Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tisztelt autóstársak!

A következőkben kérném a segítségeteket, leírom röviden a történetet:

99" Astra G 1,6 16V 74 Kw, 101LE, X16XEL motorkód. Minden előjel nélkül, menet közben leállt a motor (nem lefulladt, megállt, mintha lekapcsoltam volna). Aztán többszöri indítózás után sem indult újra. Betoltam a parkolóba, majd kb. 10-15 perc múlva beindult, de csak 2-3 másodpercre. Aztán nem indult többé. Vontattuk 2-300 méteren keresztül, de ekkor sem indult. 3 óra múlva ismét beindult kb. 5 másodpercre, aztán leállt hiába nyomtam a gázt, ismét mintha lekapcsoltam volna. Mivel az akku teljesen lemerült (már csereérett volt), másnap új akkut tettem bele Bosch silver s2 56Ah. Egyből beindult, de le is állt ahogy eddig. Amit tudni kell:1-2 hónapon belüli cserék: gyertyák, szűrők, vezérlés, olaj, alapjárati motor. Rátettük computerre (egy ismerős laptoppal megnézte, hibakód nem volt). Az AC pumpa működik, benzin és gáz (lpg) van benne, mindkét üzemanyaggal indítottam, mindkettővel indult, majd leállt. Leszereltem az AGR/EGR szelepet, leteszteltem (nyit/zár ahogy kell, akkura kötöttem az 1 és az 5 pint), megtisztítottam majd visszaszereltem. Eztán indítottam, beindult, nyomtam a gázt kb. 3000-3500 fordulatig kb. 10 másodpercig, elengedtem a gázt, beállt az alapjáratra szépen 800 körül és amikor kiszálltam, leállt ismét. Aztán nem indult. Szerintem 30 perc múlva ismét indult volna, azt már nem vártam meg. Minden csatlakozót a motortérben széthúztam megtisztítottam és WD40 fújtam bele.

Lehet hülyeség, de amikor az új rádiós cd-t szereltem be, valami kábelt meghúzhattam és nem kapott áramot a rádió, ezért valami szál direktbe lett kötve (de ez is a rádióhoz tartozott). Ez kb. 1 hónapja volt.

Szívesen várom a javaslatát, mi lehet a gond, mit nézzek meg.

Köszi előre mindenkinek!

Sziszka

Mivel eddig sajna nem sok ötletet kaptam, h. mi lehet a gond, így még írok egy-két azóta történt próbálkozásról:

ki lett takarítva a szívósor ( amit egy szakember ajánlott, miután kiolvasta a hibakódot P0400=Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség, aki megnézte EGR szeleppel és EGR nélkül és 100%-ra állította, h. ez lesz a gond).

Sajnos ezek után sem indul, ill. ha elindul, egyből le is áll.

Várom a javaslatokat, köszi.

Link to comment
Megosztás:

Igen szalon autó volt. De ezekbe már több helyre tárol nem? Már kibukott volna a gépeken...

Hát a videó és a személyes meghallgatás után. már tuti hogy a vízpumpa csapágy hangoskodik, mert "kotyog egy pöttyet".

Megnéztem az asszony Classic2-jénél nem kottyan a vízpumpa tengelye semmit sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobboldali stabilizátor rudam kotyog és már kezd az agyamra menni marhára.
Láttam neten, hogy nem egy túl drága alkatrész.
Az lenne a kérdésem, hogy én ezt megtudnám magamnak csinálni, vagy muszáj elvinnem szerelőhöz?
Igényel utána futómű beállítást?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Mivel eddig sajna nem sok ötletet kaptam, h. mi lehet a gond, így még írok egy-két azóta történt próbálkozásról:

ki lett takarítva a szívósor ( amit egy szakember ajánlott, miután kiolvasta a hibakódot P0400=Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség, aki megnézte EGR szeleppel és EGR nélkül és 100%-ra állította, h. ez lesz a gond).

Sajnos ezek után sem indul, ill. ha elindul, egyből le is áll.

Várom a javaslatokat, köszi.

Működik!!! azért leírom mi volt a gond: az AC pumpa reléjét vmi letiltotta, ami elsőre/másodszorra/harmadszorra nem derült ki, mert szólt (gondoltuk műkxik), Ki lett iktatva a relé. ami anno az LPG miatt lett beszerelve. Ami viszont fura, h. az AC pumpának köze nincs a gázüzemhez, mégis bekavart, valahol lehet mégis köze van egymáshoz. Amikor kiderült, mindenki csak fogta a fejét :)

Üdv. mindenkinek!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv. minden Delphi klímás sorstársnak!

A téma: hogyan cseréljük illetve javítsuk az eltört külső-belső levegő állító lapátot.

Gyorsan hozzáteszem, hogy a legjobb megoldás egy új vagy alig használt darab lenne, de mivel idő és új alkatrész hiányában nem volt más és gyorsabb megoldásom így hétvégén... így maradt ez a házi barkács módszer :P .

Persze ha sikerülne szereznem egy jó lapátot, akkor elraknám jól…és kicserélném ha ez beadja a kulcsot.

Hozzávalók:

-türelem és kitartás

-minden irányban legalább 50 fokban hajlani képes al- és felkarok :lol:

-5.5 -ös dugókulcs egy kisméretű racsnis hajtókarral és hosszabbító tengellyel

-torx csavarhúzó készlet

-13-as kulcs az ablaktörlő lapátok leszereléséhez

1. a csináld magad -ban van leírva hogyan szereljük le a szélvédő alatti műanyagot, ezt nem részletezem, ahogyan a kesztyűtartó kiszerelését sem.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/els__l_...ltoltes.hu_.jpg

2. a csavarok kihajtása (ezek fogják többek között a felső részt ahol a lapát van)

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/r_csr_g...ltoltes.hu_.jpg

3. Az állítómotorról a csatlakozó lehúzása, majd az összes csavar kihajtása és a ventilátor félrerakása, hogy a felső részt ki lehessen bújtatni.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_venti...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/sz_tsze...ltoltes.hu_.jpg

4. a lapát lakhelye

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/az__ll_...ltoltes.hu_.jpg

5. a hibás tengely két vége

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_hib_s...ltoltes.hu_.jpg

Javítani vagy úgy lehet, hogy a törött alkatrészt gyors-kötözővel és ragasztóval rögzítve visszaszereljük (mint ahogy az egyik képen látszik), vagy amit én csináltam, hogy ne a már „fáradt” műanyagot kínozzam tovább.

Levágtam az ép oldal kilógó részét, majd csináltam egy műa. darabot majd erre rögzítettem a levágott dkarikát, amit a sérült oldalba ragasztottam.

Az ép oldalba lyukat fúrtam, majd kialakítottam a hornyot ami az elfordulás ellen biztosítja a csapot.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/jav_t_s...ltoltes.hu_.jpg

Remélem hasznotokra válik ez a leírás.

Hy Lecsó a leírás korrekt, köszi de kép nincs meg , meg tudnád adni még 1szer?

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy Astra g 1,4 twinportba (2006) láncos kell e vezérműláncot cserélni vagy nem? Én úgy tudom nem kell, de egy szerelő ismerősöm azt mondta, hogy 100.000 km-nél ezekben is kell. Úgy tudom ezért kell bele 5w40-es olaj mert a lánc "örök" Biztos infót kérek! köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hol lehet állítani a kuplungon G Astranál? A hátramenetet elég "fogszámolósan" veszi. Már próbáltam, hogy előtte 2-be teszem és utánna R-be, de akkor is "számolja" a fogakat álló helyzetben.

THX!

Ha vársz néhány másodpercet a kuplung kinyomása után, akkor is?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hol lehet állítani a kuplungon G Astranál? A hátramenetet elég "fogszámolósan" veszi. Már próbáltam, hogy előtte 2-be teszem és utánna R-be, de akkor is "számolja" a fogakat álló helyzetben.

THX!

kuplung nem állítható max a rudazaton tudsz állítani

próbáld dupla kuplungolással

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy Astra g 1,4 twinportba (2006) láncos kell e vezérműláncot cserélni vagy nem? Én úgy tudom nem kell, de egy szerelő ismerősöm azt mondta, hogy 100.000 km-nél ezekben is kell. Úgy tudom ezért kell bele 5w40-es olaj mert a lánc "örök" Biztos infót kérek! köszi!

Ha cserélni kell, azt hallani fogod... 100e-nél már lehet rá számítani, de nekem azt mondták szervizbe, hogy 150-200e-et is akár elmennek...

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy Astra g 1,4 twinportba (2006) láncos kell e vezérműláncot cserélni vagy nem? Én úgy tudom nem kell, de egy szerelő ismerősöm azt mondta, hogy 100.000 km-nél ezekben is kell. Úgy tudom ezért kell bele 5w40-es olaj mert a lánc "örök" Biztos infót kérek! köszi!

Amúgy meg 5w30 - as olaj kell bele!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Az én astrámba 160.000 km van de nem hallok semmi furcsa hangot! Amúgy milyen hangot kellene hallanom? A bátyám ugyanilyen astrájába 120.000 km van indításnál egy pillanatra kerregő hang van. Azt mondta neki a szerelő, hogy vezérműláncot kell cserélni. Előtte is volt ilyen hangja lecserélte az olajat 5w40-re és eltűnt a hang előtte a bírka szerelő 10w40-es szutyok olajat rakott neki bele.. Az olajcserétől számÍtva most ment 9.000 km t.

Link to comment
Megosztás:

Remélem tudod, hogy most hülyeséget írtál?! <_<

Ami jó bele:

0W-30

0W-40

5W-30

5W-40

GM-LL-A-025 vagy az újabb Dexos2 szabványt teljesítők.

Nekem új kora óta 5w30-as gyári olaj van benne,mindig ugyanarra is cserélték a márkaszervízben és mindig azt mondták hogy lehet de nem kell sőt nem is ajánlott másra cserélni.Most 85000 km-rel abszolut semmi hangja nincs a láncnak és a hat év alatt 1-szer sem kellett olajat utána tölteni és nem is fogyott belőle semmi.Hülyeség vagy nem,nekem bejött,ezért mertem ajánlani.

Bocsika.

Link to comment
Megosztás:

Remélem tudod, hogy most hülyeséget írtál?! <_<

Ami jó bele:

0W-30

0W-40

5W-30

5W-40

GM-LL-A-025 vagy az újabb Dexos2 szabványt teljesítők.

Nekem új kora óta 5w30-as gyári olaj van benne,mindig ugyanarra is cserélték a márkaszervízben és mindig azt mondták hogy lehet de nem kell sőt nem is ajánlott másra cserélni.Most 85000 km-rel abszolut semmi hangja nincs a láncnak és a hat év alatt 1-szer sem kellett olajat utána tölteni és nem is fogyott belőle semmi.Hülyeség vagy nem,nekem bejött,ezért mertem ajánlani.

Bocsika.

APU!

KEZDŐDIK!

:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! z14xep

Ma sikeresen lecseréltem a vízpumpámat, mivel úgy vettem észre a régi egy kicsit kotyog, ha a tengelyen lévő kereket mozgattam simán lehetett érezni a kotyogást! No a kérdés a következő az újnál is kellene éreznem a kotyogást? Mert sajna ott is van! Bordás feszítő görgőt is lecseréltem az úgy néz ki, hogy jó de ott is érdekes a dolog mert eddig bakelit volt most meg fémet kaptam aminek a közepén van vájat.

Véleményetek? mi tévő legyek? vigyem vissza a vízpumpát?

Link to comment
Megosztás:

toronycsapágy cserénél nem kell futóművet állítani

nem nehéz cserélni ,kellenek a megfelelő szerszámok és tudni kell a meghúzási nyomatékot ;)

köszi a segítséget, de a toronycsapágyat nem kell cserélnem csak a torony gumibakot, azt se nehéz? :-)

Link to comment
Megosztás:

köszi a segítséget, de a toronycsapágyat nem kell cserélnem csak a torony gumibakot, azt se nehéz? :-)

Ha emlékeim nem csalnak a rugót össze kell huzatni egy célszerszámmal mielőtt kiveszed különben nem tudod vissza tenni. Ha még nem csináltad szerintem nem veszélytelen ha lepattan róla. A kasznit is sértheti a személyi sérülésről nem is beszélve. Szerintem csináltasd olyannal aki már ivott olyannal aki látott ilyet :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudom, nem olaj topic, de én ezt a közösséget szeretem. :)

Olajcsere előtt állok. Eddig nem volt lehetőségem magam végezni (fogalmazzunk úgy, hogy panel parkolóban nem akartam ilyennel foglalkozni), viszont most már adottak a megfelelő körülmények.

Gondolom kell hozzá egy olajszűrő fogó (bőrös/láncos/szalagos a jobb??!), olajszűrő (aminek a tömítését felszerelés előtt beolajozom), egy leeresztő csavar tömítés, valami amivel felfogom az olajat....és talán ennyi...

Eddig castrol magnatec 10w40-et használtam (mantec! tudom..tudom), de most elgondolkoztam, hogy váltok valami másra.. bár okom nincs rá, hiszen halkan jár és nem eszi a motor. Mit tudtok javasolni?

Mennyi a töltőmennyiség X14XE motornál?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.