Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Néha nem világít csak! Arra gondoltam kezdem a kivizsgálást a biztiktől. Tegnap is mikor elindultam nem világított és csepel felé egy bukkanónál(sineknél) hirtelen bekapcsolt. A középkonzol óráján és a napi ill. megtett kilóméter kijelzőjén kívül semmi sem világít. Potinak semmi köze hozzá, kipróbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Akkor éppen itt az ideje cserélni!

Tudom, tudom! A szervízkönyv 30e km periódust ír elő, de ezt már jónéhányszor kitárgyaltuk itt a fórumon, még ezzel a kelepeléssel kapcsolatban is.

Mehet bele az 5W-40-es is, jobban bírja a hideget, igaz drágább mint a 10W-s. (4l.: 5W:8100Ft, 10W:6850Ft)

Majd ha már eszi az 5W-s olajat, akor át lehet térni 10W-sre, de addig szerintem jobb az 5W. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Néha nem világít csak! Arra gondoltam kezdem a kivizsgálást a biztiktől. Tegnap is mikor elindultam nem világított és csepel felé egy bukkanónál(sineknél) hirtelen bekapcsolt. A középkonzol óráján és a napi ill. megtett kilóméter kijelzőjén kívül semmi sem világít. Potinak semmi köze hozzá, kipróbáltam.

nekem ugyanezt csinálja csak a rádió alatti résznél, hol világít, hogy nem (néha rácsapok kettőt és újra világít)

Link to comment
Megosztás:

akkor próbáld meg, hogy amikor nem ég akkor megmozgatod egy picit a lámpakapcsolot. nem lekapcsolod a lámpát, hanem csak picit megpöckölöd.

ha kigyulllad, akkor lámpakapcsoló szar.

a biztit fogalmam sincs hogy hol van :lol:

Ez nálam is néha előjön, és a poti miatt csinálja már ki tapasztaltam. Vagy kicsit teker, vagy pöcköl, és már jó is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy melyik biztositék felelős a műszerfalvilágításért?? Könyvben nem találtam meg.

Mi a hibajelenséged?

Nekem néha el-elsötétedett, és ha a világítás kapcsolót megmozgattam, akkor visszajött a fénye.

Gariban cserélték a kapcsolót. Igaz elég sok pofázásba került :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na megvan miért kelepelt meg adott dízel hangot a kocsi!

Tegnap mondom megnézem már az olajat, na hát olaj az nem volt a kocsiban! :lol:

Teljesen száraz volt a pálca! Felhívtam az Opel szerelő ismit, azt mondta még van benne kb. 2 liter mert ez alatt nem ér le a pálca, és 1 liter-nél gyullad ki az olajjelző. Jól tippelt mert másfél liter volt benne, 2,5-et öntöttem rá. (Valvoline Top Gard 10W40) Egyből megszűnt az indítás utáni kerregés és menet közben is sokkal csendesebb lett. Úgy érzem még időben derült ki a dolog... :lol:

Most, hogy rátöltöttem plusz 2,5 litert, mennyire fontos a gyors oljacsere? Elszaladgálhatok ezzel még egy darabig?

Link to comment
Megosztás:

Na megvan miért kelepelt meg adott dízel hangot a kocsi!

Tegnap mondom megnézem már az olajat, na hát olaj az nem volt a kocsiban! :lol:

Teljesen száraz volt a pálca! Felhívtam az Opel szerelő ismit, azt mondta még van benne kb. 2 liter mert ez alatt nem ér le a pálca, és 1 liter-nél gyullad ki az olajjelző. Jól tippelt mert másfél liter volt benne, 2,5-et öntöttem rá. (Valvoline Top Gard 10W40) Egyből megszűnt az indítás utáni kerregés és menet közben is sokkal csendesebb lett. Úgy érzem még időben derült ki a dolog... :lol:

Most, hogy rátöltöttem plusz 2,5 litert, mennyire fontos a gyors oljacsere? Elszaladgálhatok ezzel még egy darabig?

Elötte teljessen ugyanez a márka/típus/viszkozítás volt benne?

Link to comment
Megosztás:

11e km/ 2,5l olajfogyasztás. Ezen a 10W40-ről 15W40-re való áttérés önmagában nem biztos, hogy segíteni fog, de talán ez lenne az első, amit meg kéne lépni. A szintet pedig illene gyakrabban ellenőrizni. Megírhatnád az össz futott km-t.

Már ha elötte is 10W-40 volt benne, mert az nem derül ki egyértelmüen.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy mennyire kell komolyan venni a szervízkönyv által előírt 30e km-enkénti olajcserét?

Jelenleg CastrolMagnatec 10W40-es olaj van a kocsiban ami már 11ezer km-es, nyugodtan várhatok amíg letelik az előírt km vagy ne?

Mi az, ami nem derül ki egyértelműen?

Link to comment
Megosztás:

Mi az, ami nem derül ki egyértelműen?

"""Na megvan miért kelepelt meg adott dízel hangot a kocsi!

Tegnap mondom megnézem már az olajat, na hát olaj az nem volt a kocsiban! ohmy.gif

Teljesen száraz volt a pálca! Felhívtam az Opel szerelő ismit, azt mondta még van benne kb. 2 liter mert ez alatt nem ér le a pálca, és 1 liter-nél gyullad ki az olajjelző. Jól tippelt mert másfél liter volt benne, 2,5-et öntöttem rá. (Valvoline Top Gard 10W40) Egyből megszűnt az indítás utáni kerregés és menet közben is sokkal csendesebb lett. Úgy érzem még időben derült ki a dolog... huh.gif

Most, hogy rátöltöttem plusz 2,5 litert, mennyire fontos a gyors oljacsere? Elszaladgálhatok ezzel még egy darabig? """

Az, hogy milyen olaj volt benne elötte, csak azt írta, hogy mit öntött bele.

Link to comment
Megosztás:

"""Na megvan miért kelepelt meg adott dízel hangot a kocsi!

Tegnap mondom megnézem már az olajat, na hát olaj az nem volt a kocsiban! ohmy.gif

Teljesen száraz volt a pálca! Felhívtam az Opel szerelő ismit, azt mondta még van benne kb. 2 liter mert ez alatt nem ér le a pálca, és 1 liter-nél gyullad ki az olajjelző. Jól tippelt mert másfél liter volt benne, 2,5-et öntöttem rá. (Valvoline Top Gard 10W40) Egyből megszűnt az indítás utáni kerregés és menet közben is sokkal csendesebb lett. Úgy érzem még időben derült ki a dolog... huh.gif

Most, hogy rátöltöttem plusz 2,5 litert, mennyire fontos a gyors oljacsere? Elszaladgálhatok ezzel még egy darabig? """

Az, hogy milyen olaj volt benne elötte, csak azt írta, hogy mit öntött bele.

És hová tünt cirka 2.5L olaj...???

Ez azért nem kevés ám.....

OFF - C Corsa nívópálcáján az olaj annyi, mint amennyit beletöltök, cserétől cseréig... - ON

Nekem is szokatlan és egyben nagyon kellemes élmény, mivel az egyhat G Astra igen-igen eszegette az olajat.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

innen:obd hibakódok

Köszönet.

Remélem annyira nem gáz a dolog, legalábbis nem hangzik annak. :lol:

Szerelőnek mit mondjak, mit nézzen meg rajta? Szakszervízt lehúzós-átb@szós rossz tapasztalatok miatt ha lehet hanyagolnám.

Vagy ehhez mindenképp az kellene?

Apropó, hibakódot valahogy ki kell onnan ütni, vagy ha meggyógyul, eltűnik?

Link to comment
Megosztás:

Apropó, hibakódot valahogy ki kell onnan ütni, vagy ha meggyógyul, eltűnik?

ha meggyógyul, akkor csak akkor fog világítani, amikor ráadod a gyújtást (ha nincs hibakód, akkor ez ugye elalszik), ha beindítod elalszik. Ilynkor én le szoktam szedni az akksiról a sarut és elfelejti a hibát, de nem tudom, hogy máshogy eltüntethető-e házi módszerrel. Engem is érdekel egyszerűbb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Összefoglalom a dolgot!

Fél éve vettem a kocsit 100500km-rel az órában. Most van benne már 112000. Opel Astra 1.2 2002/11

Nem tudom milyen olaj volt benne előtte, de egyből vittem cseréltetni, és ELVILEG Castrol Magnatec 10W40 került bele a szervízbe.

11e km alatt eltűnt 2,5L olajam, a legközelebb a TESCO volt, vettem Valvoline TOPGARD-ot és azt töltöttem utána. Ez volt vagy a TESCO gazdaságos.

Link to comment
Megosztás:

Összefoglalom a dolgot!

Fél éve vettem a kocsit 100500km-rel az órában. Most van benne már 112000. Opel Astra 1.2 2002/11

Nem tudom milyen olaj volt benne előtte, de egyből vittem cseréltetni, és ELVILEG Castrol Magnatec 10W40 került bele a szervízbe.

11e km alatt eltűnt 2,5L olajam, a legközelebb a TESCO volt, vettem Valvoline TOPGARD-ot és azt töltöttem utána. Ez volt vagy a TESCO gazdaságos.

Annak a motornak 10eKm alatt max , de nagyon max fél lityi olajat kéne megenni :lol: :lol: :lol:

2 lehetőség alapvetően:

1. legalább (minimum) 2-szer annyi Km van benne, és még hajtották is,

2. Valós Km, de nagyonnagyon lehajtott motor

Esetleg meg kéne nézni, hogy a víz nem olajos e, most, hogy van benne olaj, 1-2 eKmn után megnézni a pálcát, egyrészt mennyi fogyott, másrészt nem "túrósodik" e.

Ja, és figyelni aktív kigyorsításkor, hogy mennyire füstöl, mert tuti hogy fog.

Ha ezek közül egyik jelenség sem áll, akkor simán át**sztak az olajcserekor és alig öntöttek bele 2-3 lityit (mondjuk akkor is sok fogyott)

Link to comment
Megosztás:

Összefoglalom a dolgot!

Fél éve vettem a kocsit 100500km-rel az órában. Most van benne már 112000. Opel Astra 1.2 2002/11

Nem tudom milyen olaj volt benne előtte, de egyből vittem cseréltetni, és ELVILEG Castrol Magnatec 10W40 került bele a szervízbe.

11e km alatt eltűnt 2,5L olajam, a legközelebb a TESCO volt, vettem Valvoline TOPGARD-ot és azt töltöttem utána. Ez volt vagy a TESCO gazdaságos.

Ha 2 különböző márkát öntötél bele, akkor nem ártana lecserélni, habosodhat, ami nagyon negatívan befojásolja a motor kenését!!!

Link to comment
Megosztás:

És hová tünt cirka 2.5L olaj...???

Ez azért nem kevés ám.....

OFF - C Corsa nívópálcáján az olaj annyi, mint amennyit beletöltök, cserétől cseréig... - ON

Nekem is szokatlan és egyben nagyon kellemes élmény, mivel az egyhat G Astra igen-igen eszegette az olajat.... :lol:

nekem y17dfti cser.-cser-ig 15000km. nem fogy az oil .2001évvégi a drága és 5w40oil van benne .FUX a neve .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.