Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy olyan jelenséggel találkoztam, h mintha egy kicsit felkeményedett volna a fékpedálom. És tegnap a jeges úton fékezve működött az ABS de viszont a műszerfalon nem világított! Most egy kérdés áll fent.. amikor fékezek és dolgozik az ABS akkor a műszerfalon villog az ABS lámpa? Kell villognia? Mert lehet, h akkor valami köze lesz a fékpedálomhoz...

Szia!

Nincs visszajelzés ha dolgozik az ABS. Akkor van jelzés ha az hibajelzés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan jelenséggel találkoztam, h mintha egy kicsit felkeményedett volna a fékpedálom. És tegnap a jeges úton fékezve működött az ABS de viszont a műszerfalon nem világított! Most egy kérdés áll fent.. amikor fékezek és dolgozik az ABS akkor a műszerfalon villog az ABS lámpa? Kell villognia? Mert lehet, h akkor valami köze lesz a fékpedálomhoz...

annak örülj, ha a műszerfalad nem rondítja sárga, netán piros fény :icon1:

ha keményebbnek érzed, akkor a rásegítő (fékszervó) szarakodhat. akkor a keményedés mellett fékhatás romlást is érezned kellene. ami persze csalóka, mert csak erősebben kell nyomnod ugyanahhoz a fékhatáshoz.

az is lehet, hogy a hátsó féállító automatikád dolgozott rendesen, s a pedálutad lett így rövidebb...bár ez csak elv, észrevenni ezt nem szokta a fékező

Link to comment
Megosztás:

annak örülj, ha a műszerfalad nem rondítja sárga, netán piros fény :icon1:

ha keményebbnek érzed, akkor a rásegítő (fékszervó) szarakodhat. akkor a keményedés mellett fékhatás romlást is érezned kellene. ami persze csalóka, mert csak erősebben kell nyomnod ugyanahhoz a fékhatáshoz.

az is lehet, hogy a hátsó féállító automatikád dolgozott rendesen, s a pedálutad lett így rövidebb...bár ez csak elv, észrevenni ezt nem szokta a fékező

Erősebben kell nyomnom a fékpedált ahhoz a fékerőhöz és sokkal feljebb fog... Volt gondom a hátsó fékkel.. lehet, h azzal volt a probléma....

A az autó szerelő is azt mondta, h lehet a fékrásegítő lehet a baj.. de azt mondta ahhoz átkel nézni teljesen... szerintem elviszem és kicseréltettem mind a 4 tárcsát és a pofákat is... meg teljesen átnézetem... mert a fék az fék.. :)

Link to comment
Megosztás:

Erősebben kell nyomnom a fékpedált ahhoz a fékerőhöz és sokkal feljebb fog... Volt gondom a hátsó fékkel.. lehet, h azzal volt a probléma....

A az autó szerelő is azt mondta, h lehet a fékrásegítő lehet a baj.. de azt mondta ahhoz átkel nézni teljesen... szerintem elviszem és kicseréltettem mind a 4 tárcsát és a pofákat is... meg teljesen átnézetem... mert a fék az fék.. :)

Szia!

Mi volt a gondod a hátsó fékkel?

Link to comment
Megosztás:

Erősebben kell nyomnom a fékpedált ahhoz a fékerőhöz és sokkal feljebb fog... Volt gondom a hátsó fékkel.. lehet, h azzal volt a probléma....

A az autó szerelő is azt mondta, h lehet a fékrásegítő lehet a baj.. de azt mondta ahhoz átkel nézni teljesen... szerintem elviszem és kicseréltettem mind a 4 tárcsát és a pofákat is... meg teljesen átnézetem... mert a fék az fék.. :)

ha beülsz a kocsiba, közepes erővel nyomd a fékpedált, majd közben indíts! beindulás után az addig kemény pedál érezhetően beljebb esik. ha nem érzed ezt, nincs szervód.

a fék az fék, igazad van :icon13: ...nézesd át inkább

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi videóval prezentálva szeretném a segítségeteket kérni, hátha volt valakinek hasonló problémája?!

A rövid történet, annyi amennyi a videón is látszik: váltás közben a fordulatszán felugrik 1500 környékére és tulajdonképpen minden fokozatban ott is marad, plusz padlógáznál is a max fordulat kb 2000 ami a videón is jól látszik!

Utoljára már azt is csinálta, hogy váltás közben leállt a motor menet közben 100 km/h-nál!

http://www.youtube.com/watch?v=la71uX2j58s

Köszi a válaszotokat előre is!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi videóval prezentálva szeretném a segítségeteket kérni, hátha volt valakinek hasonló problémája?!

A rövid történet, annyi amennyi a videón is látszik: váltás közben a fordulatszán felugrik 1500 környékére és tulajdonképpen minden fokozatban ott is marad, plusz padlógáznál is a max fordulat kb 2000 ami a videón is jól látszik!

Utoljára már azt is csinálta, hogy váltás közben leállt a motor menet közben 100 km/h-nál!

Köszi a válaszotokat előre is!

Üdv!

https://sites.google...-zped-l-eset-n:

Ezt csináld meg. Az elektromos gázpedál a Z betűvel kezdődő motoroknál van. Ha X-es, akkor a bowdenes eset kell. Nyílván lesz valami hibakódja, hiszen világít a jelzőlámpa.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos volt tisztítva, éppen ma voltam próbakörön és nem segített rajta! Ez egyébként mennyire gyakori hiba és mi okozhatja? Azt olvastam, ha tisztítás sem segít mélyen a bukszába kell nyúlni :(

Link to comment
Megosztás:

Sajnos volt tisztítva, éppen ma voltam próbakörön és nem segített rajta! Ez egyébként mennyire gyakori hiba és mi okozhatja? Azt olvastam, ha tisztítás sem segít mélyen a bukszába kell nyúlni :(

És működik a folytószelep, ha nyomsz gázt nyitja? Lehet folytószelep csere, de lehet akár más is a hiba mögött (akár ECU is)

A folytószelep az olyan 150e Ft körül van...

Link to comment
Megosztás:

Amikor megnéztük és tisztítottuk rendben működött utána fél óra tesztelés után menet közben megint beszart, utána már nem volt lehetőségem újra szétszedni! Mindegy jövő héten viszem, már legalább tudom mik lehetnek a hibák! Köszi a segítséget még jelentkezem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok az oldalon. Lenne egy problémám van egy G astra 2.0 DI. A probléma a következő 1700 fordulat fellett néha villágít a check lámpa az autó erőtlen nehezen gyorsul.Volt gépen és azt irta üzemanyag ellátási problémája van.Azt monták adagóló kuka,nem lehet valami érintkezési hibája?Vagy valami más érzékelő bekavar?Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16XE (1.6 16V) motoros kollégáktól kérdezném:

Ti ilyet nem tapasztaltatok?

Amikor üresben, gázadás után esik vissza a fordulatszám, akkor van némi, kb 1 másodpercig tartó (talán hidrotőke) kerregés.Valamint üresben, 2300-3000 -as fordulat között valahol, mondjuk 2600-on, ha tartom a gázt stabilan, tehát folyamatos 2600 a fordulatszám, akkor hallani ütemesen, valószínűleg az egyik hidrotőke ütemes néha-néha kopogását, tehát nem folyamatos kopogását, csak néha-néha bekoppanó hangot ad, ahogy tartom a fordulatszámot üresben. De érdekes, hogy ez nem minden fordulatszám tartományban van.Alapjáraton egyébként (melegen) nincs semmilyen hangjuk a tőkéknek. Tökéletesen szép hangja van az alapjáratnak.

Az lenne a kérdésem, hogy a hidrotőkék vizsgálata és adott esetben a hibás hidrotőkék cseréje mennyire égető és fontos, ebben az esetben, azt figyelembe véve, hogy gondolom, mivel a motor valamilyen szintű megbontásával jár a dolog, elég költséges mutatvány lehet.

Szerintetek kell-e foglalkozni ezzel? Funkcióját tekintve mennyire vészes dolog ez? Kell-e aggódnom emiatt?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16XE (1.6 16V) motoros kollégáktól kérdezném:

Ti ilyet nem tapasztaltatok?

Amikor üresben, gázadás után esik vissza a fordulatszám, akkor van némi, kb 1 másodpercig tartó (talán hidrotőke) kerregés.Valamint üresben, 2300-3000 -as fordulat között valahol, mondjuk 2600-on, ha tartom a gázt stabilan, tehát folyamatos 2600 a fordulatszám, akkor hallani ütemesen, valószínűleg az egyik hidrotőke ütemes néha-néha kopogását, tehát nem folyamatos kopogását, csak néha-néha bekoppanó hangot ad, ahogy tartom a fordulatszámot üresben. De érdekes, hogy ez nem minden fordulatszám tartományban van.Alapjáraton egyébként (melegen) nincs semmilyen hangjuk a tőkéknek. Tökéletesen szép hangja van az alapjáratnak.

Az lenne a kérdésem, hogy a hidrotőkék vizsgálata és adott esetben a hibás hidrotőkék cseréje mennyire égető és fontos, ebben az esetben, azt figyelembe véve, hogy gondolom, mivel a motor valamilyen szintű megbontásával jár a dolog, elég költséges mutatvány lehet.

Szerintetek kell-e foglalkozni ezzel? Funkcióját tekintve mennyire vészes dolog ez? Kell-e aggódnom emiatt?

Köszi.

Nálad még nincs gond! Tuti hallani fogod, hogy mikor kell cserélni! Amikor majd megkérdezik, hogy dízel?! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy kis gond a kocsimmal és kissé tanácstalan vagyok! Tavaly ősszel elkezdett kihagyogatni az első hengerem, zabálta az olajat! Elvittem a szerelőmhöz, szétkapta és kiderült, hogy le volt rakódva a szelepre ilyen olajos kormos trutyi és megszorult, gépműhelybe vitték a szelepeket és rendberakták, cserélve lett a szelepszárszimering, az összes megfelelő tömítés....! Nagyon baba is lett utána, egyenletesebben járt, húzott nem zabálta az olyajat, kevesebbet fogyasztott, egy darabig!!! Megint elkezdett rángatni, majd teljesen megállt az egyik henger! Ismét zabálja az olajat, viszont mostmár a nívópálcán tök fekete az olaj és benzinszagú!!! Beszéltem a szerelőmmel és azt mondta valószínüleg gyűrűtörés!!! Lehet megúszom 30k-ból de lehet hogy 150k!!! Az előző akció is 80k volt!! Szerintetek megéri még foglalkozni vele, vagy nézzek bele egy új motort???

Link to comment
Megosztás:

Nálad még nincs gond! Tuti hallani fogod, hogy mikor kell cserélni! Amikor majd megkérdezik, hogy dízel?! :D

Köszi. :-) 120.000 van most benne. Kb. Mennyit megy el így, amíg dízel lesz belőle? :-) Mennyire költséges a csere nagyságrendileg? Nagyon köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy kis gond a kocsimmal és kissé tanácstalan vagyok! Tavaly ősszel elkezdett kihagyogatni az első hengerem, zabálta az olajat! Elvittem a szerelőmhöz, szétkapta és kiderült, hogy le volt rakódva a szelepre ilyen olajos kormos trutyi és megszorult, gépműhelybe vitték a szelepeket és rendberakták, cserélve lett a szelepszárszimering, az összes megfelelő tömítés....! Nagyon baba is lett utána, egyenletesebben járt, húzott nem zabálta az olyajat, kevesebbet fogyasztott, egy darabig!!! Megint elkezdett rángatni, majd teljesen megállt az egyik henger! Ismét zabálja az olajat, viszont mostmár a nívópálcán tök fekete az olaj és benzinszagú!!! Beszéltem a szerelőmmel és azt mondta valószínüleg gyűrűtörés!!! Lehet megúszom 30k-ból de lehet hogy 150k!!! Az előző akció is 80k volt!! Szerintetek megéri még foglalkozni vele, vagy nézzek bele egy új motort???

Ugyanaz a henger vacakol megint? Lehet, hogy pl a befecskendezés nem jó abban a hengerben, érdemes lenne utánamenni.

Új motor alatt gondolom bontottra gondoltál, mert a tényleg új az milliós tétel. A bontott motor lehet jó megoldás is, de lehet lutri is. Ha megbízható a forrás, és visszakövethető a futása, akkor esetleg, de ez mindig bizonytalan, hogy hogyan használták.. és a többi...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.