Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Még valami. Azért attól lehidalnék, ha télen a -10 fokból beállva a +20 fokos garázsba, az bármilyen reakciót váltana ki a festésből, fényezésből :o

Az a helyzet hogy a só amivel az utakat szórják télen, nem nagyon működik (fejti ki a hatását) -5°C alatt, így tehát ennél hidegebb időben (azaz ha folyamtosan fagy) nem kell félni a fokozott rozsdásodástól. Szóval a garázs nem a fényezésre van rossz hatással, hanem a korróziót gyorsítja, és igazából nem is a garázs, hanem az enyhe idő (még melegnek se kell lennie hozzá, tehát nem kell a fűtött garázs, 0°C körüli hőmérséklet is éppolyan káros). De van megoldás: ha garázsban tartod az autót (vagy legalább ha hosszabb időre letámasztod télen, mondjuk egy hétre), akkor mosd le előtte a hó- és sómaradványokat, mielőtt beállítod a garázsba. Tisztára mosott autónak semmi baja nem lesz ha fűtött helyre állítod, mint ahogy a saras, latyakos, hótól mocskosnak sem, amíg konstans -10°C körül marad a hőmérséklet.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat!

Igyekszem én is magánszemélytől venni, vagy csak megbízható kereskedőtől.

Az szerintetek mennyire gond, ha van rajta vonóhorog? Persze előny is, mivel én is ki tudnám használni, de kicsit félő is, hogy mit és mennyit vontattak vele. Vagy ez nem különösebben gond?

Tudnátok PDF-ben (vagy bármi más formátumban is jó) G 1.4-es Twinport Z14XEP szervizkönyvet és használatit küldeni? Meg szeretném nézni, hogy mit ír elő az Opel, hány kilométernél...

Jut eszembe, ezt akartam még kérdezni: egy nagyon korrekt helyen érdeklődtem egy Astra felől, ahol maguktól elmondtak róla mindent, rétegvastagság mérővel is átnézték, illetve én is átnézhetem. A hátsó sárvédő van megütve pár apró helyen, nem törve, ez szerintem nem vészes, nagyon könnyen sérül és eleve műanyag. A bal első sárhányó lett javítva, ott egy helyen 1mm vastagságot mértek, így ott van gitt alatta, de nagyon szépen meg lett csinálva. A kerék illetve a futómű nem sérült, szép egyenesen megy az autó, nem húz semerre, így gondolom a kerék/futómű nem sérült vagy javították, cserélték.

Ez engem nem zavar, ha valóban rendben van és szépen meg lett javítva, csak azt nem tudom, hogy az 1mm az sok vagy normális, persze javított állapotban.

Pl. az én Fabiámnak is csúnyán benyomták a bal hátsó ajtaját a parkolóban, egy idióta nekimehetett valahogy, szerintem vonóhoroggal, de gyönyörűen megjavították, semmi baja azóta sem, nem is látszik.

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előált egy új hiba, mégpedig az,hogy a kocsi hideg ill meleg motornál egyaránt nem indul be elsőre de másodikra pöccre. Próbáltam sokáig forgatni elsőre de semmi, másodikra gond nélkül és nem mindíg csinálja ezt kb 10-ből 6 alkalom. Szerintetek mitől lehet? X12XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003végi z14xe G astra-val kapcsolatba szeretném segítségeteket kérni. Az autóban 150e km van, Egr szelep lezárva egy lemezzel körülbelül 130e km-nél. Egy évvel és kb. 8e km-el ezelőtt egyik napról a másikra elment az alapjárat. Előtte ritkán (összesen maximum 5ekm) volt kis arányban etanol tankolva, de az üzemanyagszűrőre odafigyeltem és melegítettük, nem forgattuk a motort. Az alapjárat eltűnésével enyhe rángatózásba kezdett és a fogyasztás növekedett jelentősen. Ekkor kitakarítottam a fojtószelepházat leszerelve, csöveket átnéztem és ha lekötöttem a map szenzort, volt alapjárat, de erőtlen volt és többet fogyasztott. Egy baleset miatt nem tudtam fél évig az autóhoz nyúlni, közbe 7e ft-ért computer olvasót hívtam, aki még az obd csatlakozóját se találta meg a segítségem nélkül és a laptopján futó szoftverekkel nem tudott kommunikálni az autóval. Végül azt mondta, a lekötött map szenzor láttán, hogy az a hibás 90%, vagy computer csere. Bízva szakértelmében vásároltam egy új mapszenzort. és 10percre lekötöttem az akkumulátort a hibatároló miatt. Hiba maradt! Ezek után egy opel szervizbe egr szelepet akartak cserélni. Mikor mondtam, hogy le van zárva egy vékony alumínium tömítéssel, biztosra mondták, hogy átégett cseréljem le. Szétszedtem: lemez, mint beszereléskor. Próbáltam nélküle is egy próbát, de semmi eredmény, amúgy működik rendesen a szelep. kb 1500-2e km megtétele után az autó egyre jobban reagált a gázra és erősödött. Ekkor visszakötöttem a map szenzort, egr-t visszazártam. Jelenleg erős a motor minden tartományban, de gyorsabban ejti a fordulatot üresben, mint a hibák megjelenése előtt. Hideg indításnál jár a motor 4-5mp-et, majd leáll, még akkor is, ha gázzal próbálom tartani. Második, néha harmadik indítás után nincs vele probléma, amíg nem áll megint pár órát az autó.
Jelenleg pedállal villogtatva az alábbi kódokat adja:
0405 Egr szelep
0301-04 gyújtáskimaradás 01-04hengeren
0105 Map szenzor
Multiméterrel próbáltam mérni szívott levegő, víz hőm érzékelőt (hőre változik az ellenállásuk), map szenzor (alapjárat 1,55, fordulat 4V)és lambda szonda (alap:0,1-0,6ugrál, gázra 0,9re ugrik) jelvezeték feszültséget. Mind a 4 érzékelő működik rendesen.
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Tibor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 1.4 16V TwinPort Astra G motornál mennyi kell lennie hengerenként a kompressziónak, mi az ideális (2005-ös, 120e km), illetve mi alatt van gond? Mennyi eltérés a megengedett?

Egyáltalán megbízható érték ez a motor kopottságáról, állapotáról?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. valamiért már semmibe se szerelik a 4 polusut. ( talán a 2.0 turbo vectrába, de nem biztos)

szerintem müködésbe semmi különbség nincs az 1 és a 2 polusu között, mindkettőt probáltam...

most az enyémbe 1 polusut raktam, de nem tudom megmagyarázni hogy mért :)

Bocs, hogy ide írok, de nem tudtam privit küldeni és téged ajánlottak, hogy te nagy májer vagy a témában :/

Helló!

Érdeklődnék, hogy a következő problémára mit tudnál javasolni:

G Astra X16XEL azt produkálja, hogy ha ráadom a gyújtást, akkor véletlenszerűen ki-be kapcsolagat a klímaventilátor + a hűtőventilátor (a kettő együtt). Hideg motor esetében is, és menet közben is, járó motornál... A műszerfalon néha pár tized másodpercre kivillanik a hűtő hiba ledje. Kivillogtattam a hibát és a 0105 - Magasságjeladó / szívócsőnyomás - jeladó rendelenesség -et dobta ki. Nem tudom, hogy ennmek van-e köze a ventilátorok zavarához. Egy másik astrából kivettem a vízhőfok jeladót, megpróbáltam azzal, de nem változott semmi :/ Tanácstalan vagyok merre keresgéljem a hiba okát és hogy oldjam meg. (A víz hőfoka nem megy 90 fok fölé)

Előre is köszönöm a segítséget!

Minden jót!

Üdv.: Kiss Zoltán

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előált egy új hiba, mégpedig az,hogy a kocsi hideg ill meleg motornál egyaránt nem indul be elsőre de másodikra pöccre. Próbáltam sokáig forgatni elsőre de semmi, másodikra gond nélkül és nem mindíg csinálja ezt kb 10-ből 6 alkalom. Szerintetek mitől lehet? X12XE

És azt megvárod hogy az immo felismerje a kulcsot?

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy a só amivel az utakat szórják télen, nem nagyon működik (fejti ki a hatását) -5°C alatt, így tehát ennél hidegebb időben (azaz ha folyamtosan fagy) nem kell félni a fokozott rozsdásodástól. Szóval a garázs nem a fényezésre van rossz hatással, hanem a korróziót gyorsítja, és igazából nem is a garázs, hanem az enyhe idő (még melegnek se kell lennie hozzá, tehát nem kell a fűtött garázs, 0°C körüli hőmérséklet is éppolyan káros). De van megoldás: ha garázsban tartod az autót (vagy legalább ha hosszabb időre letámasztod télen, mondjuk egy hétre), akkor mosd le előtte a hó- és sómaradványokat, mielőtt beállítod a garázsba. Tisztára mosott autónak semmi baja nem lesz ha fűtött helyre állítod, mint ahogy a saras, latyakos, hótól mocskosnak sem, amíg konstans -10°C körül marad a hőmérséklet.

Én úgy tudtam hogy a fűtött garázsból kiállva az üregekben lévő magasabb hőmérsékletű levegő lecsapódik a kihűlő lemezen így pára lecsapódás lesz a rejtett helyeken . Legalább is nekem így magyarázták a fűtött garázs hátrányát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003végi z14xe G astra-val kapcsolatba szeretném segítségeteket kérni. Az autóban 150e km van, Egr szelep lezárva egy lemezzel körülbelül 130e km-nél. Egy évvel és kb. 8e km-el ezelőtt egyik napról a másikra elment az alapjárat. Előtte ritkán (összesen maximum 5ekm) volt kis arányban etanol tankolva, de az üzemanyagszűrőre odafigyeltem és melegítettük, nem forgattuk a motort. Az alapjárat eltűnésével enyhe rángatózásba kezdett és a fogyasztás növekedett jelentősen. Ekkor kitakarítottam a fojtószelepházat leszerelve, csöveket átnéztem és ha lekötöttem a map szenzort, volt alapjárat, de erőtlen volt és többet fogyasztott. Egy baleset miatt nem tudtam fél évig az autóhoz nyúlni, közbe 7e ft-ért computer olvasót hívtam, aki még az obd csatlakozóját se találta meg a segítségem nélkül és a laptopján futó szoftverekkel nem tudott kommunikálni az autóval. Végül azt mondta, a lekötött map szenzor láttán, hogy az a hibás 90%, vagy computer csere. Bízva szakértelmében vásároltam egy új mapszenzort. és 10percre lekötöttem az akkumulátort a hibatároló miatt. Hiba maradt! Ezek után egy opel szervizbe egr szelepet akartak cserélni. Mikor mondtam, hogy le van zárva egy vékony alumínium tömítéssel, biztosra mondták, hogy átégett cseréljem le. Szétszedtem: lemez, mint beszereléskor. Próbáltam nélküle is egy próbát, de semmi eredmény, amúgy működik rendesen a szelep. kb 1500-2e km megtétele után az autó egyre jobban reagált a gázra és erősödött. Ekkor visszakötöttem a map szenzort, egr-t visszazártam. Jelenleg erős a motor minden tartományban, de gyorsabban ejti a fordulatot üresben, mint a hibák megjelenése előtt. Hideg indításnál jár a motor 4-5mp-et, majd leáll, még akkor is, ha gázzal próbálom tartani. Második, néha harmadik indítás után nincs vele probléma, amíg nem áll megint pár órát az autó.

Jelenleg pedállal villogtatva az alábbi kódokat adja:

0405 Egr szelep

0301-04 gyújtáskimaradás 01-04hengeren

0105 Map szenzor

Multiméterrel próbáltam mérni szívott levegő, víz hőm érzékelőt (hőre változik az ellenállásuk), map szenzor (alapjárat 1,55, fordulat 4V)és lambda szonda (alap:0,1-0,6ugrál, gázra 0,9re ugrik) jelvezeték feszültséget. Mind a 4 érzékelő működik rendesen.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: Tibor

Töltés, generátor testelés rendben? Üzemanyag szűrő mikor lett cserélve?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ohnci vagyok. Nem tudom igazából ennek hol lenne a helye remélem jó helyen vagyok. A problémám a következő lenne. Van egy 2006 os astrám 1.6 benzin 16v. induláskor mikor a kuplungot engedem és gázt adok kuplung csúsztatásnál bepattogva indul. Ha figyelek rá össze lehet hozni hogy ne csinálja de hirtelen pl. kereszteződésből kivágva, emelkedőn hirtelen indulva gyakran elő jön. Más ismerőseim azt mondták típus hiba. Ebből menyi igaz? És ha így van nincs rá valami megoldás mert idegesítő. előre is köszi a válaszokat. sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, kulccsal valóban felhúzza, távkapccsal sajnos nem :( Kicsit zavaró.

Szia. Ezt próbáltad már.

Téves működés esetén a távvezérlő újra programozása szükséges.

  • Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.
  • Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van. Ezzel megtörténik az újraprogramozás.
  • A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént.
Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam hogy a fűtött garázsból kiállva az üregekben lévő magasabb hőmérsékletű levegő lecsapódik a kihűlő lemezen így pára lecsapódás lesz a rejtett helyeken . Legalább is nekem így magyarázták a fűtött garázs hátrányát.

Igen, bizonyára ezt is számításba kell venni, de sztem a mai korrektül felületkezelt karosszériák (kívül-belül galvanizálva) ennek a veszélyét minimumra csökkentik amíg a korrózió elleni bevonat a felületen nem sérül (lásd átrozsdásodás elleni garancia - a G Astrák mindaddig nem szoktak rozsdásodni amíg sérülés nem éri a lemezeket)... a só éppen ezért veszélyes szvsz.

Ugyan sosem próbáltam, de elvileg(!) az Astra bármelyik fényezett elemét (csak amíg még gyári és egy karc sincs rajta!) akár vízben is áztathatnád hetekig, akkor sem rozsdásodna.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Ezt próbáltad már.

Téves működés esetén a távvezérlő újra programozása szükséges.

  • Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.
  • Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van. Ezzel megtörténik az újraprogramozás.
  • A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént.

Az itt le írtakkal csak zár ,reteszel, és nyit ha már párosítva van a kocsival,elem cserére vonatkozik ez a le írás (szinkronizálás)Az ablak emeléshez kell a komfort elektronika,

DarthVödör nagy Úr oldala :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Reggelente hidegindításnál égve marad az olajnyomás visszajelzőm kb 1-2 mp-ig és addig elég csúnya hangja van a kocsinak, ez normális? illetve hidegindításnál felpörgeti 2000 ford/perc fölé és szerintem ez se megfelelő (suzukiba max 1400 volt). mitől lehetnek ezek? Van értelme foglalkozni vele vagy inkább hagyam ? (motorkód:X12XE)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hibajelenség: pár napig egyenetlenül járt a motor, kisebb volt a nyomaték, 4500 körüli fordulatnál letiltott, mostanra viszont már nem is indul.

Kivillogtattam a hibakódot: P0335 Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

A jeladó ki lett cserélve újra (Bosch, Hall), de változatlanul nem indul. Hibakód ugyanaz, jeladó megkapja az 5V-ot.

Lehet, hogy csak törölni kellene a hibakódot, mert letiltott a motor? Mit lenne érdemes még megnézni?

Link to comment
Megosztás:

Igen, bizonyára ezt is számításba kell venni, de sztem a mai korrektül felületkezelt karosszériák (kívül-belül galvanizálva) ennek a veszélyét minimumra csökkentik amíg a korrózió elleni bevonat a felületen nem sérül (lásd átrozsdásodás elleni garancia - a G Astrák mindaddig nem szoktak rozsdásodni amíg sérülés nem éri a lemezeket)... a só éppen ezért veszélyes szvsz.

Ugyan sosem próbáltam, de elvileg(!) az Astra bármelyik fényezett elemét (csak amíg még gyári és egy karc sincs rajta!) akár vízben is áztathatnád hetekig, akkor sem rozsdásodna.

Nem tudom hogy csak nekem,de 8 éves a G astrám és a hátsó sárvédő pereme már most rozsdás,dobja le a festéket hólyagosodik szóval sajnos opel és rozsdásodik.Rohadtúl idegesít le is kezelem valahogy még az idén. :/

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy csak nekem,de 8 éves a G astrám és a hátsó sárvédő pereme már most rozsdás,dobja le a festéket hólyagosodik szóval sajnos opel és rozsdásodik.Rohadtúl idegesít le is kezelem valahogy még az idén. :/

Nekem 9 éves és szintén. Első 4 évében nem tudom, hogy volt tartva, de azóta garázsban szokott aludni, és nem a szabad ég alatt

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy csak nekem,de 8 éves a G astrám és a hátsó sárvédő pereme már most rozsdás,dobja le a festéket hólyagosodik szóval sajnos opel és rozsdásodik.Rohadtúl idegesít le is kezelem valahogy még az idén. :/

Nekem a tetősín lábain van felhólyagosodva a festék van ahol már le is pattant és kilátszik az alu.

Link to comment
Megosztás:

Hadd ragadjam meg a lehetőséget, hogy javasoljam a szokásos első lépést: villogtasd ki a hibakódot! Utána okoskodhatunk.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Elektromos-g-zped-l-eset-n:

Sikerült kiolvastatnom a hibakódokat. Először hozta a szokásos 2-es henger gyújtáskimaradást, és különböző hengerenkénti gyújtáskimaradásokat. Megcserélték most a 2-es és 3-as henger injektorjait, ja és mellékesen annyit mondtak még hogy több levegőt szív befele mint amennyit kéne.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy csak nekem,de 8 éves a G astrám és a hátsó sárvédő pereme már most rozsdás,dobja le a festéket hólyagosodik szóval sajnos opel és rozsdásodik.Rohadtúl idegesít le is kezelem valahogy még az idén. :/

Az én autóm '99. novemberi, de szerencsére sehol nem rozsdásodik. Egyedül a bal hátsó ajtómon van egy 5cm-es horzsolás fémig, amit az előző gazda csinált. De azt is lekezeltem RO55 rozsdagátló-átalakítóval, majd a márkaszervizben vásárolt színazonos hibajavítóval befestettem és lakkoztam.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiolvastatnom a hibakódokat. Először hozta a szokásos 2-es henger gyújtáskimaradást, és különböző hengerenkénti gyújtáskimaradásokat. Megcserélték most a 2-es és 3-as henger injektorjait, ja és mellékesen annyit mondtak még hogy több levegőt szív befele mint amennyit kéne.

És azt hogy? Maximum kevesebb benzint nyom hozzá, mint ami szükséges lenne... Ha csak egy hengernél jelentkezik, akkor lehet csökkent injektor kapacitás, részleges eltömődés. Túl szegény keverék okozhat gyújtáskimaradást.Több levegőt nem tud beszívni, mint amennyit a fojtószelep és a fordulatszám meghatároz. Ha mégis, akkor megragadt a szívószelep, nem tud teljesen visszazárni. Ez azért nem túl valószínű... Mi a motorkód?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 9 éves és szintén. Első 4 évében nem tudom, hogy volt tartva, de azóta garázsban szokott aludni, és nem a szabad ég alatt

Érdekes, akkor csak a régebbiek nem?

Alvázszám szerint hol gyártották a tiéteket? Mert még arra tudok gondolni hogy bizonyos gyáregységben lazábban vették a minőségellenőrzést (vagy éppen szigorúbban), ezért különböznek azok az autók korróziós szempontból. Pl. Calibránál a Finnországban gyártottak közismerten jobban ellenálltak a rozsdának, vagy G Astránál is a Twinport hibák csak egy bizonyos osztrák gyárban összerakott motorokra voltak jellemzőek...

Nekem a Coupén egy gramm rozsda nincs, pedig 2001-es, és ráadásul olasz gyártású, pedig az olaszok nem a pedantériáról híresek (sőt állítólag még az olasz acél is eléggé tré minőségű...).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.