Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Elsősorban Uhuhu-hoz lenne egy kérdésem, de persze szívesen veszem mások tapasztalatát is.

Az autóm egy 2004-es Z14XE, 162 ezer km van benne. Ez már lengyel, de még van benne a motorháztetőn hangszigetelés és polc is a kesztyűtartóban! :blush:

Megelgeltem az olajfogyasztását. Már egy ideje áttértem a 10W-40-es olajakra, az utóbbi időben Castrol-t használok és 15 ezrenként cserélem. A legutóbbi periódusban durván 7-8 decit evett meg, ezzel még megbékéltem. Most viszont olyan 1,5 liter lett a fogyás a 15 ezer alatt, amit már sokallok. Gyári értéken még persze bőven belül van, de az én tűréshatáromon már nem. Teljes motorfelújítás szóba sem jöhet, de még gyűrűzni sem szeretném. Arra gondoltam, hogy ha van értelme, akkor a szelepszár szimeringeket cserélném ki esetleg.

Lenne ennek értelme? Csökkenne az olajfogyasztásom vagy csak a pénzem? Hol zabálja az Astra az olajat? Remélem, hogy nem csak a dugattyú gyűrűk mentén... :lol:

Köszi előre is,

Tobzos

1dl/1000km, szerintem Ne foglalkozzvele! Esetleg egy másik típusú olajjal érdemes lenne probálkozni....

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Aprobb problémám a következő: vezetőoldali szönyeg alatt el van ázva a szönyegem...nem hólé ami ott van az biztos...A hűtöm kb 3hónapja cserélve lett!

Tudtok segfíteni?

Előre is köszi!

A Gázpedáltól jobbra tapogatózz, ott van a radiátor csatlakozása, ott lehet a gond.

4 db gumigyűrű, pár százas, de kiszerelni nem egyszerű, vidd szerelőhöz..... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint astra g tulajdonos sokat olvasom a fórumot.Hozzászólni, tanácsot adni még nem tudok,annyira még nem tapasztaltam ki az autót.Viszont kérdezni szeretnék:a hétvégén kitakarítottam az agr szelepet meg a fojtószelep házat (köszönet a fórumon olvasható leírásokért).Az agr mellett van egy függőleges cső,ami a mellékelt képen nekem most így néz ki.Ez mitől van és hogy lehet ezt kitakarítani?

http://kepfeltoltes.hu/090224/astra_g_www....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090224/astra_g___ww...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Elsősorban Uhuhu-hoz lenne egy kérdésem, de persze szívesen veszem mások tapasztalatát is.

Az autóm egy 2004-es Z14XE, 162 ezer km van benne. Ez már lengyel, de még van benne a motorháztetőn hangszigetelés és polc is a kesztyűtartóban! :blush:

Megelgeltem az olajfogyasztását. Már egy ideje áttértem a 10W-40-es olajakra, az utóbbi időben Castrol-t használok és 15 ezrenként cserélem. A legutóbbi periódusban durván 7-8 decit evett meg, ezzel még megbékéltem. Most viszont olyan 1,5 liter lett a fogyás a 15 ezer alatt, amit már sokallok. Gyári értéken még persze bőven belül van, de az én tűréshatáromon már nem. Teljes motorfelújítás szóba sem jöhet, de még gyűrűzni sem szeretném. Arra gondoltam, hogy ha van értelme, akkor a szelepszár szimeringeket cserélném ki esetleg.

Lenne ennek értelme? Csökkenne az olajfogyasztásom vagy csak a pénzem? Hol zabálja az Astra az olajat? Remélem, hogy nem csak a dugattyú gyűrűk mentén... :lol:

Köszi előre is,

Tobzos

szia!

ekkora olajfogyASZTÁS az semmi... kár megbontani a motort...

szerintem az 5.000 km per liter az még elfogadtható, a felett már rosszkedvem lenne, de addig nem nyulnék hozzá én.

mi nem nagyon szoktunk szelepszár szimmeringet cserélni...

ha olajfogyasztás miatt motortjavitottunk akkor szinte mindig a dugattyúval vagy a gyürüvel volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elôre szólok, nem vagyok "technikai zseni" nem értek a szereléshez. Vettem egy G asrtát, mert elôtte is opelem volt, (Corsa C, Astra F) és így gondoltam veszek egy szép kombit, mert eddig nem volt gondom az Opelekkel. Viszont most igen és már nagyon el vagyok keseredve. Ez egy 2003-as z14xe bringa, amivel vásárlásom után nem is volt gond, mert egy idôs embertôl vettem akinek a szeme fénye volt, eddig... Aztán kivillant a motordiagnosztika visszajelzô.. szaladtam a szervizbe, nézzék meg mi a baja. Mivel oda hordtam eddig is az autóimat, jól ismernek már, szinte barátok vagyunk, de azt hiszem nem vettek komolyan. Megnézték, rádugták a számítógépre, és mondták a negyedik henger gyújtása kihagy. Ok, elôször ne gondoljunk rosszra, gyertya csere, aztán ismét kivillant, érezhetôen csak 3 henger ment. Ok, azt mondták trafó csere, megvolt, majd ugyanúgy fennált a hiba.. elvittem egy szakszervízbe, ahol szintén trafó, gyertya, majd azt mondták, szelepszorulás.. ez nekem már sok volt.. Egy barátom felhívta a szerelôt, akihez ô hordja az Astráját. Szerinte biztosan elekronika. Megint bemérték a kocsit, és azt mondta elôször cseréljünk fúvókát, hátha az a baj, nem kell fizetnem csak, ha mûködik rendesen a kocsi. Sajnos nem fúvóka volt... most a motorvezérlô elektronikára gyanakszik, mondta is, hogy ez típushiba, utánanézett, és még eddig nem kért egy fillért sem (korrekt) mert nem tudta még megjavítani az autót. Most ilyen motorvezérlôt keresünk. A kérdésem, hogy mire kell figyelni, ha ilyet szerzek be, amit persze használtan kellene, mert az ára.. nem túl kedvezô, ezért mindketten elkezdtük keresni.. csak én nem tudom mire kell figyelnem, mert a szerelômnek szeretnék segíteni, ha esetleg ô nem talál olcsót, jót akkor én is megpróbálok venni. Nos ezért kérném a segítségeteket. Vidéki vagyok, keszthelyi, így nem nagyon tudok mozogni, mert nem merek a kocsival menni és ez a gond lassan egy éve tart. Ha tudtok, kérlek segítsetek.

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv a fórumozók között!

Az előbb írták, talán ezen a lapon hogy meg kéne járatni az autót legalább 4000 fordulaton és menni vele min. 50 km-t. Szerintem itt is csak kormosak lettek a szelepek a motorban. Nem vagyok opel guru de erre gyanakszom. Az előző tulaj mennyire hajtotta, városban vagy hosszabb távon is ment vele? Ilyen dolgokkal jó tisztában lenni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

köszönöm

Mielőtt a Dunába löknéd olvass vissza, nem is kell három teljes oldalt. Több jelenség is le van írva, talán ráismersz, de egy kiadós megjáratás szerintem sem ártana. Tekintve, hogy öreg úr és szeme fénye eset forog fenn, gondolom 3500 fölött ez a motor még nem forgott.

Menj Te is fagyizni :blush: , csak nem tudok tippet adni hova, mert nem tudom mi van Keszthelytől 50 km-re az M7 vonalán.

Kicsit sokan jelentkeznek mostanában ezzel a problémával, nem skacok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint astra g tulajdonos sokat olvasom a fórumot.Hozzászólni, tanácsot adni még nem tudok,annyira még nem tapasztaltam ki az autót.Viszont kérdezni szeretnék:a hétvégén kitakarítottam az agr szelepet meg a fojtószelep házat (köszönet a fórumon olvasható leírásokért).Az agr mellett van egy függőleges cső,ami a mellékelt képen nekem most így néz ki.Ez mitől van és hogy lehet ezt kitakarítani?

http://kepfeltoltes.hu/090224/astra_g_www....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090224/astra_g___ww...ltoltes.hu_.jpg

Ha jól látom a képen akkor az a cső köti össze a kartert a szelepfedéllel. Itt a kartergáz szokott felfele áramlani, amit aztán egy -vagy kettő csövön keresztül bakajál a motor. Márha nem szűröd. Nézd meg le lehet-e bontani a csövet teljesen ( az f-en igen) aztán adhatsz neki brigéciollal. De előbb-utóbb megint így fog kinézni, ez van.

Link to comment
Megosztás:

szia!

ekkora olajfogyASZTÁS az semmi... kár megbontani a motort...

szerintem az 5.000 km per liter az még elfogadtható, a felett már rosszkedvem lenne, de addig nem nyulnék hozzá én.

mi nem nagyon szoktunk szelepszár szimmeringet cserélni...

ha olajfogyasztás miatt motortjavitottunk akkor szinte mindig a dugattyúval vagy a gyürüvel volt a gond.

Köszi szépen, akkor megpróbálok egyelőre belepihenni. Csak az zavart, hogy az előző ciklushoz képest megduplázódott a fogyás, de remélhetőleg feljebb már nem megy. Köszi Imy tanácsát is, legközelebb kipróbálok valami más olajat. Elvégre a samponját is váltogatja az ember... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elôre szólok, nem vagyok "technikai zseni" nem értek a szereléshez. Vettem egy G asrtát, mert elôtte is opelem volt, (Corsa C, Astra F) és így gondoltam veszek egy szép kombit, mert eddig nem volt gondom az Opelekkel. Viszont most igen és már nagyon el vagyok keseredve. Ez egy 2003-as z14xe bringa, amivel vásárlásom után nem is volt gond, mert egy idôs embertôl vettem akinek a szeme fénye volt, eddig... Aztán kivillant a motordiagnosztika visszajelzô.. szaladtam a szervizbe, nézzék meg mi a baja. Mivel oda hordtam eddig is az autóimat, jól ismernek már, szinte barátok vagyunk, de azt hiszem nem vettek komolyan. Megnézték, rádugták a számítógépre, és mondták a negyedik henger gyújtása kihagy. Ok, elôször ne gondoljunk rosszra, gyertya csere, aztán ismét kivillant, érezhetôen csak 3 henger ment. Ok, azt mondták trafó csere, megvolt, majd ugyanúgy fennált a hiba.. elvittem egy szakszervízbe, ahol szintén trafó, gyertya, majd azt mondták, szelepszorulás.. ez nekem már sok volt.. Egy barátom felhívta a szerelôt, akihez ô hordja az Astráját. Szerinte biztosan elekronika. Megint bemérték a kocsit, és azt mondta elôször cseréljünk fúvókát, hátha az a baj, nem kell fizetnem csak, ha mûködik rendesen a kocsi. Sajnos nem fúvóka volt... most a motorvezérlô elektronikára gyanakszik, mondta is, hogy ez típushiba, utánanézett, és még eddig nem kért egy fillért sem (korrekt) mert nem tudta még megjavítani az autót. Most ilyen motorvezérlôt keresünk. A kérdésem, hogy mire kell figyelni, ha ilyet szerzek be, amit persze használtan kellene, mert az ára.. nem túl kedvezô, ezért mindketten elkezdtük keresni.. csak én nem tudom mire kell figyelnem, mert a szerelômnek szeretnék segíteni, ha esetleg ô nem talál olcsót, jót akkor én is megpróbálok venni. Nos ezért kérném a segítségeteket. Vidéki vagyok, keszthelyi, így nem nagyon tudok mozogni, mert nem merek a kocsival menni és ez a gond lassan egy éve tart. Ha tudtok, kérlek segítsetek.

köszönöm

Szia. Nekem ugyanaz a problémám az Astrával. Írd meg majd hogy mi volt vele a gond ha sikerül megjavítani, én már kezdek kételkedni. Nekem a huzatásra nem javult meg és én is végigcseréltem a fentieket. Most elviszem valahova szelep tisztításra, ha attól sem javul meg valószínü, hogy csak a motorvezérlő marad ami az én esetemben kb 90000 ft

Link to comment
Megosztás:

Szia. Nekem ugyanaz a problémám az Astrával. Írd meg majd hogy mi volt vele a gond ha sikerül megjavítani, én már kezdek kételkedni. Nekem a huzatásra nem javult meg és én is végigcseréltem a fentieket. Most elviszem valahova szelep tisztításra, ha attól sem javul meg valószínü, hogy csak a motorvezérlő marad ami az én esetemben kb 90000 ft

Azt lenne jó megtudni valakitől, ha van ilyen tapasztalat, hogy volt-e már olyan, hogy huzatásra nem javult meg és szétszedve megtisztitva a szelepet igen.?

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt a Dunába löknéd olvass vissza, nem is kell három teljes oldalt. Több jelenség is le van írva, talán ráismersz, de egy kiadós megjáratás szerintem sem ártana. Tekintve, hogy öreg úr és szeme fénye eset forog fenn, gondolom 3500 fölött ez a motor még nem forgott.

Menj Te is fagyizni :blush: , csak nem tudok tippet adni hova, mert nem tudom mi van Keszthelytől 50 km-re az M7 vonalán.

Kicsit sokan jelentkeznek mostanában ezzel a problémával, nem skacok?

Van benne valai, hidegben még úgysem melegszik fel a motor, és nem tud kitisztulni.... Én is megtekerem, amikor hazafele megyek, és már meleg a motor, partnak ahol 5-ben szoktam menni, vissza 3-ba és parton tolom neki 90-100-al, az kikormolja....Igaz csak kb 2.5km-es szakasz, de valamit azért remélem használ....

Link to comment
Megosztás:

Azt lenne jó megtudni valakitől, ha van ilyen tapasztalat, hogy volt-e már olyan, hogy huzatásra nem javult meg és szétszedve megtisztitva a szelepet igen.?

Hát nekem volt már, gyertya csere, trafó csere (2x) fúvóka csere. A szelepek még nem mert a szerelô szerint tuti, hogy elektromos gond, mivel a kopmresszió tökéletes minden hengernél. Szóval most várakozunk. Tôlem még nem kértek pénzt, mert akkor kell fizetnem ha jó lesz az autó. A szerelôt is aggasztja, sztem ezért nem kért még semmit. Lelkiismeretes srác. Sajnos én sem találkoztam még ilyennel, de a szerelôm azt mondja beszélt több szerelôvel, Opel mmágusokkal itt Zalában, ôk egyöntetûen a motorvezérlést mondták. De félek reménytelen a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól látom a képen akkor az a cső köti össze a kartert a szelepfedéllel. Itt a kartergáz szokott felfele áramlani, amit aztán egy -vagy kettő csövön keresztül bakajál a motor. Márha nem szűröd. Nézd meg le lehet-e bontani a csövet teljesen ( az f-en igen) aztán adhatsz neki brigéciollal. De előbb-utóbb megint így fog kinézni, ez van.

Ilyen eset már volt nemrég, hogy az egyik kollegának annyira eltömődött, hogy elrobbant a cső, mert belefagyott a vizes-olajos dolog. Szóval nem árt néha (évente egyszer) kipucolni, ártani nem árt senkinek sem. Jobb megelőzni a bajt.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem volt már, gyertya csere, trafó csere (2x) fúvóka csere. A szelepek még nem mert a szerelô szerint tuti, hogy elektromos gond, mivel a kopmresszió tökéletes minden hengernél. Szóval most várakozunk. Tôlem még nem kértek pénzt, mert akkor kell fizetnem ha jó lesz az autó. A szerelôt is aggasztja, sztem ezért nem kért még semmit. Lelkiismeretes srác. Sajnos én sem találkoztam még ilyennel, de a szerelôm azt mondja beszélt több szerelôvel, Opel mmágusokkal itt Zalában, ôk egyöntetûen a motorvezérlést mondták. De félek reménytelen a helyzet.

Privátban tudnál egy telószámot, és egy nevet mondani? Én is zalai vagyok, csak ne legyen rá szükségem.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem volt már, gyertya csere, trafó csere (2x) fúvóka csere. A szelepek még nem mert a szerelô szerint tuti, hogy elektromos gond, mivel a kopmresszió tökéletes minden hengernél. Szóval most várakozunk. Tôlem még nem kértek pénzt, mert akkor kell fizetnem ha jó lesz az autó. A szerelôt is aggasztja, sztem ezért nem kért még semmit. Lelkiismeretes srác. Sajnos én sem találkoztam még ilyennel, de a szerelôm azt mondja beszélt több szerelôvel, Opel mmágusokkal itt Zalában, ôk egyöntetûen a motorvezérlést mondták. De félek reménytelen a helyzet.

Nekem még nem volt kompresszió mérés, ezt most hallom először, hogy ebből meg lehet állapítani, hogy kormos-e a szelep, de én is attól félek, hogy a vezérlő nem jó az enyémben sem, mert az egyik Opeles szerelőnél ahol voltam rákötötte az ARG szelepet a tech mérőre és egyáltalán nem inditotta be (akkor). Másnap elmentem egy computereshez akinél viszont müködött és azt mondta valószínüleg kormos a szelep. Asszem kell csináljak egy kompresszió mérést és is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még nem volt kompresszió mérés, ezt most hallom először, hogy ebből meg lehet állapítani, hogy kormos-e a szelep, de én is attól félek, hogy a vezérlő nem jó az enyémben sem, mert az egyik Opeles szerelőnél ahol voltam rákötötte az ARG szelepet a tech mérőre és egyáltalán nem inditotta be (akkor). Másnap elmentem egy computereshez akinél viszont müködött és azt mondta valószínüleg kormos a szelep. Asszem kell csináljak egy kompresszió mérést és is.

Azt nem tudom, de nekem ezt mondta aszerelô, hogy szelep szorulás nem lehet, ha jó a kompresszió. Sajnos én tök analfagamma vagyok szerviz ügyileg..

Link to comment
Megosztás:

Az agr mellett van egy függőleges cső,ami a mellékelt képen nekem most így néz ki.Ez mitől van és hogy lehet ezt kitakarítani?

Ki lehet, de ez akkor is újra termelődik, ha nem változnak a körülmények.

Érdemes lenne elgondolkodni egy kicsapató felszerelésén, akkor nem jutna fel ebből a trutyiból semmi.

A kormosodás is kevésbé lépne fel szerintem, mivel innen az olajgőz sem jutna fel a szívó oldalra újra.

A vélemények megoszlanak a dologról, de nekem annyi jött le a sok tapasztalatból, hogy annál ér valamit, ahol sok az itt visszajutó dolog. (Aki rendszeresen kitüzeli a vizet az olajból némi terelgetéssel, ott nem jelentkezik ez az emulziós dolog ennyire.)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom, de nekem ezt mondta aszerelô, hogy szelep szorulás nem lehet, ha jó a kompresszió. Sajnos én tök analfagamma vagyok szerviz ügyileg..

A szakik remélem hozzászólna a dologhoz (hajrá Uhuhu :blush: ), de kompresszió mérésében én nem feltétlenül bíznék meg ezügyben, mert felmerül a kérdés, hogy a zárási/nyitási hiba mindig fennáll-e?

Amennyiben csak néha jelentkezik, úgy hiába méred a kompressziót.

Az inkább a dugó/gyűrű állapotáról ad megbízhatóbb képet, mivel ott vagy van tömítettség, vagy nincs, az nem változik.

A szelep folyamatosan mozog, tehát néha bemehet a helyére rendesen, de aztán megint kerülhet oda retek.

Nekem csak motorokkal (kétkerekűek :) ) van tapasztalatom, de ott ritkán van olyan, hogy a szelep kormosodik, le van tüzelve rendszeresen :lol: Szóval ott a fent leírtak ellenőrzésére mérünk inkább, illetve a szelep mechanikai hibáját lehet vele kideríteni. (szelephézag beállítás szükségessége, esetleges deformizáció, törés/repedés)

Astránál ugye szelephézag már nem jön szóba, mert itt nem kell állítgatni ugyebár.

Lehet, hogy elsiklottam felette, de kb milyen futásteljesítményű a verdád?

Olajfogyasztással hogy áll a kocsi?

Amúgy csak ötletként: a gyújtáshíd csatiját pl lehet, hogy érdemes lenne kontakt spray-vel befújni, mert ott is lehet bibi...

(téli időszak, elég, ha bejut némi pára a tömítés mellett, és már oxidálódhatnak is a dolgok)

Link to comment
Megosztás:

93.000 van most benne, de pont októberben múlt egy éve hogy ilyen, mert azóta sem mondnak a szerelők biztosat. Ezért vagyok elkeseredve.

Egyébként én is motorozom :blush: meglessük azt a gyújtás csatit. Olajat nem eszi, szinte nem is ingadozik a szint. A fogyasztása sem rossz, kivéve amikor csak 3 henger megy.. akkor szippant.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.