Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Akkor ott nagyobb baj lesz, lehetőleg ne menj ilyen lógó difivel, mert nagy baleset is lehet belőle...

ki kell szedni a difit, és megnézni, valamint a támcsapágyakat is (lehet szétesett a kosara).

Köszi a segítséget,de azért nem gondolom,hogy ekkora lenne a baj.A váltó patentul működik,

ilyen új kora óta.Ha meg szar lesz,akkor könnyes búcsú lesz a 3éves Astrától.Majd beszámíttatom

ott ahol vettem. ;)Persze rossz lenne,mert nagyon szeretjük a vasat.Most akarok rá sportdobot rakni,de egyenlőre

megvárom,hogy mi lesz.Hétfőn már többet tudok majd.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag az a difi olyan passzentos kell legyen, hogy egy tized mm-t nem tudod mozgatni.

Vele együtt a belső csuklókat sem. Az első ami éerezhetően mozoghat kicsit, az a tengely a

csuklóban, ami megy a kerekek felé ;)

Úgyhogy saját felelősségre használd, ha gondolod :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Következő problémám autopályán ha tartosan megyek 3000-3500 fordulaton és ez most már rendszeres föleg pályán ha megyek. Ki irja a motor "ölstand puferung " ez a szervizkönyv szerint nincs olaj alcsony olajszint . ilyenkor le okézom fed komput félre állok szivroham ujra élesztés stb majd

megnézem az olajszintet pálca letöröl nivó felső vonal jelzésnél van az olajszint olajfogyás nincs olaj van benne mi okozhatja vagy ezt csakszerviz tudja kiolvasni? Városba is sokat megyek ott egyszer sem volt ilyen. 1,8 motor 2001 tipus hiba ?

A segitséget előre is kösszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget,de azért nem gondolom,hogy ekkora lenne a baj.A váltó patentul működik,

ilyen új kora óta.Ha meg szar lesz,akkor könnyes búcsú lesz a 3éves Astrától.Majd beszámíttatom

ott ahol vettem. ;)Persze rossz lenne,mert nagyon szeretjük a vasat.Most akarok rá sportdobot rakni,de egyenlőre

megvárom,hogy mi lesz.Hétfőn már többet tudok majd.

Szia!

Egy kis játéka lehet a föl-le irányban annak a belső csuklónak, attól még nem lesz baja. Nem állítom, hogy a tiéd az jó,de az enyémben is mozog a féltengely a váltóházban. Én azt javaslom, hogy ha van rá lehetőség akkor nézzetek meg egy másik astrát is mielőtt szétborítjátok a difit, vagy eladjátok.

A jobb és bal oldali kb egyformán lóg?

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Következő problémám autopályán ha tartosan megyek 3000-3500 fordulaton és ez most már rendszeres föleg pályán ha megyek. Ki irja a motor "ölstand puferung " ez a szervizkönyv szerint nincs olaj alcsony olajszint . ilyenkor le okézom fed komput félre állok szivroham ujra élesztés stb majd

megnézem az olajszintet pálca letöröl nivó felső vonal jelzésnél van az olajszint olajfogyás nincs olaj van benne mi okozhatja vagy ezt csakszerviz tudja kiolvasni? Városba is sokat megyek ott egyszer sem volt ilyen. 1,8 motor 2001 tipus hiba ?

A segitséget előre is kösszi

Szerintem nálad az érzékelővel van a probléma mert ha olajad van és hibakód sincs akkor az olajszenzor és az értelmező elektronika között lehet valami gubanc. Próbálj kontakthiba vagy kábelszakadásra ill. hasonlókra gyanakodni és ezeket nézd meg.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Tanácsot kérnék. Menet közben kigyulladt a műszerfalon a motorellenőrző lámpa - vagy mi (autó+villáskulcs ikon)

Kb 5-10 másodpercig égett, aztán kialudt. Semmi gond nem volt addig sem, aztuán sem, sőt közben sem.

Autópályán mentem, 120-130 körüli tempóban. Asszem egy emelkedőn gyorsítottam (előztem kámiont) és akkortájt gyulladhatott ki - ez azért nem biztos, de az emelkedő tetején vettem észre. Aztán kialudt. Fogyasztás gyönyörű, semmi hang vagy hatás.

Mi a fene lehetett?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nálad az érzékelővel van a probléma mert ha olajad van és hibakód sincs akkor az olajszenzor és az értelmező elektronika között lehet valami gubanc. Próbálj kontakthiba vagy kábelszakadásra ill. hasonlókra gyanakodni és ezeket nézd meg.

Néhány fontos információt nem adtál meg, ami lehet a hiba oka is.

Milyen olajat használasz és mikor volt lecserélve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

Lenne egy qrva rossz problémám a vassal! 2001 1.4 16V a gép! Tegnap elkezdett szarakodni!

Megyek az úton és egyszer csak ránt egyet, majd leáll a francba! 5-10 perc, majd megint elindul!

Amig nem indul, indítózás, de nem ad benyát! Kis szelep injektor soron, semmi benzin nem jön!

Aztán elindul, de csak pár métert tudok menni! Leáll, nem indul és nem is jelez semmi hibát!

Nem villog a chk engine, nem is világít, ha elindul el is alszik rendesen!

Volt már valakinek ilyen gondja? Nem tudjuk, hogy mi lehet! A motortérben lévő kettő darab relét kicseréltem már! Nem az!

Passz, már nincs ötletem! A vezérlőcomputer szarakodhat? vagy valamelyik jeladó, ami miatt letiltja a benzinszivattyút?

Vagy esetleg maga a szivattyú? Kérlek segítsetek, mert tanácstalan vagyok!

Köszi mindenkinek! SOS kéne, mert egy hét múlva utaznánk el H.szoboszlóra!:rolleyes: És ha addig nem lesz meg a hiba forrása, az gáz!;)(

Üdv:

Vass Gábor

Link to comment
Megosztás:

cserélj főtengely jeladót...

ha nincs motorfordulatszám jel akkor nincs benzin sem mert a computer azt hiszi, hogy leállitottad az autót.

vagy még computer.

Köszi a választ! Holnap kiolvastatom géppel, de nem hiszem, hogy bármit is jelezni fog!

Remélem, hogy "csak " a jeladó a szar és nem pedig a számítógép!

Ha a jeladó csere után sem megy, hol tudnék szerezni vezérlőt egy próbára?

Köszi, üdv

Vaga

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Holnap kiolvastatom géppel, de nem hiszem, hogy bármit is jelezni fog!

Remélem, hogy "csak " a jeladó a szar és nem pedig a számítógép!

Ha a jeladó csere után sem megy, hol tudnék szerezni vezérlőt egy próbára?

Köszi, üdv

Vaga

Szia!

A motortérben van a tápszivattyú relé. A két vastag lábát zárd a reléházban össze egy db dróttal. Gyújtást sem kell adni. Az összezárás elött ved le a szivattyúról a motortérbe érkező üzemanyag vezetéket, hoolandit (17 és 19-es kulcs). Tegyél alá egy kis üveget, melyet eldőlés ellen be tudsz biztosítani. Összezárás után közvetlenül működik a szivattyú. Ha tolja az üanyagot, a szivattyúd, a szűrő és az elektromos vezetékek is rendben. Ha nem további levélben elnavigállak.

(Aktív autóelektronimai mérnök, műszaki tanár és több évig Opelnél műszaki igazgató voltam)

HA vanak felesleges gyújtógyertyáid, nézd meg, hogy indítózás közben van-e gyújtás, bár a rángatózós leállás miatt üzemanyag hiány a gyanús.

Jó munkát!

Zizo

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Holnap kiolvastatom géppel, de nem hiszem, hogy bármit is jelezni fog!

Remélem, hogy "csak " a jeladó a szar és nem pedig a számítógép!

Ha a jeladó csere után sem megy, hol tudnék szerezni vezérlőt egy próbára?

Köszi, üdv

Vaga

Helló!

2 hete nálam is dettó ugyanez a jelenség volt. Nálam a főtengely jeladó csere segített (a hibát ki lehetett olvasni, annak ellenére hogy nekem sem volt visszajelzés)

Link to comment
Megosztás:

És lenne nekem is egy kérdésem:

1998-as 1,2-es Astrám légtömegmérője megadta magát (hegymenetben-erőltetéskor visszaesett a teljesítmény, és átmenetileg kigyulladt a hibajelző lámpa). Kicseréltem egy utángyártottra, de 2 hét után az is megdöglött. Az egyik ismerősöm mondta, hogy ha leszűkítem a mérő előtt a levegő útját (pl. szigszalaggal), akkor elmúlik a probléma. Meg is tettem, és most valóban jó, a visszajelzés is megszűnt, csak nem tudom hogy mennyire jó ez a megoldás, elvégre gondolom azért van akkora átmérőjű vezeték benne, mert annyi kell a megfelelő légellátáshoz. A gyári légtömegmérő meg elég húzós...

Link to comment
Megosztás:

És ezzel a megoldással még az a probléma, hogy amikor üzemmeleg lesz a motor, akkor álló helyzetből gázadáskor elindul, majd 1-2 mp-re megáll a gyorsulás és csak utána gyorsul tovább. Ugyanez van sebességváltás után is, amíg lassú a gép. Gondolom, hogy ez a jelenség is légtömegmérő miatt van...

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek az nagy gáz hogy a klima hütöje pucolása közben hozzá értem és a lamellái kicsit elhajlottak ez nem gáz ugye??

Esztétikai hibát is kisebb hőleadó felületet csináltál, de semmi mást...egy komolyabb bogár ugyanúgy megsérti...;) ettől aludj nyugodtan és használd a gépet még sok-sok km-t :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És ezzel a megoldással még az a probléma, hogy amikor üzemmeleg lesz a motor, akkor álló helyzetből gázadáskor elindul, majd 1-2 mp-re megáll a gyorsulás és csak utána gyorsul tovább. Ugyanez van sebességváltás után is, amíg lassú a gép. Gondolom, hogy ez a jelenség is légtömegmérő miatt van...

teljesen biztos, a jeladók közűl elég sok olyan van ami nem jó semmire...és behal idő előtt...veszel belőle 2-3 db-ot gyors egymás utánba ahogy behal és már ott is vagy a gyári áránál.....amit ha előtte megveszel pl nem áll meg az autó...a puszta vagy a világ közepén... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Esztétikai hibát is kisebb hőleadó felületet csináltál, de semmi mást...egy komolyabb bogár ugyanúgy megsérti...;) ettől aludj nyugodtan és használd a gépet még sok-sok km-t :rolleyes:

Nekem egy vonóhorog nézett be a Corsa elejébe és pont a hűtőkondenzátor lamelláinál állt meg, nem kicsit összenyomva őket egy jó tenyérnyi helyen+hajtott az egészen egy kis kifli alakot.

Az ég világon semmi baja a lemez eldformálódásán kívűl.

A kliíma nagyon hideget csinál, szinte már fázni lehet odabennt, hidegebbet fúj, mint amit a G Astra tudott...

Szóval ez miatt ne aggódj, ezért újra cserélni horror összeg.......

Link to comment
Megosztás:

ha leszűkítem a mérő előtt a levegő útját (pl. szigszalaggal), akkor elmúlik a probléma.

Ezt kifejtenéd bővebben....?

Max. nem megfelelő lesz a keverék képzés, mivel az ECU nem fogja tudni rendesen értelmezni az így beszívott légmennyiséget és ezért nem megfelelő mennyiségű benzint fog adagolni.

Menni sem fog sehová, meg fogyasztani is fog nem keveset....

Tegyél bele gyárit!

Link to comment
Megosztás:

A leszűkítés annyit jelent, hogy a légtömegmérő előtt megbontom a csövet és a keresztmetszet 2 oldalára 1-1 vékony szigszalag csíkot ragasztok, ez állítólag becsapja a nem megfelelően működő légtömegmérőt. Miután ezt megtettem, valóban megszűnt a hiba, vagyis nyugodtan nyomhatom neki emelkedőn is, nem reagál úgy mint előtte.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy vonóhorog nézett be a Corsa elejébe és pont a hűtőkondenzátor lamelláinál állt meg, nem kicsit összenyomva őket egy jó tenyérnyi helyen+hajtott az egészen egy kis kifli alakot.

Az ég világon semmi baja a lemez eldformálódásán kívűl.

A kliíma nagyon hideget csinál, szinte már fázni lehet odabennt, hidegebbet fúj, mint amit a G Astra tudott...

Szóval ez miatt ne aggódj, ezért újra cserélni horror összeg.......

Ezt Én is alátámasztom, a C corsa sokkal hidegebbet fuj mint az astra G...... De miért? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Automata klimanal azt vettem eszre, hogy ha leghidegebbre (16 fokra) allitom es bekapcsolom a legkondit (azaz kikapcsolom az ECO uzemmodot), akkor egy par perc mulva mintha atkapcsolna belso keringtetesre. Nem jelzi ki, csak abbol gondolom, hogy ha megnyomom a belso keringtetes gombot, akkor nincs a szokasos hang, ami egyebkent az atkapcsolassal jarna, illetve olyan a legbefuvas hangja, mintha belso keringtetes lenne, csak a kijelzon jelzi. ECO modban lehet ki/be kapcsolni a belso keringtetest es hallatszik is. Vkinek 5let?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.