Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Na találtam a neten biztosíték leírást. A következőkre jutottam:

Ebből lehet következtetni valamire, vagy csak valaki hülye volt és éppen azt rakta bele amit talált. Érthetetlen.

Az is hogy két elektromos ablakemelő van, és még DRL helyén is van biztosíték. De az G Astra korában még nem is létezett úgy tudom.

Lehet valami más szerepe?

Üdv!

Biztos, hogy jó ez a fotó? Nekem kicsit gyanús a VW embléma a Doduco feliratú dobozon... Mondjuk a többin GM van.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem 10V-nál már be sem indul az autó mert az önindítót nem forgatja meg. Ekkor már a szervó sem működik (elektro-hidraulikus)

A kuplung cseréhez szét kell húzni a motort és a váltót. Lehet, hogy egy test vezetéket nem raktatok vissza rendesen ( nem lett meghúzva a csavar, esetleg oxidált) ezért nincs normálisan érintkezés.

Akksi saru is lehet oxidált.

Esetleg az önindító csatlakozási pontjai. Ki volt kötve az önindító amikor szét lett húzva a motor?

Ezek csak tippek, de szerintem nem az akksi alacsony feszültsége miatt van.

Szia gezoli!

Igen, ki volt kötve az önindító sőt szerintem le is volt szerelve és elvitték elektromoshoz mivel indításkor érdekes hangot adott és mint kiderült a szénkefe teljesen el volt kopva úgyhogy azt cserélték + kitisztogatták.

Az önindítónál mi lehet rosszul visszaszerelve?

Fúú elég sok minden lehetséges amiért ezt produkálja a kocsi, a fene gondolná. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia gezoli!

Igen, ki volt kötve az önindító sőt szerintem le is volt szerelve és elvitték elektromoshoz mivel indításkor érdekes hangot adott és mint kiderült a szénkefe teljesen el volt kopva úgyhogy azt cserélték + kitisztogatták.

Az önindítónál mi lehet rosszul visszaszerelve?

Fúú elég sok minden lehetséges amiért ezt produkálja a kocsi, a fene gondolná. ;)

Elektromos csatlakozásokat ellenőrizd le.

Akksi sarukat vedd le tisztogasd meg. Kend be egy kis zsírral (saválló zsír lenne a legjobb, de ha nincs akkor a normál is megteszi)

Más is mondta már, hogy neki is ilyen jellegű problémája volt és az akksija volt a ludas. Bár én ebben kicsit kételkedem.

Kérj meg egy havert, hogy segítsen.

Kell egy digitális multiméter. tegyétek rá az akksi sarura (piros +-ra fekete-)és indítózzál. Nézd meg, hogy mennyire esik le a feszültség az akksiban. Ha 12V alá leesik akkor az nem jó! Egyúttal már megmérheted, hogy tölt-e a generátorod normálisan. Hagyd rajta a mérőműszert ha beindult a motor és 14.3-14.5V feszültséget kell mérned. Én még mindig azt mondom, hogy a testkábel lesz a ludas ami a motoron van.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Biztos, hogy jó ez a fotó? Nekem kicsit gyanús a VW embléma a Doduco feliratú dobozon... Mondjuk a többin GM van.

Szia!

Teljesen tökéletes a fotó,az a VW emblémás doboz az ablaktörlő időkapcsolójának a reléje.Nemrég szerelte be utólag Stofl márkatárs. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az EGR lezárás után sárgalámpázik időnként,de ha jól van lezárva-tehát kitisztítás után és működőképes állapotban -

akkor semmi baj nincs.A vízhőfokra tudtommal nincs befolyással!

A 2 henger felismert égéskimaradás az lehet trafóhiba.

Ha villog a sárga ne nagyon menj vele.

A fűtés lehet mégis a termosztát hibája,megadta magát hamar.

Elég sok a baj ezzel a géppel,szerintem menj el egy szerelőhöz!

Merrefelé laksz?

Helló

Heve megyében lakom. A sárga lámpa folyamatosan világít és néha ha rájön menet közben villog, akkor nincs erő, 3 henger megy. Aztán2-3 km múlva "megyógyul". Az egr-t, hogy tudom megtisztítani? Csak a dugattyú hegye látszik ;) . A lezáró lemez kissé elhajlott, mert nem középen van a felfogatás, és mellette látni a kormot, hogy kifúj már. A vízhőfok az érdekes eset,mert az új termosztáttal is ugyanazt csinálta, és amikor az egr le lett zárva akkor beállt az üzemi hőmérséklet 90 fokra, előtte meg 80 is alig volt.

Az alapjáratra van valami megoldás? Esetleg alapjárati motor , fojtószelepház tisztítás? Az egr lezárása után fél évig nem volt sárgalámpa és semmi baj nem volt a kocsival. Aztán elkezdődött...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Biztos, hogy jó ez a fotó? Nekem kicsit gyanús a VW embléma a Doduco feliratú dobozon... Mondjuk a többin GM van.

Saját táblám állapotát fényképeztem. Állítható intervallumú ablaktörlőm van a VW relé által.

Minden biztosíték foglalatba megfelelő értékűt raktam, remélem nem rendellenesség miatt voltak elcserélgetve. Idővel kiderül.

A DRL helyén pedig lötyögött a biztosíték, szinte kiesett ahogy hozzá értem. Lehet, hogy nincs is ott érintkező, csak valaki hülye belenyomott oda is egyet.

...

Link to comment
Megosztás:

Helló

Heve megyében lakom. A sárga lámpa folyamatosan világít és néha ha rájön menet közben villog, akkor nincs erő, 3 henger megy. Aztán2-3 km múlva "megyógyul". Az egr-t, hogy tudom megtisztítani? Csak a dugattyú hegye látszik ;) . A lezáró lemez kissé elhajlott, mert nem középen van a felfogatás, és mellette látni a kormot, hogy kifúj már. A vízhőfok az érdekes eset,mert az új termosztáttal is ugyanazt csinálta, és amikor az egr le lett zárva akkor beállt az üzemi hőmérséklet 90 fokra, előtte meg 80 is alig volt.

Az alapjáratra van valami megoldás? Esetleg alapjárati motor , fojtószelepház tisztítás? Az egr lezárása után fél évig nem volt sárgalámpa és semmi baj nem volt a kocsival. Aztán elkezdődött...

Akkor szerintem először próbáld meg levenni az EGR-t,megtisztítani(beáztatod benzinbe)megmozgatni,új lemezt

tenni alá lehet meg is javul!Persze azért az alapjáratira meg a folytószelepházra is rá lehet nézni,biztos nem

árt a tisztítás nekik!Mondjuk,ha Z-s a motor abban már nincs alapjárati ha jól tudom!

Link to comment
Megosztás:

Elektromos csatlakozásokat ellenőrizd le.

Akksi sarukat vedd le tisztogasd meg. Kend be egy kis zsírral (saválló zsír lenne a legjobb, de ha nincs akkor a normál is megteszi)

Más is mondta már, hogy neki is ilyen jellegű problémája volt és az akksija volt a ludas. Bár én ebben kicsit kételkedem.

Kérj meg egy havert, hogy segítsen.

Kell egy digitális multiméter. tegyétek rá az akksi sarura (piros +-ra fekete-)és indítózzál. Nézd meg, hogy mennyire esik le a feszültség az akksiban. Ha 12V alá leesik akkor az nem jó! Egyúttal már megmérheted, hogy tölt-e a generátorod normálisan. Hagyd rajta a mérőműszert ha beindult a motor és 14.3-14.5V feszültséget kell mérned. Én még mindig azt mondom, hogy a testkábel lesz a ludas ami a motoron van.

Okés. Rendben. Megnézek mindent amit írtál aztán meglátjuk.

Köszi a segítséget. ;)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom a skandináv piacon már akkor is volt valamiféle kezdetleges DRL, de az csak arról szólt hogy gyújtásra automatikusan felkapcsolta a tompítottat...

Az nem volt hülyeség. Most szórakoznak külön lámpákkal, pedig öcsém 10 éves Fiatja is tudja azt, hogy ha leállítom a motort, lekapcsolja a lámpát. Gyakorlatilag mikor megvette a verdát, felkapcsolta a tompítottat és azóta hozzá sem nyúlt... Most meg mindenféle LED-es parasztvakításokat építenek a kocsikba...

Link to comment
Megosztás:

...ha leállítom a motort, lekapcsolja a lámpát. Gyakorlatilag mikor megvette a verdát, felkapcsolta a tompítottat és azóta hozzá sem nyúlt...

Azért így sem fenékig tejfel ám az élet, mert ha sok rövid útra használod az autót, akkor az indítózáskor fellépő áramlökés idő előtt kinyírja az izzószálat a lámpában... nekem a céges autóm (szintén Fiat) ilyen, és a napi 20-25 újraindítás miatt eleinte havonta cseréltem izzókat a tompítottban, míg rá nem jöttem hogy ha leállítás előtt leveszem helyzetjelzőre és úgy indítok, akkor az égők élettartamát mintegy fél évre növelhetem (Hella izzókat használok, szóval még csak azt sem mondhatom hogy rossz minőség), viszont így meg a világításkapcsoló fog idő előtt tönkremenni a napi hússzori fel-le kapcsolgatás miatt...

Link to comment
Megosztás:

Azért így sem fenékig tejfel ám az élet, mert ha sok rövid útra használod az autót, akkor az indítózáskor fellépő áramlökés idő előtt kinyírja az izzószálat a lámpában... nekem a céges autóm (szintén Fiat) ilyen, és a napi 20-25 újraindítás miatt eleinte havonta cseréltem izzókat a tompítottban, míg rá nem jöttem hogy ha leállítás előtt leveszem helyzetjelzőre és úgy indítok, akkor az égők élettartamát mintegy fél évre növelhetem (Hella izzókat használok, szóval még csak azt sem mondhatom hogy rossz minőség), viszont így meg a világításkapcsoló fog idő előtt tönkremenni a napi hússzori fel-le kapcsolgatás miatt...

Ebben igazad van. Az Astrának is tipikus betegsége. Ha nem ügyel az ember arra, hogy csak alapjáraton kapcsolja a lámpát, akkor az izzók élettartamát napokra lehet redukálni... ;)

Link to comment
Megosztás:

Az nem volt hülyeség. Most szórakoznak külön lámpákkal, pedig öcsém 10 éves Fiatja is tudja azt, hogy ha leállítom a motort, lekapcsolja a lámpát. Gyakorlatilag mikor megvette a verdát, felkapcsolta a tompítottat és azóta hozzá sem nyúlt... Most meg mindenféle LED-es parasztvakításokat építenek a kocsikba...

Igazából az únió tette kötelezővé az autógyártók számára hogy minden új fejlesztésű modellbe kerüljön drl energiatakarékosságra hivatkozva.

Ugye alap esetben ha tompítottal mész nappal külterületen, akkor az 130W-os terhelés a motornak majdnem fölöslegese. Ez kiváltható DRL-el. Az pedig 10W. Tehát autónként durván 120W megtérülés, ez pedig x millió autónál

elég jelentős energiamegtakarítás. Nem is beszélve az izzók élettartamának növekedéséről.

A balesetmegelőzési dolgok meg ezután jönnek....

Jó dolog a DRL. Ésszel kell használni mint mindent és jobb mint a régi hagyományos rendszerek.

Ez tényleg megfigyelhető hogyha pl 3 ezres fordulaton kapcsolsz lámpát akkor hamarabb elszállnak mintha 1100-as fordulaton tennéd?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez teljesen evidens. Ha este indulok akkor kulcs be motor elindít majd utána világítás. Napközbe sosem használok lámpát, csak esős ködös időben, illetve lakott területen kívűl. Nah ott van hogy 2500rpm körül kapcsolok lámpát. Igaz én javarészt városba használom a kocsit így ezért csak így ősztől télig megy a világítás. De én még nem cseréltem izzót mióta nálam van. Pedig már 3,5 éve hogy nálam van. Azóta 43000 km-t mentem vele. Ami izzót cseréltem az hátul 1 féklámpa fűtés konzol + a világítás kapcsolóba, de ezek szerintem még gyáriak lehettek. Szóval csodálkozom azokon akik 2-3 havonta cserélik az izzókat mikor az éves futásuk nincsen 20 ezer. Ott vmi igen nagy balhé lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez teljesen evidens. Ha este indulok akkor kulcs be motor elindít majd utána világítás. Napközbe sosem használok lámpát, csak esős ködös időben, illetve lakott területen kívűl. Nah ott van hogy 2500rpm körül kapcsolok lámpát. Igaz én javarészt városba használom a kocsit így ezért csak így ősztől télig megy a világítás. De én még nem cseréltem izzót mióta nálam van. Pedig már 3,5 éve hogy nálam van. Azóta 43000 km-t mentem vele. Ami izzót cseréltem az hátul 1 féklámpa fűtés konzol + a világítás kapcsolóba, de ezek szerintem még gyáriak lehettek. Szóval csodálkozom azokon akik 2-3 havonta cserélik az izzókat mikor az éves futásuk nincsen 20 ezer. Ott vmi igen nagy balhé lehet.

Egy időben nekem is nagyon 'ette', de mostanában nem cseréltem benne...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni,a következő a problémám: Pénteken hazafelé tartva egyik pillanatról a másikra "elmúlt" a kormányszervóm,leállítás után kb.5perc újra tökéletesen működött! Azóta ma mentem újra vele a probléma újra előjött menetközben,majd 5 perc leállás után újra megjavult!

Mi az ami szarakodhat?

Thx!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni,a következő a problémám: Pénteken hazafelé tartva egyik pillanatról a másikra "elmúlt" a kormányszervóm,leállítás után kb.5perc újra tökéletesen működött! Azóta ma mentem újra vele a probléma újra előjött menetközben,majd 5 perc leállás után újra megjavult!

Mi az ami szarakodhat?

Thx!

Generátor, diódahíd, töltés. Úgy tudom a szervó direktben a generátorról van hajtva. Ezek is beleszólhatnak.

Nézd meg a szervó olaj szintjét is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma szétszedtük és valóban a motor van megmakkanva. Ráadásul nem teljesen ment tönkre, hanem hol megy, hol nem. Ha ütögetjük, megy, utána egy darabig megy magától, majd többé meg sem mozdul. Ideiglenesen le lett húzva a csati és külső levegő állásban a zsalu. Ezzel nem párásodik, de nagyon zavar, hogy nem működik.

Kerestem több webshopban is ilyen motort, de (Behr) de nem találok sehol. Nem tudjátok hol lehet szerezni és főleg mennyiért?

U.i.: A pollenszűrőt is kicseréltük. még nem volt másfél éves, de olyan dzsuva volt rajta, hogy inkább nem tettük vissza...

Üdv!

Ma telefonáltak a szervízből, hogy két lehetőség van. Vagy veszek bontottat vagy gyári újat. Az új ára 28000. Bontottat nem fogok (ki tudja, mikor megy szét), szóval marad a gyári. Megberhelni még nem akarom, az meg idegesít, hogy nem működik. Szóval ez van ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma telefonáltak a szervízből, hogy két lehetőség van. Vagy veszek bontottat vagy gyári újat. Az új ára 28000. Bontottat nem fogok (ki tudja, mikor megy szét), szóval marad a gyári. Megberhelni még nem akarom, az meg idegesít, hogy nem működik. Szóval ez van ;)

Én a helyedben átolvasnám EZT és megcsinálnám, rosszabb esetben is 25e Ft a zsebedben marad...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.