Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem az F-en annó a hátsó(csomagt) ajtó előtt a kaszniban szétszakadt a cső és befolyt a kasznin belülre. Szét is rohadt idővel...

Nekem akkor nem ment

Na erre varjatok gombot :)

Kb egy hete vagy kettő nem jut el a lé a hátsó szélvédőre.

Gondoltam a fúvóka...

Nem az volt.

A motor jó

Ma nekiálltam ,hogy megnézem mi a baja.

Kibontottam a szivattyút ,lehúztam a csövet ,tető kárpitot kibontottam széthúztam ott is.

Nem bírtam átfújni a csővőn...

Kis kompresszor...az se

Tehát a csőbe van valami..

De hogyan amikor a tartályba van szűrő.

Javításra ötlet ,vagy rakjak bele új csövet.

Még megpróbálok co huzalt dugni bele.

Más ötletem nincs. :)

És nektek?

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem vezérműtengely törésed volt. A lerakódás esetedben lehet beégett fémdarab is a szelep környékén nem? Vagy szelepgörbülés, amit nem is látsz. Azt hiába wepp-ezed. De ne így legyen.

Jobban belegondolva azért csúnya lenne ha bármekkora fémreszelék bejuthatna a szelepfejhez a tengelytörés okán. Nem csak a szelepszár szimering, hanem a szelepvezető is megfog bármit, század mm-es illesztések vannak. Rég megette volna az összes motorolajat ha ott le tudna jutni fémdarab. A szelep sem a vezetőben görbül, hanem alatta. Mivel szelep meg nem tört, ez a hibalehetőség legalább kilőve. :)

A szelepgörbülés viszont még mindig versenyben van, de akkor jól átvert a szerelő... még kezembe is kaptam 16 használt Z14XEP szelepet, mondjuk meg nem mondod hogy melyik motorból... lehetett máséból is... de zúg is a motor, emiatt gondolok megnyúlt láncra, vagy eltömődött láncfeszítőre, oda viszont már simán juthatott fémreszelék...

Majd mondom, hogy megjavult e lánccsere vagy feszítőcsere/tisztítás után.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Link to comment
Megosztás:

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Link to comment
Megosztás:

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Szerintem cseréld ki újra. Hosszú távon ez a kifizetődöbb.

Link to comment
Megosztás:

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Én Kadettnél beleöntöttem az egész csomagolást, olyan fél decis dobozka lehetett. Nekem is szerelő nézte, ő ajánlotta, hogy próbáljam meg, mert ki is cserélheti, de annyira nem enged, hogy muszáj lenne, így lehet, hogy megúszom ennyivel. Betöltés előtt mentem kb. 8 kilómétert, addigra felmelegedett az egész motor, majd ekkor járó motornál beletöltöttem a kiegyenlítőtartályba lassan a szert, miközben a blokk és a hűtő közötti csövet pumpáltam, hogy a kiegyenlítőből le is menjen a rendszerbe. Kb. egy-másfél perc alatt töltöttem be egyenletesen az egészet, majd utána mentem 65 kilómétert folyamatosan járó motorral, aztán ott volt egy néhány perces megállás, majd még 75km-t egyben. Előtte olyan volt, hogy melegen (gondolom ahogy nyomás alá került), akkor szivárgott, és kb. 1000km után a kiegyenlítőből eltűnt a víz, meg persze a lökhárító alatt kis tócsa keletkezett minden megállás után. Az akció után is szivárog egy kicsit még, de nem keletkezik az autó alatt tócsa, csak némi fehér folt látszik a hűtőn, és kb. egy olajcserényi idő alatt fogy el a víz a kiegyenlítőből. Nem mondom, többször én se tankolnék bele ilyet, de egyszer bejött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Életemben nem hallottam még olyat, hogy egy olajleeresztő csavar nem menetes! :) Mit mondtak a márkaszervízbe, hogyan tették bele a gyárban beleverték kalapáccsal? :) Ha belegondolsz az első olajcsere új autónál belesik a garanciális kötelező szervízbe, akkor mit mondanak, bocs de nem tudjuk megcsinálni, mert nem lehet kitekerni a leeresztő csavart? Amúgy van már 10ropiért is:Klikk ide!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Ha leveszed az a tuti... :)

Link to comment
Megosztás:

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Én úgy tudom ,hogy a túlnyomásos rendszereknél(az opel ilyen)nem nyújt megoldást.Elsősorban a nem túlnyomásos rendszereknél odázza el az elkerülhetetlent.Gondold végig kb. 8-10000ft-ért kapsz bontóban jó hűtőt.(mennyibe kerül wynn's +hűtőfolyadék többször,mert a cserét nem úszod meg csak az idejét halasztod)

Link to comment
Megosztás:

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

ne csináld!!!!!!!!! cseréld ki azt ami folyik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Szerbusz Gergő

Küldj privibe váz és motorszámot.

Mert én feléért találtam ,csak nem tudom melyiket nézzem mert 6 típus van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Semmit kárt nem fog okozni a relé körébe csak izzók vannak. Ha kihúzod ovatosan tett nehogy eltörjön a háza. Én simán kivettem mielőtt a képet készitettem neked hogy biztos legyek benne hogy ő az amire gondolok. Annyi fog történni hogy elmegy a kesztűtartó csomagtér ha van ajtó és belső világitás. Ha vissza teszed akkor helyreáll. Más relét ne vegyél és ne is piszkálj ki véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.