Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Első körben gyanús a típus és az évjárat kombinációja. Ha jól tudom Classic II még nem volt 2004 szeptemberében, de lehet én tévedek. Szerk: én tévedtem, Classic II már volt, csak Z14XEP twinport nem :)

bizony, enyimé is 2004 szept és nem twp.-os, de első szériás classicII-es. Dec-be jöttek az új motorok

Link to comment
Megosztás:

Hali,

a radiátor cseréhez csak a középkonzolt, kesztyűtartót kell szétszedni a műszerfalat tekintve. Első ülések ki, váltóbox ki.

Aztán tűzfalon a motor felöli oldalon le kell szedni a kifolyó csövet, 2 db csavar tartja. Középkonzol alja leszed és qrva hajlékonynak kell lenned, hogy benyúlj a

radiátor csöveihez kihúzni a biztosító szegeket. Anyós oldalon is és vezető oldalon is. Majd a raidátort lefelé billentve a kézifék fele ki tudod húzni.

Sok sikert, mert nagyon genyó egy meló, ősszel cseréltem én is. Visszarakni szarabb, mert az új szegek iszonyú passzentosak és nagyon nehezen mennek be a helyükre. Szóval kitartás.

Üdv

G.

hali

nekem behr rendszerü van az cseréltem,jobbanmondva akartam mert nem lehet rendelni hozzá elektromos fütéscsapot,az opelszervizben csak olyat tudtak hozzá rendelni amibe nincs már bent az elektromos motor,és a csap állandoan nyitva van mint az ujabb astráknál, igy fogtam nyitott állasba állitottam a fütéscsapot és visszaszereltük , a vezetéket meg nem duktuk rá , az opelszervizben tanácsolta a szerelö igy megmaradt a pénzem! tökéletesen müködik , szoval ha nem csöpög vagy nincs eldugulva a fütöradiátorod akkor ezt javaslom mert a füttescsap ára a gyári 47000ft!!!

ja az ülést és a kesztyütartot én nem szetten ki , de ki is tört a derekam amire végeztem vele:-)

ha ügyes vagy 5 ora alatt végzel vele!

delfi rendszerühöz lehet még rendelni fütéscsapot azt még gyártyák de a behrt már nem oda egy sima csövet lehet 10000ft-ért

a leirás jo ahogy varga kolega leirta!

sok sikert a müvelethez!:-)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.- Classic 1.4 2007.

Most hogy, jobb idők vannak vettem észre a jobb első elektromos ablak nem működik.

Van valami tipikus hiba amit megtudok nézni ill. javitani, magam is ? Biztositékot néztem: jó.

Multiméterem is van, de nem tudom az ajtócsatlakozóban melyik az ablaké?

Hogy tudnám kiszürni hogy motorhiba-e ??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astránál olyan hiba lépett fel, hogy menet közben elkezdett villogni a belsővilágítás lámpám.

Ha kapcsoltam egy indexet vagy ráléptem a fékre akkor is villogott.

Megálltam és kivettem a biztijét mert nagyon idegesítő volt este így vezetni. Éjszaka nem volt benne a bizti de másnapra a hiba elmúlt.

Tegnap megint elkezdte a villogást és most csinál olyat is, hogy nem kapcsol ki a belsővilágítás. Ajtó zárva, kulcs elfordítva (nem gyújtáson) és megy a sípoló mint amikor kinyitom a vezető ajtót.

A kapcsoló az jó adja a testet, viszont nem mertem jobban szétszedni mert nem is tudom merre induljak el.

Volt már valakinek hasonló problémája? Egyébként késleltetett a belsővilágítás.

Gondoltam hátha a gyújtáskapcsolónál van a hiba de ebben nem vagyok biztos csak tipp.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel megfáradt a hűtőm: egy rövid szakaszon elnyomott egy kiegyenlítőtartálynyi vizet. Menet közben nagy gőzfelhő támadt mögöttem, megálltam, nem mertem továbbgurulni, vontatás lett belőle.

Mikor kihűlt, alapjáraton óvatosan melegítve figyeltük, hogy hol folyik. Nos, miután kinyitott a termosztát, a leeresztő csap környékéről szépen elindult a sűrű könnyezés. Nem a leeresztőcsavarnál, kicsit fentebbről indulva, de azon az oldalon. Hűtőtömítő szer nem játszik, ezért 3 alternatívát látok:

1. Új hűtő. Mennyibe fáj egy gyári hűtő?

2. Hűtőfelújítás. Valaki újíttatott már fel közületek? Mennyire tartós, stabil megoldás ez és mennyiből jön ki?

3. Bontó. Bizonytalan dolognak látom.

Mi legyen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel megfáradt a hűtőm: egy rövid szakaszon elnyomott egy kiegyenlítőtartálynyi vizet. Menet közben nagy gőzfelhő támadt mögöttem, megálltam, nem mertem továbbgurulni, vontatás lett belőle.

Mikor kihűlt, alapjáraton óvatosan melegítve figyeltük, hogy hol folyik. Nos, miután kinyitott a termosztát, a leeresztő csap környékéről szépen elindult a sűrű könnyezés. Nem a leeresztőcsavarnál, kicsit fentebbről indulva, de azon az oldalon. Hűtőtömítő szer nem játszik, ezért 3 alternatívát látok:

1. Új hűtő. Mennyibe fáj egy gyári hűtő?

2. Hűtőfelújítás. Valaki újíttatott már fel közületek? Mennyire tartós, stabil megoldás ez és mennyiből jön ki?

3. Bontó. Bizonytalan dolognak látom.

Mi legyen?

Szerintem, ha teheted, vegyél újat. A neten utánanézhetsz az árnak. Mondjuk a Bárdi autó oldalon.

Link to comment
Megosztás:

bizony, enyimé is 2004 szept és nem twp.-os, de első szériás classicII-es. Dec-be jöttek az új motorok

a Márti fehér astrája:

2004 áprilisi volt, classic felirat még nemvolt, de már alvázszám szerint lengyelo. gyártás volt. szijas motor. Clssic kárpit, félig hiányzó zajcsillapítás. és még volt polc a kesztyütartóban...

Az öcsémé 2005 év végi, és még szijas 1.6 os motor van benne, ugyanis 2005 ben kiszorták a sima szijas motort, és azt kapta az ügyfél amit kért. akkor a cég ahonnan az öcsém autója származik vett vagy 10 db szijas 1.4 es - 1.6 os astra G-t.

A classic 2004 től volt classic, mert 2004 ben megjelent a H, és akkortól nyugdiazták a G-t.

Link to comment
Megosztás:

így van, de én úgy tudom (de lehet rosszul), hogy az 1.6-os g az szíjjas. (z16xep)

te nyerél, én írtam félre.

az öcsém autója 2005 ös és z16xe, a haverjáé Z14XE. egymás utáni rendszámú, egy helyről származik...

2005 ben az XE, és az XEP motort is egy gyidőben árulták, nagyon minimális árkülönbséggel. és a papám cége a sima XE motorokból vettek kb 10 et 2005 ben.

na így már jó :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel megfáradt a hűtőm: egy rövid szakaszon elnyomott egy kiegyenlítőtartálynyi vizet. Menet közben nagy gőzfelhő támadt mögöttem, megálltam, nem mertem továbbgurulni, vontatás lett belőle.

Mikor kihűlt, alapjáraton óvatosan melegítve figyeltük, hogy hol folyik. Nos, miután kinyitott a termosztát, a leeresztő csap környékéről szépen elindult a sűrű könnyezés. Nem a leeresztőcsavarnál, kicsit fentebbről indulva, de azon az oldalon. Hűtőtömítő szer nem játszik, ezért 3 alternatívát látok:

1. Új hűtő. Mennyibe fáj egy gyári hűtő?

2. Hűtőfelújítás. Valaki újíttatott már fel közületek? Mennyire tartós, stabil megoldás ez és mennyiből jön ki?

3. Bontó. Bizonytalan dolognak látom.

Mi legyen?

4. ugy hűtő, pl Nissen, azok elég jók és nem arany árban vannak.

1. baromi drága, a 2. legalább annyira kockázatos, mint a 3.

Link to comment
Megosztás:

4. ugy hűtő, pl Nissen, azok elég jók és nem arany árban vannak.

1. baromi drága, a 2. legalább annyira kockázatos, mint a 3.

Hát ja. Nissenst 23 ezer körül már találtam, a "gyári" nagyon szór: 30-60-ig. Vallatom még a netet, meg holnap esetleg márkaszervizt, Meteort, Csergőt, Müllert, stb. Meglátom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel megfáradt a hűtőm: egy rövid szakaszon elnyomott egy kiegyenlítőtartálynyi vizet. Menet közben nagy gőzfelhő támadt mögöttem, megálltam, nem mertem továbbgurulni, vontatás lett belőle.

Mikor kihűlt, alapjáraton óvatosan melegítve figyeltük, hogy hol folyik. Nos, miután kinyitott a termosztát, a leeresztő csap környékéről szépen elindult a sűrű könnyezés. Nem a leeresztőcsavarnál, kicsit fentebbről indulva, de azon az oldalon. Hűtőtömítő szer nem játszik, ezért 3 alternatívát látok:

1. Új hűtő. Mennyibe fáj egy gyári hűtő?

2. Hűtőfelújítás. Valaki újíttatott már fel közületek? Mennyire tartós, stabil megoldás ez és mennyiből jön ki?

3. Bontó. Bizonytalan dolognak látom.

Mi legyen?

Nekem tavaly volt hasonló esetem,csak nekem fent a gumicső csonknál volt megrepedve,én kiszedtem,jól megcsiszoltam,és kétkomponensű ragasztóval jól bekentem.Azóta is használatban van,és semmi baja

Link to comment
Megosztás:

hali

nekem behr rendszerü van az cseréltem,jobbanmondva akartam mert nem lehet rendelni hozzá elektromos fütéscsapot,az opelszervizben csak olyat tudtak hozzá rendelni amibe nincs már bent az elektromos motor,és a csap állandoan nyitva van mint az ujabb astráknál, igy fogtam nyitott állasba állitottam a fütéscsapot és visszaszereltük , a vezetéket meg nem duktuk rá , az opelszervizben tanácsolta a szerelö igy megmaradt a pénzem! tökéletesen müködik , szoval ha nem csöpög vagy nincs eldugulva a fütöradiátorod akkor ezt javaslom mert a füttescsap ára a gyári 47000ft!!!

ja az ülést és a kesztyütartot én nem szetten ki , de ki is tört a derekam amire végeztem vele:-)

ha ügyes vagy 5 ora alatt végzel vele!

delfi rendszerühöz lehet még rendelni fütéscsapot azt még gyártyák de a behrt már nem oda egy sima csövet lehet 10000ft-ért

a leirás jo ahogy varga kolega leirta!

sok sikert a müvelethez!:-)

Köszön a válaszokat,most egy kicsit berezeltem,ugyhogy lehet,hogy inkább elviszem opel doktorbácsihoz,amúgy nekem is behr rendszerű van,ha tekergetem (hideg-meleg)hallom,hogy dolgozik az elektromos csap,ugyhogy szerintem nekem nem az a baj,de ez csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel megfáradt a hűtőm: egy rövid szakaszon elnyomott egy kiegyenlítőtartálynyi vizet. Menet közben nagy gőzfelhő támadt mögöttem, megálltam, nem mertem továbbgurulni, vontatás lett belőle.

Mikor kihűlt, alapjáraton óvatosan melegítve figyeltük, hogy hol folyik. Nos, miután kinyitott a termosztát, a leeresztő csap környékéről szépen elindult a sűrű könnyezés. Nem a leeresztőcsavarnál, kicsit fentebbről indulva, de azon az oldalon. Hűtőtömítő szer nem játszik, ezért 3 alternatívát látok:

1. Új hűtő. Mennyibe fáj egy gyári hűtő?

2. Hűtőfelújítás. Valaki újíttatott már fel közületek? Mennyire tartós, stabil megoldás ez és mennyiből jön ki?

3. Bontó. Bizonytalan dolognak látom.

Mi legyen?

Szerintem, ha hossszútávra tervezel, csak is új!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es Z14XE Astrám van. Azt honnan tudom megállapítani, hogy a fűtésem Delphi vagy Behr rendszerű-e? Pollenszűrőt kéne cserélnem, és úgy látom nem mindegy milyen típusú van az autóban. A kesztyűtartót kiszereltem már, de ott semmilyen erre utaló feliratot nem találtam. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es Z14XE Astrám van. Azt honnan tudom megállapítani, hogy a fűtésem Delphi vagy Behr rendszerű-e? Pollenszűrőt kéne cserélnem, és úgy látom nem mindegy milyen típusú van az autóban. A kesztyűtartót kiszereltem már, de ott semmilyen erre utaló feliratot nem találtam. Előre is köszönöm!

A hasznos infók között megtalálod, ha már a keresőt nem használtad... :D :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kis segítséget kérnék. A párásdodás a problémám, de nem alapszinten. A jelenség a következő:

Nagyon hamar bepárásodik az összes ablak és hiába nyomatom a meleg levegőt semmi. Gyakorlatilag üzemmeleg állapotban is nagyon párásodik az összes ablak. Próbáltam klímával párátlanítani, ami +5 fok felett szinte jól is működött egy pollenszűrő csere után (előtte azzal sem).

Szóval a pollenszűrő csere magvolt. Aztán...ha az üzemmeleg motort leállítom és pár perc eltetlével elindítom a kocsit, akkor néha párát fúj az (amúgy páramentes) ablakra. Olyan is előfordul, ha kiszálok a nagynehezen páramentesített kocsiból, akkor csak úgy állásában bepárásodik belül (rendeszerint a szélvédő).

Két dologra gyanakszom:

1. A belső levegőkeringetőm adta be a kulcsot (szinte semmiféle záró vagy nyitó hangot nem ad)

2. A fűtőradiátor (vagy tömítés)

Ha esetleg valakinek volt hasonló tapasztalata, akkor legyen oly kedves ossza meg melyik megoldás orvoslása hozzott eredmény, mert ahogy utánna néztem árban nem mindegy.

Tavaly csak simán melegre (de még csak maxra se) tekertem a fűtést és 1-2 fokozatú ventinél simán (klíma nélkül) lehozott minden párát.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kis segítséget kérnék. A párásdodás a problémám, de nem alapszinten. A jelenség a következő:

Nagyon hamar bepárásodik az összes ablak és hiába nyomatom a meleg levegőt semmi. Gyakorlatilag üzemmeleg állapotban is nagyon párásodik az összes ablak. Próbáltam klímával párátlanítani, ami +5 fok felett szinte jól is működött egy pollenszűrő csere után (előtte azzal sem).

Szóval a pollenszűrő csere magvolt. Aztán...ha az üzemmeleg motort leállítom és pár perc eltetlével elindítom a kocsit, akkor néha párát fúj az (amúgy páramentes) ablakra. Olyan is előfordul, ha kiszálok a nagynehezen páramentesített kocsiból, akkor csak úgy állásában bepárásodik belül (rendeszerint a szélvédő).

Két dologra gyanakszom:

1. A belső levegőkeringetőm adta be a kulcsot (szinte semmiféle záró vagy nyitó hangot nem ad)

2. A fűtőradiátor (vagy tömítés)

Ha esetleg valakinek volt hasonló tapasztalata, akkor legyen oly kedves ossza meg melyik megoldás orvoslása hozzott eredmény, mert ahogy utánna néztem árban nem mindegy.

Tavaly csak simán melegre (de még csak maxra se) tekertem a fűtést és 1-2 fokozatú ventinél simán (klíma nélkül) lehozott minden párát.

Tavaly én is jártam így azzal a különbséggel, hogy nekem semmi se szedte le a párát csak ha letekertem az ablakot is (autópályán :) ) Nálam a belső levegő csappantyú adta meg magát.

Ha radiátor lenne a ludas akkor ha jól tudom a szőnyegek is vizesek.. Ezzel tudod leellenőrizni..

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kis segítséget kérnék. A párásdodás a problémám, de nem alapszinten. A jelenség a következő:

Nagyon hamar bepárásodik az összes ablak és hiába nyomatom a meleg levegőt semmi. Gyakorlatilag üzemmeleg állapotban is nagyon párásodik az összes ablak. Próbáltam klímával párátlanítani, ami +5 fok felett szinte jól is működött egy pollenszűrő csere után (előtte azzal sem).

Szóval a pollenszűrő csere magvolt. Aztán...ha az üzemmeleg motort leállítom és pár perc eltetlével elindítom a kocsit, akkor néha párát fúj az (amúgy páramentes) ablakra. Olyan is előfordul, ha kiszálok a nagynehezen páramentesített kocsiból, akkor csak úgy állásában bepárásodik belül (rendeszerint a szélvédő).

Két dologra gyanakszom:

1. A belső levegőkeringetőm adta be a kulcsot (szinte semmiféle záró vagy nyitó hangot nem ad)

2. A fűtőradiátor (vagy tömítés)

Ha esetleg valakinek volt hasonló tapasztalata, akkor legyen oly kedves ossza meg melyik megoldás orvoslása hozzott eredmény, mert ahogy utánna néztem árban nem mindegy.

Tavaly csak simán melegre (de még csak maxra se) tekertem a fűtést és 1-2 fokozatú ventinél simán (klíma nélkül) lehozott minden párát.

Viszonylag könnyen leellenőrizheted, hogy működik-e a belső levegő-keringtetőd. Aztán ha javíthatatlan, legrosszabb esetben még mindig átállíthatod fix külsőre...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A párásodással kapcsolatba nekem is lenne egy kérdésem.

Mi van akkor ha a pollenszűrőt eltávolítom, mert a régebbi autókban sem volt és most amúgy sincs sok pollen.

Lehet enélkül is használni az autót vagy dob valami hibakódot?

Ezt komolyan nem értem.. Miért távolítanád el?!

Ha jól működik minden a kocsidban és évente 1-szer cseréled a pollenszűrőt, akkor nem okozhat párásodást.

Mellesleg nem csak pollen, hanem porszűrő is egyben. Ha pl bemész egy alagútba és nincs pollenszűrőd, sokkal több port enged be a rendszer a kocsiba ami viszont akár fél órán keresztül is bent kering (te pedig azt lélegzed)...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.