Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam.

Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném.

Szia!

Ha már úgyis a hűtő rendszernél tartunk,bátorkodom :) megkérdezni,hogy mivel érdemes átmosni a hűtő rendszert?, (nekem azt mondták,hogy az ecet megfelelő,amiben én nem nagyon hiszek,mert esetleg kikezdi a gumi csöveket,bár ez lehet,hogy hülyeség),azért kérdezem,mert céges OFF Volkswagen Tranyón ON iszonyú sűrűn kapcsol a hűtő venti,pedig még csak 20 fok körül van ( mi lesz nyáron,állandóan menni fog? ).

Bátyám jó múltkor leszedte a kiegyenlítő tartályt,és kimosta,de valami iszonyú trutyit mosott le a belsejéről,ebből adódik,hogy az egész rendszer ilyen lehet,beleértve a hűtőt is,és azért nem bírja rendesen hűteni a menetszél.

Természetesen nincsenek olajfoltok a kiegyenlítőben,és nem is fogy a hűtővíz.

Előre is köszönöm a segítséget!

Ui: bocs a hosszú szövegért... :)

Link to comment
Megosztás:

Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam.

Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném.

MA egy kicsit jobban végigbogarásztam az autót, és hasonló döntésre jutottam, mint Te. A teljes rendszer átmosása, és G12 ALU fagyállóval -37 fokra beállítva újra töltése a rendszernek. Ehhez ma mindent beszereztem, így a hosszú hétvégén meg tudom csinálni :icon13:

Egyébként egyértelműen a sapkánál folyik, mert tegnap mindent szárazra törültem körülötte és alatta. Rendesen megjelent a folyadék a sapka környékén, a tartály hátsó felén, alatta, sőt még a kerékjárati dobban is látható a folyás. Máshol nyomát nem láttam hűtőfolyadéknak.

Mellesleg arra is jó lesz ez a hercehurca, hogy megnézzem mi a kórsága az e-fűtőcsapnak. Remélem az átmosás erre is választ fog adni, mert olyan az érzésem, a szelep szorul benne.

Kösz az eddigi segítséget! :icon13: :icon13: :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kipufogórendszer átvizsgálásakor kiderült, hogy a csonkom el van repedve. :( Ez egy általános probléma? Lehet hegeszteni? Vagy próbáljak hőálló ragasztót? Tapasztalat valakinek?

lehet hegeszteni...az öntvény hegesztés az sose volt leányálom :)

csak találj rá embert

és ügye kérdéses hogy mennyire égtek ki az ötvözők

inkább cserébe gondolkozz

Link to comment
Megosztás:

Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam.

Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném.

-38 fok: az 1:1-es keverésnél annyi, de nekem gyárilag is -29-et mértek(lengyelek spóroltak?), most már csak -24-es volt tavaly ősszel... Évente 1-2dl ioncserélt víz ment bele. Most tavasszal vettem fagyállót, és inkább azzal töltőm, erősítve a fagyáspontot.

Link to comment
Megosztás:

MA egy kicsit jobban végigbogarásztam az autót, és hasonló döntésre jutottam, mint Te. A teljes rendszer átmosása, és G12 ALU fagyállóval -37 fokra beállítva újra töltése a rendszernek. Ehhez ma mindent beszereztem, így a hosszú hétvégén meg tudom csinálni :icon13:

Egyébként egyértelműen a sapkánál folyik, mert tegnap mindent szárazra törültem körülötte és alatta. Rendesen megjelent a folyadék a sapka környékén, a tartály hátsó felén, alatta, sőt még a kerékjárati dobban is látható a folyás. Máshol nyomát nem láttam hűtőfolyadéknak.

Mellesleg arra is jó lesz ez a hercehurca, hogy megnézzem mi a kórsága az e-fűtőcsapnak. Remélem az átmosás erre is választ fog adni, mert olyan az érzésem, a szelep szorul benne.

Kösz az eddigi segítséget! :icon13: :icon13: :icon13:

Szia!

Ezt a műveletet mivel,vagy milyen folyadékkal csinálod?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha már úgyis a hűtő rendszernél tartunk,bátorkodom :) megkérdezni,hogy mivel érdemes átmosni a hűtő rendszert?, (nekem azt mondták,hogy az ecet megfelelő,amiben én nem nagyon hiszek,mert esetleg kikezdi a gumi csöveket,bár ez lehet,hogy hülyeség),azért kérdezem,mert céges OFF Volkswagen Tranyón ON iszonyú sűrűn kapcsol a hűtő venti,pedig még csak 20 fok körül van ( mi lesz nyáron,állandóan menni fog? ).

Bátyám jó múltkor leszedte a kiegyenlítő tartályt,és kimosta,de valami iszonyú trutyit mosott le a belsejéről,ebből adódik,hogy az egész rendszer ilyen lehet,beleértve a hűtőt is,és azért nem bírja rendesen hűteni a menetszél.

Természetesen nincsenek olajfoltok a kiegyenlítőben,és nem is fogy a hűtővíz.

Előre is köszönöm a segítséget!

Ui: bocs a hosszú szövegért... :)

Töredelmesen bevallom, hogy én már csesztem el hűtőt. Túl közel került hozzá a magasnyomású mosó, a lamellák elhajoltak. Gyakorlatilag mintha lezártam volna a hűtő egy részét egy lemezzel. Micsoda babra munka azokat vissza hajtogatni! ÁÁÁÁÁÁ!

Átmosást először trisós vízzel ejteném meg.

Link to comment
Megosztás:

-38 fok: az 1:1-es keverésnél annyi, de nekem gyárilag is -29-et mértek(lengyelek spóroltak?), most már csak -24-es volt tavaly ősszel... Évente 1-2dl ioncserélt víz ment bele. Most tavasszal vettem fagyállót, és inkább azzal töltőm, erősítve a fagyáspontot.

Utána néztem, igazad van! A kezelési könyv -30°C-t ír, viszont a gyári (GM) hűtőfolyadék leírása 1:1 higítást ír elő, ami -38°C.

Akárhogy is nézem a lengyelek tényleg spóroltak! :D

Link to comment
Megosztás:

Utána néztem, igazad van! A kezelési könyv -30°C-t ír, viszont a gyári (GM) hűtőfolyadék leírása 1:1 higítást ír elő, ami -38°C.

Akárhogy is nézem a lengyelek tényleg spóroltak! :D

Akkor ráhíbáztam.

Amúgy másnál is 1 év alatt elmegy 1-2dl hűtővíz? (kb 20e km)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezt a műveletet mivel,vagy milyen folyadékkal csinálod?

Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi..

katalógus száma :0646299

mérete :80*98*10

Link to comment
Megosztás:

Töredelmesen bevallom, hogy én már csesztem el hűtőt. Túl közel került hozzá a magasnyomású mosó, a lamellák elhajoltak. Gyakorlatilag mintha lezártam volna a hűtő egy részét egy lemezzel. Micsoda babra munka azokat vissza hajtogatni! ÁÁÁÁÁÁ!

Átmosást először trisós vízzel ejteném meg.

Bocsánat a hülye kérdések miatt,de sajna nem csináltam még ilyen műveletet,ezt a trisós vizet milyen arányban illik bekeverni?

Amúgy köszönöm az eddigi segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál.

Köszönöm szépen a Te segítségedet is! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi..

hi!

http://kepfeltoltes.hu/view/120428/astra_g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ez egy kartelgázcső volt fénykorában:

image-1533_4F9C24AD.jpg

És így oldottam meg ideiglenesen: ( gumicső rádug, a vége egy textiliával lezárva, a folytóháznál pedig ledugóztam)

image-1E54_4F9C258F.jpg

Szerintetek így lehet használni addig amíg megjön a másik? Elvileg nem lehet gondja, szerintem. Vélemény?

Amúgy a vékonyat tavasszal cseréltem, mert eléggé ki volt repedve, erre meg ez eldurranik... 4.5 év 79e km...

Link to comment
Megosztás:

Ez egy kartelgázcső volt fénykorában:

És így oldottam meg ideiglenesen: ( gumicső rádug, a vége egy textiliával lezárva, a folytóháznál pedig ledugóztam)

Szerintetek így lehet használni addig amíg megjön a másik? Elvileg nem lehet gondja, szerintem. Vélemény?

Amúgy a vékonyat tavasszal cseréltem, mert eléggé ki volt repedve, erre meg ez eldurranik... 4.5 év 79e km...

Én nem dugóztam volna le a cső végét. Így nem tud távozni a trutyi, csak a kis csövön, az meg lehet kevés. Tennék rá egy hosszabb csövet, és levezetném alulra, had fújjon oda. ( tudom nem környezetbarát megoldás, de ideiglenesen megteszi)

Link to comment
Megosztás:

Én nem dugóztam volna le a cső végét. Így nem tud távozni a trutyi, csak a kis csövön, az meg lehet kevés. Tennék rá egy hosszabb csövet, és levezetném alulra, had fújjon oda. ( tudom nem környezetbarát megoldás, de ideiglenesen megteszi)

Ami a kartelen van az olyan, hogy egy textilia van rajta, ott tud szellőzni. Mentem vele egy kört, és máris olajos lett a fehér textilia. (textilia csak attól védd, hogy ne menjen bele valami kosz, kifele tud menni bármi, de remélem nem hány össze mindent)

Link to comment
Megosztás:

Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál.

Le tudnád írni a "speckó hűtőmosó folyadék" nevét? :)

Éppen aktuális nekem is egy hűtőfolyadék csere. Ill. akkor már egy mosás is.

Link to comment
Megosztás:

Le tudnád írni a "speckó hűtőmosó folyadék" nevét? :)

Éppen aktuális nekem is egy hűtőfolyadék csere. Ill. akkor már egy mosás is.

Miért aktuális? Valamit cseréltél?

A gyári opel folyadékos sosem kell cseréni, ha nincs cserélve valami alkatrész...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.