Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Akkor 1 végső kérdés,holvan G astrában a fűtéscsap pontosan??Mert az enyémben a csövek ugyanilyenek http://www.auto-szrot.com/5003-opel-elektr...559837-0243250# de nincs rajtuk ez a csap ami itt a képen látható,akkor az enyémben hol a csap?

Szia! Első kérdésem, hogy BEHR-es rendszerű-e a fűtésed? Ha igen, 2000-2001-es évjárattól megszüntette az opel a fűtéscsapos radiátor adaptert. A vezeték oda megy, van is helye az adapterben, ez azért van, hogy ne lógjon a levegőben, mivel a régebbi csapos kiviteleket is cserélni kellene az opel szerint a csap nélkülire, a sok meghibásodás miatt. A csapos kivitel két ága nem tud egymástól függetlenül tekeredni a hő hatására, ezért engedi el könnyebben az "O" gyűrű a hűtőfolyadékot, és még a csap szerkezete is meg szokott szorulni. A csap nélkülinél meg van adva neki a lehetőség a két ág laza kapcsolódása miatt a hő általi mozgásnak - ezért kisebb az előfordulása a hűtőfolyadék szivárgásának. Össze szerelésnél használj szilikon zsírt az "O" gyűrűknél, ezzel hosszabb ideig nem szárad ki a gumi karika.

Link to comment
Megosztás:

hy

három fajta fütéscsap van kettön van motor egyik amit korábban belinkeltem az a behr,a másik azon is van motor csak a csatlakozások 120 fokos szöget zárnak be egymással, a harmadik azon nincs motor, csak a terelőlapáttal szabájzod a meleglevegő áramlást:!!

http://www.willhaben.at/iad/viewimage?adId=32496722#3

Már csak az itt, általad belinkelt radiátor adaptert engedélyezi az opel beszerelni, csapos kivitelt el kell felejteni, a terelőlapát a levegő rendszerben a régebbi csapos kivitelnél is bent van - ez a csap csak egy plusz biztonsági szerkezet volt, hogy véletlenül se kapjon meleget a beáramló levegő. Csak a probléma volt vele, ezért lett "felejtős" ez az alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Előzményben írtam a fűtőradiátorom csepegéséről,na a csepegés tőmítéscserével hatalmas szopás árán megoldva,radiátor visszatéve,próbaindítás,és a a radiátor nem melegszik. A kérdésem hogy milyen fűtéscsap van benne és hol?És nagyjából hogy működik?

2001.2 Z16xe kombi klimás és annak ellenére hogy imádja szereltetni magát IMÁDOM:D

Hajtsd meg jól az autót, hogy dolgozzon a vízpumpa, utánna álló helyzetbe járasd a motort, amíg be nem kapcsolódik a hűtőventillátor, akkor légteleníti ki magát rendesen a rendszer. A fűtőradiátorból távozik el a legkésőbb és a legnehezebben a levegő.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Előzményben írtam a fűtőradiátorom csepegéséről,na a csepegés tőmítéscserével hatalmas szopás árán megoldva,radiátor visszatéve,próbaindítás,és a a radiátor nem melegszik. A kérdésem hogy milyen fűtéscsap van benne és hol?És nagyjából hogy működik?

2001.2 Z16xe kombi klimás és annak ellenére hogy imádja szereltetni magát IMÁDOM:D

Sziasztok!

Nem tudom nekem hasonló-e a problémám, tanácsra van szükségem. Az enyém '98-as 1,4 16V, és tavaly óta a motor jobb első részén úgy fél évente egyszer szétugrik két cső, amiből kifolyik a hűtővíz. Hallottam olyat, hogy kezdődő hengerfej-probléma, illetve annyi van még, hogy télen és nyáron is simán elfolyik a hűtővíz, a kocsi jobb első kereke környékén hatalmas tócsa van, utána önthetem a kiegyenlítőbe a vizet ismét. Van, hogy napokig semmi nem történik, de pl legutóbb 2 napos állás után úgy 5-6 dl elfolyt.

Kérdésem, hogy mi lehet a probléma, és nem árt-e az autónak a folyamatos utántöltés. Vagy lehet, hogy van egy hengerfej-probléma (kemény is a cső elöl) és egy külön hűtőszivárgás egymástól függetlenül?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gond a váltókarommal: a hátramenet reteszelés tolatás után is felhúzva marad, szorul. Szétszedtem, kimostam, befújtam WD40-nel, de csak még rosszabb lett. Van valakinek ötlete, hogy mit csináljak vele?

Vaterán találtam H Astrához való váltókart: Astra H váltókar, érdeklődnék, hogy az jó lehet-e G Astrára? (A váltószoknya biztos nem, de a csuklógolyók képről jónak tűnnek.)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hy!

Segítségeteket szeretném kérni!!A probléma az hogy felvillant a kip. visszajelzöm és folyamatosan világit, az EGR szelepem le van falazva már kb. 1,5 éve és eddig nem volt probléma!Bár mostanában kb. 1 hónapja csak városban használom viszonylag alacsony fordulaton de viszont most este pörgettem egy kicsit és akkor villant fel a jelecske.A teljesítmény nem változott, rendesen megy!Szerintetek elég lenne ha csak kinyomják a hibakódot?!

Link to comment
Megosztás:

Hy!

Segítségeteket szeretném kérni!!A probléma az hogy felvillant a kip. visszajelzöm és folyamatosan világit, az EGR szelepem le van falazva már kb. 1,5 éve és eddig nem volt probléma!Bár mostanában kb. 1 hónapja csak városban használom viszonylag alacsony fordulaton de viszont most este pörgettem egy kicsit és akkor villant fel a jelecske.A teljesítmény nem változott, rendesen megy!Szerintetek elég lenne ha csak kinyomják a hibakódot?!

Milyen az a kip. visszajelző? :lol:

Olvassátok ki mindenképp a kódot,ha EGR hiba ,akkor szerintem vedd ki és tisztísd meg.

Amúgy milyen autó és milyen motor?

Link to comment
Megosztás:

mit vegyen ki ,ha falazva van ? :lol:

Akinek nincs is az ne szóljon bele! :) ;)

Le van neki falazva,de nincs kivéve gondolom!

A motor Z16xe és pontos neve a kis sárga lámpásnak károsanyag kibocsátás-szabályzás visszajelző lámpa, de az EGR le van falazva akkor elvileg nem szabadna hogy nagyon koszolodjon!

Akkor lehet katalizátor probléma lesz!

Ne higgyétek amúgy,hogy hülyeséget írtam,megvan az oka!Ha lezárod is az EGR-t a vezetéket

ugye rajta hagyod.Azon keresztül az agy néha ránéz és amikor észreveszi,hogy nem látja

az EGR-t akkor kivillantja a lámpát.Ezért írtam,hogy olvasd ki a hibát és ha az EGR-t írja akkor

vedd ki nézd át a csatlakozót vagy lehet a lemez elcsúszott,elmozdult,megszorult a tengelye stb....

Link to comment
Megosztás:

Akinek nincs is az ne szóljon bele! ;) :lol:

Le van neki falazva,de nincs kivéve gondolom!

Akkor lehet katalizátor probléma lesz!

Ne higgyétek amúgy,hogy hülyeséget írtam,megvan az oka!Ha lezárod is az EGR-t a vezetéket

ugye rajta hagyod.Azon keresztül az agy néha ránéz és amikor észreveszi,hogy nem látja

az EGR-t akkor kivillantja a lámpát.Ezért írtam,hogy olvasd ki a hibát és ha az EGR-t írja akkor

vedd ki nézd át a csatlakozót vagy lehet a lemez elcsúszott,elmozdult,megszorult a tengelye stb....

Na majd ránézek meg kivillogtatom és kiderül!Köszönöm a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Egy klasszikus lemezdarabbal aminek lukas a közepe hogy a tengely mozogni tudjon, így megy már kb. 1,5 éve!A sok városozásra gondoltam hogy az piszkálta meg, vagy rosszul gondolom?!

Akkor elkoszolódott az AGR-ed, valószínű 0400-t fog dobni. Ugyanis ezzel a fajta lezárással csak a szívósorra menő ágat zárod le (nem fog lefulladni az autó, ha nyitva ragad meg a szelep), viszont a szelepbe ugyanúgy bemegy a kipufogógáz, ugyanúgy kokszolja. Érdemes csináltatni egy közbetétet, akkor teljesen le lehet zárni, valamelyik topikban tettem fel fényképet az enyémről.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék a fényszórók kiszerelését illetően: azon a két csavaron kívül ami felül látszik, fogja még másutt is valami?. Jól látom, hogy a lökhárítót is le kell szerelni hozzá?

Ugyan nincs sok kedvem kiszedni őket, de most vettem észre, hogy a frissen vásárolt autóm jobb első fényszórójának tompított részébe bele van esve egy H7-es izzó feje. Valószínűleg egy régebbi cserekor valahogy beletörték.

A bal első fényszórónak meg nem működik a magasságállítása. Amikor tegnap kivettem a mozgatómotort akkor látom, hogy a mozgatószár végén lévő gömbfejről le van esve a foncsorhoz csatlakozó elem, amit szerencsére dróttal sikerült kipiszkálnom. A csatlakozó elem vissza tételéhez mindenképpen ki kell vennem a lámpát mert nem lehet kitapogatni, hogy miként is pattintsam a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék a fényszórók kiszerelését illetően: azon a két csavaron kívül ami felül látszik, fogja még másutt is valami?. Jól látom, hogy a lökhárítót is le kell szerelni hozzá?

Ugyan nincs sok kedvem kiszedni őket, de most vettem észre, hogy a frissen vásárolt autóm jobb első fényszórójának tompított részébe bele van esve egy H7-es izzó feje. Valószínűleg egy régebbi cserekor valahogy beletörték.

A bal első fényszórónak meg nem működik a magasságállítása. Amikor tegnap kivettem a mozgatómotort akkor látom, hogy a mozgatószár végén lévő gömbfejről le van esve a foncsorhoz csatlakozó elem, amit szerencsére dróttal sikerült kipiszkálnom. A csatlakozó elem vissza tételéhez mindenképpen ki kell vennem a lámpát mert nem lehet kitapogatni, hogy miként is pattintsam a helyére.

Én már cseréltem fényszórót. Az a két csavar fogja csak, viszont jól látod. A lökhárítót is le kell venni hozzá. A Lököst összesen 4 (vagy 6? :lol: ) csavar fogja. Közvetlen a motorháztető zár melletti részen 2 db. valamint az első kerékíveknél 2 vagy 4db.. Itt nem vagyok biztos. Már rég volt.

A fényszórót ne szedd szét, ha van rá mód, mivel be fog párásodni később. Próbáld meg valahogy kipiszkálni belőle forgatás közben.

Link to comment
Megosztás:

A fényszórót ne szedd szét, ha van rá mód, mivel be fog párásodni később. Próbáld meg valahogy kipiszkálni belőle forgatás közben.

Nem is óhajtottam szétszedni. Szerintem ha lyukkal lefelé tartom, akkor kipottyan az égőfej. A másikba pedig egy csőrös fogóval vissza tudom tenni azt a műanyag bizbaszt, csak most nem férek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Hali. Olyan kerdesem lenne h miert van az h a kocsim ha bemelegszik a motor ill. kicsit gyorsabban megyek vele pl. 90 km/h felett :lol: az alapärat hangosabb, kicsit mintha csorogne...Gondoltam a lancos vezerlesre h esetleg megnyult a lanc, de csak akkor csinalla ha bemelgszik, ill leallitaskor mintha a lanc beleerne valamibe ugy all le...... 1.2 es 2001 es G ASTRA 150.000 km-el.

kb. 3 honapja csinallja, de mas rendellenesseget nem tapasztaltam....

szerintetek.......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.