Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Pénteken elhoztam az autót ismét. A hengerfej tömítéssel voltak gondok de megcsinálták most nem folyik az olaj. (kíváncsi vagyok meddig)

De most meg olyan dízeles hangja van az autónak :D Lehet már csak én vagyok túl vájt fülű de egy motorfelújítás után elvárná az ember, hogy tökéletes munkát végezzenek. Amikor kész volt szép simán járt a motor. Most meg amióta hengerfejtömítést azóta kerreg. Lehet kezd a 10W40 alkalmatlan lenni?! B) Vagy valamivel megint visszaviszem...

Mennyit tettél már bele? Ezernél lecseréltétek az induló olajat? Járatós, szorosabb motornál, pláne hidegen jobb lenne az 5W30... (meg amúgyis).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! az önindító az asszem hogy teker, gyertyákat nem néztem, de bocs, hogy ennyire hülye vagyok, de nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz, tehát egyedül nem nagyon jutnék valamire is :)

Benzint tuti kap, az az egy biztos!! De a többibe nem vagyok az :S B) Muszáj leszek elvinni egy szerelőhöz, hogy teljesen nézze át......:D Ti mit gondoltok így esőre mi lehet a baj??

Szeva!

"az önindító az asszem hogy teker"-tehát ebben nem vagy biztos. Akkor honnan tudod, hogy kap benzint?

Link to comment
Megosztás:

Szia Korzika!

Most regisztráltam a fórumra, mert valami rejtélyes hibája van az Opelomnak és a szerelőm nem tud rá mit mondani. G Astrám van (1,6 XEL) 1998-as gyártású.

Az első jelenség az volt, hogy alapjáraton a fordulat leesett mondjuk 900-ról 800-ra, majd egyből vissza tért 900-ra (gondolom a szivató visszatolta). Meleg motornál is.

Nemtom összefügg-e ezzel, de kb. 1 hónappal ez után elkezdett nagy gázadásnál dadogni a kocsi. Szerelőhöz elvittem, a gyertyák ki lettek cserélve. Utána megint kezdte a dadogást és kicseréltük a trafót is. Trafócsere után sem volt gond kb. 1-2 hétig, de aztán visszatért a probléma. Mostmár folyamatosan dadog ha adok gázt, ha nem. Ja és mindig a 3. gyertya el van koszolódva. A szerelőnél a műszer(ek) nem jelez(tek) hibát. A problémára megoldást nem tudott mondani a szerelő, csak a fejét vakarta. :S

Most Insp (ha jól mondom) feliratot ír ki. Próbáltam hibakódot kiszedni belőle, de nem villogott semmi. (gáz+fékpedál benyom, stb...)

Ha van valami tipped, azt nagyon megköszönném.

Üdv,

Laci

Ezt kaptam pü.-ben,írtam is vissza neki pár tippet.De a ti véleményetekre is kíváncsi lennék!

Link to comment
Megosztás:

Szia Korzika!

Most regisztráltam a fórumra, mert valami rejtélyes hibája van az Opelomnak és a szerelőm nem tud rá mit mondani. G Astrám van (1,6 XEL) 1998-as gyártású.

Az első jelenség az volt, hogy alapjáraton a fordulat leesett mondjuk 900-ról 800-ra, majd egyből vissza tért 900-ra (gondolom a szivató visszatolta). Meleg motornál is.

Nemtom összefügg-e ezzel, de kb. 1 hónappal ez után elkezdett nagy gázadásnál dadogni a kocsi. Szerelőhöz elvittem, a gyertyák ki lettek cserélve. Utána megint kezdte a dadogást és kicseréltük a trafót is. Trafócsere után sem volt gond kb. 1-2 hétig, de aztán visszatért a probléma. Mostmár folyamatosan dadog ha adok gázt, ha nem. Ja és mindig a 3. gyertya el van koszolódva. A szerelőnél a műszer(ek) nem jelez(tek) hibát. A problémára megoldást nem tudott mondani a szerelő, csak a fejét vakarta. :S

Most Insp (ha jól mondom) feliratot ír ki. Próbáltam hibakódot kiszedni belőle, de nem villogott semmi. (gáz+fékpedál benyom, stb...)

Ha van valami tipped, azt nagyon megköszönném.

Üdv,

Laci

Ezt kaptam pü.-ben,írtam is vissza neki pár tippet.De a ti véleményetekre is kíváncsi lennék!

Nekem is rángatott nagy gázadásnál kis fordulaton.

Igaz, én nem cseréltem trafót. Viszont még októberben cseréltem gyertyákat.

Ma délelőtt lezártam az EGR-t.

Mentem vele kb. 12 km-ert, és elérve az üzemmeleget majd intenzív gyorsulásokat kezdeményezve nem tapasztaltam rángatást.

Mondjuk ez még túl kevés.

Egyébként az egr-em nem volt beégve, nem volt kormos, viszonylag könnyedén, lötyögősen járt.

Link to comment
Megosztás:

Szia Korzika!

Most regisztráltam a fórumra, mert valami rejtélyes hibája van az Opelomnak és a szerelőm nem tud rá mit mondani. G Astrám van (1,6 XEL) 1998-as gyártású.

Az első jelenség az volt, hogy alapjáraton a fordulat leesett mondjuk 900-ról 800-ra, majd egyből vissza tért 900-ra (gondolom a szivató visszatolta). Meleg motornál is.

Nemtom összefügg-e ezzel, de kb. 1 hónappal ez után elkezdett nagy gázadásnál dadogni a kocsi. Szerelőhöz elvittem, a gyertyák ki lettek cserélve. Utána megint kezdte a dadogást és kicseréltük a trafót is. Trafócsere után sem volt gond kb. 1-2 hétig, de aztán visszatért a probléma. Mostmár folyamatosan dadog ha adok gázt, ha nem. Ja és mindig a 3. gyertya el van koszolódva. A szerelőnél a műszer(ek) nem jelez(tek) hibát. A problémára megoldást nem tudott mondani a szerelő, csak a fejét vakarta. :S

Most Insp (ha jól mondom) feliratot ír ki. Próbáltam hibakódot kiszedni belőle, de nem villogott semmi. (gáz+fékpedál benyom, stb...)

Ha van valami tipped, azt nagyon megköszönném.

Üdv,

Laci

Ezt kaptam pü.-ben,írtam is vissza neki pár tippet.De a ti véleményetekre is kíváncsi lennék!

X16XEL nem fog villogni semmit fék+gáz kombóra. Oda tech2 vagy vmi OBD2es kábel kell. Ha egyik sem áll rendelkezésre akkor van ilyen rövidre zárásos módszer. Viszont ha nem világít a motor lámpa akkor nem fog kivillogni semmit. Nekem azokból amit leírtál eléggé szelep szorulásra ad okot következtetni. Kompressziót kéne méretni abból sok minden kiderülhet.

Link to comment
Megosztás:

X16XEL nem fog villogni semmit fék+gáz kombóra. Oda tech2 vagy vmi OBD2es kábel kell. Ha egyik sem áll rendelkezésre akkor van ilyen rövidre zárásos módszer. Viszont ha nem világít a motor lámpa akkor nem fog kivillogni semmit. Nekem azokból amit leírtál eléggé szelep szorulásra ad okot következtetni. Kompressziót kéne méretni abból sok minden kiderülhet.

Elsőként nekem is a szelepszorulás jutott eszembe, plusz meg lehetne fejelni fojtószelepház pucolással

Link to comment
Megosztás:

Amikor felújították akkor igen. De szerintem most nem... szvsz csak kipasztázták.

kipasztázták???

biztos jó helyre vitted az autót szereltetni??? B)

amugy az 1.2 est nem lehet sikolni. lehet hogy ez itt a baj... vagyis lehet de csak érintő sikolást lehet csak rajta végezni....

Link to comment
Megosztás:

Akinek van tapasztalata... Mennyibe fáj egy első szilent csere pénzben/időben?

Mióta meleg van, nem múlik el a nyekergés a fekvőrendőrökön B)

Toronycsapágy-szilentre gondolsz? Nekem ~8ezerbe került a szett (csapágy+szilent), ebből a szilent ~3ezerbe fáj külön. De a régiek nekem pont hidegben nyekeregtek:-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2002 es évj 2.0 dti astra caravanom selection kivitel.Olyan gondom akadt vele h mentem az egyik pillantban jó volt, a következőben meg a fordulatszámmérő leesett nullára a motor viszont nem állt le.Kigyulladt a szervíz és a motorhiba jelző lámpa is.A gázpedál elengedésével a motor dadogott mint amikor a régi kocsik csak 3 hengerrel indultak.Kis gáz adásával az alapjárat kiegyenesedett viszont egy bizonyos tartomány felett nem húzott tovább, sőt még fulladt is.A hiba leállítás, újraindítás után is továbbra fennál.Előre is köszönöm ha valaki tudna segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Toronycsapágy-szilentre gondolsz? Nekem ~8ezerbe került a szett (csapágy+szilent), ebből a szilent ~3ezerbe fáj külön. De a régiek nekem pont hidegben nyekeregtek:-)

Hidegen is nyekeregtek, de vártam, hogy majd a jóidővel elhallgatnak. Sajnos nem tették, ezért gondolkodok a cserében.

Link to comment
Megosztás:

Sracok, tud valaki jo autovillamossagi szakembert? A kozponti zaram nem akar javulni. A hatso ajtokat mar egyaltalan nem lehet kinyitni.B) De rejtelyes zörejek jonnek a kocsibol...)

Autóvillamossági szerelő:

M&G - Budapest, IV. ker. Attila u. 45.

30-6529344, 369-3456

Csak ajánlani tudom, korrekt, jó szakember.

Link to comment
Megosztás:

kipasztázták???

biztos jó helyre vitted az autót szereltetni??? B)

amugy az 1.2 est nem lehet sikolni. lehet hogy ez itt a baj... vagyis lehet de csak érintő sikolást lehet csak rajta végezni....

Igen beszéltünk már róla, hogy nem lehet síkoltatni és mondtam is nekik. Tudtak róla ezért valahogy azt magyarázta, hogy a szelepfészkeken is martak a gépműhelyben. És amikor elhoztam a csodaszépen járt a motor. Csak aztán szivárgott az olaj és visszavittem. És azóta egy kicsit dízeles lett a hangja.

De ha ez most valami bajt jelent gond nélkül visszaviszem megint. Végülis vállaltak rá garanciát...

Azt, hogy jó helyre vittem-e azt nem tudom :D Majd meglátjuk.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Klíma tisztítással kapcsolatban érdeklődnék, azaz nem is klíma hanem maga a levegő járatok és elosztó rendszer tisztítása érdekelne... Mivel érdemes kinyírni a baktériumokat? Hallottam már hab illetve spray változatokról...

Melyiket érdemes venni és hogyan kell használni?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Klíma tisztítással kapcsolatban érdeklődnék, azaz nem is klíma hanem maga a levegő járatok és elosztó rendszer tisztítása érdekelne... Mivel érdemes kinyírni a baktériumokat? Hallottam már hab illetve spray változatokról...

Melyiket érdemes venni és hogyan kell használni?

Köszi előre is!

Üdv. Itt egy új módszer klíma tisztításhoz.Hozzávalók :akkutöltő,ózonizátor és egy hosszabító kábel.Az akkutöltőt rákapcsolod az akkura, az ózonizátort az első ülesen bekapcsolod majd ráadod a gyujtást ventilátor 2 állásba belső keringtetést bekapcs.Ajtókat becsukni és legalább 40percig had menjen.Utána kiszellőztetés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Beálltam azok sorába, akiknek belülről szétrohadt a klíma-hűtőjük, yeeeee B) Van valakinek tapasztalata abban, hogy milyen márkájút kell venni ahhoz, hogy ez még egyszer ne történjen meg? ~36ezertől ~100ezerig látom az árakat. 2001-es Z14XE-m van, és ahogy nézem, a mostanit is 2006-ban gyártották, és nem értem, hogy lehet, hogy 5évet bír csak ki egy ilyen "nagyon olcsó" cucc. Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Beálltam azok sorába, akiknek belülről szétrohadt a klíma-hűtőjük, yeeeee B) Van valakinek tapasztalata abban, hogy milyen márkájút kell venni ahhoz, hogy ez még egyszer ne történjen meg? ~36ezertől ~100ezerig látom az árakat. 2001-es Z14XE-m van, és ahogy nézem, a mostanit is 2006-ban gyártották, és nem értem, hogy lehet, hogy 5évet bír csak ki egy ilyen "nagyon olcsó" cucc. Köszönöm előre is!

25 e ft-ért is van beszeráron.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.