Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hát 10W 40 esetén nem biztos, hogy ez természet ellenes. Hidegen azért csattog egy darabig, mert kell neki idő mire a tőke felveszi az olajat. a 10W-s kicsit sűrűbb, ezért lassabban veszi fel. ha 5W-s lenne benne biztos hamarabb szűnne meg a csattogás, de kopottabb motornál meg más helyeket tesz jót a sűrűbb olaj. Szerintem mindenképp hallgassa meg egy szakember.

Így nehéz eldönteni, hogy a csattogás mit is jelenet pontosan.

Aki szervizeli a kocsimat azt mondta csere ha akarom de amugy baja nem lesz tőle semminek, kérdeztem az olajat is de nem nagyon kaptam választ az 5w40-es felvetésemre.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem mégsem ok. De nem javítja meg senki, mert Opelesek szerint így jó, a villamosságis meg nem talált semmi zárlatot. :S Ufó probléma... ;) Még azt nem értem, hogyha rajta van, akkor nem csak villannia kell gondolom, hanem világítania vagy villognia az index-szel együtt nem? Vagy akkor is csak egyet villan az indexelés elkezdésekor.

ha rajta van a futó akkor irányjelzéskor villognia kell a visszajelzönek a müszerfalon " kis vonóhorog ikon"

Link to comment
Megosztás:

........... Akkor javult az autó, amikor a légszűrő és a fojtószelepház közti levegőérzékelöt megtisztítottam.

Hali.Leírnád nekem,ezt a levegő érzékelőt,h kell kivenni és megtisztítani és mivel???

Erről lenne szó ugye??Nekem Z14XE van és most vettem egy komplett szűrőházat-fojtószeleppel összekötő csövet amibe benne van ez az érzékelő is ami egy Z16XE-é volt...Szal...belerakhatom nyugodtan???

ib91o3fktr1w8cmy1f9q_www.netmaffia.hu.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túl vagyok a hibáim elhárításán...

1. folyt a hűtővizem a radiátornál a tömítőszettet kellett kicserélni. Elég érdekes állapotban voltak a tömítések , nem véletlen folyt a lábam alá a víz:-) Ezek után egy alapos kárpittisztítás következett de ha már ott voltam nem voltam rest és az egész belső részt kitakarítottam...

2. Hátsó fékdob és fékek tisztítása.

Elég érdekesen jöttek le a dobok, küzdöttem velük:-) Féktisztítás könnyen egyszerűen ment, a fékdob festése már lassabb volt. Kb. 3szor csináltam végig a folyamatot, rozsdamaró, szárítás, csiszolás...majd a végén matt fekete hőálló festékkel fújás. Klassz lett szerintem....

3. Motortér tisztítás

Általában évente egyszer szoktam így húsvét környékén...eléggé észrevehető a különbség előtte és utána:-)

Itt szeretném megköszöni a válaszokat és Uhuhu hathatós segítségét és a forró drótos tanácsait:-)

Fotókat csináltam esetleg.....:-)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a témában jártassabbakhoz.Nekem 2001-es kiadású z14xe motorú 2 lamda szondás német gyártású Gastra caravánom van alvázszámszerint már 2002-es model.A szerelők azt mondják, hogy ennél már simán csak kivillogtatni a hiba üzeneteket nem lehet, csak kiolvastatni.MI AZ IGAZSÁG EBBŐL?(ha mégis akkor mi a pontos módja a kivillogtatásnak).Fék+gáz utána gyújtás és csak villog folyamatosan amikor ezt próbáltam.A tech2-ön az AGR szelepre utaló hibát tárolt sárga lámpa egyszersem volt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a témában jártassabbakhoz.Nekem 2001-es kiadású z14xe motorú 2 lamda szondás német gyártású Gastra caravánom van alvázszámszerint már 2002-es model.A szerelők azt mondják, hogy ennél már simán csak kivillogtatni a hiba üzeneteket nem lehet, csak kiolvastatni.MI AZ IGAZSÁG EBBŐL?(ha mégis akkor mi a pontos módja a kivillogtatásnak).Fék+gáz utána gyújtás és csak villog folyamatosan amikor ezt próbáltam.A tech2-ön az AGR szelepre utaló hibát tárolt sárga lámpa egyszersem volt. ;)

Szia! Nekem 2002 az Astrám! Én kitudtam villogtatni. Ha folyamatosan villog akkor nincs hibakód! Padlógáz, fék, gyújtás és villog. Ahányat villog ird le. A 10 villogás nulla. Azzal fog kezdődni. egy kód 4 karakter. ha kivillogott mindent hosszú szünet lesz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vezérmű és összes tartozéka, tömítések és sok kis egyéb cserélje után még mindig eszi a motor az olajat, az elmúlt 5000km alatt eltűnt 0,7 lityó megint.

10W40-es olaj van benne most, az autó egy 2002/11. havi 1.2-es 125.000 km-el az órában. (valszeg több mert kereskedőtől vettem a kocsit)

A hidrotőkém hidegen eléggé kelepel, üzemi hőfokon csak minimálisan hallani. Lehet ez összefüggésben az olaj fogyásával??

Köszi!

Hello!

Sajnos én is pont ebben a cipőben járok. Nekem egy 2005-ös Astra van (twinport) X14XEP. Múlt nyáron vettem kereskedésböl. 65ekm volt az órában. Lecseréltem az olajat 10W40-es Metabondra. De ezt az olajat brutálisan ette 1000km/3dl olaj. Le is cseréltem most tettem bele 5W40-es BP olajat ezt is eszi de kb 1000km/1dl. Érdekes azt hittem ezt jobban fogja fogyasztani, hogy hígabb de nem. A vezérmű lánc miatt a szerelőm azt tanácsolta, hogy inkább 5W40-t tegyek bele.

Ezt csak azért írtam neked mert kérdezted a Metabondot is. Nekem nem vált be sajnos. Ez elött egy 11éves B Corsam volt az is X14xe motorral meg 130ekm-el de az egy gram olajat nem fogysztott.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Sajnos én is pont ebben a cipőben járok. Nekem egy 2005-ös Astra van (twinport) X14XEP. Múlt nyáron vettem kereskedésböl. 65ekm volt az órában. Lecseréltem az olajat 10W40-es Metabondra. De ezt az olajat brutálisan ette 1000km/3dl olaj. Le is cseréltem most tettem bele 5W40-es BP olajat ezt is eszi de kb 1000km/1dl. Érdekes azt hittem ezt jobban fogja fogyasztani, hogy hígabb de nem. A vezérmű lánc miatt a szerelőm azt tanácsolta, hogy inkább 5W40-t tegyek bele.

Ezt csak azért írtam neked mert kérdezted a Metabondot is. Nekem nem vált be sajnos. Ez elött egy 11éves B Corsam volt az is X14xe motorral meg 130ekm-el de az egy gram olajat nem fogysztott.

Ne legyél olyan biztos benne, hogy valóban 65E km volt benne.

Nekem 73E van az 1.6-os változatban. 4000 km-t mentem vele mióta megvettem, de gyakorlatilag nem fogyott belőle semmi, pedig kellet rajta cserélni főtengely szimeringet is! (ezt megvételkor tudtam hogy izzad egy kicsit).

nekem 5W-30 as CASTROL olaj van benne.

Sok helyen lehet olvasni a TWP motorokról, hogy sokkal kevésbé, vagy szinte egyéltalán nem eszik az olajat.

Ha ez igaz, és az én esetem ezt látszik alátámasztani, ezzel szemben neked

ennyi fogy (ami egyébként egy Z14XE motornál teljesen normáis lenne) akkor azt a kocsit megnyírták egy kcisit szerintem, vagy több KM van benne mint amennyit az óra mutat.

Az igaz, hogy én 1. tulajtól vettem közvetlenül, nem kereskedésből.

Ezeknek ellent mod viszont, hogy a szervízfüzetben pl az én motortípusomhoz ha jól emlékszem ~4 dl /1000 km normálisnak mondott. Ha ezt nézzük, akkor nincs miért aggódnod.

Ja és biztos csak elírás, de a te motorkódod Z14XEP szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Sajnos én is pont ebben a cipőben járok. Nekem egy 2005-ös Astra van (twinport) X14XEP. Múlt nyáron vettem kereskedésböl. 65ekm volt az órában. Lecseréltem az olajat 10W40-es Metabondra. De ezt az olajat brutálisan ette 1000km/3dl olaj. Le is cseréltem most tettem bele 5W40-es BP olajat ezt is eszi de kb 1000km/1dl. Érdekes azt hittem ezt jobban fogja fogyasztani, hogy hígabb de nem. A vezérmű lánc miatt a szerelőm azt tanácsolta, hogy inkább 5W40-t tegyek bele.

Ezt csak azért írtam neked mert kérdezted a Metabondot is. Nekem nem vált be sajnos. Ez elött egy 11éves B Corsam volt az is X14xe motorral meg 130ekm-el de az egy gram olajat nem fogysztott.

Köszi az infot!

Meg fogok most próbálni egy 5W40-et akkor, mi baj lehet belőle? Sztem semmi. Ahogy nézem itt a ti olajfogyasztási adataitokat, kezdem azt gondolni, hogy tényeg 125e km van a gépsasban és nincs visszatekerve. Még 3000km van vissza olajcseréig, de már nagyon kiváncsi vagyok, hogy fog izleni neki a higabb olaj.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot!

Meg fogok most próbálni egy 5W40-et akkor, mi baj lehet belőle? Sztem semmi. Ahogy nézem itt a ti olajfogyasztási adataitokat, kezdem azt gondolni, hogy tényeg 125e km van a gépsasban és nincs visszatekerve. Még 3000km van vissza olajcseréig, de már nagyon kiváncsi vagyok, hogy fog izleni neki a higabb olaj.

Nekem 102e van a Z14Xe-ben, ami ugye még nem a twinport.

Olajcserénél azt kapta, ami előtte is volt benne: Mobil Synt S 5W40.

4e km alatt észrevehető változás nincs a nívón és a motor is csendes vele.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm a Fórumozókat!

Ötletet, tanácsot szeretnék kérni szervokormánnyal kapcsolatban. A gondom az, hogy a szervoolajtartály alatti olajszivattyú(?)-ból induló csőből szivárog, csöpög az olaj. Az anyag a cső és a leszorítócsavar között szivárog. A csövet leszedtem és kiderült hogy a csövön lévő teflon(?) tömítés sérült meg. A gyanúm az hogy ez a tömítés a szétszedésnél mindig elszakad, mert a cső nem csöpögő oldalán is sikerült

elszakítanom. Új szervocsövet 60-110-ig akarnak adni!

Kérdés: Van erre valami normális, tartós megoldás?

Attila

Link to comment
Megosztás:

Ne legyél olyan biztos benne, hogy valóban 65E km volt benne.

Nekem 73E van az 1.6-os változatban. 4000 km-t mentem vele mióta megvettem, de gyakorlatilag nem fogyott belőle semmi, pedig kellet rajta cserélni főtengely szimeringet is! (ezt megvételkor tudtam hogy izzad egy kicsit).

nekem 5W-30 as CASTROL olaj van benne.

Sok helyen lehet olvasni a TWP motorokról, hogy sokkal kevésbé, vagy szinte egyéltalán nem eszik az olajat.

Ha ez igaz, és az én esetem ezt látszik alátámasztani, ezzel szemben neked

ennyi fogy (ami egyébként egy Z14XE motornál teljesen normáis lenne) akkor azt a kocsit megnyírták egy kcisit szerintem, vagy több KM van benne mint amennyit az óra mutat.

Az igaz, hogy én 1. tulajtól vettem közvetlenül, nem kereskedésből.

Ezeknek ellent mod viszont, hogy a szervízfüzetben pl az én motortípusomhoz ha jól emlékszem ~4 dl /1000 km normálisnak mondott. Ha ezt nézzük, akkor nincs miért aggódnod.

Ja és biztos csak elírás, de a te motorkódod Z14XEP szerintem.

Igen tényleg elírtam Z14XEP- a motor kód. Egy tulaj volt előttem vezetett szervízkönyve is van, de mondjuk az semmit nem jelent. Tuti vissza lett tekerve szerintem is az órája, vagy túlhajották de ezt már úgy sem fogom megtudni..

Egyet tehetek nézegetem az olaj nívo pálcát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Észrevettem egy apró bosszantó dolgot, és hátha tudtok valami okosságot rá.

Szóval a középkonzolnál a fűtés és szellőzésnek a kapcsolóknál kellene legyen valami gyenge háttérvilágítása, ami nálam nagyon ritkán világít csak, nem tudja véletlenül valaki hol mit kellene megnézni hogy minden rendben van-e? sztem egy apró kontkthiba csak foglmam sincs merre keressem...

Ja és ha már ilyen kezelőszervi világítás.. a fényszóró kapcsolóval is hasonló problémáim lehetnek, mert az is csak pár percig világít aztán sötöében tapogatás van... vagy az alapból ilyen?.

Valamint az információs kihelzőm i csinált olyat h semmit nem jelzett ki, de ezt idéig egyszer vettem csak észere....

ha tudtok oksat h hol kell kutakodni akkor azt szivesen veszem...

Link to comment
Megosztás:

Na a lassan bemelegedő motor problémát jegeltem egy darabig, de most romlott szerintem. Tegnap este és ma du is bekapcs után 1600 körül indult a dolog és 1200-1300ig esett vissza majd 1200-1500 között ugrált és éreztem, hogy álló helyzetben rángat a motor, de gondolom csak az rpm változás miatt. Menet közben semmi.

Volt már ilyen máskor is, ilyenkor kikapcs, bekapcs és minden Okés volt. De ma du és este már ez sem volt ok. (2 nap alatt 4 indításból 4szer csinálta). Ha nyomok neki egy gázfröccsöt, akkor megnyugszik és vissza megy 1000-700 RPM közé. Meleg motornál nem csinálja.

Valami ötlet esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Na a lassan bemelegedő motor problémát jegeltem egy darabig, de most romlott szerintem. Tegnap este és ma du is bekapcs után 1600 körül indult a dolog és 1200-1300ig esett vissza majd 1200-1500 között ugrált és éreztem, hogy álló helyzetben rángat a motor, de gondolom csak az rpm változás miatt. Menet közben semmi.

Volt már ilyen máskor is, ilyenkor kikapcs, bekapcs és minden Okés volt. De ma du és este már ez sem volt ok. (2 nap alatt 4 indításból 4szer csinálta). Ha nyomok neki egy gázfröccsöt, akkor megnyugszik és vissza megy 1000-700 RPM közé. Meleg motornál nem csinálja.

Valami ötlet esetleg?

nekem is elég sűrűn indul így nap közben 1-2 óra állás után, de kb 30mp és visszaáll 800-ra, vagy a gázfröccs nálam is játszik, de akkor is 800-ra áll be.

Link to comment
Megosztás:

nekem is elég sűrűn indul így nap közben 1-2 óra állás után, de kb 30mp és visszaáll 800-ra, vagy a gázfröccs nálam is játszik, de akkor is 800-ra áll be.

Egy fröccs nem fröccs. Jah nem ezt akartam! ;) Na szóval egy fröccsre megszűnik a rángatás és beáll az 1000. 2-3ra meg megjön a 700. Együtt lehet vele élni, de azért kíváncsi lennék, hogy mi okozhatja? Uhu még nem mondott ilyenre semmit?

Link to comment
Megosztás:

nekem is elég sűrűn indul így nap közben 1-2 óra állás után, de kb 30mp és visszaáll 800-ra, vagy a gázfröccs nálam is játszik, de akkor is 800-ra áll be.

Nekem is ugyan ezt csinálja.A szerelő azt mondta hajtsam meg, hogy kitisztuljon a motor a lerakódásoktól, Tech2-vel nézte minden rendben volt.Megtettem 5000fordulaton kb 20km a motor csendesebb lett jobban húz,de másnap hideg indításnál úgyan úgy dadogósan indult.Ez van.Én a befecskendezőre tippelek, hogy valamelyik hegernél hidegen többet kap és ezért egyenletlen. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyan ezt csinálja.A szerelő azt mondta hajtsam meg, hogy kitisztuljon a motor a lerakódásoktól, Tech2-vel nézte minden rendben volt.Megtettem 5000fordulaton kb 20km a motor csendesebb lett jobban húz,de másnap hideg indításnál úgyan úgy dadogósan indult.Ez van.Én a befecskendezőre tippelek, hogy valamelyik hegernél hidegen többet kap és ezért egyenletlen. ;)

Nekem ám nem egyenetlen, hanem szép, egyenletes a járása, csak ha kicsit többet áll, akkor így indul. Én ezzel azért nem foglalkoztam eddig, mert úgy voltam vele, hogy a majdnemhideg indítás nál egy ideig kicsit túldúsít, aztán visszaáll, pont, mint télen, csak most sokkal gyorsabban beáll a 800-as fordulat.

Én igazán eddig nem gondoltam, hogy ez hiba lehet.

Hibakódom nekem sincsen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét van egy kérdésem....

Tegnap vettem észre. Amikor inditom az autót egy pillanatra leesik a fordulat majd 1-2 másodperc és beáll a kezdeti 1200ra majd 1-2 perc és a normálisra...Kérdésem az, hogy miért lehet az, hogy amikor inditok egy pillanatra leesik a fordulat majd minden oké. Lehet akkumulátorral gondom, mert az még a gyári van benne ....az autóm 2001es évjárat. Ja és úgy tünik mintha a motor narancslámpa kicsit késve aludna ki egyéb más tünet nincs. Válaszokat köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyan ezt csinálja.A szerelő azt mondta hajtsam meg, hogy kitisztuljon a motor a lerakódásoktól, Tech2-vel nézte minden rendben volt.Megtettem 5000fordulaton kb 20km a motor csendesebb lett jobban húz,de másnap hideg indításnál úgyan úgy dadogósan indult.Ez van.Én a befecskendezőre tippelek, hogy valamelyik hegernél hidegen többet kap és ezért egyenletlen. ;)

Menet közben már nem dadog, és az az érdekes, hogy nekem pont most egy autópályás időszak után kezdte, tehát szerintem még ki is van kormolva...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.