Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen.

Cseréljek, tisztítsak, vagy előbb tisztítás, és ha még mindig gáz van, akkor csere?

Meg tudnád mondani, hogy mire figyeljek szét-/összeszereléskor? Még sosem kaptam szét Astrát.

Lezárás miért nem téma?

Ha még nem kokszosodott el nagyon a szelep tengelye, akkor egy kis meghajtás is segíthet (30-40 km, magas fordulaton). A tisztításhoz csak egy csatlakozót kell lehúzni róla, is lecsavarozni a helyéről.

A lezárással ugye az a baj, hogy magasabb lesz a károsanyag-kibocsátása, mondjuk a zöldkártya-szintet elvileg így is megüti (azt mondják), mert azokon a fordulatszámokon nem is üzemel egyébként, ahol a mérés folyik... Ettől függetlenül fenntartom, hogy ez egy elfuserált konstrukció, túl sok baj van vele. Az élettartamát egyébként lendületes, pörgetős vezetéssel, hosszabb utakon való használattal lehetne - szerintem - elfogadható szinten tartani. Csak ugye nálunk Road66, meg Autobahn, meg őrült távolságok sincsenek, 5-10 km-es tötymörgésekben hamarabb behal, meg az itthoni üzemanyag tisztasága sem biztos, hogy a legjobb (koromképződés), nem beszélve arról, hogy a korosabb motorok azért általában több olajat is fogyasztanak, és ez is "kedvez" a kokszképződésnek a szelepben.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerű.

A megoldás az Uhuhu által már sokszor javasolt fagyizás, vagy egyszerűen olyan stílusban kell vezetni rendszeres időközönként. (4000-5000 ford/perc között kell váltani, a 16V amúgysem szereti az alacsony fordulatot.) Vagy vegyetek 1.8-ast (Z18XE), abban nincsen EGR szelep. :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerű.

A megoldás az Uhuhu által már sokszor javasolt fagyizás, vagy egyszerűen olyan stílusban kell vezetni rendszeres időközönként. (4000-5000 ford/perc között kell váltani, a 16V amúgysem szereti az alacsony fordulatot.) Vagy vegyetek 1.8-ast (Z18XE), abban nincsen EGR szelep. :)

nálam a 4-5ezer megvan,akkor ezért nincsen bajom vele:)

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a téligumi csere. :)

Csak rábeszéltetek itt a Kleber-re. :) A vége Kleber HP2 185/65R15 lett. 13eFt/db.

A nyárit otthagytam, mert örültem, hogy nem kapok durr-defektet már. 11 éves Michelin volt elég kopottas, repedezett állapotban.

Az autó menet közben eszméletlen halk lett. Sokkal puhább az egész viselkedése. :D Nagy élmény.

Most már csak a pénztárcámat kell rendberaknom... Sokba van ez a "gyerek" :lol:

u.i.: Nem tud valaki olcsón pótkereket vagy pótkeréknek való felnit gumival? Nem fontos, hogy új legyen.

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a téligumi csere. :)

Csak rábeszéltetek itt a Kleber-re. :) A vége Kleber HP2 185/65R15 lett. 13eFt/db.

A nyárit otthagytam, mert örültem, hogy nem kapok durr-defektet már. 11 éves Michelin volt elég kopottas, repedezett állapotban.

Az autó menet közben eszméletlen halk lett. Sokkal puhább az egész viselkedése. :D Nagy élmény.

Most már csak a pénztárcámat kell rendberaknom... Sokba van ez a "gyerek" :lol:

u.i.: Nem tud valaki olcsón pótkereket vagy pótkeréknek való felnit gumival? Nem fontos, hogy új legyen.

4 luksis vagy 5?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csalán kollégáéhoz hasonló problémával küzdök Én is. Az autóm egy 2003-as Astra Caravan Z17DTL motorkóddal. Hidegen indítva szépen beindul, majd egyenletes alapjárattal ketyeg. Elindulva vele kb. 1500-as fordulatszám környékén elég rendesen elkezd csattogni, és ez a csattogás kb. 2000-es fordulatig kitart. Ennél magasabb fordulatszámnál is hallható, de nem olyan intenzíven. Ha a motor eléri az üzemmeleg állapotot, akkor is megmarad a fenti fordulatszámoknál megjelenő csattogás, csak sokkal finomabban hallható. Az autó fogyasztása nem változott. Kb. 7000 km-el ezelőtt volt olajcserém, és Én 10W40-es Castrol-t raktam bele. Egyébként

A kérdésem az lenne, hogy ez visszavezethető-e szelephézag problémára, vagy valamelyik porlasztócsúcs csattoghat?

Segítségeteket előre is köszönöm!

No, hát így már könnyebb, hogy ketten vagyunk... :)

Mondjuk annyit érdemes átgondolni, hogy mi közös a két motor felépítésében, és ezzel esetleg szűkítettük is a probléma forrását. Ehhez én nem értek, dízel autóm még sohasem volt (de még lehet), úgyhogy egy hozzáértő kollega jelentkezését várjuk szakértésre. :)

Jóccakát mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy nekem nem világít sárga lámpa, csak a reggeli indulásnál picit rángatva indul 1-esben, de ha finom vagyok akkor simán is el lehet vele indulni. Biztos hogy EGR-hiba?

Üdv!

Ha "megtorpanás-rántás-rángatás" jellegű a problémád, akkor vigasztaljon a tudat, hogy nem vagy egyedül. :) Az enyém is ezt csinálja új kora óta, de úgy vettem észre, hogy csak addig, amíg "dúsabb" a keverékképzés a mociban, tehát nekem ez pár perc, vagy pár száz méter után megszűnik.

Mindezekből kifolyólag én úgy vagyok vele, hogy nem EGR/AGR hiba. Remélem, nem tévedek... :)

Link to comment
Megosztás:

blank5.jpg

Ott van ni!

Elég nehéz hozzáférni,hajlékony ujjak és sok türelem kell hozzá.

Sok mindent le kellett nekünk bontani ,hogy hozzáférjünk(bár az X16XEL volt).

Csatit leveszed és 2 csavar fogja .

A kép illusztráció nem az én kocsim, valami angol oldalról van!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Sok szó esett mostanában az EGR - szelepről, hol található ez?

Van erről valakinek ábrája vagy fotója? Arra gondoltam , hogy időnként (10000-km-enként ) megtisztítanám.

Szép estét.

Helló!

Z14XEP motornál a, ha szemből állsz a motortérrel, jobb oldalon találod, a motorblokk oldalára felcsavarozva, egy 5 pólusú csatlakozó megy a tetejébe. Egy hűtőfolyadék cső is megy bele, mert ez már hűtött EGR/AGR szelep. Takarítani ezeket nem egyszerű, mert, ha ezt lebontod, akkor a hűtőfolyadékot is le kell ereszteni, valamint hogy több helyed legyen egy pár dolgot ki kell bontani a motortérből.

Én úgy hallottam, hogy ezeknél a motoroknál már nem jellemző az EGR/AGR szelep meghibásodása, viszont ezzel ellentétbe már cseréltem ilyen EGR/AGR szelepet meghibásodás miatt.

Üdv.: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Sok szó esett mostanában az EGR - szelepről, hol található ez?

Van erről valakinek ábrája vagy fotója? Arra gondoltam , hogy időnként (10000-km-enként ) megtisztítanám.

Szép estét.

szerintem felesleges 10ezrenként tisztogatni...

jól megküldöd,oszt jolvan:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ha "megtorpanás-rántás-rángatás" jellegű a problémád, akkor vigasztaljon a tudat, hogy nem vagy egyedül. :) Az enyém is ezt csinálja új kora óta, de úgy vettem észre, hogy csak addig, amíg "dúsabb" a keverékképzés a mociban, tehát nekem ez pár perc, vagy pár száz méter után megszűnik.

Mindezekből kifolyólag én úgy vagyok vele, hogy nem EGR/AGR hiba. Remélem, nem tévedek... :)

Ok, remélem hogy rosszabb nem lesz. Nem is foglalkozom tovább a témával, inkább nyomom neki 1000-rel, azt nagyon szereti:) (V-POWER)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

60e kilométeres 2003-as Z18XE, és ha 80-90-nel poroszkálok tempomattal, vagy városban egyenletesen 50-60-as tempóval, visszahűl a hűtővíz hőmérséklete az óra szerint kb. 1-2 mm-rel 80 fok alá. A külső hőmérséklet 0 fok körül volt. Ez normális jelenség, vagy haldoklik a termosztát?

Hány fokos a gyári termosztát?

2003-as G Astra Z18XE motoron tényleg nincs EGR? Csak azért kérdezem, hogy tudjam, hogy akkor most van vagy nincs. :)

Köszönöm előre is a választ.

Ui: És hadd ragadjam meg most az alkalmat, hogy megköszönjem Uhuhu telefonos segítségeit, sokszor hívtam már, és mindig nagyon segítőkész volt. Remélem egyszer majd lesz alkalmam viszonozni valamivel. :) :D

Link to comment
Megosztás:

Megfogtál. :) Astra G pótkeréknek való kell. Nem olyan bonyolult. Olcsón. Felni gumival.

Én tavaly ősszel vettem Opel márkaszervizben G Astrára való 1 darab 5 lyukas fekete lemezfelnit, kb. 9e forintért.

Bontóban errefelé a 4 lyukasok 4e-ért, az 5 lyukasok 6e-ért mentek tavaly, de annyira rozsdásak voltak, hogy szerintem ennyivel többért simán megérte újat venni.

Kérdezzetek meg egy közeli Opel szervizet, tuti akcióznak a lemezfelnikkel, most van szezonja. Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

2003-as G Astra Z18XE motoron tényleg nincs EGR? Csak azért kérdezem, hogy tudjam, hogy akkor most van vagy nincs. :)

Tényleg nincs.

Pont emiatt ez csak Euro3-as környezetvédelmi minősítést kapott ellenben a többi Z-s motorkódú motorral, amik Euro4-esek. Valamit valamiért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.