.

amugy 2004 elött a 2 polusu való bele.

olajszürő meg bizonyos motorszámtól tehető bele.

de az is biztosan jó a tiedbe.

igazából mindkettő belerakható.

Köszi a pontos infókat! Akkor nyertem egy garnitúra cuccot. Igaz, csak 1 pólusú a gyertya, de az enyém 2004-es, így még tuti is bele. Amúgy ezek rosszabbak? Vagy miért nem teszitek ti is ezt bele?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a pontos infókat! Akkor nyertem egy garnitúra cuccot. Igaz, csak 1 pólusú a gyertya, de az enyém 2004-es, így még tuti is bele. Amúgy ezek rosszabbak? Vagy miért nem teszitek ti is ezt bele?

nem tudom.

nem hiszem hogy rosszabbak lennének...

a raktár ezt rendeli, mert ez minden motorba jó. jó a 8 szelepesbe, jó a 16 ba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.