Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

No, mentem megint egy kört, olyan 20 km-t

volt benne mindenféle vezetés: alacsony fordulaton erőltetés magas fokozatban, pörgetés 2-es ben 6000-ig 140-es tempó, gyorsítások, kihúzatások. Egyszer nem torpant meg. Remélem elkönyvelhetem , hogy a gyertyák miatt volt a kihagyás.

Itt van néhány fotó a kivett gyertyákról:

fotók

Ha szemben állunk a motorral akkor ugyanebben a sorrendben voltak benne.

A hibakódom 0303 volt, azaz 3. henger felismert gyújtáskimaradás.

Nekem nem sokat mondanak ezek a képek, de talán egy tapasztalt el

tudja mondani milyen állapotban vannak ezek a gyertyák.

no egyenlőre ennyi.

Nem várok... inkáb próbálgatok...

de igazad van, meglátjuk

Link to comment
Megosztás:

No, mentem megint egy kört, olyan 20 km-t

volt benne mindenféle vezetés: alacsony fordulaton erőltetés magas fokozatban, pörgetés 2-es ben 6000-ig 140-es tempó, gyorsítások, kihúzatások. Egyszer nem torpant meg. Remélem elkönyvelhetem , hogy a gyertyák miatt volt a kihagyás.

Itt van néhány fotó a kivett gyertyákról:

fotók

Ha szemben állunk a motorral akkor ugyanebben a sorrendben voltak benne.

A hibakódom 0303 volt, azaz 3. henger felismert gyújtáskimaradás.

Nekem nem sokat mondanak ezek a képek, de talán egy tapasztalt el

tudja mondani milyen állapotban vannak ezek a gyertyák.

no egyenlőre ennyi.

Csoda,hogy még gyújtottak. :D

Azért a gyertyahézeg mér igencsak nagy.

Nekem 30EKm után lett kuka és 4 gyárira csere,ég és föld. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint jól sejtettem, hogy ezek még a szalon gyertyák voltak...

egész jól bírták 93.000 km ig :D

Most NGK van benne.

egyébként melyik ebből a 3-as henger?

Csoda,hogy még gyújtottak. <_<

Azért a gyertyahézeg mér igencsak nagy.

Nekem 30EKm után lett kuka és 4 gyárira csere,ég és föld. :)

Link to comment
Megosztás:

jajj igen, már emlékszem rá mikor erről volt szó.

Sokat írogattál annó...

azt is cseréltünk. 1 hétig volt jó :) elvileg szelepkoksz miatt van.... de az év kb 8-9 hónapjában meg semmi baja.

szerintem tuti valamelyik hőmérséklet szenzor viccelődik velünk!

Link to comment
Megosztás:

Megint okosabb lettem egy kicsit. Kiolvastuk a a hibakódot: P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

Valakinek volt hasonló? Csere lesz, vagy esetleg valami más is bele szólhat a dologba. Egyébként ez tárolt hiba. De most nincs is a kocsival semmi baj... Ma hiba nélkül ment.

Egyébként ez a szonda2 megnevezés a katalizátor utáni szondára utalna? Ha igen, ennek tud valaki cikkszámát esetleg? Mert akár melyik oldalon nézem, csak lambda szonda van írva. Gyári számnak pedig 0 258 005 256.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :)

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :)

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

Úgy rémlik, mint ha ennél a motor típsunál és évjáratnál lett volna valami típushiba, hogy a vezérműtengelyt rögzítő csavar kilazult és a tengely önálló életre kelt. De majd hozzászól valaki aki ebben a témában érintett volt. Szakszervízben kis összegért orvosolták a hibát, ha időben bevitték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :)

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

A Kecskeméti clubosok biztos tudnak segíteni szerelő ügyben,írd meg oda is problémád!

Sajnos tényleg nagy az esélye, hogy tengelytörés,lévén Z14XEP 2005-ös motor!Majd kiderül a

baj mértéke,ha szétbomlik a motor!Részvétem!

Nekem is van egy ismerősömnek ilyen motorú Astrája,

eddig húztam,de most már biztos,hogy mihamarabb szólok neki,hogy nézesse meg!

Link to comment
Megosztás:

Kérdesem volna urak!

Ugye volt nekem az 0303 hibakód.

Megjavult a dolog a gyertyacserével.

De a motorámpa továbbra is világított egy darabig.

Töröltetni akartam, de mire odaértem, eltűnt.

No, gondolom ez természetes dolog egy idő után ha maga a hiba negszűnt.

Aztán, gondoltam kivillgtatom, továbbra is előjön még a 0303, bizonyára a memóriából.

Gondolom ezt törölni kéne valahogy, de miután eljöttem a szerelőtől, mondván, hogy már nem világít, nem akartam visszamenni.

Természetese ez így ahogy leírtam, és hogyan lehet törölni végeleg a tárolt hibát?

Link to comment
Megosztás:

Kérdesem volna urak!

Ugye volt nekem az 0303 hibakód.

Megjavult a dolog a gyertyacserével.

De a motorámpa továbbra is világított egy darabig.

Töröltetni akartam, de mire odaértem, eltűnt.

No, gondolom ez természetes dolog egy idő után ha maga a hiba negszűnt.

Aztán, gondoltam kivillgtatom, továbbra is előjön még a 0303, bizonyára a memóriából.

Gondolom ezt törölni kéne valahogy, de miután eljöttem a szerelőtől, mondván, hogy már nem világít, nem akartam visszamenni.

Természetese ez így ahogy leírtam, és hogyan lehet törölni végeleg a tárolt hibát?

Akkusarut vedd le kb. fél órára, ha jól rémlik. De csak ha megvan a radio code.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :D

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

Ha tényleg ez a baj, a GM azért tényleg tehetne egy szívességet... :) , már a sokadik lennél itt a fórumon...

A lényeg, hogy amíg ki nem derül, hogy mi a konkrét baj, ne is próbáld beindítani. Nem tudom, Tormásiék mennyire vannak a szeren, hátha a környékbeliek mondanak valamit. Ha privát szerelőt keresel, mindenképpen gyakorlott, jól felszerszámozott legyen, mert ha tényleg nagy a gond, nem árt a hozzáértés, akár gépműhelyes kapcsolat sem.

Link to comment
Megosztás:

Kérdesem volna urak!

Ugye volt nekem az 0303 hibakód.

Megjavult a dolog a gyertyacserével.

De a motorámpa továbbra is világított egy darabig.

Töröltetni akartam, de mire odaértem, eltűnt.

No, gondolom ez természetes dolog egy idő után ha maga a hiba negszűnt.

Aztán, gondoltam kivillgtatom, továbbra is előjön még a 0303, bizonyára a memóriából.

Gondolom ezt törölni kéne valahogy, de miután eljöttem a szerelőtől, mondván, hogy már nem világít, nem akartam visszamenni.

Természetese ez így ahogy leírtam, és hogyan lehet törölni végeleg a tárolt hibát?

Üdv. fagyizós cimbora!

Véglegesen törölni szerintem csak műszerrel lehet, addig a hibatörténetben szerepel, csak már nem akut, fennálló hiba, úgyhogy ezért nincs sárgalámpa.

Link to comment
Megosztás:

Megint okosabb lettem egy kicsit. Kiolvastuk a a hibakódot: P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

Valakinek volt hasonló? Csere lesz, vagy esetleg valami más is bele szólhat a dologba. Egyébként ez tárolt hiba. De most nincs is a kocsival semmi baj... Ma hiba nélkül ment.

Ehhez valakinek esetleg van valami ötlete? Nem szíevesn cserélném 75 ezer km-nél. A gyári Opeléknál 58. Üzletben az utángyártott 24.

Link to comment
Megosztás:

A Kecskeméti clubosok biztos tudnak segíteni szerelő ügyben,írd meg oda is problémád!

Sajnos tényleg nagy az esélye, hogy tengelytörés,lévén Z14XEP 2005-ös motor!Majd kiderül a

baj mértéke,ha szétbomlik a motor!Részvétem!

Nekem is van egy ismerősömnek ilyen motorú Astrája,

eddig húztam,de most már biztos,hogy mihamarabb szólok neki,hogy nézesse meg!

hányszor téptük a szánkat....

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma megmérettem a lengéscsillapítóimat, kicsit megdöbbentem az eredményen, mivel én semmi rendellenességet nem éreztem azon kívül, hogy kicsit furán koptak a hátsó gumik.(48 e. km)

íme az eredmények:

bal első:49,4% jobb első:41,7%

bal hátsó:31,8% jobb hátsó:31,8%

A szaki azt mondta az elsők 30%-ig a hátsó csillapítók 20%-ig még elmennek.

Jól van ez így?

Milyen lengéscsillapítót ajánlotok?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

akkor ez a hátsó szonda....???

valószínűleg csere...de ne utángyártottat....gyárit,vagy a katalógus számnak megfelelő bosch-t

Hátsó igen. 0136 hibát ír a gép. Lambdaszonda(bank1, szonda2) funkció rendellenesség.

Utángyártottat nem akarok, mert az az ami mindenbe jó, de igazából semmibe.

Bosch típusszámot esetleg tud-e valaki mondani?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.