Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A komplett csere főtengelyszimeringel,kuplung komplett kinyomócsapággyal 120600 huf. opel márkaszervizben végezve. LUK kuplung szettet raknak bele!! ebből 35000 huf a munkadij!!

Meg 35e a márkaszervíz haszna az alkatrészen.

Milyen motor van a kocsidba, illetve pontosan mit cseréltek?

Link to comment
Megosztás:

Z14xep hátsó főtengelyszimering,kinyomócsapágy,kuplungszerkezet ,tárcsa.még holnap lesznek meg dolgok mert rendelni kellett.

Szimering: 5540Ft

Kinyomócsapágy: 58700Ft (LUK 41.500Ft)

Kuplungszerkezet LUK: 13000Ft

Kuplungtárcsa: 10000Ft

Ha jól számolok akkor ez ~70e Ft az anyagára.

Akkor nem is tesznek rá olyan sok hasznot (~15e-et "csak")

Link to comment
Megosztás:

Tönkrement? Vagy gond van vele? http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz

Keresd Danit! ;)

Egy ismerősömnek kellene, folyamatosan megtorpan gázadáskor az autó. Állítólag valami potméter gondja van, egr-t tisztították, légtömegmérőt cseréltek, de most ECU-t keres. Olvastam itt, hogy érdemes megnézni a ,motorvezérlés csatlakozóját esetleges oxidáció miatt.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Celebrin!

Én is segítséget szeretnék kérni í korábbi lentebb leírt problémával kapcsolatban.

Nekem is szétugrik a dobfék után-állító szerkezete.

Előre is köszönöm

Szegasztok!

Valaki tudna nekem segíteni G-Astra hátsó dobfék, pontosabban utánállító problémában? A jobb hátsóm ugyanis nem hajlandó utánállítani, mindíg szétugrik. Szerintem hiányzik egy önzáró alátét az utánállító tengelyéről - legalábbis erre következtetek abból, hogy nincs nút és semmilyen "kapaszkodó" a tengelyen. Tényleg, ha valaki tudja milyen méretű ez a tengely, azt megköszönném, mert összerakás előtt elfelejtettem megmérni. Persze az sem lenne baj, ha lenne valakinek egy rajza erről a szerkezetről! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztoj!

Én is segítséget szeretnék kérni í korábbi lentebb leírt problémával kapcsolatban.

Nekem is szétugrik a dobfék után-állító szerkezete.

Előre is köszönöm

Elküldve: 2008 augusztus 14 - 14:28

Qpack, on 2008-08-13 - 21:04, said:snapback.png

Qpack, on 2008-08-13 - 21:04, said:snapback.png

Nagyon köszi! A rajz is sokat segített. Én nem találtam sehol ilyet a neten. Akkor holnap belebújok megint a hátsó fékbe!
Egyébként onnan vettem észre, hogy nem műxik az utánállító, hogy sípolt a jobb hátsó fékem - valami baromi gáz hangja van - szétkaptam, megtisztítottam, akkor egy darabig jó, aztán megint kezdi. Másodjára vettem észre, hogy valami nem kóser az utánállítóval.
Nézem a rajzot és szerintem nekem az egyik rugó nem is jó helyre van beakasztva. Úgy emlékszem, hogy abba a lemezbe nincs beleaksztva egy rugó sem. Valószínű, hogy azért állt lefelé. Olyan mintha túlszaladt volna a fogaskeréken és ott maradt.
Mégegyszer köszi a segítséget, majd beszámolok, mire jutottam!

üdv
Celebrin
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót Opel Astra G Classic II 1,4-es járművén. 3 probléma van

- Az egyik, hogy a klima nem működik, de nem a klimagáz hiánya miatt, hanem a vezérlőegység nem érzékeli a klimát.

- A másik, hogy a szervo véletlenszerűen el-elenged, és felkeményedik a kormányzás, majd véletlenszerűen ismét helyreáll.

- A harmadik pedig, hogy a szervizlámpa fel-felvillan, hol hosszabb, hol rövidebb időre, és mintha a kocsi nem a 90lóereje teljében gyorsulna, hanem eléggé lomha. Pontosabban egy 1,5-ös Lanos úgy legyorsult, mintha sokkal nagyobb teljesitményű kocsi hagyott volna ott. És 5000 fölé néha nem is ment a fordulatszám.

Amúgy már kb. 90000km van benne, a kocsi 9 éves. Most volt vezérműszij készlet csere, felső toronycsapágy szett csere, de ahol ezt csinálták, mondták, hogy a fenti három dolog valószinűleg összefügg egymással, és javasolták, hogy vagy egy villamosságihoz, vagy egy szakszervizbe vigyem el.

Elvittem, ahol kivizsgálták, és vezérlőegység problémát állapitottak meg, és hogy ki kell cserélni azt. Mindennel együtt 300eFt-os mutatványt jelent, de ez új egység, 2 év garival. bontottat is mondtak 80-90 körül, de arra nem adnak garanciát, tehát rizikós úgymond.

A kérdésem Hozzátok, hogy tud-e valaki valami okosat mondani ezügyben, vagy megerősiteni e problémamegoldás helyességében, stb..? Nerm egy kila kennyérről lenne szó mégsem.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót Opel Astra G Classic II 1,4-es járművén. 3 probléma van

- Az egyik, hogy a klima nem működik, de nem a klimagáz hiánya miatt, hanem a vezérlőegység nem érzékeli a klimát.

- A másik, hogy a szervo véletlenszerűen el-elenged, és felkeményedik a kormányzás, majd véletlenszerűen ismét helyreáll.

- A harmadik pedig, hogy a szervizlámpa fel-felvillan, hol hosszabb, hol rövidebb időre, és mintha a kocsi nem a 90lóereje teljében gyorsulna, hanem eléggé lomha. Pontosabban egy 1,5-ös Lanos úgy legyorsult, mintha sokkal nagyobb teljesitményű kocsi hagyott volna ott. És 5000 fölé néha nem is ment a fordulatszám.

Amúgy már kb. 90000km van benne, a kocsi 9 éves. Most volt vezérműszij készlet csere, felső toronycsapágy szett csere, de ahol ezt csinálták, mondták, hogy a fenti három dolog valószinűleg összefügg egymással, és javasolták, hogy vagy egy villamosságihoz, vagy egy szakszervizbe vigyem el.

Elvittem, ahol kivizsgálták, és vezérlőegység problémát állapitottak meg, és hogy ki kell cserélni azt. Mindennel együtt 300eFt-os mutatványt jelent, de ez új egység, 2 év garival. bontottat is mondtak 80-90 körül, de arra nem adnak garanciát, tehát rizikós úgymond.

A kérdésem Hozzátok, hogy tud-e valaki valami okosat mondani ezügyben, vagy megerősiteni e problémamegoldás helyességében, stb..? Nerm egy kila kennyérről lenne szó mégsem.

Előre is köszi.

Bontottat ne vegyél, 90e a javítás....Z14XE-be

DE miért nem olvasod el, ugyanezt már pár hozzászólással feljebb írtam...

http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz

Link to comment
Megosztás:

Bontottat ne vegyél, 90e a javítás....Z14XE-be

DE miért nem olvasod el, ugyanezt már pár hozzászólással feljebb írtam...

http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz

Köszönöm, aztán láttam a linket, és közben azt is, hogy van topicja is a WeSzi-nek, ahol nem kicsit szimpatikusakat írnak róla. Budapesten lakom, igy nem a szomszédban van, de ha tényleg meg lehet javitani, akkor 300e helyett 90-100e szerintem a különbözetet tekintve egy Budapest-Törökbálint-Budapest táv asszem nem megerőltető... :D Olvastam, hogy non-stop, ami azért is lenne jó, mert én eléggé dolgozom 8-17-ig, tehát csak előtte, vagy utána, vagy hétvégén tudnám vinni a kocsit...

Persze megkérdeztem az itteni szakszervízt is, hogy javítást vállalnak-e, de ha marad a 300e-s csere, akkor asszem, mindenképp elhozom a kocsit, mert sajnos nem tudnánk ezt a költséget állni... :( Persze vizsgálati dijat akkor is fizetnem kell majd nekik, úgy vélem, ami mondjuk érthető...

Ja, és igen, Z14XE a motorom típusa.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Celebrin!

Én is segítséget szeretnék kérni í korábbi lentebb leírt problémával kapcsolatban.

Nekem is szétugrik a dobfék után-állító szerkezete.

Előre is köszönöm

Van itthon egy komplett jobbos-balos dobfékem. Minden meg van hozzá kivéve a kerék agyat. Tárcsafék átépítés miatt lett leszedve.

Ha érdekel akkor egy üveg finom piáért a Tiéd lehet! Nem postázom, gyere elérte!

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Jól sejtem, hogy a Z12XE motornál is két hőmérséklet jeladó van? Fotón pirossal jelezve kétvezetékes (ECU-nak), sárgával az egyvezetékes (órának) ?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/aT25ejPV8i-3b_vYzOFGV07M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink

A jelenség a következő:

Óra szerint 80-ig melegszik majd tempósabban megindulva 75-ig visszahül. Ventillátor viszont már 85 nél már kapcsol. Amíg el nem éri a 75-öt nem meleg a hűtő felé menő cső, szóval termosztát nincs nyitva megszorulva.

Most nme tudom, hogy a termosztát vagy valamelyik jeladó a rossz.

Ja és ne jöjjön senki azzal a szöveggel (amit a corsa forumon megkaptam) hogy ez normális mert az opel motorok széles hőmérséklet tartományben dologznak és amíg nincs pirosban vagy kékben az úgy jó.

Ha egy termosztátnak 92 foknál kell nyitnia akkor azt mutassa és ne 75-80fokot a mutató is.

Első körben jeladóval próbálkoznék csak nem tudom melyikkel.

Ja és egy kuka katalizátor van az autóban ennek ellenére nem dobja a hibát. Most vagy hekkelt ECU program van benne vagy -és ez kapcsolódhat az előzőekhez- lehet hekkelve van a termosztát, hogy ne érje el az üzemi hőfokot, mert gondolom az alatt nem vizsgálja a katalizátor működését.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Jól sejtem, hogy a Z12XE motornál is két hőmérséklet jeladó van? Fotón pirossal jelezve kétvezetékes (ECU-nak), sárgával az egyvezetékes (órának) ?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/aT25ejPV8i-3b_vYzOFGV07M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink

A jelenség a következő:

Óra szerint 80-ig melegszik majd tempósabban megindulva 75-ig visszahül. Ventillátor viszont már 85 nél már kapcsol. Amíg el nem éri a 75-öt nem meleg a hűtő felé menő cső, szóval termosztát nincs nyitva megszorulva.

Most nme tudom, hogy a termosztát vagy valamelyik jeladó a rossz.

Ja és ne jöjjön senki azzal a szöveggel (amit a corsa forumon megkaptam) hogy ez normális mert az opel motorok széles hőmérséklet tartományben dologznak és amíg nincs pirosban vagy kékben az úgy jó.

Ha egy termosztátnak 92 foknál kell nyitnia akkor azt mutassa és ne 75-80fokot a mutató is.

Első körben jeladóval próbálkoznék csak nem tudom melyikkel.

Ja és egy kuka katalizátor van az autóban ennek ellenére nem dobja a hibát. Most vagy hekkelt ECU program van benne vagy -és ez kapcsolódhat az előzőekhez- lehet hekkelve van a termosztát, hogy ne érje el az üzemi hőfokot, mert gondolom az alatt nem vizsgálja a katalizátor működését.

Nincs széles tartomány (már attól függ, mit tekintünk széles tartománynak, mert a termosztát az 92 foknál kezd nyitni, és 105 körül nyílik ki teljesen), viszont vannak problémás tulajok, akik problémáznának azon, ha a mutató 95-100 fokos hőmérsékletet mutatna, mert akkor "felforr a víz". Ehelyett nekik van egy bő 10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet mutatva, a motor meg köszöni szépen, jól elvan a 95-100 fokos hűtővizével. Egy diagnosztikai adapterrel le lehetne kérdezni, hogy a motorvezérlő hány fokosnak látja a motort, a műszerfali műszer által mutatott adat az csak tájékoztató jellegű, a műszer lényege csak annyi, hogy észrevedd, ha valami nem stimmel és valamiért a szokásostól eltér a hőmérséklet. Ennek ellenére lehet a termosztát is hibás, nekem is volt olyan, hogy felmelegedett rendesen, majd visszahűlt valamennyit, szerelő mondta is, amikor említettem neki, hogy előfordul, hogy "ellustul" a termosztát és hűléskor nem követi a zárás a hőmérsékletet, hanem alacsonyabb hőmérsékletnél záródik csak be.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Jól sejtem, hogy a Z12XE motornál is két hőmérséklet jeladó van? Fotón pirossal jelezve kétvezetékes (ECU-nak), sárgával az egyvezetékes (órának) ?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/aT25ejPV8i-3b_vYzOFGV07M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink

A jelenség a következő:

Óra szerint 80-ig melegszik majd tempósabban megindulva 75-ig visszahül. Ventillátor viszont már 85 nél már kapcsol. Amíg el nem éri a 75-öt nem meleg a hűtő felé menő cső, szóval termosztát nincs nyitva megszorulva.

Most nme tudom, hogy a termosztát vagy valamelyik jeladó a rossz.

Ja és ne jöjjön senki azzal a szöveggel (amit a corsa forumon megkaptam) hogy ez normális mert az opel motorok széles hőmérséklet tartományben dologznak és amíg nincs pirosban vagy kékben az úgy jó.

Ha egy termosztátnak 92 foknál kell nyitnia akkor azt mutassa és ne 75-80fokot a mutató is.

Első körben jeladóval próbálkoznék csak nem tudom melyikkel.

Ja és egy kuka katalizátor van az autóban ennek ellenére nem dobja a hibát. Most vagy hekkelt ECU program van benne vagy -és ez kapcsolódhat az előzőekhez- lehet hekkelve van a termosztát, hogy ne érje el az üzemi hőfokot, mert gondolom az alatt nem vizsgálja a katalizátor működését.

Ahogy elöttem is mondták, meg kell nézni műszerrel.

A kijelző hülyeségeket mutat. Nekem pl a 60-as jelzést akkor éri el, amikor az ELM 72 fokot mutat, 70 foknál már a kocsi 79 foknál jár, amikor beáll 88 fokra, akkor meg már a motor 90 fokos. De nálad lehet többet csal.

Vegyél ELM327-et, és nézd meg azzal. És még egyéb másra is jó. http://dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-142679

T. Mantec, minek csere??? Valószínű a műszer mutat hülyeségeket....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

z14xep

Csak érdeklődnék hátha tudtok segíteni, kb: 2-hónapja cseréltem hidrotőkét (ina) Mi a franctól csattogat megint, bár most csak hidegen hallani egy kicsit! melegen kuss van! Olaj nyomás jó meg amit eltudtok képzelni az meg nézettem!! Cseréljek hengerfejet is?

Amikor a hidrotőke elereszti a nyomást, akkor hasonló a jelenség, mint amikor a motoron nagy a szelephézag.

Ez két alapvető következménnyel jár: a szelepnyitás nem éri el a maximális értékét, valamint a szelep gyorsulása és az ébredő erők nagyobbak lesznek, mert a vezérműbütyök profilját nem olyan módon követi a szelep sem nyitásnál, sem zárásnál, ahogy ezt a specifikált hézagnál vagy hidrotőke esetén akár hézag nélkül tenné.

Az előzőnek teljesítményvesztés lehet a következménye, az utóbbinak pedig megnövekedett kopás. Ez a kopás azonban nem olyan mértékű, hogy 10 perc alatt elkopjon akár a vezérműtengely vezérlő profilja, akár a szeleptőke érintkező felülete, de a nagyobb erő nyilvánvalóan nagyobb kopást okoz.

Az indítás után kopogás normál esetben 3-5 másodpercig tart, ezzel szinte számolni sem kell az élettartam-csökkenés szempontjából.

Ha a tőke tovább kopog, akkor ott már valami probléma van, ami javításra szorul, ellenkező esetben a vezérmű-mechanizmus több eleme is nagyobb terhelést kap.

Ha most cseréltél hidrotőkét akkor a vezérmű himbasor lefogatásánál lesz valami hézagolási hiba.

Ha nem megfelelő nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok, akkor a himbasor teherelosztása és hézagolása is rossz lesz. Ettől akár elszabadulhat a himbasor is, ami aztán csúnya munkát tud végezni. De a másik véglet, a túlhúzás amikor kiszakadnak a csavarok a hőtágulás miatt.

A Krova nem elég, nyomatékkulcs kell a szereléshez. És egyenletes meghúzni minden csavart.

Az XEP egyébként is hajlamos a vezérmű fellazulásra!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy az információs kijelző kiírja a gyújtás ráadásától kezdődően végig, hogy "Brake Pad". Na most ez a fékbetétek cseréjére utal, esetleg valami hibakód, kell e vele komolyabban foglalkozni, ki lehet-e szedni, hogy ne írja ki??? Köszi előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.