Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Astra-G 99-es évjáratig ki van vezetékelve

ami utána van az nincs de a multitimertöl kell 1 szálat behuzni egy 1.5 wattos izzóra amit be kell tekerni a gyári helyre a müszerfal egységbe

akkor ezekszerint mások nem tudták ezt.....

Tis-ben benne van

Hmm, akkor most végül kell villannia avagy nem? ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem sem villan fel utánfutó nélkül soha, pedig elvileg nekem is így jött ki szalonból BOSAL vonóhoroggal.

nekem is gyári, és futó nélkül nem villan csak futóval villog, de engem nagyon nem is érdekel csak működjön ;)

Egyenlőre ugy fest jó lett. Bár hidegen még mindig rángatozik picit gázelvételkor, de lehet ez normális is. nemtudom. Amúgy mindegy merre van forgatva az érzékelő? Mert 360 fokos körben bárhova tudom fordítani. Minden helyzetben ugyan úgy mér? vagy a gyári helyzetbe kellene visszafordítani ami nemtudom, hol lehet, mivel elöttem már valaki ki szedte egyszer biztos.Megtudja nézni valaki neki hogy áll? De amugy a lovak visszatértek az autóba és szépen gyorsul rángatás nélkül. Most már csak a P0710 -es hibakódot nemtudom miért adta. Valakinek ötlete? A hibakódot csak tech2-vel lehet kitörölni? vagy van rá más módszer is?

én is úgy tudom, hogy néhány (szvsz 20) hibátlan indítás után elfelejti, ettől függetlenül az én rejtélyes visza-viszatérő sárga lámpám (tatrós alapjárat után jelentkezik, de nem tárol hibát ;) ) a következő indításnál letűnik, mondjuk nem villog a lámpa, hanem világít, elvileg ilyenkor nem is tárol ?

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre ugy fest jó lett. Bár hidegen még mindig rángatozik picit gázelvételkor, de lehet ez normális is. nemtudom. Amúgy mindegy merre van forgatva az érzékelő? Mert 360 fokos körben bárhova tudom fordítani. Minden helyzetben ugyan úgy mér? vagy a gyári helyzetbe kellene visszafordítani ami nemtudom, hol lehet, mivel elöttem már valaki ki szedte egyszer biztos.Megtudja nézni valaki neki hogy áll? De amugy a lovak visszatértek az autóba és szépen gyorsul rángatás nélkül. Most már csak a P0710 -es hibakódot nemtudom miért adta. Valakinek ötlete? A hibakódot csak tech2-vel lehet kitörölni? vagy van rá más módszer is?

Hát nemhinném, mert vasárnap dobta a kódokat, és azóta kb 10 szer indítottam. Vagy lehet még most is a kódot dobálja? Na ki is megyek megnézem milyen kódok vannak most benne.

Bizonyos hibakódok törlődnek akksi levétel után. Azért várj egy-két percet. Nekem sem törli, hiába nincs már hiba (asszem 0201-et).

Link to comment
Megosztás:

Nos.

Uhuhu segítségét kértem, és felvilágosított, hogy a Z16Xe autómban nem lehet a P0101, P0103, P0710 - kódok mert 105-asszem 650 ig van. Bogarat ültetve a fülembe gyorsan felkeltem és elmentem kiolvastatni és törölni a kódot. A számítógép a P0170, és a P0303 -kód szerepelt.

Ezek szerint nem jól olvastam a kódokat. Pedig ugy csináltam ahogy itt levolt irva: fék, gáz benyomva, gyujtás:

10 villogás, szünet,1 villogás, szünet, 7 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás.

Most ti ebből milyen kódot olvasnátok ki? Mert én nem ezt a kettőt.

A P0170-es kód azthiszem a keverékképzés, a P0303 pedig a 3-as henger gyújtáshiba. Ugy látom ez a 0303 itt a fórumon gyakran szerepel hibaként.

A levegő érzékelő megtakarításával jobb lett az autó, de még van egy enyhe rángatás, gyorsulás késés, és gyakran leejti a fordulatot 500-ra majd vissza, de ma pl egy kereszteződésben az alapjárat 600-on döcögötmig nemadtam gázt. Kitaláltuk hogy egy ugyanilyen astrából egyenként kicserélgetjük az alkatrészeket hogy hol a hiba. De ha van ötletetek hol keressük akkor ott kezdjük.

Link to comment
Megosztás:

Nos.

Uhuhu segítségét kértem, és felvilágosított, hogy a Z16Xe autómban nem lehet a P0101, P0103, P0710 - kódok mert 105-asszem 650 ig van. Bogarat ültetve a fülembe gyorsan felkeltem és elmentem kiolvastatni és törölni a kódot. A számítógép a P0170, és a P0303 -kód szerepelt.

Ezek szerint nem jól olvastam a kódokat. Pedig ugy csináltam ahogy itt levolt irva: fék, gáz benyomva, gyujtás:

10 villogás, szünet,1 villogás, szünet, 7 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás.

Most ti ebből milyen kódot olvasnátok ki? Mert én nem ezt a kettőt.

A P0170-es kód azthiszem a keverékképzés, a P0303 pedig a 3-as henger gyújtáshiba. Ugy látom ez a 0303 itt a fórumon gyakran szerepel hibaként.

A levegő érzékelő megtakarításával jobb lett az autó, de még van egy enyhe rángatás, gyorsulás késés, és gyakran leejti a fordulatot 500-ra majd vissza, de ma pl egy kereszteződésben az alapjárat 600-on döcögötmig nemadtam gázt. Kitaláltuk hogy egy ugyanilyen astrából egyenként kicserélgetjük az alkatrészeket hogy hol a hiba. De ha van ötletetek hol keressük akkor ott kezdjük.

A leírásod alapján ez valóban 0170-nek és 0303-nak néz ki. A 0170-re ilyen csúnyaság van:

„P0170:

Fault Location:

Fuel Trim(FT), bank 1 - malfunction

Probable cause:

Intake leak, AIR system, fuel/pressure pump, injector(s), EVAP canister purge valve, HO2S

Ezzel esetleg a Google-ban operálgass...

Attól függetlenül, hogy tisztogattad a légtömegmérőt, lehet, hogy ő a hunyó, és miatta generálódik a 3. henger gyújtáshibája (0303), vagy a gyújtótrafó is bengázhat. Esetleg a cseregépből ezt is érdemes bepróbálni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát, újra itt!

Kicseréltettem a főtengely szimmeringet és kiderült, hogy a kinyomó folyatta el az olajata váltóból! ;)

Lehet, hogy már írtam, de nem emlékszem, hogy azóta jártam e erre!? ;)

Ez az egész mutatvány 70 ezerbe fájt!

Ma kitisztítottam én is a légtömegmérőt, meglepve láttam, hogy nem is volt koszos.

Aztán kipróbáltam ezt a hibakódkiolvasást, de igen fura a helyzet:

gáz, fék benyom, gyújtás ráad. majd a kis kulcsos autó elkezd villogni, de se tíz után, se harminc villogás után sem volt szünet, tovább nem számoltam, kivettem a kulcsot.

Ez most mit jelent? Valami nagy a baj, vagy azt, hogy nincs hiba a rendszerben? És miért a kulcsos autó villog? Nem a motor emblémának kellene?

Legalábbis a vectrámban még az villogott! ;)

Köszi a válaszokat!

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Aztán kipróbáltam ezt a hibakódkiolvasást, de igen fura a helyzet:

gáz, fék benyom, gyújtás ráad. majd a kis kulcsos autó elkezd villogni, de se tíz után, se harminc villogás után sem volt szünet, tovább nem számoltam, kivettem a kulcsot.

Ez most mit jelent? Valami nagy a baj, vagy azt, hogy nincs hiba a rendszerben? És miért a kulcsos autó villog? Nem a motor emblémának kellene?

Legalábbis a vectrámban még az villogott! ;)

Köszi a válaszokat!

Üdv

Gábor

Kulcsosnak kell villogni, és ha folytonosan megy, akkor megnyugodhatsz, nem, hogy nagyon nagy baj nincs, de semmilyen se... ;)

Link to comment
Megosztás:

A leírásod alapján ez valóban 0170-nek és 0303-nak néz ki. A 0170-re ilyen csúnyaság van:

„P0170:

Fault Location:

Fuel Trim(FT), bank 1 - malfunction

Probable cause:

Intake leak, AIR system, fuel/pressure pump, injector(s), EVAP canister purge valve, HO2S

Ezzel esetleg a Google-ban operálgass...

Attól függetlenül, hogy tisztogattad a légtömegmérőt, lehet, hogy ő a hunyó, és miatta generálódik a 3. henger gyújtáshibája (0303), vagy a gyújtótrafó is bengázhat. Esetleg a cseregépből ezt is érdemes bepróbálni...

Óóóó!!! Én mekkora m**ha vagyok! Én úgy olvastam ki a kódot, hogy amikor 10-t villant 10-es irtam és igy 3 számjegyekre bontva 4 kódot kaptam. Most esett le hogy a 10 villanás 0-át jelen és így tényleg ez a két kód jön ki. ;)

Holnapra igérte Uhuhu is a hozzászólását ezzel kapcsolatban. De minden vele kapcsolatos alkatrész egyenként átteszünk hogy megtaláljuk a hibát.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Kulcsosnak kell villogni, és ha folytonosan megy, akkor megnyugodhatsz, nem, hogy nagyon nagy baj nincs, de semmilyen se... :P

Akkor megnyugodtam, köszönöm! ;)

Viszont van egy olyan kérdésem is, hogy:

ugye van az a nagy és hatalmas EGR szelep! ;) (már jól kitárgyaltuk, kitárgyalták itt)

leszedtem én is az egr-t is, hogy letakarítsam, de az is tiszta volt és még ledugózva sincs, pedig a szoftvert átírták 1,6-ra!

De kérdem én, hogy miért? Mert azt mondták ugye, hogy azért van átírva, mert rossz az egr! De tökéletesen működik. ;)

Én már nem értem! Már az is eszembe jutott, hogy a vezérlő mégis csak sz@r!?

Ötlet valakinek?

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Szia Wessz!

Van erről a szálbehúzós dologról valami rajzod, hogy pontosan honnan hova. Három éve van fent a vonóhorog, de még a visszajelző ledet nem sikerült aktiválni. 2002 z14xe. Műszakin átment, de azért szeretném megcsinálni!

Előre is köszönöm!

hozd át behuzom neked 1 sörért

Link to comment
Megosztás:

Rendben!

Csak az a bibi, hogy ha jól emlékszem te Nyíregyháza környékén tanyázol én meg Gödöllőn. De ha egyszer arra járok benézek hozzád.

Elolvastad Wessz profilját? ;)

Ott van baloldalt a neve alatt hogy törökbálinti... Az azért nincs annyira messze Gödöllőtől (mint Nyíregyháza).

Link to comment
Megosztás:

amikor nincs futó akkor nem amikor rajta van akkor kell!

Akkor nekem mégsem ok. De nem javítja meg senki, mert Opelesek szerint így jó, a villamosságis meg nem talált semmi zárlatot. :S Ufó probléma... ;) Még azt nem értem, hogyha rajta van, akkor nem csak villannia kell gondolom, hanem világítania vagy villognia az index-szel együtt nem? Vagy akkor is csak egyet villan az indexelés elkezdésekor.

Link to comment
Megosztás:

Nos.

Uhuhu segítségét kértem, és felvilágosított, hogy a Z16Xe autómban nem lehet a P0101, P0103, P0710 - kódok mert 105-asszem 650 ig van. Bogarat ültetve a fülembe gyorsan felkeltem és elmentem kiolvastatni és törölni a kódot. A számítógép a P0170, és a P0303 -kód szerepelt.

Ezek szerint nem jól olvastam a kódokat. Pedig ugy csináltam ahogy itt levolt irva: fék, gáz benyomva, gyujtás:

10 villogás, szünet,1 villogás, szünet, 7 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás, szünet, 10 villogás, szünet, 3 villogás.

Most ti ebből milyen kódot olvasnátok ki? Mert én nem ezt a kettőt.

A P0170-es kód azthiszem a keverékképzés, a P0303 pedig a 3-as henger gyújtáshiba. Ugy látom ez a 0303 itt a fórumon gyakran szerepel hibaként.

A levegő érzékelő megtakarításával jobb lett az autó, de még van egy enyhe rángatás, gyorsulás késés, és gyakran leejti a fordulatot 500-ra majd vissza, de ma pl egy kereszteződésben az alapjárat 600-on döcögötmig nemadtam gázt. Kitaláltuk hogy egy ugyanilyen astrából egyenként kicserélgetjük az alkatrészeket hogy hol a hiba. De ha van ötletetek hol keressük akkor ott kezdjük.

folytószelepház pucolásod volt már? attól elmehet az alapjárat, meg szvsz fici rángásokat is okozhat főleg kigyorsításnál, meg egyenletes tartásnál.

Link to comment
Megosztás:

folytószelepház pucolásod volt már? attól elmehet az alapjárat, meg szvsz fici rángásokat is okozhat főleg kigyorsításnál, meg egyenletes tartásnál.

Megvolt! Leszedtem, féktisztítóval letisztítottam fém tisztára, van egy picike furat ami a kartert vezeti a fojtószelepházba a fojtó szelep alá, az elvolt, dugulva, de kitisztítottam, de nem változtatott semmit. Akkor javult az autó, amikor a légszűrő és a fojtószelepház közti levegőérzékelöt megtisztítottam.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem mégsem ok. De nem javítja meg senki, mert Opelesek szerint így jó, a villamosságis meg nem talált semmi zárlatot. :S Ufó probléma... ;) Még azt nem értem, hogyha rajta van, akkor nem csak villannia kell gondolom, hanem világítania vagy villognia az index-szel együtt nem? Vagy akkor is csak egyet villan az indexelés elkezdésekor.

A lényeg, hogy UFO-val villognia kell rendesen az index-el együtt.

Az hogy anélkül,villan 1-et vagy nem, az eddigiek alapján sztem mind1

Link to comment
Megosztás:

Elolvastad Wessz profilját? ;)

Ott van baloldalt a neve alatt hogy törökbálinti... Az azért nincs annyira messze Gödöllőtől (mint Nyíregyháza).

Köszönöm!

Akkor felveszem vele a kapcsolatot. Valamikor régen beszéltem vele telefonon ecu ügyben, és úgy emlékeztem, hogy arra fele lakik. Rosszak az emlékeim. Elnézést!

Link to comment
Megosztás:

Harti:

Ha hidrotőkék csattogan akkor az olaj megválasztásával lehet elvileg segíteni de ha csattog egy ideje az nem jó jel. Sztem cserélj olajat önts bele egy kis metanondot hátha akkor rendbe jön ha nem akkor sajnos ki kell szedni a hidrotőkéket. Sztem. Amúgy nem 100% hogy nem annyi az km az autóban attól még hogy kereskedőtől vetted.

H

Milyen viszkozitású legyen? Maradjon a mostani 10w40??? Hígabb nem lenne jó?

Igazából csak motorindításnál hidegen van hangja, 1 perc járatás után jelentős mértékben csökken, meleg motornál pedig ritkán hallható.

Link to comment
Megosztás:

Milyen viszkozitású legyen? Maradjon a mostani 10w40??? Hígabb nem lenne jó?

Igazából csak motorindításnál hidegen van hangja, 1 perc járatás után jelentős mértékben csökken, meleg motornál pedig ritkán hallható.

Hát 10W 40 esetén nem biztos, hogy ez természet ellenes. Hidegen azért csattog egy darabig, mert kell neki idő mire a tőke felveszi az olajat. a 10W-s kicsit sűrűbb, ezért lassabban veszi fel. ha 5W-s lenne benne biztos hamarabb szűnne meg a csattogás, de kopottabb motornál meg más helyeket tesz jót a sűrűbb olaj. Szerintem mindenképp hallgassa meg egy szakember.

Így nehéz eldönteni, hogy a csattogás mit is jelenet pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.