Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv néktek cartársak.

Adódott ma 1 nagy galiba. Faterék elvitték a kocsit és menet közben elkezdett dadogni. Azóta nincs kuplung. Álló motornál lehet váltani(kisebb nagyobb ellenállással, de megy), járó motornál semmit.

Kérnék 1-2 ötletet, hogy hol keressük a hibát. Le kell venni a váltót?

Ez olyan, mint amikor a kuplungszerkezet nem emel ki, mert pl. elment az olaj, ami a kinyomócsapágyat nyomja ki. Első körben megnézni, van-e benne olaj - ez közös a fékolajjal tudtommal, tehát fékolajszintet megnézni, hogy áll (a tartály alja vélhetően nem egyben van, hanem részekre van osztva, hogy ha a kuplung elereszti az olajat, attól még a fék számára maradjon elég).

Egyébként valószínűleg váltólevétel lesz a dologból, hacsak nem a pedálnál lesz a gond. Mondjuk haza lehet menni vele így is, ha nem túl messze van, és nem kell útközben (sokszor) indulni és megállni, illetve váltogatni - nem muszáj vontatni vagy trélerezni. Egyesben indítózva el lehet indulni, a fordulatot jó helyen tartva és óvatosan mozgatva a váltókart a fokozatba lehet fokozatot váltani. Én is mentem már haza így, 2-3 között kapcsolgatva, amikor az off autómon a bowden elszakadt.

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mint amikor a kuplungszerkezet nem emel ki, mert pl. elment az olaj, ami a kinyomócsapágyat nyomja ki. Első körben megnézni, van-e benne olaj - ez közös a fékolajjal tudtommal, tehát fékolajszintet megnézni, hogy áll (a tartály alja vélhetően nem egyben van, hanem részekre van osztva, hogy ha a kuplung elereszti az olajat, attól még a fék számára maradjon elég).

Egyébként valószínűleg váltólevétel lesz a dologból, hacsak nem a pedálnál lesz a gond. Mondjuk haza lehet menni vele így is, ha nem túl messze van, és nem kell útközben (sokszor) indulni és megállni, illetve váltogatni - nem muszáj vontatni vagy trélerezni. Egyesben indítózva el lehet indulni, a fordulatot jó helyen tartva és óvatosan mozgatva a váltókart a fokozatba lehet fokozatot váltani. Én is mentem már haza így, 2-3 között kapcsolgatva, amikor az off autómon a bowden elszakadt.

Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy a kormánylégzsák levételéhez hányas imbuszkulcs kell? Most nem tudom megnézni, de reggel kellene, mert cserélem a fedelet, de nekem csak kis kulcsaim vannak, azzal nem hiszem, hogy ki tudom küzdeni a két csavar.

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lécc segítsetek (az asszony már kikészít: minek nyúltál hozzá - szöveggel :) )

A problémám a következő (Z14XE-s 2000/12 havi Astra G)

Kiolvsatam a hibát egy ismerőssel, és hármat is kidobott

1. P0400 - EGR szelep hiba

2. P0230 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba

3. P0300 - különböző hengerek gyújtáskimaradás.

Az 1-el úgy kezdtem, h kitisztítottam az EGR-t, kapott 12V-t is meg minden, okés visszatettem.

A 2-el "nem foglalkozom", mert a maszek riasztóbeszerelés miatt dobja már egy jóideje ezt a hibát, azóta a riasztót szétkötettem.

A 3-nál úgy kezdtem h vettem új gyertyákat (gyári kétpólusú GM-es), és itt kezdődött a problémám.

Azóta nagyon sokáig tekeri indíításnál, és akkor nagyon nehezen elkapja és beindul az autó.Azelőtt szinte pöcre indult.

Nem tudom mi lehet a probléma, amikor levettem a trafót, szigetelő szalaggal volt körbetekerve a gyújtókábel, én is így tettem vissza (próbáltam nélküle, úgy is ugyanolyan rossz)

És még plusszba a folytóházszelepet is kitakarítottam, ezt csak úgy extrába.

Amúgy a motor azóta sokkal jobb lett, jobb élmény vezetni is, mintha elmúlt volna a gyújtáskimaradás, bár még azóta nem volt hibaolvasás.

Lécc segítesetek, szerintetek mi lehet a hiba?

Nem tudnád valahol megpróbálni egy biztosan jó trafóval?Gyakran előfordul a gyújtótrafó hibája.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom.

Valamit félreolvastál, a kuplunghidraulikáról volt szó, ami természetesen fékolajjal működik.

Link to comment
Megosztás:

Ha ért a sas. Megnéztem a folyadék szintet. Minimumon van és állagra olyan mint a víz. Semmi olaj tapintása nincs.

Járó motornál ha be akarom tenni 1-be, fura súroló hangja van. Szóval nem a fogakat számolja hanem súrol.

Ui. 4 éve van nálam a sas és nem tudom mikor volt cserélve a fékfolyadék.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom.

Ugyanaz a hidraulika (fékolaj) működteti a kinyomó csapágyat.

Amit Te mondasz az a váltó kenéséért felelős, váltóolaj.

Link to comment
Megosztás:

Ha ért a sas. Megnéztem a folyadék szintet. Minimumon van és állagra olyan mint a víz. Semmi olaj tapintása nincs.

Járó motornál ha be akarom tenni 1-be, fura súroló hangja van. Szóval nem a fogakat számolja hanem súrol.

Ui. 4 éve van nálam a sas és nem tudom mikor volt cserélve a fékfolyadék.

Lehet nem emel ki a kuplung? És egyik fele sem üres?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogyott a hűtővízből kevéske.

Végignézegettem a csöveket, de nem látok szivárgást, a kipufogó nem gőzöl-füstöl, és a hűtővíznek sincs benzin szaga.

Kb. nyolc hónapja a tartályon bejelöltem a szintet, csak úgy semmi ok nélkül. Nos azóta kb. egy centivel van lentebb a szint.

Itt egy kép is róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/130705/2013-07-05_09.24.33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mitől lehet ez? Mert én már gondoltam arra, hogy a meleg miatt a csövek tágulnak, és így esetleg több folyadék fér bele,

így a tartályban kevesebb marad.

Lenne valami gáz? Vagy ez még ilyen "belefér" kategória?

Szia!

Őszintén megmondva,amit megjelöltél filctollal,(vagy mivel..) már az a szint is elég alacsony.

Ahogy előttem írták,a perem körül kell lennie a szintnek,hideg motornál,egészen pontosan a perem fölött egy kicsivel.

A tartályra rá van írva egy "CALT COLD" felirat.és a nyíl a peremig mutat.

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekem talán egy picit fentebb van a színt,bár nem emlékszem pontosan,hogy amikor készítettem a fotót,hideg,vagy üzem meleg volt a mocim.

Ha jól emlékszem,amikor 2010 Novemberében vettem az autót,töltöttem rá pár decit,2011 év közepére lecsökkent a peremig,aztán cseréltem a tartályon egy zárókupakot (na ezt szépen leírtam :) ),és azóta ott áll a szint (kop-kop-kop) ahol a fényképen látszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

A következő problémához szeretném kérni a segítségeteket. 2003-as G Sedan Z14XE, menet közben gázelvételnél,hirtelen gázadásnál közben rángat(ez valószínű EGR probléma lesz gondolom). A másik probléma, hogy üzemmeleg motornál többször is csak gázadással tudom elindítani.Nem mindig de gyakori.Napi szinten 10-15km-t használom,lehet ez a probléma oka? Valakinek hasonló gond? :) <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lécc segítsetek (az asszony már kikészít: minek nyúltál hozzá - szöveggel :) )

A problémám a következő (Z14XE-s 2000/12 havi Astra G)

Kiolvsatam a hibát egy ismerőssel, és hármat is kidobott

1. P0400 - EGR szelep hiba

2. P0230 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba

3. P0300 - különböző hengerek gyújtáskimaradás.

Az 1-el úgy kezdtem, h kitisztítottam az EGR-t, kapott 12V-t is meg minden, okés visszatettem.

A 2-el "nem foglalkozom", mert a maszek riasztóbeszerelés miatt dobja már egy jóideje ezt a hibát, azóta a riasztót szétkötettem.

A 3-nál úgy kezdtem h vettem új gyertyákat (gyári kétpólusú GM-es), és itt kezdődött a problémám.

Azóta nagyon sokáig tekeri indíításnál, és akkor nagyon nehezen elkapja és beindul az autó.Azelőtt szinte pöcre indult.

Nem tudom mi lehet a probléma, amikor levettem a trafót, szigetelő szalaggal volt körbetekerve a gyújtókábel, én is így tettem vissza (próbáltam nélküle, úgy is ugyanolyan rossz)

És még plusszba a folytóházszelepet is kitakarítottam, ezt csak úgy extrába.

Amúgy a motor azóta sokkal jobb lett, jobb élmény vezetni is, mintha elmúlt volna a gyújtáskimaradás, bár még azóta nem volt hibaolvasás.

Lécc segítesetek, szerintetek mi lehet a hiba?

Na szóval erre gondolok...

Bocs, még szokni kell az írást :)

Link to comment
Megosztás:

Na szóval erre gondolok...

Bocs, még szokni kell az írást :)

A szigszalaggal belekert trafóhíd, az nem jó, valaki már babrálta... De biztos ez a baj, nem alacsony az üzemanyag nyomásod? Vagy valami, ami miatt annyit kell forgatni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

A következő problémához szeretném kérni a segítségeteket. 2003-as G Sedan Z14XE, menet közben gázelvételnél,hirtelen gázadásnál közben rángat(ez valószínű EGR probléma lesz gondolom). A másik probléma, hogy üzemmeleg motornál többször is csak gázadással tudom elindítani.Nem mindig de gyakori.Napi szinten 10-15km-t használom,lehet ez a probléma oka? Valakinek hasonló gond? :) <_<

nekem ilyen rángatásos hibánál a gyújtás híd volt a hiba

persze lehet másik 10 ok még

Link to comment
Megosztás:

Ismét előjött a kulcs fennragadásos problémám, csak épp már a WD40 sem segít. Indítózásnál úgy 10ből 1x fennakad a kulcs és nekem kell visszafordítani, hogy az irdatlan csattogás elhallgasson és ne nyírja ki az önindítót. Régebben befújtam WD40-el és utána nem volt gond, most már hiába fújom, újra és újra előjön a probléma.

A szerelő azt mondta, hogy kezdetnek meg kellene próbálni egy betét cserét, hátha segít. Kérdés, hogy valakinek volt már hasonló gondja és mit kellett cserélni h. megoldódjon?

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Seggítséget kérnék:?

Reggel induláskor minden rendben, 5-7km után 3 hengeres lesz az autó,

hibakód tőrlés után minden rendben egy darabig.

Trafósort cseréltem már + 4 db gyertyát is.

Segítséget kérnék:

a hibakodók:

P0354 - Gyújtás 4 vezérlő áramkör
(00) - Jelen van

A hibakódok száma: 2

P0300 - Több hengernél gyújtáshiba érzékelhető
(00) - Nincs jelen

P0302 - 2. henger gyújtáshiba érzékelt
(00) - Nincs jelen

Köszönettel:

Üdv Ima

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.