Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Csak kíváncsiság képpen tudja valaki megközelítőleg mennyi egy generál Z14xe-re?

Illetve ha blokkhoz nem kell nyúlni, csak hengerfejet javítani az kb mennyi zseton?

közeledik a 200.000 km és ebből 120.000 tiszta etannollal :) szóval lehet hogy lassan el kell kezdenem spórolni :D

Nálam, tavaly februárban így festett a dolog:

- Hengerfúrás (Mahle dugattyúk (78,06))

- Főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak, felszabályzással

- Főtengely bordáskerék

- Komplett HF felújítás

- Injektor tisztítás

- Kuplungtárcsa (Sachs)

- Kuplung munkahenger (csapágy+szimering)

- Vezérlés (gyári)

- Vízpumpa (SKF)

- Váltóolaj, fagyálló (gyári)

- Szimeringek, tömítések, szűrők (levegő, olaj, benzin), gyertyák

- Olaj

A gépmunka részletesebben:

előmosás: 1.500

fúrás, hónolás: 13.000

fűzés: 13.000

HF síkmarás: 3.000

HF fészekmarás, szelepkösz., hézagolva: 24.000

4 db Mahle dugattyú: 82.000

Szelepszár szimering: 2.320

Vez. teng. szimering: 1.428

Hajtókarcsapágy: 3.040

Főtengelycsapágy: 9.084

A full gépmunka együtt: 152.372 Ft

A teljes felújítás 385.000 Ft munkadíjjal együtt.

Nem olcsó, kétségtelen. Gondolkodtam én is bontott motorban, de biztos előéletűt nem találtam akkoriban, csak úgy belepattintani egy ismeretlen motort meg lutrinak tűnt - mittudomén hogy hajtották, ugyanoda lyukadhatok ki vele, mint az én régi motorommal...

Link to comment
Megosztás:

Nálam, tavaly februárban így festett a dolog:

- Hengerfúrás (Mahle dugattyúk (78,06))

- Főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak, felszabályzással

- Főtengely bordáskerék

- Komplett HF felújítás

- Injektor tisztítás

- Kuplungtárcsa (Sachs)

- Kuplung munkahenger (csapágy+szimering)

- Vezérlés (gyári)

- Vízpumpa (SKF)

- Váltóolaj, fagyálló (gyári)

- Szimeringek, tömítések, szűrők (levegő, olaj, benzin), gyertyák

- Olaj

A gépmunka részletesebben:

előmosás: 1.500

fúrás, hónolás: 13.000

fűzés: 13.000

HF síkmarás: 3.000

HF fészekmarás, szelepkösz., hézagolva: 24.000

4 db Mahle dugattyú: 82.000

Szelepszár szimering: 2.320

Vez. teng. szimering: 1.428

Hajtókarcsapágy: 3.040

Főtengelycsapágy: 9.084

A full gépmunka együtt: 152.372 Ft

A teljes felújítás 385.000 Ft munkadíjjal együtt.

Nem olcsó, kétségtelen. Gondolkodtam én is bontott motorban, de biztos előéletűt nem találtam akkoriban, csak úgy belepattintani egy ismeretlen motort meg lutrinak tűnt - mittudomén hogy hajtották, ugyanoda lyukadhatok ki vele, mint az én régi motorommal...

Köszönöm szépen a részletezést. Bizony megvan a lutri a bontott motorral, vagy bejön vagy nem :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy néha amikor próbálom elindítani az autót, pár másodpercre beindul, de egyből le is fullad. Ezt megismétli még 1-2 alkalommal, majd utána már nem is akar elindulni. Várok vele pár percet és utána újra normálisan beindul.

Úgy tűnik, mintha nem kapna benzint vagy valami ilyesmi, bár nem értem pár perc elteltével mitől javul meg újra. Az tűnt fel, hogy mintha akkor jelentkezne ez a probléma, ha a napon van az autó sokáig, legalábbis most a nyári melegben volt ilyen problémám, amikor pedig hűvösebb volt nem jött elő.

Van valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a probléma?

Köszi,

Cs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A váltókaron lévő (csúszó) műanyag ami a hátramenethez kell, akad, nem csúszik jól.

Hiába olajozom, zsírozom semmi. Ugyan úgy szorul. mit lehet ennek ártani ? Ebben valahol kellene egy rugónak lenni ami lefelé nyomja, az felül van a gomb alatt ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :)

A szívósor váltásra azt érted amikor 3500 környékén meglódul az autó? Vagy van valami konkrétabb jele?

Nekem egyébként gyanítható vákuum csöves probléma. Ez abban nyilvánul meg, hogy néha 1-2 nap után ha újra beülök az autóba akkor felkeményedett a pedál.

Pedig több mint egy hétig is simán bírnia kéne állás közben. Szakszervizben azt mondták, amíg menet közben nem rendellenes addig ne foglalkozzak vele,

fékem úgy is lesz, csak kemény. A vákuum csövet pedig aranyárban mérik. Állítólag.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt már valakinek vákuumproblémája ?(fékrásegitő) Magasabb fordulatszámon mintha nem termelődne elegendő vákuum (ezt kizárnám), vagy vhol átengedne a rendszer... Alapjáraton, v ehhez közeli fordszámon nincs probléma. Tempósabban hajtva viszont a fékpedál keményebb (kisebb a rásegités), ill. gyorsitásnál a szivósor vezérlése néha nem vált (szűkitett keresztmetszeten marad)... Mi oka lehet ennek? Bármilyen 5letet szivesen fogadok... :)

a tiéden nincs szívosor vezérlés....

( hacsak nem a corsára gondolsz :D )

Link to comment
Megosztás:

A szívósor váltásra azt érted amikor 3500 környékén meglódul az autó? Vagy van valami konkrétabb jele?

Nekem egyébként gyanítható vákuum csöves probléma. Ez abban nyilvánul meg, hogy néha 1-2 nap után ha újra beülök az autóba akkor felkeményedett a pedál.

Pedig több mint egy hétig is simán bírnia kéne állás közben. Szakszervizben azt mondták, amíg menet közben nem rendellenes addig ne foglalkozzak vele,

fékem úgy is lesz, csak kemény. A vákuum csövet pedig aranyárban mérik. Állítólag.

Szerintem a Twinport szelepekre gondol(P-s motorok), de az nem 4300-as rpm-nél nyit ki?

Link to comment
Megosztás:

a tiéden nincs szívosor vezérlés....

( hacsak nem a corsára gondolsz :) )

Szia UHUHU! A Z14XE motornál hogy működik a szelepek nyitása? Fordulat függő, hogy mikor nyit ki az összes szívó? Vagy mindig nyit az összes? Bizonyos fordulattól jobban nyitnak?

Link to comment
Megosztás:

Astra típushibák

Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amg nem késő!

Ez vajon mennyire jellemző? Itt a fórumon még nem hallottam ilyet, vagy csak elkerülte a figyelmemet...

Link to comment
Megosztás:

Astra típushibák

Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amg nem késő!

Ez vajon mennyire jellemző? Itt a fórumon még nem hallottam ilyet, vagy csak elkerülte a figyelmemet...

mekkelek egy hete cseréte ki a müanyagot fémre, mielött baj lesz.

sajnos ez astrabetegség

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.