Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A gépi polírt sem árt kétévente megismételni, azért az sem örök élet.

Minek is? Ha nem karistolod össze felesleges koptatni,minden polirral vékonyodik a lakk réteg,ami egyre kevésbé áll ellent az uv sugárzásnak,ami meg évente nő..... Szerintem felesleges évente polirpzgatni...

Link to comment
Megosztás:

Na újra itt! Még mindig ugyanazzal...

Szelephézagállítás: Végre az egyik márkaszervíz rájött, hogy nem hidrotőkés a verda. Persze első körben ők sem hitték el, de egy egész értelmes srác megnézte valami katalógusban.

Azt mondták, hogy nem ajánják, mert vennem kell 16 lapkát, meg otthagyni a kocsit egy napra, meg fizetnem is kell sokat, de egyébként ha akarom megcsinálják. Ja, még nem csináltak ilyet Z16XEP-en.

Szerintük túl híg az olaj, cseréljem le 5W-sre, oszt jónapot. Meg ne vegyek olajat internetről. Meg a Mobil1 sem tuti.

Na ennyi, úgyhogy most szerintetek hogyan tovább? Vagy had zörögjön, majd lesz valami?

A szelephézag méréshez szeretném elmondani a véleményemet.

Azt gondolom, teljesen megvilágosodott számodra, hogy mennyire vágják ezt a kérdést, akár egy szakszervizben is.

( Bár a kétkedést kiéreztem a megnyilatkozásaidban, de most legalább minden tiszta lett. )

Nem értem, hogy egy hézagméréshez miért kell megvenned 16db lapkát, amikor nincs is ilyen a motorban?

Olvashattad, hogy a műszaki megoldása a rendszernek olyan kialakítású, amivel elviekben soha nem lehet gond. De ! Ez a kijelentés még nem zárhatja ki azt, hogy nem lesz vele soha probléma.

Ha előfordul, akkor sem egyszerre mind a 16 tőkénél. Itt szeretném kihangsúlyozni még egyszer, hogy a TŐKÉNÉL, ugyanis a Z16XEP motorokon nem keményfém lapkákkal lehet korrigálni a hézagot - mint mondjuk a Lada Samaránál, vagy a Yugo 55 / Zastavánál - hanem ki kell a komplett tőkét cserélni !!

A Te zajproblémádra a korrekt eljárás az lett volna, ha a szerviz kiméri minden szelepnél az aktuális hézagot, amivel alátámaszthatták v. elutasíthatták volna a sejtésedet. Ha van valami teóriánk a hibával kapcsolatban, akkor ahhoz általában mérésekkel tudunk igazolást szerezni, nem az lett kérve, hogy állítsák is be! Mert beállítani csak akkor kell, ha eltér a gyártóművi toleranciától...

Ehhez pedig nem kell semmit megvenni, csak a szolgáltatást kifizetni !

Ami meg az olajat illeti, a kesztyűtartóban találod a kezelési útmutatót, abban csodálatosan le van írva, hogy milyen olaj való a gépjárműbe.

Ha Te ilyent használsz, akkor azt ne bírálja felül senki, főleg olyan nem, aki nem ért hozzá...

Most tulajdonképpen ott állsz, mint pár napja, a motorod ketyeg - nem tudod miért ? - viszont műszakilag teljesen ki lettél képezve. Nem irigyellek...

Link to comment
Megosztás:

A szelephézag méréshez szeretném elmondani a véleményemet.

Azt gondolom, teljesen megvilágosodott számodra, hogy mennyire vágják ezt a kérdést, akár egy szakszervizben is.

( Bár a kétkedést kiéreztem a megnyilatkozásaidban, de most legalább minden tiszta lett. )

Nem értem, hogy egy hézagméréshez miért kell megvenned 16db lapkát, amikor nincs is ilyen a motorban?

Olvashattad, hogy a műszaki megoldása a rendszernek olyan kialakítású, amivel elviekben soha nem lehet gond. De ! Ez a kijelentés még nem zárhatja ki azt, hogy nem lesz vele soha probléma......

Ez a megfogalmazás nagyon szépre sikerült! :D

Ezért szeretek ide járni! Itt nem harapják le egyből az ember fejét, hanem szépen elmagyarázzák step by step a dolgok mikéntjét!

Köszönöm mindenki nevében!

Link to comment
Megosztás:

Egy tökös jól felkészült szakemberre lenne szüksége itt mindenkinek, aki nem mellesleg emberileg is megállja a helyét!

Aki nem szégyenli beismerni, ha valamit nem tud, de hajlandó a folyamatos tanulásra, mindazonáltal jó műszaki érzékkel nyúl a dolgokhoz.

Annak idején az ilyen embereket hívták minden szakmában mesternek. Na ilyenből van nagyon kevés manapság!

Szerencsésnek tartom magam, hogy nem nekem van ilyen szerelőm, aki ráadásul gyermekkori barátom is de nagyon nehéz ilyet találni.

A tapasztalatom az, hogy rengeteg fogalmatlan de öntudatos magát szerelőnek tituláló pancser dolgozik szervízekben alkalmazottként.

Főleg márkaszrvízekben fordul elő ilyen. Sajnálom ha valakit megsértettem ezzel, de ezek tapasztalati adatok nálam.

És Őszinte nagy tisztelet a kivételnek, mert ilyen is van természetesen és nem általánosítok!

Sajnálatosnak tartom, hogy én, freeze aki alapvetően informatikus, zenész... stb... vagyok, több fogalmam van róla hogyan épül fel a motor a kocsiban mint egy szerelőnek, pusztán azért mert engem érdekel. Akkor a szerelőt, akinek ez a szakmája őt nem érdekli?

Messzire vezetnek ezek a gondolatok...

Egyébként elképesztő dilettantizmussal találkozok nap mint nap az élet egyéb területein is.

Az is lehet, hogy én vagyok maximalista?...

Link to comment
Megosztás:

Most tulajdonképpen ott állsz, mint pár napja, a motorod ketyeg - nem tudod miért ? - viszont műszakilag teljesen ki lettél képezve. Nem irigyellek...

Igen, azt hiszem ennél jobban nem lehetett volna megfogalmazni a helyzetemet...

Nem értem, hogy bizonyos emberek miért dolgoznak a szakmájukban, ha nem szeretik? Mert ha egy kicsit szeretnék akkor foglalkoznának is vele, és nem egy laikusnak kellenne felvilágosítania arról őket, hogy a saját márkájuk motorjában mi hogy van. Egyébként a szerelő még azt is megjegyezte (miután mondtam, hogy itt neten kaptam a fülest a hidrotőke hiányáról), hogy a neten annyi hülyeséget hordanak össze... ...jah, csak éppen Ő nem tudta ezt, aki nap mint nap Opeleket javít. Öngól.

Nah, most, hogy kibosszankodtam magam, azért akkor gondolkozzunk:

Tudtok olyan szervízt, ahol:

-tisztességesen megnézik

-csináltak már ilyet és ÉRTENEK HOZZÁ!

-nem szednek le egy vagyonnal

Valahol itt kelet Mo-on, esetleg Miskolc körül is járok, vagy Nyíregyháza is ok.

Esetleg kimérni ki tudja a saját szerelőm is, ha még konkrétan ilyen autót nem csinált? Elég jó szerelő, nagyon gondos munkát végez. Az, hogy ő nem tudta a hidrotőkét, mivel nem szakszervíz, sztem nem olyan súlyos hiányosság. :D

Egyre jobban igazolódik vmilyen betegség léte, 3000 felett, gyorításkor enyhén reszelős (ha nem egy hiba miatt lenne, örülnék neki, mert vagány) hangja van. A fogyasztás kb fél literrel mehetett feljebb, de ez nem olyan sok, hogy biztos összefüggésbe lehessen hozni a problémával. Ha mondjuk csak egy tőke ment gallyra, akkor annak van valami komolyabb hatása az alapjáratra? Mert az stabilnak tűnik, és a halk kattogás is egyenletes.

Esetleg lehet ez vmi más, mint a szelepek kattogása?

Egy másik érdekes jelenség (több mint egy éve), hogy amikor reggel megyek a munkába, ahogy elhagyom a várost, és 5-ben közepesen kigyorsítok, egyet rándul. Ezt van amikor hetente játszotta el, van amikor egy-két hónapig nem csinálta, majd megint. Szinte totál ugyanott, ugyanabban a helyzetben. Ennek mondjuk nagy jelentőséget nem tulajdonítottam (eddig).

Tényleg tanácstalan vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Igen, azt hiszem ennél jobban nem lehetett volna megfogalmazni a helyzetemet...

Nem értem, hogy bizonyos emberek miért dolgoznak a szakmájukban, ha nem szeretik? Mert ha egy kicsit szeretnék akkor foglalkoznának is vele, és nem egy laikusnak kellenne felvilágosítania arról őket, hogy a saját márkájuk motorjában mi hogy van. Egyébként a szerelő még azt is megjegyezte (miután mondtam, hogy itt neten kaptam a fülest a hidrotőke hiányáról), hogy a neten annyi hülyeséget hordanak össze... ...jah, csak éppen Ő nem tudta ezt, aki nap mint nap Opeleket javít. Öngól.

Nah, most, hogy kibosszankodtam magam, azért akkor gondolkozzunk:

Tudtok olyan szervízt, ahol:

-tisztességesen megnézik

-csináltak már ilyet és ÉRTENEK HOZZÁ!

-nem szednek le egy vagyonnal

Valahol itt kelet Mo-on, esetleg Miskolc körül is járok, vagy Nyíregyháza is ok.

Esetleg kimérni ki tudja a saját szerelőm is, ha még konkrétan ilyen autót nem csinált? Elég jó szerelő, nagyon gondos munkát végez. Az, hogy ő nem tudta a hidrotőkét, mivel nem szakszervíz, sztem nem olyan súlyos hiányosság. :D

Egyre jobban igazolódik vmilyen betegség léte, 3000 felett, gyorításkor enyhén reszelős (ha nem egy hiba miatt lenne, örülnék neki, mert vagány) hangja van. A fogyasztás kb fél literrel mehetett feljebb, de ez nem olyan sok, hogy biztos összefüggésbe lehessen hozni a problémával. Ha mondjuk csak egy tőke ment gallyra, akkor annak van valami komolyabb hatása az alapjáratra? Mert az stabilnak tűnik, és a halk kattogás is egyenletes.

Esetleg lehet ez vmi más, mint a szelepek kattogása?

Egy másik érdekes jelenség (több mint egy éve), hogy amikor reggel megyek a munkába, ahogy elhagyom a várost, és 5-ben közepesen kigyorsítok, egyet rándul. Ezt van amikor hetente játszotta el, van amikor egy-két hónapig nem csinálta, majd megint. Szinte totál ugyanott, ugyanabban a helyzetben. Ennek mondjuk nagy jelentőséget nem tulajdonítottam (eddig).

Tényleg tanácstalan vagyok.

Ha megbízol a szerelődben és jó, lelkismeretes szakembernek tartod, akkor vele is megcsináltathatod szerintem.

Az, hogy ő nem tudta, hogy nincs benne hidrotőke nem akkora hiányosság. A szakszerviz az már más tészta.

Egyébként még szelephangra emlékeztető hangot adtat a kopott twinport szelep is sajna.

Bár Z16Xep-jét még nem láttam, de a Z14XEP-n elég szar műanyag konstrukció az egész.

És mielőtt még valaki felhomályosítana, hogy a két motornak köze nincs egymáshoz (nem egy motorcsalád), úgy gondolom a TWP szelep hasonló lehet. Tehát esetleg érdemes lenne ezt is megnézni nincs-e elkopva, nem szorul-e.

De ez csak tipp a részemről

Link to comment
Megosztás:

Ha már szakszervíznél tartunk ...

Ma volt egy kis időm, hát kilátogattam a helyi szakszervízhez, mondván megérdeklődöm mibe fájna egy gyári 70Ah-s új akksi. Az eredmény lehangoló. Raktáron nincs, de ez még érthető is volna. No de, hogy cikkszámot sem találnak rá!!! 65Ah-s akksira tudtak árat mondani: 40 ezer pár száz HUF!

Link to comment
Megosztás:

Minek is? Ha nem karistolod össze felesleges koptatni,minden polirral vékonyodik a lakk réteg,ami egyre kevésbé áll ellent az uv sugárzásnak,ami meg évente nő..... Szerintem felesleges évente polirpzgatni...

szerintem is felesleges évente, de kétévente nem árt, addigra már a sok mosástól lejő a polírpaszta védő hatása. Mondjuk ha végigsimítod egy ronyggyal akkor lehet érezni, hogy kell-e polírozni vagy sem.

Annak idején az ilyen embereket hívták minden szakmában mesternek. Na ilyenből van nagyon kevés manapság!

Szerencsésnek tartom magam, hogy nem nekem van ilyen szerelőm, aki ráadásul gyermekkori barátom is de nagyon nehéz ilyet találni.

Én annak örülnék ha lenne ilyen szerelőm :D

Link to comment
Megosztás:

10w-40 opel olajat használok, sosem volt ilyen bajom.

Vagyis volt/van, 30.000 km-t futott olajnál ketyeg a motor. Tanulság, ne várd meg a hosszú csereperiódust, 15.000-nél dobáld le.

Ezzel olajfogyasztás is minimális (2dl / 15000).

5w-s olajat újkorától ette mindegyik G astrám (1l /10000). Alapvetően ez sem baj, csak a márkaszervíznek vastagon fogott a tolla :D

Csalán úrnak olajcserét javasolnék, korosabb autó esetén 10w-40 opel olaj. Már 3000 Ft-ért beszerezhető a 4L-es can.

Link to comment
Megosztás:

10w-40 opel olajat használok, sosem volt ilyen bajom.

Vagyis volt/van, 30.000 km-t futott olajnál ketyeg a motor. Tanulság, ne várd meg a hosszú csereperiódust, 15.000-nél dobáld le.

Ezzel olajfogyasztás is minimális (2dl / 15000).

5w-s olajat újkorától ette mindegyik G astrám (1l /10000). Alapvetően ez sem baj, csak a márkaszervíznek vastagon fogott a tolla :D

Csalán úrnak olajcserét javasolnék, korosabb autó esetén 10w-40 opel olaj. Már 3000 Ft-ért beszerezhető a 4L-es can.

Egyet értek.

Magam részéről 10W-40 kicsit erősnek tartom, nekem szintén 2005 évjáratú Z16XEP-van 80.000 km-el. 5W30-asból az elmúlt 12.000 km alatt egy decit sem evett. Ne feledkezzünk meg, hogy egy modernebb TWINPORT motorról van szó. Bár ettől valóban igaz, hogy korosabb, kopottabb motornál szóba jöhet a 10W-40, de itt még én nem tartom indokoltnak.

Link to comment
Megosztás:

Ha már szakszervíznél tartunk ...

Ma volt egy kis időm, hát kilátogattam a helyi szakszervízhez, mondván megérdeklődöm mibe fájna egy gyári 70Ah-s új akksi. Az eredmény lehangoló. Raktáron nincs, de ez még érthető is volna. No de, hogy cikkszámot sem találnak rá!!! 65Ah-s akksira tudtak árat mondani: 40 ezer pár száz HUF!

Inkább nézz szét pár boltban, talán találsz olcsóbban is. A kollégám nem rég vett akciósan 7X Ah-ás akksit, alig 22-23 ezerért! Talán BOSCH volt. Én egy Banner PowerBull-t tettem a kocsiba 2 hete, eddig tökéletes. :D

Most csak ezt találtam, ahol árak is vannak: http://www.lestiakku.hu/arlista.html

Link to comment
Megosztás:

Egyet értek.

Magam részéről 10W-40 kicsit erősnek tartom, nekem szintén 2005 évjáratú Z16XEP-van 80.000 km-el. 5W30-asból az elmúlt 12.000 km alatt egy decit sem evett. Ne feledkezzünk meg, hogy egy modernebb TWINPORT motorról van szó. Bár ettől valóban igaz, hogy korosabb, kopottabb motornál szóba jöhet a 10W-40, de itt még én nem tartom indokoltnak.

Én is csatlakoznék.

Egy motor, bármennyi idős is meghálálja ha sűrűn kap friss olajat.

Én minden 10000 km-nél cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt.Minden olajcserénél használok motoröblítőt.

Ezt így csináltam az F Astrámnál is, ami még 15 évesen is nagyon szépen szólt.

Link to comment
Megosztás:

Azt a lyukas dugót hogy sikerült elérned???

Már korábban leírtam de szívesen elmondom egy pár szóban:

Elvileg az történt, hogy a kopott motor nagy olajfogyasztása miatt ráégett, rákokszolódott a dugattyú tetejére az olaj a sok városi forgalomaban.

Aztán egyszer hirtelen elindultam Szlovéniába síelni és az autópályán hirtelen nagy tempónál nem volt ideje lassan leégni így átégette azt.

Link to comment
Megosztás:

Ha már szakszervíznél tartunk ...

Ma volt egy kis időm, hát kilátogattam a helyi szakszervízhez, mondván megérdeklődöm mibe fájna egy gyári 70Ah-s új akksi. Az eredmény lehangoló. Raktáron nincs, de ez még érthető is volna. No de, hogy cikkszámot sem találnak rá!!! 65Ah-s akksira tudtak árat mondani: 40 ezer pár száz HUF!

70 vagy 65Ah, az már mindegy. Autósboltokban nézz szét akku után, ott olcsóbban megkapod, mint a szervízben. Arra figyelj, hogy a kivezetések jó helyen legyenek, nehogy a plusz és a minusz meg legyen cserélve. Esetleg egy mérőszalaggal leméred a mostani méreteit meg a boltban is, hogy biztos elférjen és le is bird rögzíteni. Meg azt is nézd meg, ha birod, hogy mikori gyártású. Ha sokat állt már (több hónapja, fél éve), az nem jó, akkor inkább keress másikat. Exide is jó azokon kívül, amit a többiek említettek (mellesleg két hét használat az nem mérvadó egy akkunál)

Link to comment
Megosztás:

Már korábban leírtam de szívesen elmondom egy pár szóban:

Elvileg az történt, hogy a kopott motor nagy olajfogyasztása miatt ráégett, rákokszolódott a dugattyú tetejére az olaj a sok városi forgalomaban.

Aztán egyszer hirtelen elindultam Szlovéniába síelni és az autópályán hirtelen nagy tempónál nem volt ideje lassan leégni így átégette azt.

Kellemetlen lehetett....

Link to comment
Megosztás:

Ez a megfogalmazás nagyon szépre sikerült! :D

Ezért szeretek ide járni! Itt nem harapják le egyből az ember fejét, hanem szépen elmagyarázzák step by step a dolgok mikéntjét!

Köszönöm mindenki nevében!

Egészségetekre ! :D

Az ember, ha tud segít és itt ahogy olvasgatom bizony néha elkél a segítség...hát még ha meg is köszönik! :D

A tapasztalatom az, hogy rengeteg fogalmatlan de öntudatos magát szerelőnek tituláló pancser dolgozik szervízekben alkalmazottként.

Főleg márkaszrvízekben fordul elő ilyen. Sajnálom ha valakit megsértettem ezzel, de ezek tapasztalati adatok nálam.

És Őszinte nagy tisztelet a kivételnek, mert ilyen is van természetesen és nem általánosítok!

Az is lehet, hogy én vagyok maximalista?...

Drága Palóc testvérem ! :) :D

Nem is szabad általánosítani, mert nem mindenkire lehet ráhúzni a soraidat, de az is igaz, hogy sokan küzdenek ezért! :D

Valaha sokat számított, hogy a szakmában mi terjed el az emberről, akkor még létezett az ún. szakmai hiúság!

A szerelők védelmében azért érdemes megjegyezni, hogy talán még soha nem is mértek ilyen motoron hézagot, mert elviekben nincs rá szükség, de akkor sem szabad " féltudományos" magyarázatokkal a kuncsaftot elijeszteni és Uram bocsá jól, lehúzni.

Én a képzések elmaradásában látom egyrészt a problémát - ez ugyanis pénzbe kerül, de most spórol mindenki ezerrel - másrészt meg a nagy fluktuációban. A szerelők jönnek- mennek, nem is érdemes áldozni a képzésükre, mert úgy is elmegy máshová...

Anyagilag és erkölcsileg megbecsült szerelők- akiket érdekel is a szakma - tudják csak felvirágoztatni a most elszürkült műhelyeket, amiből a tulaj csak profitálhat. Kicsit olyanok Ők, mint a vendéglőkben a szakácsok. Ahol jó a konyha, oda még messzebbről is elmennek az emberek...

...persze a pultnál dolgozók is fontosak - mint a pincérek :D - mert az ügyféllel Ők találkoznak, nem árt, ha ismerik, mit árulnak !

Amúgy, nem csak Te vagy maximalista, szerintem vagyunk itt még néhányan! :D

Link to comment
Megosztás:

Drága Palóc testvérem ! :D :D

:D Egy Mikszáth veszett el benned!

Lehet, hogy néha elragadtatom magam a sok rossz tapasztalat okán, de nyilván nem mindenkire igaz amit írtam.

Az én szerelőm is márkaszervizben dolgozik egyébként, igaz FORD-nál, de tök mindegy.

Ő is szokott mesélni érdekeset egyik-másik kollégáról ott náluk :)

Link to comment
Megosztás:

70 vagy 65Ah, az már mindegy. Autósboltokban nézz szét akku után, ott olcsóbban megkapod, mint a szervízben. Arra figyelj, hogy a kivezetések jó helyen legyenek, nehogy a plusz és a minusz meg legyen cserélve. Esetleg egy mérőszalaggal leméred a mostani méreteit meg a boltban is, hogy biztos elférjen és le is bird rögzíteni. Meg azt is nézd meg, ha birod, hogy mikori gyártású. Ha sokat állt már (több hónapja, fél éve), az nem jó, akkor inkább keress másikat. Exide is jó azokon kívül, amit a többiek említettek (mellesleg két hét használat az nem mérvadó egy akkunál)

Kivéve ha nem szárazon töltött az akku, mert annál a felsavazástól indul az élettartam, nekem egy ien Bosch-t sikerült ööö... privatizálnom :D még az előző m.helyemről és már egy éve tökéletesen mükszik.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

167000km körül járok és már és kb 57000km-el ezelőtt kipróbáltam valvoline max life-ot ....háát nekem nagyon de nagyon bevált és egyenlőre nem is fogok mást használni...

csak ajánlani tudom pl.

köszönjük szépen:) Közérdekű információnkat hallották:)

Link to comment
Megosztás:

Egészségetekre ! :D

Az ember, ha tud segít és itt ahogy olvasgatom bizony néha elkél a segítség...hát még ha meg is köszönik! :lol:

Drága Palóc testvérem ! :) :lol:

Nem is szabad általánosítani, mert nem mindenkire lehet ráhúzni a soraidat, de az is igaz, hogy sokan küzdenek ezért! :)

Valaha sokat számított, hogy a szakmában mi terjed el az emberről, akkor még létezett az ún. szakmai hiúság!

A szerelők védelmében azért érdemes megjegyezni, hogy talán még soha nem is mértek ilyen motoron hézagot, mert elviekben nincs rá szükség, de akkor sem szabad " féltudományos" magyarázatokkal a kuncsaftot elijeszteni és Uram bocsá jól, lehúzni.

Én a képzések elmaradásában látom egyrészt a problémát - ez ugyanis pénzbe kerül, de most spórol mindenki ezerrel - másrészt meg a nagy fluktuációban. A szerelők jönnek- mennek, nem is érdemes áldozni a képzésükre, mert úgy is elmegy máshová...

Anyagilag és erkölcsileg megbecsült szerelők- akiket érdekel is a szakma - tudják csak felvirágoztatni a most elszürkült műhelyeket, amiből a tulaj csak profitálhat. Kicsit olyanok Ők, mint a vendéglőkben a szakácsok. Ahol jó a konyha, oda még messzebbről is elmennek az emberek...

...persze a pultnál dolgozók is fontosak - mint a pincérek B) - mert az ügyféllel Ők találkoznak, nem árt, ha ismerik, mit árulnak !

Amúgy, nem csak Te vagy maximalista, szerintem vagyunk itt még néhányan! ;)

vagyunk biza:)

Link to comment
Megosztás:

Na, azért legyünk tisztában a realitásokkal.

Az EssoMobil a világ piacvezető olajcége.

Amely egyedüliként képes/akar/hajlandó 0W-40 viszkozitással GM, Opel jóváhagyással rendelkező motorolajat előállítani.

Szia!

ExxonMobil-t akartál írni, gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.