Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! B)

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

Egyébként meg respect a stílusodért :D

Stiláris értelemben példás fogalmazás :)

/OFF

Link to comment
Megosztás:

A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! :D

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

Hát ez gyönyörű volt szipp, ilyen szépet rég olvastam szipp! Van egy pzs-d? szipp B)

Link to comment
Megosztás:

Apropó AGR!!! Azmiaz? Csak mert már volt itt szó róla valamikor!

Füstgáz visszevezető szelep

Környezet védelmi okokból kerül kifejlesztésre.

Gyakorlatilag tökéletlen égés esetén visszavezeti a füstgáz egy részét az égéstérbe

így jobb lesz a káros anyag kibocsátás.

Olajfogyasztás esetén, meg sok városi forgalomnál

ez el tud kormolódni és akkor nem zár/nyit rendesen.

Ez ekkor rendellenes működést okozhat, a motorban.

Rángatás, rossz alapjárat stb..

Erre utalat Korzika.

Ezt időnként emiatt érdemes tisztítani.

Meg néha nem ért kikormolni a motort (meghajtani 4000 fordulat körül, hogy jól kiégjen)

Erről meg PGA tudna rémtörténetet mesélni, meg én, de nekünk már nagyobb volt az alajfogyasztás.

Na mindegy, belekezdtem:

Szóval rá volt kokszolódva már a sok olaj a dugattyúra és a meghajtáskor nem kiégett, kitisztult a motor

hanem felizzott a koksz, és átégette a dugattyút.

De nekem akkor már 8 dl/ 1000 km volt az olajfogyi.

(hengerfal csiszolás, gyűrűzés, új dugattyú bla bla bal....)

Link to comment
Megosztás:

Füstgáz visszevezető szelep

Környezet védelmi okokból kerül kifejlesztésre.

Gyakorlatilag tökéletlen égés esetén visszavezeti a füstgáz egy részét az égéstérbe

így jobb lesz a káros anyag kibocsátás.

Olajfogyasztás esetén, meg sok városi forgalomnál

ez el tud kormolódni és akkor nem zár/nyit rendesen.

Ez ekkor rendellenes működést okozhat, a motorban.

Rángatás, rossz alapjárat stb..

Erre utalat Korzika.

Ezt időnként emiatt érdemes tisztítani.

Meg néha nem ért kikormolni a motort (meghajtani 4000 fordulat körül, hogy jól kiégjen)

Erről meg PGA tudna rémtörténetet mesélni, meg én, de nekünk már nagyobb volt az alajfogyasztás.

Na mindegy, belekezdtem:

Szóval rá volt kokszolódva már a sok olaj a dugattyúra és a meghajtáskor nem kiégett, kitisztult a motor

hanem felizzott a koksz, és átégette a dugattyút.

De nekem akkor már 8 dl/ 1000 km volt az olajfogyi.

(hengerfal csiszolás, gyűrűzés, új dugattyú bla bla bal....)

Te nem dolgozni indultál??? B) Boldog voltál gondolom!!! Hol található ez az AGR szelep? Sajnos egy tudatlan kis suhanc vagyok ezért kérdezek ennyit!! :D

Link to comment
Megosztás:

Te nem dolgozni indultál??? :D Boldog voltál gondolom!!! Hol található ez az AGR szelep? Sajnos egy tudatlan kis suhanc vagyok ezért kérdezek ennyit!! :)

Akinek katalizátor sincs a kocsin annak nemmindegy? :( Vagy az is ki akarod szedni? (ezt is csak viccnek szántam B) )

Link to comment
Megosztás:

A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! B)

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

Bassz.., ezen meghatódtam. Nincsenek rendben az idegeim.

Link to comment
Megosztás:

Akinek katalizátor sincs a kocsin annak nemmindegy? :D Vagy az is ki akarod szedni? (ezt is csak viccnek szántam B) )

Az hogy nincs katom egy igen egyszerű dolognak tudható be! A dolgot pénznek hivják! Egy kat bontóban is 25-30 ropi! Rozsdamentes cső volt itthon! Csere: 2 saját kezemmel! Számolj melyik az olcsóbb! :)

Link to comment
Megosztás:

Hello. Ma beszéltem a szerelővel és még emlékszik a hibára.Az alkatrész neve üzemanyag visszavezető szelep a benzinpumpán található.A cikkszámot nem volt ideje kikeresni,de igéretet kaptam...

Annó, mikor kicserélte és megmutatta nem hittem,hogy ez a hiba okozója.Mi köze lehet egy túlnyomásra érzékeny szelepnek a tank szellőztetéséhez? Logika nincs az egészben,de a hiba azóta nem jelentkezett.2008 óta követem a forumot, és csak most regisztráltam, amikor is baltamas írását olvastam.Remélem segítettem.

T. Ktibor!

Köszönöm, hogy autóm problémáját olvasva regisztráltál a fórumon, és megpróbáltál segíteni. Az általad megnevezett alkatrész még nem volt cserélve az autómban, de ha az Uhuhu által javasolt benzingőz-tartály csere sem segít esetleg a hiba megszűnésében, akkor lehet, hogy ez lesz majd a következő lépés.

Mégegyszer köszönöm segítőkész hozzászólásodat.

Link to comment
Megosztás:

T. Ktibor!

Köszönöm, hogy autóm problémáját olvasva regisztráltál a fórumon, és megpróbáltál segíteni. Az általad megnevezett alkatrész még nem volt cserélve az autómban, de ha az Uhuhu által javasolt benzingőz-tartály csere sem segít esetleg a hiba megszűnésében, akkor lehet, hogy ez lesz majd a következő lépés.

Mégegyszer köszönöm segítőkész hozzászólásodat.

Szivesen.

Mielőbbi hibamentes autózást kívánok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék, hátha van ötlet valakinek.

Z16XE Astra G 1.6 benzin az autóm. Mostanában azt csinálja, hogy beránt a motor, mintha kihagyna, de csak egy pillanatra. Akár hosszúban megyek úgy, hogy meg sem mozdítom a gázpedált, akár városban váltások közben. De nem tudom mihez kötni, hideg-meleg motor, sebesség mindegy. Annyit vettem észre, hogy intenzívebb gázpedálhasználat esetén nem csinálja - magyarul ha hirtelen nyomom le vagy engedem fel a pedált. Gyertyát már cseréltem, benzinszűrőt éppen most. Mi lehet még?

Másik dolog. GM 10W40 ( volt OPEL olaj ) olajat használok már régóta, de most drasztikusan megugrott az olajfogyasztás. Általában nem járok hosszútávra, max 20-30 km, de most úgy alakult, hogy 500-at mentem egyszerre, és megkajált közel 4 dl-t ezalatt.Ez azért kicsit sok az eddigiekhez képest, mert max fél liter kellett 2 olajcsere között. Lehet, hogy másik olajat kéne kipróbálnom?

Közben előreolvastam kicsit az AGR szeleppel kapcsolatos témára. Annyit még elmondanék, hogy városban ahogy mozogtam nagyrészt nem evett olajat, vagy ha igen, akkor az említett 4 dl/8000 km mennyiséget.

És még egy kérdés!

Az adott kombinációkra ezeket dobja ki a rádió. Melyik mire jó?

UM-1-bekapcsológomb : IMP 16000 ( az érték állítható )

3-5-bekapcsológomb : DIGIT 8 ( egyéb értékek: 2+8 és 10 )

2-4 bekapcsológomb : STEP 9 vagy 10

TP-bekapcsológomb : MS-VOL 0 ( értékek -3 tól +3 ig állíthatók )

Ja és az utolsó.

Opelék tudnak olyat, hogy ha "x" km/h fölé ér a sebesség, akkora automatikusan lezárja az ajtókat? Be lehet valahogy állítani? Olyan kombinációra gondolok, mint az elektromos ablaknál, hogy szakaszos vagy folyamatos a mozgás.

Előre is köszi a válaszokat és a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék, hátha van ötlet valakinek.

Z16XE Astra G 1.6 benzin az autóm. Mostanában azt csinálja, hogy beránt a motor, mintha kihagyna, de csak egy pillanatra. Akár hosszúban megyek úgy, hogy meg sem mozdítom a gázpedált, akár városban váltások közben. De nem tudom mihez kötni, hideg-meleg motor, sebesség mindegy. Annyit vettem észre, hogy intenzívebb gázpedálhasználat esetén nem csinálja - magyarul ha hirtelen nyomom le vagy engedem fel a pedált. Gyertyát már cseréltem, benzinszűrőt éppen most. Mi lehet még?

Másik dolog. GM 10W40 ( volt OPEL olaj ) olajat használok már régóta, de most drasztikusan megugrott az olajfogyasztás. Általában nem járok hosszútávra, max 20-30 km, de most úgy alakult, hogy 500-at mentem egyszerre, és megkajált közel 4 dl-t ezalatt.Ez azért kicsit sok az eddigiekhez képest, mert max fél liter kellett 2 olajcsere között. Lehet, hogy másik olajat kéne kipróbálnom?

Ilyen mennyiségű olajfogyasztásnak már látszani kell valahol!Füstöl a kipufogón vagy a

vízben nincs olaj,esetleg ha alánézel nem látszik folyás?Mondjuk ehhez a motorhoz inkább

az 5W30 olaj való lenne szerintem.Mennyit futott kb?A Z16XE-nek nem is kellene enni az olajat egyáltalán.

(Persze,ha nincs lestrapálva)

A rángás mondjuk lehet épp kezdődő AGR hiba is.

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem a gépet, üzemmeleg motornál a termosztát kinyit (leállítás után kicsit felengedtem a kiegyenlítőtartály kupakját, termosztát előtti és utáni cső is puhult. Járó motornál érzékelőről kábelt levéve felpörög a motor, gondolom a jelet így megkapja -> ezáltal egy új hibakód is bejött, amit kitörölve nem jön vissza (P0115)

http://kepfeltoltes.hu/view/110407/akt_hib...ltoltes.hu_.png

Sajnos a műszeregységnél még mindig nem mér hőfokot. Valakinek ötlete?

Ventillátor a kapcsolójelét honnan kapja ennél a típusnál (X12E)? Még a végén hengerfejes lesz a gép, tehát nem járkálok inkább vele...

Debreceni kollégának segítsünk már! B)
Link to comment
Megosztás:

Ilyen mennyiségű olajfogyasztásnak már látszani kell valahol!Füstöl a kipufogón vagy a

vízben nincs olaj,esetleg ha alánézel nem látszik folyás?Mondjuk ehhez a motorhoz inkább

az 5W30 olaj való lenne szerintem.Mennyit futott kb?A Z16XE-nek nem is kellene enni az olajat egyáltalán.

(Persze,ha nincs lestrapálva)

A rángás mondjuk lehet épp kezdődő AGR hiba is.

Folyás a motor alján minimális. A ráégett olaj látszik csak jóformán. Kipufogónál nem látni és nem szagra sem érezni az olajat. Biztosan 160.000 km van benne. 10W40-et a gyári könyv alapján, illetve a Hans-Jürgen Etzold féle "így csináld" könyv alapján használok. 130.000 km-nél vettem 3 éve. 2002. decemberi az autó, szóval nem nagyon volt túlhajtva. Az elmúlt 3 év alatt amit ment, annak a 80%-a csak város.

Vízben még nem néztem az olajat, de majd megnézem.

Nagyon lestrapálva azért sem lehet, mert hosszúban 5,9-el jöttem ki az említett 500 km-en a rendszerint városi használat után.Tavaly volt műszakin, ott a CO értékek is rendben voltak, közelebb az alsó referenciaértékhez.

Tisztítsam ki az AGR-t? (Az AGR és az EGR az ugyanaz?)

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Folyás a motor alján minimális. A ráégett olaj látszik csak jóformán. Kipufogónál nem látni és nem szagra sem érezni az olajat. Biztosan 160.000 km van benne. 10W40-et a gyári könyv alapján, illetve a Hans-Jürgen Etzold féle "így csináld" könyv alapján használok. 130.000 km-nél vettem 3 éve. 2002. decemberi az autó, szóval nem nagyon volt túlhajtva. Az elmúlt 3 év alatt amit ment, annak a 80%-a csak város.

Vízben még nem néztem az olajat, de majd megnézem.

Nagyon lestrapálva azért sem lehet, mert hosszúban 5,9-el jöttem ki az említett 500 km-en a rendszerint városi használat után.Tavaly volt műszakin, ott a CO értékek is rendben voltak, közelebb az alsó referenciaértékhez.

Tisztítsam ki az AGR-t? (Az AGR és az EGR az ugyanaz?)

Köszi előre is.

Igen, az egyik német, a másik angol rövidítés

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék, hátha van ötlet valakinek.

Z16XE Astra G 1.6 benzin az autóm. Mostanában azt csinálja, hogy beránt a motor, mintha kihagyna, de csak egy pillanatra. Akár hosszúban megyek úgy, hogy meg sem mozdítom a gázpedált, akár városban váltások közben. De nem tudom mihez kötni, hideg-meleg motor, sebesség mindegy. Annyit vettem észre, hogy intenzívebb gázpedálhasználat esetén nem csinálja - magyarul ha hirtelen nyomom le vagy engedem fel a pedált. Gyertyát már cseréltem, benzinszűrőt éppen most. Mi lehet még?

Másik dolog. GM 10W40 ( volt OPEL olaj ) olajat használok már régóta, de most drasztikusan megugrott az olajfogyasztás. Általában nem járok hosszútávra, max 20-30 km, de most úgy alakult, hogy 500-at mentem egyszerre, és megkajált közel 4 dl-t ezalatt.Ez azért kicsit sok az eddigiekhez képest, mert max fél liter kellett 2 olajcsere között. Lehet, hogy másik olajat kéne kipróbálnom?

Közben előreolvastam kicsit az AGR szeleppel kapcsolatos témára. Annyit még elmondanék, hogy városban ahogy mozogtam nagyrészt nem evett olajat, vagy ha igen, akkor az említett 4 dl/8000 km mennyiséget.

És még egy kérdés!

Az adott kombinációkra ezeket dobja ki a rádió. Melyik mire jó?

UM-1-bekapcsológomb : IMP 16000 ( az érték állítható )

3-5-bekapcsológomb : DIGIT 8 ( egyéb értékek: 2+8 és 10 )

2-4 bekapcsológomb : STEP 9 vagy 10

TP-bekapcsológomb : MS-VOL 0 ( értékek -3 tól +3 ig állíthatók )

Ja és az utolsó.

Opelék tudnak olyat, hogy ha "x" km/h fölé ér a sebesség, akkora automatikusan lezárja az ajtókat? Be lehet valahogy állítani? Olyan kombinációra gondolok, mint az elektromos ablaknál, hogy szakaszos vagy folyamatos a mozgás.

Előre is köszi a válaszokat és a segítséget!

Üdv!

Nemrég volt már szó erről. Egy hozzáértő magyarázta itt nekünk!

Valami olyasmi van, hogy a rövidtávú használat miatt nem melegszik fel normálisan a motorod, és kicsapódik az olajban a vízpára. Aztán elmész hosszúra, és hirtelen elpárolog belőle a víz. Tehát: eddig is fogyott az olaj, csak nem vetted észre, mert a víz pótolta.

Remélem jól értelmeztem a dolgot a múltkor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég volt már szó erről. Egy hozzáértő magyarázta itt nekünk!

Valami olyasmi van, hogy a rövidtávú használat miatt nem melegszik fel normálisan a motorod, és kicsapódik az olajban a vízpára. Aztán elmész hosszúra, és hirtelen elpárolog belőle a víz. Tehát: eddig is fogyott az olaj, csak nem vetted észre, mert a víz pótolta.

Remélem jól értelmeztem a dolgot a múltkor.

Oké, köszi szépen, ezt így már értem, logikus a magyarázat.

Továbbra is várom a segítséget, hátha volt valakinek ilyen rángatás szindróma. Meg esetleg a rádiókódok, de az annyira nem érdekes.

Köszi mindenki!

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem szelep-szorulásod/beégésed van. Nálam ugyanez volt, ugyanezek lettek cserélve/tisztítva, de csak pénzkidobás volt; hidegen jó egy darabig, aztán 50km/h fölött henger leáll, dübörög a vas. Végül leszedtük a hengerfejet, és láááám...1.hengernél 2auspuff-szelep a rárakódott koromtól nem tudott lezárni, ez volt "csak" a bibi. Én nem várnék vele tovább a helyedben, hengerfej le és máris látszik ha ez a baj. Ez a "kímélve volt" nálad ugye nem azt jelenti hogy alacsony fordulattal "kímélted"? B)

Ezt mar valaki emlitette is (hasonlot), amire tobben azt mondtak, hogy szerintuk hulyeseg. En nem ertek hozza, de most ez lesz a kovetkezo, amit megnezetek. Koszonom a tippet!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A régi napkeleti bölcsek is azt mondták:nem szar csak kaka! :D

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép!

Helló!

Ez nagyon szép beszéd volt! B)

Link to comment
Megosztás:

Tyű, a hétszázát, de felpörögtetek ma! :D

Hogy van az, hogy a z16xep-ben nincs hidrotőke? Villáskulcsal állítod a szelephézagot, mint a zsiguliban, vagy mi? B)

Az összetört vezérműtengelyes, kikapcsolt klímás előzéses hozzászólás meg szíven szúrt! :)

igen, szelephézagot kell állítani.

Csak míg a zsigulinál 30.000 enként, itt 150.000 nél.

Némiképp fejlődött a fémipar a zsiguli óta.

egyébként hagyományos szelep emeléssel és tőkével precízebb vezérlést lehet megvalósítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.