Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

142 ezer km-nél azért már illik 10w40 igaz? :lol:

Valaki írta, hogy 3 hónapot állt az autója...jujj. Nekem is volt, hogy 2 hétig nem mentem sehova a géppel, de hetente azért ráindítottam és járattam negyed óráig.

Más. Kiszedtem a belső levegő keringető motort és tanácstalan vagyok. Terhelés nélkül fogom a kezemben a motort. Bekapcsolom a belső levegőt a gombbal és elkezd balról jobbra forogni folyamatosan (nem áll meg). Kikapcsolom, akkor pedig ellentétes irányba forog folyamatosan. Namost. Ha rárakom a tengelyre, ráadom a gyújtást, akkor vagy kinyitja, vagy bezárja a csappantyút attól függően, hogy milyen állásban vettem le előtte a kocsiról a gyújtást. Ilyenkor beáll a pozíciójába és utána meg se mozdul egyik irányba se. Arra gondolok, hogy az álláskapcsoló rész ment tönkre, de nem tudom, hogy ez hol van. Az állító motorban, vagy valahol a csappantyú résznél van egy elektromos kapcsoló, ami hogy ha elér egy pozíciót akkor kikapcsoljon a motor?

Valaki tud segíteni?

Elküldve
T tgabika76!

A motorolajnak nem tűrnie kell a hideget.

A motorolajnak szivattyúzhatónak kell lennie.

Erre az 5W-s -25C°-ig, a 10W-s -20C°-ig képes.

És ez nem rosszabb, vagy jobb, hanem ilyen, és ennyit tud.

Elbeszélünk egymás mellett, pedig ugyanarra gondolunk.

Végső soron a nem szivattyúzható motorolaj nem látja el a feladatát, tehát rossz, nem?

(avagy finomabban: a kevésbé jól szivattyúzható motorolaj nem olyan jól látja el a feladatát, tehát ebből a szempontból rosszabb :lol: Nem azt mondtam hogy használhatatlan...)

Elküldve
mindenesetre lehet hogy az hideg állapotban az 5W ugyan úgy képes keringeni mint a 10W üzemin nah de meddig hideg a motor? szerintem amikor a mutató kimozdul akkor már 60 fok körül jár ahol szerintem a 10W is ellátja a feladatát. Senkit nem akarom megsérteni de én inkánb a szerelőmre hallgatok aki évek óta a család autóit szervizeli és szereli nekem pedig már a másodikat és minden okés, nem pedig arra aki a neten írkál tudományos alátámasztásokat :lol:

Azért nem ennyire drámai a helyzet, a dolog lényege ott van hogy hidegindításkor (amikor a legintenzívebb egy motor kopása) a gyengébb hidegviszkozítású olajjal néhány másodperccel tovább tart míg a motor minden részébe eljut az olaj (hengerfejbe), azaz pármásodperccel tovább jár a motor kenés nélkül, ami meg ugye nem használ neki. Amikor a hűtővíz már 60°C-os akkor már régesrégen van kenés mindkét olajjal, sőt (mondjuk 0°C-os külső hőmérsékletet figyelembe véve) már akkor is amikor még csak 10°C-os a hűtőfolyadék hőmérséklete.

Elküldve
Lehet folyik a fűtőradiátor! :lol:

Keress kicsit vissza ,nemrégen volt is szó róla!

Azt még miből lehet észre venni ha folyik a fűtőradiátor?

Csak így, ha vizes a gumiszőnyeg alja?

Milyen következményekkel jár?

Elküldve
De szerintem lecsapódó pára, mert nincs felázva alatta a padlókárpit.

Nekem is ott csapódik le a pára, ezért alászereltem rongyot, h az szívja fel.

Elküldve
Azt még miből lehet észre venni ha folyik a fűtőradiátor?

Csak így, ha vizes a gumiszőnyeg alja?

Milyen következményekkel jár?

fagyálló szintet is nézhetsz

gondolom ha elfolyik a radiátornál akkor hiányozni fog a tartályból :lol:

Elküldve
142 ezer km-nél azért már illik 10w40 igaz? :lol:

Valaki írta, hogy 3 hónapot állt az autója...jujj. Nekem is volt, hogy 2 hétig nem mentem sehova a géppel, de hetente azért ráindítottam és járattam negyed óráig.

Más. Kiszedtem a belső levegő keringető motort és tanácstalan vagyok. Terhelés nélkül fogom a kezemben a motort. Bekapcsolom a belső levegőt a gombbal és elkezd balról jobbra forogni folyamatosan (nem áll meg). Kikapcsolom, akkor pedig ellentétes irányba forog folyamatosan. Namost. Ha rárakom a tengelyre, ráadom a gyújtást, akkor vagy kinyitja, vagy bezárja a csappantyút attól függően, hogy milyen állásban vettem le előtte a kocsiról a gyújtást. Ilyenkor beáll a pozíciójába és utána meg se mozdul egyik irányba se. Arra gondolok, hogy az álláskapcsoló rész ment tönkre, de nem tudom, hogy ez hol van. Az állító motorban, vagy valahol a csappantyú résznél van egy elektromos kapcsoló, ami hogy ha elér egy pozíciót akkor kikapcsoljon a motor?

Valaki tud segíteni?

Hali!

Itt találsz egy kis infót :P.

A csappantyú végállását nem mechanikusan szabályozzák, hanem elektronikusan.

A motor végállásban (mikor a lap nekifeszül a keretnek) nagyobb áramot vesz fel,-amit elektronikával figyelnek- s az lekapcsolja azt.

Ugyanaz a vezérlés, mint az elektromos ablak esetén , ott sincs végálláskapcsoló,csak ebben az esetben a tengelyt mindig nagy forgató erőhatás éri s aminek egy idő után nem tud ellen állni.. :lol:

Szóval, ha leveszed a motort akkor az teljesen normális, hogy folyamatosan forog.

Üdv.

Elküldve
Sziasztok!

mitől lehet az, hogy a jobb elől a gumi szőnyeg alja vizes?

Lecsapódó pára miatt?

Nem tudom... nekem volt eláztatva a szőnyeg, gumiszőnyeg alja vizes volt. Nem hiszem, h a gumiszőnyeg ALATT pára csapódna le, ha logikusan belegondolok. Ha biztosat akarsz tudni, valahogy mérj rá a szőnyegre (ne a gumira :lol: ) fagyállómérővel. Nekem bejött, a szőnyegem -30-ig nem fagy meg :lol: Azóta radiátorcserém volt!

Elküldve
Hali!

Itt találsz egy kis infót :lol:.

A csappantyú végállását nem mechanikusan szabályozzák, hanem elektronikusan.

A motor végállásban (mikor a lap nekifeszül a keretnek) nagyobb áramot vesz fel,-amit elektronikával figyelnek- s az lekapcsolja azt.

Ugyanaz a vezérlés, mint az elektromos ablak esetén , ott sincs végálláskapcsoló,csak ebben az esetben a tengelyt mindig nagy forgató erőhatás éri s aminek egy idő után nem tud ellen állni.. :lol:

Szóval, ha leveszed a motort akkor az teljesen normális, hogy folyamatosan forog.

Üdv.

Azt én értem, hogy normális, hogy folyamatosan forog. Azt nem értem, hogy miért nem állítja le magát, ha kinyilt/bezárult a csappanytyú? Tehát tudja nyitni is és zárni is, de mindkettőt csak egyszer gyújtásonként. Ebből nekem az következik, hogy amikor nekifeszül a csappanytyú az oldalfalnak, nem kapcsol le a mortor és ezért nem tud ellenkező irányba mozogni.. Bár akkor terhelés nélkül nem értem, hogy miért változtat irányt.

Elküldve
Azt én értem, hogy normális, hogy folyamatosan forog. Azt nem értem, hogy miért nem állítja le magát, ha kinyilt/bezárult a csappanytyú? Tehát tudja nyitni is és zárni is, de mindkettőt csak egyszer gyújtásonként. Ebből nekem az következik, hogy amikor nekifeszül a csappanytyú az oldalfalnak, nem kapcsol le a mortor és ezért nem tud ellenkező irányba mozogni.. Bár akkor terhelés nélkül nem értem, hogy miért változtat irányt.

A motor azért nem áll le mert elforog a csappantyúban a tengely.Amikor megnyomod a belső keringtető gombot akkor polaritást vált és az ellenkező

irányba forog.

Szerintem

De nézek egy kapocs rajzott....

Elküldve
A motor azért nem áll le mert elforog a csappantyúban a tengely.Amikor megnyomod a belső keringtető gombot akkor polaritást vált és az ellenkező

irányba forog.

Szerintem

De nézek egy kapocs rajzott....

De nem :lol: Rosszul magyarázom akkor.

Nem elforog benne. Szerintem nincs eltörve. Tehát terhelés alatt (amikor rajta van a tengelyen) akkor nem folyamatosan forog. Beáll az adott pozícióba (pl belső keringetés) és kész, leáll (nem erölködik, nem ad ki hangot). Ha kikapcsolom a gombot, vissza már nem megy (nem vált irányt). De ha lecsavarozom a motort, a kezemben oda-vissza pörög ha nyomogatom a gombot. Így már érthetőbb? :lol:

Elküldve
De nem :lol: Rosszul magyarázom akkor.

Nem elforog benne. Szerintem nincs eltörve. Tehát terhelés alatt (amikor rajta van a tengelyen) akkor nem folyamatosan forog. Beáll az adott pozícióba (pl belső keringetés) és kész, leáll (nem erölködik, nem ad ki hangot). Ha kikapcsolom a gombot, vissza már nem megy (nem vált irányt). De ha lecsavarozom a motort, a kezemben oda-vissza pörög ha nyomogatom a gombot. Így már érthetőbb? :lol:

Értem.

Pfffff

Nemtom

Elküldve
http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry597204

Kolléga itt csinált pár fotót. Erre azt mondták, hogy Delphi. Nekem is ilyen van. :lol:

nekem is delphi van ,de más a kis motor csatija.

másrészt meg mindegy,mert a fűtés kezelőbe van benne a vezérlése.

amit csak egybe lehet cserélni.

szerintem húzd le a kábelt,és multiméterrel mérjél rá.

amikor megnyomod a gombot akkor pl 12v-ról átvált -12v-ra, vagy fordítva.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.