Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv.

Ma megmérettem a lengéscsillapítóimat, kicsit megdöbbentem az eredményen, mivel én semmi rendellenességet nem éreztem azon kívül, hogy kicsit furán koptak a hátsó gumik.(48 e. km)

íme az eredmények:

bal első:49,4% jobb első:41,7%

bal hátsó:31,8% jobb hátsó:31,8%

A szaki azt mondta az elsők 30%-ig a hátsó csillapítók 20%-ig még elmennek.

Jól van ez így?

Milyen lengéscsillapítót ajánlotok?

Köszi!

:) Te milyen utakon jársz? Nekem a tíz éves Astrában elől még gyáriak vannak, hátul pedig egyszer volt cserélve!

Link to comment
Megosztás:

Hát a Pesti utakon :)

Lehet hogy másszerelővel is meg kellene nézetnem?

nem kell megnézetned...

de szerintem ezt én még mérés nélkül is megmondtam...

az elsők jók, a hátsók kuka.

mérés szerint jók, de már képtelen csillapítani.

csere, ha teheted gyárira.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma megmérettem a lengéscsillapítóimat, kicsit megdöbbentem az eredményen, mivel én semmi rendellenességet nem éreztem azon kívül, hogy kicsit furán koptak a hátsó gumik.(48 e. km)

íme az eredmények:

bal első:49,4% jobb első:41,7%

bal hátsó:31,8% jobb hátsó:31,8%

A szaki azt mondta az elsők 30%-ig a hátsó csillapítók 20%-ig még elmennek.

Jól van ez így?

Milyen lengéscsillapítót ajánlotok?

Köszi!

Nem azért, hogy bosszantsalak, de nálam közel 10 év és 175.000 után így néz ki:

bal első: 69% jobb első: 62%

bal hátsó: 53% jobb hátsó:54%

Még mindegyik gyári, nem voltak cserélve.

Szóval, nálad igencsak kezdenek csereéretté válni... Szerintem maradj a gyárinál. A sz@r utak, kátyúk úgyis szétverik a legdrágább cuccot is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :)

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

megnéztük computerrel, 4-es henger, gyújtáskimaradás... akár lehetne trafóhíd is (bárcsak az lenne), de a hangja sajna nem arra utal :D((

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

P0304=4. henger felismert gyújtáskimaradás

Link to comment
Megosztás:

megnéztük computerrel, 4-es henger, gyújtáskimaradás... akár lehetne trafóhíd is (bárcsak az lenne), de a hangja sajna nem arra utal :)((

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

P0304=4. henger felismert gyújtáskimaradás

ha leszeded a szelepdeklit akkor kiderül... :D

ha törés akkor az nagyon tud fájni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Régen jártam erre szerencsére... Ami most elhagyott... :)

Tegnap autópályán lerobbantam. 130as tempó alatt a motorhiba jelző lámpám világítani, majd villogni kezdett... Utána megpróbáltam egy indítást, beindult de remeg az egész autó, mintha a hengerek közül 1/2 nem menne.

Motortérből csörgés hallatszik, ha enyhén gázt adok. Pár percnyi guglizás és szervizes kérdezősködés után arra jutottam, hogy sajnos van esély arra, hogy a vezérműtengelyem törhetett el. Abban kérnék tőletek segítséget, hogy merre induljak el itt Kecskemét környékén? Érdemes-e szakszervízbe kezdenem és az ár függvényében tovább mozdulnom? Mekkora a valószínűsége, hogy ekkora sebességnél a szelepek is megkapták a magukét?

Szia,

Sajnos üdv a klubban! Ugyanígy zajlott le az enyém. 99.9% hogy kipufogó oldali vezérműtengely törésed van. NE INDíTSD BE! A katalizátor a nyitott kipufogószelepeken keresztül teli megy elégetlen üzemanyaggal és kukázhatod! Mivel tört a tengelyed, a kipufogó oldali szelepeket biztos utolérték a dugattyúk, akármilyen gyorsan állítod le, már forgott pár ezret addig...

Ami nálam ezután történt: 16 szelep cseréje járulékos alkatrészekkel együtt (nem vagyok meggyőződve róla, hogy mind szükséges volt, főleg a szívó oldaliaké), vezérműtengely csere (természetesen a kipufogó oldali a drágább), szerencsére a dugattyúk nem sérültek. így is üszkve 300e volt (benne a hengerfej síkolás és a szelepbecsiszolás is). Továbbá a lánc is megnyúlt a törés miatti hirtelen fellépő erő miatt, ezt még nem cseréltem, de azóta is szó szerint sír a cseréért, talán jövő hónapban (kb 40e a feszítővel együtt). Lehet érdemesebb bontott hengerfejet venni, amiben benne vannak a tengelyek... bontott tengely esélytelen, mert kifosztották a bontókat a kipufogó oldali tengelyekért és már nem nagyon adják külön... Ha már leszedik, érdemes a vízpumpát, ékszíjat és vezető görgőt is cserélni megtett km függvényében, természetesen olaj és olajszűrő az kuka.

Azóta 16e km-t mentem vele problémamentesen... ez még nem vigasztal és megrendítette a bizalmam az Opelben... Uhuhu meg tudja mondani, szakszerviz mennyiért csinálná, de nekem horror összeget mondtak, pedig még kapcsolatom is volt és nem BP-n akartam megcsináltatni... Maradt a maszek szaki... így is ennyi volt.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Sajnos üdv a klubban! Ugyanígy zajlott le az enyém. 99.9% hogy kipufogó oldali vezérműtengely törésed van. NE INDíTSD BE! A katalizátor a nyitott kipufogószelepeken keresztül teli megy elégetlen üzemanyaggal és kukázhatod! Mivel tört a tengelyed, a kipufogó oldali szelepeket biztos utolérték a dugattyúk, akármilyen gyorsan állítod le, már forgott pár ezret addig...

Ami nálam ezután történt: 16 szelep cseréje járulékos alkatrészekkel együtt (nem vagyok meggyőződve róla, hogy mind szükséges volt, főleg a szívó oldaliaké), vezérműtengely csere (természetesen a kipufogó oldali a drágább), szerencsére a dugattyúk nem sérültek. így is üszkve 300e volt (benne a hengerfej síkolás és a szelepbecsiszolás is). Továbbá a lánc is megnyúlt a törés miatti hirtelen fellépő erő miatt, ezt még nem cseréltem, de azóta is szó szerint sír a cseréért, talán jövő hónapban (kb 40e a feszítővel együtt). Lehet érdemesebb bontott hengerfejet venni, amiben benne vannak a tengelyek... bontott tengely esélytelen, mert kifosztották a bontókat a kipufogó oldali tengelyekért és már nem nagyon adják külön... Ha már leszedik, érdemes a vízpumpát, ékszíjat és vezető görgőt is cserélni megtett km függvényében, természetesen olaj és olajszűrő az kuka.

Azóta 16e km-t mentem vele problémamentesen... ez még nem vigasztal és megrendítette a bizalmam az Opelben... Uhuhu meg tudja mondani, szakszerviz mennyiért csinálná, de nekem horror összeget mondtak, pedig még kapcsolatom is volt és nem BP-n akartam megcsináltatni... Maradt a maszek szaki... így is ennyi volt.

Öröm az ürömben, hogy a 165 ezres km számlálót ebben az esetben nullázhatom... :))) amúgy pont ez a nagy dilemmám... mert ha már szét van szedve mindent ki kell cserélni ami kicsit is megérett rá. Csak hát a pénztárca is véges. Pont kezdtem helyreállni anyagilag :D Ez hiányzott. "Szerencsére" egy ideje csak hétvégi autós vagyok, de azért fáj rendesen....

Innentől kezdve - még ha meg is csinálják tutin - hogyan merjek hosszú útra indulni egy olyan autóval, amiben csak úgy eltörik a vezérműtengely...

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Sajnos üdv a klubban! Ugyanígy zajlott le az enyém. 99.9% hogy kipufogó oldali vezérműtengely törésed van. NE INDíTSD BE! A katalizátor a nyitott kipufogószelepeken keresztül teli megy elégetlen üzemanyaggal és kukázhatod! Mivel tört a tengelyed, a kipufogó oldali szelepeket biztos utolérték a dugattyúk, akármilyen gyorsan állítod le, már forgott pár ezret addig...

Ami nálam ezután történt: 16 szelep cseréje járulékos alkatrészekkel együtt (nem vagyok meggyőződve róla, hogy mind szükséges volt, főleg a szívó oldaliaké), vezérműtengely csere (természetesen a kipufogó oldali a drágább), szerencsére a dugattyúk nem sérültek. így is üszkve 300e volt (benne a hengerfej síkolás és a szelepbecsiszolás is). Továbbá a lánc is megnyúlt a törés miatti hirtelen fellépő erő miatt, ezt még nem cseréltem, de azóta is szó szerint sír a cseréért, talán jövő hónapban (kb 40e a feszítővel együtt). Lehet érdemesebb bontott hengerfejet venni, amiben benne vannak a tengelyek... bontott tengely esélytelen, mert kifosztották a bontókat a kipufogó oldali tengelyekért és már nem nagyon adják külön... Ha már leszedik, érdemes a vízpumpát, ékszíjat és vezető görgőt is cserélni megtett km függvényében, természetesen olaj és olajszűrő az kuka.

Azóta 16e km-t mentem vele problémamentesen... ez még nem vigasztal és megrendítette a bizalmam az Opelben... Uhuhu meg tudja mondani, szakszerviz mennyiért csinálná, de nekem horror összeget mondtak, pedig még kapcsolatom is volt és nem BP-n akartam megcsináltatni... Maradt a maszek szaki... így is ennyi volt.

Én biztosan keresnék egy keveset futott komplett motort. A múltkor ajánlgattak nekem 60.000- ért, asszem 24.000-et futott. Már bánom, hogy nem vettem meg.

Link to comment
Megosztás:

ha leszeded a szelepdeklit akkor kiderül... :)

ha törés akkor az nagyon tud fájni...

Sziasztok!

Nekem is 4.-es henger gyujtaskimaradas hibat ad z16xe. Probaltam hazilag megoldani, de sajnos nem sikerult, ma voltam szakinal, nyomast mert a hengerekben, szinte egyforma mindenikben 8 bar korul azt mondta, mar volt gyertyacsere, trafocsere, injektortisztitas, de meg mindig remeg a motor alapjarton tovabbra is adja a hibakodot. nincs valami otlet meg mit probalhatnek meg? levettem a szelepdeklit, mindenik szelep szepen mozog, ha atforditom a motort, akkor gondolom nem lehet szelepleragadas vagy tengelytores?vagy amiert meg fent mozog a szelep az alja lentmaradhat?erdemes a hengerfejet is levenni?

Link to comment
Megosztás:

nem kell megnézetned...

de szerintem ezt én még mérés nélkül is megmondtam...

az elsők jók, a hátsók kuka.

mérés szerint jók, de már képtelen csillapítani.

csere, ha teheted gyárira.

ok kicserélem. csak azt nem tom, milyen márkájú a gyári legcsillapítója:(

Link to comment
Megosztás:

Én ezt szoktam tenni...

Ha hiszed ha nem, vol hogy már arra gondoltam, hogy sokszorosítok ilyen cetlit és ráteszem a kocsikra

:)

Ezek után már tényleg csak azt tudom javasolni,hogy mindenki,aki ismer a környezetében

ilyen autót(Z14XEP 2005-2007-ig) az szóljon a gazdájának és figyelmeztesse erre a veszélyre!

Link to comment
Megosztás:

Egy modern motor esetében számomra elfogadhatatlan, hogy csavarok lazulnak meg benne. Az utolsó Opelem volt, az tuti

Ennyi erővel minden csavart évente meg kellene húzni a moci összes részén...

minden gyártónál vannak ilyen gebaszok... pl toyota lendkerék,vw pdti olajpumpa....stb..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.