Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali mindenki!

Már korábban küzdöttem ezzel a problémával de sajna nem jutottam előbbre. A probléma generátor oldali. A töltőfeszültségem hidegen elindított motornál terhelés melett simán 14,1-2 de ha felmelegszik a kocsi akkor terhelés hatására a töltőfesz 13,4-5 re lecsökken. Hiába adok gázt max 1-2 tized voltot tudom emelni. Az akksim új a fesszabályzó új gyári bosch. Szerintetek mi lehet az oka? Amit még megnéztem hogy a generátor és az akku között nem-e veszik el a fesz de sajna a generátor kapcson is azt mérem mint az akksin. Még testre gondoltam de azok sem turhásak ahogy nézegettem. Meg nem tudok mérni feszültséget az akku negatív és a generátor ház között. Elvileg ha test problem akkor tudnák mérni. Szerintetek mi lehet a gond? Dióda híd? Netán tekercselés?????

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ha valaki még emlékszik rám és a problémámra...

Iszonyú rángatás minden erősebb gyorsításnál; műszer szerint 2-es és 3-as hengerben gyújtáskimaradás...

A megoldás a gyertya+trafóhídcsere kombó volt. A trafóhíd a sógoromé, úgyhogy ha valaki esetleg tudna olcsón, új trafót, kérem jelezzen! Apropó, találtam 21e-ért Beru-t, de a gyári az Delphi, illetve van még 16e-ért valami nóném, de az gyanús... Van-e valakinek a már említett Beru trafója, vagy esetleg hallott-e már róla (vezérlésben nem rossz...) valaki?

Köszönöm a figyelmet, kérdés esetén az irodámban megtaláltok!

Link to comment
Megosztás:

A megoldás a gyertya+trafóhídcsere kombó volt. A trafóhíd a sógoromé, úgyhogy ha valaki esetleg tudna olcsón, új trafót, kérem jelezzen! Apropó, találtam 21e-ért Beru-t, de a gyári az Delphi, illetve van még 16e-ért valami nóném, de az gyanús... Van-e valakinek a már említett Beru trafója, vagy esetleg hallott-e már róla (vezérlésben nem rossz...) valaki?

Köszönöm a figyelmet, kérdés esetén az irodámban megtaláltok!

szerintem:

a beru nem rossz,utángyártott felesleges pénzkidobás,delphi a legjobb megoldás.

vagy GM delphi + 20-30e a delphihez képest.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Már korábban küzdöttem ezzel a problémával de sajna nem jutottam előbbre. A probléma generátor oldali. A töltőfeszültségem hidegen elindított motornál terhelés melett simán 14,1-2 de ha felmelegszik a kocsi akkor terhelés hatására a töltőfesz 13,4-5 re lecsökken. Hiába adok gázt max 1-2 tized voltot tudom emelni. Az akksim új a fesszabályzó új gyári bosch. Szerintetek mi lehet az oka? Amit még megnéztem hogy a generátor és az akku között nem-e veszik el a fesz de sajna a generátor kapcson is azt mérem mint az akksin. Még testre gondoltam de azok sem turhásak ahogy nézegettem. Meg nem tudok mérni feszültséget az akku negatív és a generátor ház között. Elvileg ha test problem akkor tudnák mérni. Szerintetek mi lehet a gond? Dióda híd? Netán tekercselés?????

Hali!

A csapágyakat is ellenőrizd (forgórészen) és a csúszógyűrűk kopását.

Link to comment
Megosztás:

Hali, mint a legtöbb Astrásnak, nekem is meggyűlt a bajom az AGR szeleppel, fél éve vettem az autót (x14xe) , már alapbol rángatott, haver mondta h ez a baja, huzzuk le a tápot róla. Azóta jobb, de 1000-1700-as fordulat körül igy is rángat, viszont igy tettem a kocsiba 9000km-t, 3percet ég a motor visszajelző, 5-öt nem. Érheti vmi baj igy a motort, más üzemmódba vált, többet fogyaszthat? Kicsit sokallom a fogyasztást városban, nagypapásan 9,5l ha pörgetem 8,5. :D Olvastam h ki lehet ütni számitógéppel, és le lehet zárni véglegesen. Voltam autó elektronikásnál, aztmondta x14xe-nél nem lehet, z-snél is csak z16 felett, ez tényleg igy van? próbáltam rákeresni de AGR-szelepre kidob a kereső vagy 60 oldalt, nincs sajnos 3-4 napom csak olvasgatni :D Ha tényleg nem lehet kiütni akkor mi tévő legyek? takaritsam ki és használjam ameddig birja, vagy olvastam valami fémlapkás elzárást, azt csináljam meg? előre is köszi a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Hali, mint a legtöbb Astrásnak, nekem is meggyűlt a bajom az AGR szeleppel, fél éve vettem az autót (x14xe) , már alapbol rángatott, haver mondta h ez a baja, huzzuk le a tápot róla. Azóta jobb, de 1000-1700-as fordulat körül igy is rángat, viszont igy tettem a kocsiba 9000km-t, 3percet ég a motor visszajelző, 5-öt nem. Érheti vmi baj igy a motort, más üzemmódba vált, többet fogyaszthat? Kicsit sokallom a fogyasztást városban, nagypapásan 9,5l ha pörgetem 8,5. :D Olvastam h ki lehet ütni számitógéppel, és le lehet zárni véglegesen. Voltam autó elektronikásnál, aztmondta x14xe-nél nem lehet, z-snél is csak z16 felett, ez tényleg igy van? próbáltam rákeresni de AGR-szelepre kidob a kereső vagy 60 oldalt, nincs sajnos 3-4 napom csak olvasgatni :D Ha tényleg nem lehet kiütni akkor mi tévő legyek? takaritsam ki és használjam ameddig birja, vagy olvastam valami fémlapkás elzárást, azt csináljam meg? előre is köszi a tanácsokat.

beszélj Wess-sel. Ő talán tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Ez a cső (pirossal jelölve) ki van repedezve eléggé szépen. Ez a szelepfedél bal oldalától indul, a vékonyabbik cső. (Z14XEP motor)

Semmi más nincs kirepedezve, csak ez, azért szégyen 4 éves kocsin.

Mi a funkciója a csőnek, illetve mit okoz, ha annyira gáz lesz, hogy fals levegőt szív? Illetve mi lehet a gyári száma?

DSCF0316-m_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akkor még sem írtam le jól! :D

Nekem hátul is féktárcsám van nem dob! OPEL Astra G 1.8 16V Elegance

De azért az autó típusa az biztos ugye?Nem ilyen 4 egyforma karika van az elején

vagy 3 ágú csillag,vagy oroszlán vagy rombusz??? :D

A hibára pedig fenntartom amit előzőben leírtam!(mivel képem azóta sincs)

Link to comment
Megosztás:

Ez a cső (pirossal jelölve) ki van repedezve eléggé szépen. Ez a szelepfedél bal oldalától indul, a vékonyabbik cső. (Z14XEP motor)

Semmi más nincs kirepedezve, csak ez, azért szégyen 4 éves kocsin.

Mi a funkciója a csőnek, illetve mit okoz, ha annyira gáz lesz, hogy fals levegőt szív? Illetve mi lehet a gyári száma?

Bakker, kimentem megnézni, hogy mi lehet az, és nekem is ki van repedezve!

De legalább az enyém már öregebb.(5 éves :D )

Érdekel a válasz!

Link to comment
Megosztás:

Bakker, kimentem megnézni, hogy mi lehet az, és nekem is ki van repedezve!

De legalább az enyém már öregebb.(5 éves :D )

Érdekel a válasz!

Nah az akkor nem jó. Már tavaly is csúnya volt, de egyre rosszabb. :D

Vajon miért repedezik ki, olyanok ott a körülmények, vagy csak az anyaga nem jó?

Ezek után oda gyári csövet nem veszek, vagy meggondolom 2x.

Másnak milyen a cső?

És mire jó az, milyen hibát okoz, ha kilyukad? :D

Link to comment
Megosztás:

Nah az akkor nem jó. Már tavaly is csúnya volt, de egyre rosszabb. :D

Vajon miért repedezik ki, olyanok ott a körülmények, vagy csak az anyaga nem jó?

Ezek után oda gyári csövet nem veszek, vagy meggondolom 2x.

Másnak milyen a cső?

És mire jó az, milyen hibát okoz, ha kilyukad? :D

Nekem a vékonyabb és a vastagabb is ki van repedezve. Íme a gyári számuk:

55351522 - szellőző tömlő, hengerfej fedél a levegőszűrő könyökcsőhöz

55556031 - tömlő, szellőzés, hengerfej fedél a pillangószelep testhez

Ezek a kartercsövek, azért sztem nem jó ha falsot szív, de a kocsi nem fog leállni tőle. Valószínűnek tartom, hogy a télen repedezik ki, amikor az olajos trutyi esetleg belefagy vagy rohadt hideg lesz, aztán meg menet közben jól felmelegszik. Nem bírja a hőingadozást...

Még nem jutottam el a cseréig...

Link to comment
Megosztás:

Akkor Tőlem is egy probléma, ami megoldásért kiált:

Menet közben kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, és ugyanekkor a sebességmérő visszaáll a nulla pontra. Néhány másodperc múlva a sebességmérő már a valós értéket mutatja, viszont az ABS visszajelző lámpa égve marad. Újraindítás után szépen elalszik, ahogy kell. Ez a hiba az utóbbi időben jött elő, változó rendszerességgel.

Kérdés:

Mi okozhatja a hibát?

Köszi

Úgy néz ki, hogy megoldódott a dolog! Ha minden igaz, kontakthibás volt a csatlakozó! Befújtam mindkét oldalon kontakt tisztítóval, és 4 napja nem dobta a hibajelet. Kop-kop. :D

Link to comment
Megosztás:

Hali, mint a legtöbb Astrásnak, nekem is meggyűlt a bajom az AGR szeleppel, fél éve vettem az autót (x14xe) , már alapbol rángatott, haver mondta h ez a baja, huzzuk le a tápot róla. Azóta jobb, de 1000-1700-as fordulat körül igy is rángat, viszont igy tettem a kocsiba 9000km-t, 3percet ég a motor visszajelző, 5-öt nem. Érheti vmi baj igy a motort, más üzemmódba vált, többet fogyaszthat? Kicsit sokallom a fogyasztást városban, nagypapásan 9,5l ha pörgetem 8,5. :D Olvastam h ki lehet ütni számitógéppel, és le lehet zárni véglegesen. Voltam autó elektronikásnál, aztmondta x14xe-nél nem lehet, z-snél is csak z16 felett, ez tényleg igy van? próbáltam rákeresni de AGR-szelepre kidob a kereső vagy 60 oldalt, nincs sajnos 3-4 napom csak olvasgatni :icon4: Ha tényleg nem lehet kiütni akkor mi tévő legyek? takaritsam ki és használjam ameddig birja, vagy olvastam valami fémlapkás elzárást, azt csináljam meg? előre is köszi a tanácsokat.

Erre valakinek vmi ötlet? wessz nem igazán reagáll. Szeretném eladni a verdát, de égő motorvisszajelzővel/kis fordulaton dadogva nehézkes lesz. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Erre valakinek vmi ötlet? wessz nem igazán reagáll. Szeretném eladni a verdát, de égő motorvisszajelzővel/kis fordulaton dadogva nehézkes lesz. :D

Emiatt szeretnéd eladni? :icon4:

Ha azt akarod,hogy egyáltalán ne jöjjön vissza a sárga, akkor AGR-t kell venni bele.

Ha nem akarsz venni,akkor tisztítás után lezárhatjátok egy lemezzel az AGR-t,ilyenkor megy az autód

rendesen,nem rángat,fullad ilyesmi....,viszont néha-nagy ritkán dobni fog egy sárgát.

A dadogás oka meg lehet folytószelepház vagy alapjárati motor koszolódás.

Link to comment
Megosztás:

Tudom , hogy ez off topik de hát a Zafiras fórumonn nem hemzsegnek a tagok......

Tegnap menet közbenn a müszerfalonn kigyult a motorelektronikát jelzö lámpa meg a

hütésvezérlés lámpa, és ezzel egyidöben nullára ált a fordulatszámmérö..... hazajöttem a verdával , majd egy pár óra múlva újraindítottam , hidegen semmi probléma de ahogy eléri az üzemhömérsékletet, ismét produkálja a tüneteket....majd ha kihül a motor ismét semmi gond....

Az autó egy Zafira 2.0 DI 2000-es.

Semmi ötletem nincs mi lehet a gond....

Link to comment
Megosztás:

Tudom , hogy ez off topik de hát a Zafiras fórumonn nem hemzsegnek a tagok......

Tegnap menet közbenn a müszerfalonn kigyult a motorelektronikát jelzö lámpa meg a

hütésvezérlés lámpa, és ezzel egyidöben nullára ált a fordulatszámmérö..... hazajöttem a verdával , majd egy pár óra múlva újraindítottam , hidegen semmi probléma de ahogy eléri az üzemhömérsékletet, ismét produkálja a tüneteket....majd ha kihül a motor ismét semmi gond....

Az autó egy Zafira 2.0 DI 2000-es.

Semmi ötletem nincs mi lehet a gond....

És ez az összes hibajelenség?Nem áll le,fullad,gyenge?Olvasd ki a hibakódot!Akksi ,milyen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék, az első ablaktörlő lassan jár, megvan mind3 fázisa, csak olyan mint ha erőlködne!egy új ablaktörlő motor 80000ft,utángyártott 20000 bontott 5000ft!ki lehet cserélni házilag?az autóm 1.6 1.6v astra g 2000évj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Please HELP! :D

Adott egy Z14XEP motor és annak a fojtószelep háza. Mögötte van egy műanyag bilincs, az alatt meg a tankszellőztető szelep. Nagyon hozzá szeretnék férni a szelephez, hogy kivegyem, de az egyik csavarjához nem férek hozzá a bilincs miatt és nem jövök rá, hogyan lehet azt onnan kiműteni. Ez lenne az:

http://www.kephost.com/view3.php?filename=...w10mwr05btt.jpg

Ha van valakinek ötlete, megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy egy 2000-ben gyártott Astrában a sima mezei központi zár javítására milyen módszereket ajánlanátok?

Az autó kulccsal működtethető központival rendelkezik ami még egy hete a vezetőoldali ajtóban elfordítva a kulcsot nyitotta-zárta az összes ajtót ahogy azt kell.

Egyik napról a másikra pedig elromlott, nemvolt tudomásom szerint semmi olyan körülmény ami ezt kiválthatta volna.

Eddig én szakértelmem hiányában csak annyit tudtam tenni, hogy a központizár vezérlő egységet és csatlakozóját átfújtam kontakt tisztítóval, de ez nem hozta helyre sajnos.

Előre is köszönöm, ha tudtok javaslatot a probléma megoldására.

Üdv, Bence.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Please HELP! :D

Adott egy Z14XEP motor és annak a fojtószelep háza. Mögötte van egy műanyag bilincs, az alatt meg a tankszellőztető szelep. Nagyon hozzá szeretnék férni a szelephez, hogy kivegyem, de az egyik csavarjához nem férek hozzá a bilincs miatt és nem jövök rá, hogyan lehet azt onnan kiműteni. Ez lenne az:

https://dl-web.dropbox.com/get/K%C3%A9p0167.jpg?w=9f471fb5

Ha van valakinek ötlete, megköszönném.

Nááándi !!!

nem jó a link

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.