Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Olyan problémám akadt, hogy az utóbbi időben (most a hideg beálltával sokkal jobban) nyitás-záráskor rohadtul nyikorog a vezető oldali ajtó zsanérja. Sajnos nem tudom kizárni, hogy törve volt a gép, mielőtt hozzám került (bár nem látszik rajta), viszont korábban nem volt ennyire durva hangja. Lehet, hogy állítani kellene rajta, vagy csak egy jó olajozás/zsírozás kellene neki? Mit javasoltok?

Nem feltétlen utal rendellenességre. Ha nincs kenés nyikorog(hat). WD-40-nel áztasd be, nekem mindig segít...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem aggro hozzászólása arra vonatkozott hogy a skála beosztása és a számozás alapján a legelső rovátka kb. 70°C-nál van, nincs 40°-os osztás a műszeren!

Igen.Pont azért tettem be a képet, mert tizes osztás van 70 től, 40 nincs rajta. :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám akadt, hogy az utóbbi időben (most a hideg beálltával sokkal jobban) nyitás-záráskor rohadtul nyikorog a vezető oldali ajtó zsanérja. Sajnos nem tudom kizárni, hogy törve volt a gép, mielőtt hozzám került (bár nem látszik rajta), viszont korábban nem volt ennyire durva hangja. Lehet, hogy állítani kellene rajta, vagy csak egy jó olajozás/zsírozás kellene neki? Mit javasoltok?

Nálam is gyakran előjövő gond, ezt szoktam ilyenkor befujni WD40-el.Ajtóhatároló.Pedig olyan mintha csapszegnél nyikorogna.Lehet be kellene zsirozni, ugy nem jönne elő a nyikorgás.

a1_2012_12_23_wvrm25n5zq.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astra Z14XEP-vel lenne bajom:

Rángatás, leállás, erőtlenedés történt.

Azóta kitakarítottam a fojtószelepet, utána próbálgattam, és már sárga lámpázás is volt. Kivillogtattam, légtömegmérő.

Kimostam alkohollal, jól kitakarítottam, akksisaru le...

Most szépen indul, nem dadog, nem rángat, nincs sárga lámpa.

DE nincs semmi ereje a kocsinak, padlógáznál 4000-et se nagyon akarja elérni, és akkor elkezd megint ledadogni.

Mit mondtok, merre folytassam a hibakeresést? EGR-t leszedjem, az nem olyan egyszerű móka nem?

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! z14xep

Szerintetek az mitől van, hogy menet közbe ingázik a hőfokom? fel megy 80 fokra aztán lemegy 0-ra aztán megint vissza de kb 60-nál megáll.

Véleményeteket köszi előre is!

Üdv mindenkinek. Nekem is lenne termosztáttal kapcsolatos kérdésem. Olvastam itt is meg mondták többen is hogy járassam a motort és figyeljem a termosztát utánni csövet hogy folyamatosan melegszik e vagy kinyit mikor ki kell! Utánna jártam ennek a mai nap :D a termosztát óra szerint 80-90 fok között nyitott ki akkor éreztem a csövön meg a hűtőn hogy elkezd melegedni. Elvileg akkor ennek jónak kéne lennie?? De menet közben ideális tempónál ( 90-100 km/h) fűtéssel visszaesik a hőfokmutató 80 fok ra! Ötlet valakinek? A válaszokat előre is köszönöm.

Szia,

Tönkrement a termosztátod, csere. Gyárit vagy Wahlert érdemes keresni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astra Z14XEP-vel lenne bajom:

Rángatás, leállás, erőtlenedés történt.

Azóta kitakarítottam a fojtószelepet, utána próbálgattam, és már sárga lámpázás is volt. Kivillogtattam, légtömegmérő.

Kimostam alkohollal, jól kitakarítottam, akksisaru le...

Most szépen indul, nem dadog, nem rángat, nincs sárga lámpa.

DE nincs semmi ereje a kocsinak, padlógáznál 4000-et se nagyon akarja elérni, és akkor elkezd megint ledadogni.

Mit mondtok, merre folytassam a hibakeresést? EGR-t leszedjem, az nem olyan egyszerű móka nem?

Köszönettel

valszeg továbbra is légtömegmérő ;)

Link to comment
Megosztás:

Bár senki nem válaszolt nekem, de továbbléptem üzemanyagszint gondommal. Lyukas a tank vagy 10mm átmérőjű luk tátong az oldalán. Hogyan lehetne ezt betömni? Egyáltalán milyen anyagból készült? Fém vagy műanyag? Első ötletem az lenne hogy fémlemez és a tank felcsiszolása után kétkomponensű ragasztőval ráragasztanám. Esetleg négy popszegeccsel odahúzatnám. Járható lenne ez az út?

Link to comment
Megosztás:

olyan ragasztót használj amit nem old az üzemanyag ;)

asszem műanyag ...

a popszegcsnél arra figyelj hogy zárt fejű legyen és rozsdamentes anyagból

Pl gumiám paszta? Bár találtam neten akár 5k-ért már teljes üzemanyagtankot, lehet hogy egyszerűbb lenne a cseréje? Hogyan van ez felrakva és honnan kell kezdeni a bontását? A képek alapján alulról valami tartókengyellel?

Link to comment
Megosztás:

Kifogyasztod. Illetve max. a szerelőnyílás felől (fentről az ülés alatt ha van) megpróbálhatod leszívni, de sztem a töltőcsonk felől nem fog menni.

@ha4nz:

Innen kell kezdeni a bontást is: felül szintjelző/elektromos csatlakozók le, (induljunk ki abból hogy üzemanyag már nincs benne, ha van és a szerelőnyílás is hozzáférhető, szvsz akkor se tudod maradéktalanul leszívni, 1-2 liter tuti marad benne), alul a rácsatlakozó csöveket lebont, aztán neki lehet állni leemelni.

Link to comment
Megosztás:

Kifogyasztod. Illetve max. a szerelőnyílás felől (fentről az ülés alatt ha van) megpróbálhatod leszívni, de sztem a töltőcsonk felől nem fog menni.

@ha4nz:

Innen kell kezdeni a bontást is: felül szintjelző/elektromos csatlakozók le, (induljunk ki abból hogy üzemanyag már nincs benne, ha van és a szerelőnyílás is hozzáférhető, szvsz akkor se tudod maradéktalanul leszívni, 1-2 liter tuti marad benne), alul a rácsatlakozó csöveket lebont, aztán neki lehet állni leemelni.

A benzinpumpa mikor lép üzembe?Gyújtás ráadáskor?Ilyenkor a benzinszürőnél nem tudja leengedni?

Link to comment
Megosztás:

A benzinpumpa mikor lép üzembe?Gyújtás ráadáskor?Ilyenkor a benzinszürőnél nem tudja leengedni?

Sajna G nél még előtöltés sincsen mint az F nél anno. Annál gyújtás ráadásakor elindult az AC 2-3 mp re. Ennél nem kizárólag forgó fötengelynél indul. Tehát ha főtengely jeladó jelet ad. Egyrészt ezért van hogy nem akar indulni ha az beszarik.

Link to comment
Megosztás:

Innen kell kezdeni a bontást is: felül szintjelző/elektromos csatlakozók le, (induljunk ki abból hogy üzemanyag már nincs benne, ha van és a szerelőnyílás is hozzáférhető, szvsz akkor se tudod maradéktalanul leszívni, 1-2 liter tuti marad benne), alul a rácsatlakozó csöveket lebont, aztán neki lehet állni leemelni.

Lehet hogy először próbálkozok a tömítéssel, aztán ha nagyon nem megy a foltozás akkor tankcsere lesz. Magát a tankot valami kengyel tartja, vagy vannak rajta fülek a szélénél?

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy először próbálkozok a tömítéssel, aztán ha nagyon nem megy a foltozás akkor tankcsere lesz. Magát a tankot valami kengyel tartja, vagy vannak rajta fülek a szélénél?

Én ha ragasztanám akkor kivenném a tankot! Most hideg van, a ragasztónak +20oC kell.

Ha pedig már kivettem akkor 5000ft-ért nem kínlódnék és vennék másikat.

Link to comment
Megosztás:

Én ha ragasztanám akkor kivenném a tankot! Most hideg van, a ragasztónak +20oC kell.

Ha pedig már kivettem akkor 5000ft-ért nem kínlódnék és vennék másikat.

Tgezoli!

"... a ragasztónak +20oC kell..."

Te tudod, hogy ha4nz kolléga garázsában hány fok van? :D

Szerk: Na jó, ez volt az utolsó, de nem tudtam kihagyni.

Link to comment
Megosztás:

Tgezoli!

"... a ragasztónak +20oC kell..."

Te tudod, hogy ha4nz kolléga garázsában hány fok van? :D

Szerk: Na jó, ez volt az utolsó, de nem tudtam kihagyni.

Endy!

:angry: :icon13:

ha4nz!

Kerestem az "Így csináld"-ban a tank kiszerelését, de egyenlőre nem találtam. Igaz nem sokáig kerestem!

Link to comment
Megosztás:

Sajna G nél még előtöltés sincsen mint az F nél anno. Annál gyújtás ráadásakor elindult az AC 2-3 mp re. Ennél nem kizárólag forgó fötengelynél indul. Tehát ha főtengely jeladó jelet ad. Egyrészt ezért van hogy nem akar indulni ha az beszarik.

A főtengely jeladót így tudod kiiktatni:

ACopelag_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! OLyan problémám lenne hogy hátul a jobb oldali helyzetjelzőm ég, a bal oldal nem és ha a fékre lépek akkor a bal oldali féklámpám ég a jobboldali nem. irányjelző ködlámpa tolató lámpa jók biztosíték vagy égő esetleg más lehet az ok?

Próbáld meg a jobb és bal oldali izzót felcserélni. Ezzel ki tudod zárni az izzókat.

Ha a hiba átvándorol a másik oldalra, akkor csak izzót kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Urak! Meg tudná nekem valaki mondani, hogy milyen méretű hosszbordás szíj kell a kocsira? X14XE 1999. évjárat. Nagyon csúnya hangaja van a klíma kompresszornak szeretném kiiktatni egyenlőre. Arra gondoltam, hogy utólagos a klíma és ezért a szíj is hosszabb mint az eredeti.

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltam az ülés alatt a szerelőjáratot megnézni, de a műanyag fedél annyira rajta van, hogy nemtudtam levarázsolni.

Csővel megint nemjutottam messzire, mert szerintem szűrő van a betöltő nyílás végén.

Nemtudja valaki, hogy van valami leeresztő csavar alul, valahol?

Mert ha van akkor már megyek is és aknára állok valahol..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.