Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ezt mar valaki emlitette is (hasonlot), amire tobben azt mondtak, hogy szerintuk hulyeseg. En nem ertek hozza, de most ez lesz a kovetkezo, amit megnezetek. Koszonom a tippet!

Tényleg nem hülyeség, 2ismerősöm van, ők is Z14XE típusú vasat hajtanak, és nekik ugyanez volt a problémájuk. Saját szememmel láttam azokat a szelepeket, a szelepszárra olyan vastagon rakódott rá a trutyi, hogy nem csodálom hogy megszorultak. Nem mondom 100%-ra, hogy nálad is ez áll fenn, csak a tapasztalatot osztottam meg. Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

igen, szelephézagot kell állítani.

Csak míg a zsigulinál 30.000 enként, itt 150.000 nél.

Némiképp fejlődött a fémipar a zsiguli óta.

egyébként hagyományos szelep emeléssel és tőkével precízebb vezérlést lehet megvalósítani.

Na ja, meg nem csavargatni kell, hanem lapkát cserélni gondolom.

A fémiparral kapcsolatos felvetéssel vitatkoznék. A gömbbe zárt villám után a vitorláshajó a kedvenc verdám, akárcsak a rallinézőké.

Sajnos Opeléknél 5-8 év alatt felüti a fejét olyan, mint Ladáknál 10-15 év után. Nevesítve a rozsda!

Szerettük azt is, mert 1 db kombináltfogó, 4 liter víz a csomagtartóban vészhelyzet esetére és 1-1 db jobbos és balos talpas és mehettünk bármerre.

Link to comment
Megosztás:

Közben találtam egy ilyet, ha esetleg érdekel valakit AGR témában.

Az EGR szelep meghibásodásai

Az EGR szelep meghibásodására utaló jelek: motorfüstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítés csökkenés, motormegtorpanás, rángatás bizonyos terheléseknél.

Az EGR szelep meghibásodásának okai:

1.Mechanikai hiba: A szelep elkokszolódása miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pl: a hidegindítás vagy üresjárat során.A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre.

2.Elektromos hiba:

Ilyenkor a nagy hőterhelésnek kitett vezérlő elektronika megy tönkre.

forrás:

http://makraimotor.hu/index.php?option=com...4&Itemid=42

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy kis problema megoldasaban kellene tanacs, segitseg:

Nem mukodik a kozponti zaram, csak a soforajtot nyitja es zarja. Ha kulccsal zarom be, akkor a bezaras/kinyitas kozben a muszerfalon felvillan egy-ket visszajelzo lampa, ha kulccsal akarom nyitni akkor pedig csak az indexek villannak, de semmi nem tortenik.

Van otletetek, hogy mi lehet a gond?

Koszi elore is.

Udv.

TayRol

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy kis problema megoldasaban kellene tanacs, segitseg:

Nem mukodik a kozponti zaram, csak a soforajtot nyitja es zarja. Ha kulccsal zarom be, akkor a bezaras/kinyitas kozben a muszerfalon felvillan egy-ket visszajelzo lampa, ha kulccsal akarom nyitni akkor pedig csak az indexek villannak, de semmi nem tortenik.

Van otletetek, hogy mi lehet a gond?

Koszi elore is.

Udv.

TayRol

Az ilyen hibákra vagy akksi zárlat, vagy test hibát szoktak mondani. Ha megoldható rakj be egy próba akkumulátor.

Link to comment
Megosztás:

Koszi. Sajna nincs nagyon lehetosegem probaakkut beletenni. Egyebkent tegnapelott volt muszakin, ott meg minden jo volt.B)

Még az is lehet, hogy szétcsúszott valahol a csatlakozó, vagy eltört egy kábel. Nem volt valami szerelve a kocsiban?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy kis problema megoldasaban kellene tanacs, segitseg:

Nem mukodik a kozponti zaram, csak a soforajtot nyitja es zarja. Ha kulccsal zarom be, akkor a bezaras/kinyitas kozben a muszerfalon felvillan egy-ket visszajelzo lampa, ha kulccsal akarom nyitni akkor pedig csak az indexek villannak, de semmi nem tortenik.

Van otletetek, hogy mi lehet a gond?

Koszi elore is.

Udv.

TayRol

Volt előzménye a szarakodásnak, vagy csak egyik pillanatról a másikra kezdte csinálni?

Ha egyik pillanatról a másikra csinálja, akkor valami vezeték összeér, vagy relé égett le. Ha előtte elkezdett már szarakodni ( pl. nem zárta be valamelyik ajtót, vagy visszanyitott, akkor a központi zár vezérlőegysége körül kell a hibát keresni, de inkább csak összeérhet valami.

Így van, kezdd akksi, utána relék, biztosítékok vizsgálata. De ha egyik sem vezet eredményre, nézz szét az index izzók környékén, hátha kaptál egy beázást és az csinálja a zűrt például a hátsó lámpa panelján összezár egy testet.

Link to comment
Megosztás:

Még az is lehet, hogy szétcsúszott valahol a csatlakozó, vagy eltört egy kábel. Nem volt valami szerelve a kocsiban?

Csak a bal elso kerekcsapagy lett cserelve.

En is kabeltoresre gyanakodtam. Az ajtozsanernal levo kis gumiharmonika csovet egyszeruen le lehet szedni?

Link to comment
Megosztás:

Volt előzménye a szarakodásnak, vagy csak egyik pillanatról a másikra kezdte csinálni?

Ha egyik pillanatról a másikra csinálja, akkor valami vezeték összeér, vagy relé égett le. Ha előtte elkezdett már szarakodni ( pl. nem zárta be valamelyik ajtót, vagy visszanyitott, akkor a központi zár vezérlőegysége körül kell a hibát keresni, de inkább csak összeérhet valami.

Így van, kezdd akksi, utána relék, biztosítékok vizsgálata. De ha egyik sem vezet eredményre, nézz szét az index izzók környékén, hátha kaptál egy beázást és az csinálja a zűrt például a hátsó lámpa panelján összezár egy testet.

Mikor beszalltam Zegen a kocsiba meg nyitotta, mikor kiszalltam Pesten, mar nem zarta be. Ennyire elso pillanatrol a masikra.

Nagyon koszonom az otleteket es a tippeket!B)

Link to comment
Megosztás:

Ahh, ertem, akkor felejtos. Ott akartam meglesni hatha van kabeltores.

Mondjuk ha csapágycseréd volt és mivel ABS-es, elvileg szerelésnél célszerű lekötni az aksit. Ezt írja is a könyv. Namost ha ez megtörtént, akkor nézz szét az akksi kábeljei környékén, esetleg csiszolgasd meg kicsit, vagy csak egyszerűen szedd le és tedd vissza, hátha csak az érintkezési felület gyenge és nem kap elég feszültséget akksiról, vagy valami.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ha csapágycseréd volt és mivel ABS-es, elvileg szerelésnél célszerű lekötni az aksit. Ezt írja is a könyv. Namost ha ez megtörtént, akkor nézz szét az akksi kábeljei környékén, esetleg csiszolgasd meg kicsit, vagy csak egyszerűen szedd le és tedd vissza, hátha csak az érintkezési felület gyenge és nem kap elég feszültséget akksiról, vagy valami.

logikusnak tunik, este meg is nezem. koszonom!

meg egy kerdes: tud valaki 10e ft alatt (akar uj, bontott vagy hasznalt) ventillator relet a belso ventihez? (klimanal csak a 2-es fokozaton kezd el porogni pedig 1-esen is kellene - ha jol tudom)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek.

X 14XE Astra G 1.4 az autóm. Problémám mai napon jelentkezett olyan formában, hogy alapjáraton nem feltűnően, de intenzívebb gyorsításnál rángat a motor. Ezt természetesen minden sebességi fokozatban és minden fordulaton csinálja. Ha felgyorsulok és visszaveszem a gázt, és csak gyengébben nyomom úgy tűnik szép egyenletesen jár a motor, de ha újra odalépek rángat. Benzinszűrőt kb. egy hónapja cseréltem, gyertyát most a hibajelenség után de semmi változás nem történt.(Csak egy hiú ábránd volt, hogy gyertyacserével megoldódik) Napi használatban van a kocsi de csak rövid távokra 15-20 km. Kezdő fórumozó vagyok, röviden ennyit tudok írni a hibajelenségről, de szívesen vennék bármilyen jó tanácsot.

Várom és köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek.

X 14XE Astra G 1.4 az autóm. Problémám mai napon jelentkezett olyan formában, hogy alapjáraton nem feltűnően, de intenzívebb gyorsításnál rángat a motor. Ezt természetesen minden sebességi fokozatban és minden fordulaton csinálja. Ha felgyorsulok és visszaveszem a gázt, és csak gyengébben nyomom úgy tűnik szép egyenletesen jár a motor, de ha újra odalépek rángat. Benzinszűrőt kb. egy hónapja cseréltem, gyertyát most a hibajelenség után de semmi változás nem történt.(Csak egy hiú ábránd volt, hogy gyertyacserével megoldódik) Napi használatban van a kocsi de csak rövid távokra 15-20 km. Kezdő fórumozó vagyok, röviden ennyit tudok írni a hibajelenségről, de szívesen vennék bármilyen jó tanácsot.

Várom és köszönöm a segítségeteket!

Bill%203.jpg????

Link to comment
Megosztás:

Bocs azt elfelejtettem írni, hogy természetesen rákötöttük hibakiolvasásra de semmilyen hibakódot nem ad. Pont ezért vagyok tanácstalan.

Korzika cartárs az EGR szelep hibájára utalt az imént. A leírt tünetek tipikusan ennek a baját mutatják így elsőre.

Le kéne venni és kipucolni és/vagy elvinni a gépet egy erősebb menetre (40-50-... km 4000 vagy afeletti fordulaton pörgetve), hogy kiégjen a sok lerakódás. Szokott segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy nem értettem meg az utalást a kép alapján,de túl feszült idegállapotban vagyok. Délután megvolt a 40-50 km bár nem ilyen magas fordulaton járatva. Az EGR szelep leszerelése előtt esetleg kell-e valamilyen speciális dolgot tenni, vagy csak leszerelés-tisztítás-visszaszerelés a folyamat. Csak gondolom, hogy hol van az EGR szelep, ezért lehetne-e kérnem helyéről egy pontos leírást?

Link to comment
Megosztás:

Az EGR szelep leszerelése előtt esetleg kell-e valamilyen speciális dolgot tenni, vagy csak leszerelés-tisztítás-visszaszerelés a folyamat.

kell !

kinyitod a motorháztetőt :D B)

viccvót.

2 csavar ki. és pucccc. féktitsztitóval, benzinnel vagy tökmindegy. ha nem lesz jó akkor csere-bere egy újra.......

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek.

X 14XE Astra G 1.4 az autóm. Problémám mai napon jelentkezett olyan formában, hogy alapjáraton nem feltűnően, de intenzívebb gyorsításnál rángat a motor. Ezt természetesen minden sebességi fokozatban és minden fordulaton csinálja. Ha felgyorsulok és visszaveszem a gázt, és csak gyengébben nyomom úgy tűnik szép egyenletesen jár a motor, de ha újra odalépek rángat. Benzinszűrőt kb. egy hónapja cseréltem, gyertyát most a hibajelenség után de semmi változás nem történt.(Csak egy hiú ábránd volt, hogy gyertyacserével megoldódik) Napi használatban van a kocsi de csak rövid távokra 15-20 km. Kezdő fórumozó vagyok, röviden ennyit tudok írni a hibajelenségről, de szívesen vennék bármilyen jó tanácsot.

Várom és köszönöm a segítségeteket!

Nekem teljesen hasonló hibám volt. Hidegen teljesen tökéletes, alapjárat szintén de mikor indulni akartam vagy gyorsítani akkor rángatott meg durrant is néha. Nekem hibakód is kísérte méghozzá p0302 azaz 2es henger felismert gyújtás kimaradás. Neked hibakód? Szóval a lényeg hogy én is mindent végigcsináltam. És végül nálam a gyújtó TR hiba volt. Bár ez eléggé érdekes mert itt mindenki másnak teljesen más tünetekkel halálozott el a TR je. Nekem is EGR hibának tűnik inkább. Vagy esetleg a korábban tárgyalt szelepszorulás.

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!! NEM INDUL A KOCSIM, AZ AKSI JELZŐJE BEVILLOG, PLUSZ AZ OLAJ SZINT JELZŐJE IS VILLOG!! NEMRÉGEN VETTEM A KOCSIT, LEHET HOGY LEMERÜLT AZ AKSI? EGYSZER BEINDULT FÉL PERCRE, AZTÁN LEÁLLT, AZÓTA CSAK KÜSZKÖDIK, DE BE NEM INDUL!!! SEGÍTSETEK LÉTSZI B)

Próbáld meg egy másik(biztosan jó) akksival!Önindító teker?Gyertyák jók?

Benzint kap?

Ui: a kisbetűket elvitte a zegér?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Z14XEP, Behr klíma, a belső levegő keringető gomb, mintha ott sem lenne.... Szerintetek mi lehet? Hallgatóztam, nincs semmi hang, azaz nem tengely törött, nem forog folyamatosan. Mintha ott sem lenne, hiába nyomkodom. Led kigyullad, de semmi nem változik... Nem szélvédőre fújás állapotról beszélek, de ott a led sem világít természetesen. Klímát akartam ma fertőtleníteni, amihez belső levegőre kellene átállítani, hát ez nem sikerült...

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

Tegnapi problémám tovább folytatnám. Az EGR szelep tisztítása megtörtént, de a helyzet nem változott, továbbra is rángat az autó intenzív gyorsításnál. Ami új volt, hogy ma az első indítás után, tehát hideg motornál 1-2 percig tökéletesen működött a motor és csak utána kezdett menet közben rángatni. Ezután megvolt a EGR tisztítás és a próbakör első 1-2 percében, tehát megint hideg motornál jól ment az autó, csak aztán kezdett rángatni. Köszönettel várom a további jó tanácsokat és hibalehetőségeket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.