Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nyáron cseréltettem szakszervizben a vezérlést (+ vízpumpa, hosszbordás,+gyertyák). 60k km vagy 4 év a szerviz szerint (szervizkönyvbe is ezt jegyezték be).

Nagyon sokszor volt már téma! 2003-tól kitolták 6 év vagy 90E km-re,( előtte 4 év vagy 60E km) gondolom üzemeltetési tapasztalatból. Semmi nem változott a 2003 előttihez képest. Ezért mindenkire rá van bízva, hogy 4 év (60E km) után cserélteti vagy megvárja a 6 évet (90E km). Én speciel kivárom a 6 évet. Az előző szíjnál sem volt bajom, az újat pedig Uhuhu-ék (Az "idősebb" fórumozók még emlékeznek rá! Nagyon sajnálom, hogy típust és munkahelyet váltott, mert hiányoznak a segítségei!!!) cserélték!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Sikerült szerezek egy opcom-nevü hiba olvasot,és rá olvastam olyat találtam benne hogy ETC(elektronikus fojtoszelep-vezérlés)vészüzemi üzemmód csökkentett teljesitmény.

Ez normális dolog? Vagy esetleg valami nem stimel a fojtoszelppel,amugy z16xep a motorom.

Link to comment
Megosztás:

A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés...

Link to comment
Megosztás:

A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés...

Én is úgy rögzítettem. Szerintem már majdnem mindenki járt igy. Engem nem zavar, a belső keringetést ugysem használtam. Ha valami müdös járgány megy elöttem, csak lekapcsolom a ventit, míg meg nem előzöm, s a szenes pollenszűrő amúgy is jól teszi a dolgát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A műszerfal alóli kattogás okozója az a terelőlap(külső vagy belső levegő) vagy mi,fölül eltört a tengely ahol a motor rácsatlakozik.Mi ennek a neve?lehet külön venni olyat?Delphi tiusú a rendszer elvileg de töltök föl fotót ha kell...most ezt a lapot rögzítettem külső levegő beáramlás állásban,így ugye nincs belső keringetés...

https://cromax.hu/300000000-futorendszer/300860000-futesrenszer-alkatreszei/300860385-futomotor-haz-alkatreszei/145258-belso-keringtetohaz-opel-astra-g-1998-2009

Ez Delphi rendszerhez van, de lehet kapni Behr-hez is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló! Nem átmenő csavar! Csak a felső csavart tudod felülről leszedni, a generátor nem lesz útba persze nagyon figyelni kell hova teszed a krovát és a kezed jobb ha alulról megvilágítod valahogy. Azt is írtam , hogy rá kell feküdni a mocira és a váltó felől felől kell nagyon figyelni a csavart. Ha ügyes vagy menni fog! Alulról pedig kel a hely!

Akku felől nem tudod mert minden útba lesz! Nekem kb 1 ó volt mert rá kellett jönnöm a trükkre :evilgrin:

Jó munkát...

:icon1: nem felülről szedtem a felsőt sem...alulról tettem, csak a megfelelő szerszámot kellett megtalálnom, s jött terv szerint...

kipucoltuk, bronzkeféket, meg az egyik forgórészperselyt cseréltük...remélem jó lesz

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Ma szomorúan észrevételeztem, hogy csöpög kicsit a hűtőm. Ha szemben állok a verdával a bal alsó sarka nedves szegénykémnek.
Négy napja most áll a gép és körülbelül, egy 1,5 centis "tócsa" volt alatta. Túlzott fogyást a tartályban nem vettem észre, max 1-2 mm
hiányzik a közepétől.

Le is fotóztam :
http://kepfeltoltes.hu/view/131228/2013-12-28_13.24.03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mi lehet a bibi? Vagy inkább ne bántsam amíg nem kezd rá jobban a csöpögésre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

A probléma, hogy a '99-es X16XEL astrám kellemetlen, fejfájdító szagot fúj be. Olyan, mintha kipufogó vagy karter gáz szag lenne, de nem találtam sehol problémát. Belső keringtetésen mintha jobban érezném.

Találkozott már valaki hasonló problémával?

Hol keressem?

Pollen szűrő OK, ma ki is klímatisztítóztam a rendszert ami némi javulást hozott.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

A probléma, hogy a '99-es X16XEL astrám kellemetlen, fejfájdító szagot fúj be. Olyan, mintha kipufogó vagy karter gáz szag lenne, de nem találtam sehol problémát. Belső keringtetésen mintha jobban érezném.

Találkozott már valaki hasonló problémával?

Hol keressem?

Pollen szűrő OK, ma ki is klímatisztítóztam a rendszert ami némi javulást hozott.

Előre is köszönöm.

A kipufogócsonkot ellenőrizted? Nem fúj ki, nincs elrepedve?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítséget kérnék távirányítós központi zár ügyben. 2002-es G Astra 1.6. Egyik napról a másikra nem működött a nyitás-zárás. Cseréltem elemet, gondoltam lemerült. Be is állítottam a kulcsot(gyújtás ráad, zárás megnyom). Így működött újra. Pár nap múlva újra elromlott. Újra aktiváltam a kulcsot, és jó lett. Most viszont már egyáltalán nem jó. Aktiválni sem tudom. Közben egyszer-egyszer működik, de max egy bezárás erejéig.

Volt vkinek hasonló probléma?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítséget kérnék távirányítós központi zár ügyben. 2002-es G Astra 1.6. Egyik napról a másikra nem működött a nyitás-zárás. Cseréltem elemet, gondoltam lemerült. Be is állítottam a kulcsot(gyújtás ráad, zárás megnyom). Így működött újra. Pár nap múlva újra elromlott. Újra aktiváltam a kulcsot, és jó lett. Most viszont már egyáltalán nem jó. Aktiválni sem tudom. Közben egyszer-egyszer működik, de max egy bezárás erejéig.

Volt vkinek hasonló probléma?

Előre is köszi.

Szia!

Jellemzően eltörik az elemfoglalat forrasztása. Elég vaószínű, hogy nálad is ez a probléma. Újra kell forrasztani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Jellemzően eltörik az elemfoglalat forrasztása. Elég vaószínű, hogy nálad is ez a probléma. Újra kell forrasztani.

Szia!

Szétkaptam a kulcsot. Az elemfoglalat gyakorlatilag simán kivehető a kulcsból. Két ponton kapcsolódik, ha jól gondolom ott kell visszaforrasztani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szétkaptam a kulcsot. Az elemfoglalat gyakorlatilag simán kivehető a kulcsból. Két ponton kapcsolódik, ha jól gondolom ott kell visszaforrasztani.

Óvatosan! Könnyen tönkre vághatod a nyákot (saját tapasztalat!). Inkább keress egy szakembert akinek van szabályozható hőfokos forrasztó állomása.

Link to comment
Megosztás:

És menet közben ??

Ha a menetszél ki viszi a kipuffogó alól ?

Menet közben a "szag" durva, de amint átkapcsolom belső keringtetésre még rosszabb lesz.

A menet szélnek nem ki kellene húzni a szagot a kocsiból úgy, hogy én ne érezzem? (mondjuk ha elöl repedt a csonk akkor pont az arcomba fújja...)

Link to comment
Megosztás:

Óvatosan! Könnyen tönkre vághatod a nyákot (saját tapasztalat!). Inkább keress egy szakembert akinek van szabályozható hőfokos forrasztó állomása.

Én már forrasztottam vissza, igaz elég sokat forrasztok, de a lényeg, hogy nagyon nehezen lehet a belső lábhoz hozzáférni. És nem árt egy kis folyató szer sem mert lehet így tartósabb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerelőkhöz lenne kérdésem! :D :D

Pillangószelep belsejében lehet olyan apró kicsi furat amit takarításkor el tömíthettem?

Lehetséges, hogy légtömegmérő hiba miatt az alapjárat rángat? (autószerelő szóban való beszélgetés alapján azt mondta, h nem tudja jól beállítani a keveréket) Az a baj, hogy takarítás után kezte el csinálni)

meg hidegen indításnál felviszi az alap járatott 3000-re majd visszaejti!

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerelőkhöz lenne kérdésem! :D :D

Pillangószelep belsejében lehet olyan apró kicsi furat amit takarításkor el tömíthettem?

Lehetséges, hogy légtömegmérő hiba miatt az alapjárat rángat? (autószerelő szóban való beszélgetés alapján azt mondta, h nem tudja jól beállítani a keveréket) Az a baj, hogy takarítás után kezte el csinálni)

meg hidegen indításnál felviszi az alap járatott 3000-re majd visszaejti!

Köszönöm

Z14xe-nél van! Ha szembe állsz az autóval akkor a szelep jobb oldalán van. Arról ismered meg, hogy kívülről egy vákuumcső csatlakozik!

Link to comment
Megosztás:

Z14xe-nél van! Ha szembe állsz az autóval akkor a szelep jobb oldalán van. Arról ismered meg, hogy kívülről egy vákuumcső csatlakozik!

Ahogy nézem a képeket hasonló..

Megpróbálom kiszerelem (kiszereljem szerinted? mert így sz@r helyen van), sőt lehet az egyik vákúmcső úgymond "gumiból készült könyök részt kicserélem mert nekem nem tetszik!

Meg az a bajom, hogy nagyon olajos a pillangószelep házam.. mindenhol szinte!

Meló után lefényképezem felteszem ide.. mert szerintem az sem normális!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nemrég cseréltem termostátot az astrámon Y17DT, és valószínűleg levegős maradt a rendszer mert néha egy erősebb gyorsításkor hallom hogy bugyborékol a víz. Nem tudom hol lehet a levegő, de mivel bent hallom az utastérben feltételezem hogy a fűtéskörben ragadhatott meg. A vizem rendesen melegszik és a fűtéssel sincs problémám, tehát minden rendben működik ettől függetlenül. Fűtés rendszerem Behr.

Vajon hogy tudom légteleníteni?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nemrég cseréltem termostátot az astrámon Y17DT, és valószínűleg levegős maradt a rendszer mert néha egy erősebb gyorsításkor hallom hogy bugyborékol a víz. Nem tudom hol lehet a levegő, de mivel bent hallom az utastérben feltételezem hogy a fűtéskörben ragadhatott meg. A vizem rendesen melegszik és a fűtéssel sincs problémám, tehát minden rendben működik ettől függetlenül. Fűtés rendszerem Behr.

Vajon hogy tudom légteleníteni?

Köszönöm

Én úgy tudom, hogy nem kell légteleníteni, legalábbis én nem tettem. Járó motornál valamelyik vastag csövet jól megnyomkodtam párszor oszt ennyi. Persze csak üzemmeleg motornál, mikor már kinyitott a termosztát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahogy nézem a képeket hasonló..

Megpróbálom kiszerelem (kiszereljem szerinted? mert így sz@r helyen van), sőt lehet az egyik vákúmcső úgymond "gumiból készült könyök részt kicserélem mert nekem nem tetszik!

Meg az a bajom, hogy nagyon olajos a pillangószelep házam.. mindenhol szinte!

Meló után lefényképezem felteszem ide.. mert szerintem az sem normális!

Szerintem fölösleges ezért kiszedni! Simán hozzá lehet férni! Ha jól emlékszem akkor a pillangószelepet ki kell nyitni mert a síkja alatt van a furat. Ezután tegyél oda egy darab rongyot azért, hogy a kosz ne a torokba essen bele. Olajsártól szokott eldugulni ami a karter felől kerül bele, vagy akkor amikor a szelepházat takarítottad. Nem nehéz eltömíteni az átmérője miatt!

Ez a furat kb. 1,0-1,2mm átmérőjű. Én itthon 0,8mm-es dróttal szoktam kitakarítani. De szerintem megfelelő rá injekciós tű vagy valami hasonló.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.