Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Beülsz, gyújtásra teszed, világítás fel pár másodpercre vagy pl. fénykürt 5 másodpercre. Ezt követően indítasz. Állítólag így az akksiban megindul egy kicsit az "élet". Nálunk a parkolóban többektől is láttam már télen hidegebb éjszakák után. Igaz, lehet annak tudható be, hogy a város egyik "híresebb" akksi szaküzlete szórólapozta anno, ahol többek közt ez volt az egyik tanács a "hogyan hosszabbíthatjuk meg az akkumulátorunk élettartamát" fejezetben... Azonban ha a döglődik (pl már a központizárat sem nyitja), akkor ez a praktika nem fog használni értelem szerűen.

emlékszek rá,én is kaptam ilyen papírt a szélvédőre

Most azt hirdetik,hogy ingyen bebikázzák a gépet,majd utána gondolom rábeszélnek egy új akksira... :D

Link to comment
Megosztás:

Az valóban nem sok. Esetleg még ha sok a rövidtáv az okozhat kokszosodást. De mint írtam ki kell takarítani és utána ledugózni.

kösszi a választ még anyit kérdeznék ,hogy nem a koszosodás miat marad nyitva hanem apro törmelékekel mint a katalizator darabkak volnanak vagy egyebb vajon mi lehett volt tesztre teve de sem nem mutatot elöre is kösszi a valaszokat

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom. Katalizátoros autót nem is egészséges, pláne hosszasan próbálgatva! ;)

Ez így ebben a formában nem igaz. Katalizátoros autót nem egészséges hosszasan próbálgatva tolással indítani. De ugyanúgy nem egészséges hosszasan az indítómotorral tekertetni sem. Ha akkulemerülés miatt nem indul, akkor nyugodtan betolható-húzható, nem lesz a katalizátornak semmi baja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T potyo!

"... Ha akkulemerülés miatt nem indul, akkor nyugodtan betolható-húzható, nem lesz a katalizátornak semmi baja. .."

Tárgyi tévedés.

Persze annyi energia legyen az akkuban, hogy a benzinpumpát, injektorokat és gyújtást azért tudjon produkálni.

Ha ez a kiegészítés után sem értesz egyet, akkor indokold, hogy miért is lenne a katalizátornak attól baja, ha tolással-húzással indítjuk be!

Link to comment
Megosztás:

Persze annyi energia legyen az akkuban, hogy a benzinpumpát, injektorokat és gyújtást azért tudjon produkálni.

Ha ez a kiegészítés után sem értesz egyet, akkor indokold, hogy miért is lenne a katalizátornak attól baja, ha tolással-húzással indítjuk be!

Ez engem is érdekelne mint érintetett! Amúgy mint már írtam a szerelőm nagy rutinnal bír, évek (20-30) óta Opelnál dolgozik a mai napig. Csak nem mondott volna olyat amivel ártok a gépnek.

Amúgy ha nem lehetne behúzatni, tolni, merre kellene keresni a további hibákat?

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre ennyi, azt mondta talán úgy megszívta magát hogy most nem képes elrobbantani az anyagot, meg kéne próbálni behúzatni. S jelenleg itt tartok, majd talán holnap mert esik ez a fagyott sz@r ónos eső és korcsolya pálya lett mindenből.

Ki kell venni a gyertyákat, és esetleg egy kis forró levegővel kiszárítani a benzint belőle, ha benzinszagúak. Ha nem benzinszagúak, akkor viszont nem kapnak az injektorok vezérlést (ha van benzinnyomás), akkor ki kellene deríteni, miért nem akar benzint adni a vezérlő - az nem valószínű, hogy négy injektor egyszerre hibásodjon meg. Esetleg kiszedni az injektorokat is, kint összerakni az injektorokat a benzinelosztó csővel, és indítózni, megnézni, hogy porlasztanak-e.

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni a gyertyákat, és esetleg egy kis forró levegővel kiszárítani a benzint belőle, ha benzinszagúak. Ha nem benzinszagúak, akkor viszont nem kapnak az injektorok vezérlést (ha van benzinnyomás), akkor ki kellene deríteni, miért nem akar benzint adni a vezérlő - az nem valószínű, hogy négy injektor egyszerre hibásodjon meg. Esetleg kiszedni az injektorokat is, kint összerakni az injektorokat a benzinelosztó csővel, és indítózni, megnézni, hogy porlasztanak-e.

Kap anyagot a gép, ezt ma néztem, benzinesek voltak a gyertyák. Szerelőtől az utolsó tipp így látatlanban hogy sokat indítóztam megszívta magát ezért nem tudja most indítani. Ugye reggel meg az aksi miatt.

Gyertyákat amúgy kiszárítottam mielőtt újra próbáltam indítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek mit kezdjek ezzel a hibával?

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

Régebben már volt ilyesmi gondom de eltűnt!

Rá indítottam és most megint jó!

Lehet benzin miatt is? mert már sárgalámpázok :-)

FAGYIZÁS!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kaptam egy ilyen hibát:
P0300(B) - Gyújtáshiba alacsony üzemanyagszint mellett érzékelt
P0304(0) - 4. henger gyujtáshiba
P0300(0) - Több hengernél gyújtáshiba
Mindegyik végén, hogy nincs jelen.

Mitől lehet ez a probléma?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

emlékszek rá,én is kaptam ilyen papírt a szélvédőre

Most azt hirdetik,hogy ingyen bebikázzák a gépet,majd utána gondolom rábeszélnek egy új akksira... :D

Így volt, bizony! :icon1:

Szerintem ezen szolgáltatásuk egész jó(nak tűnik). Egy csörgés és jönnek (ingyen?) és bebikázza ill. előtte/utána megméri. Persze náluk venni akkumulátort azért húzós mutatvány, pláne hogy a nagyobbat és drágábbat erőltetik és nem pedig a szükséges/elégséges kategóriát...

Link to comment
Megosztás:

Hi, most látom hogy ugyan azt a kérdést tettem fel én is. Ezt a fagyizást, ha jól értem, akkor fagyás. Mit lehet tenni? Fújjam be a gyújtás kábeleket - ha igen, mivel?

Vagy mit lehet megelőzés céljából tenni?

:)

fagyizás :

magas fordulaton való autózás (4000rpm vagy nagyobb) 30-40percig

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hi, most látom hogy ugyan azt a kérdést tettem fel én is. Ezt a fagyizást, ha jól értem, akkor fagyás. Mit lehet tenni? Fújjam be a gyújtás kábeleket - ha igen, mivel?

Vagy mit lehet megelőzés céljából tenni?

Nem-nem...

Fagyizás az itteni szlengben a motor kiégetését jelenti. Azaz, hosszabb utat (>50km) magasabb fordulaton (kb. 4000) megtenni, hadd tisztuljanak ki a szelepfészkek, meg a lerakódások a motorból. Enyhébb esetekben ez tudja orvosolni a gyújtáshibás panaszokat.

Úgy általában pedig a 16 szelepes benzines ecotec-eket ajánlatos mindig – ésszerű határok között – forgatni, terhelni, hogy megelőzhetőek legyenek az ilyen bajok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hi, most látom hogy ugyan azt a kérdést tettem fel én is. Ezt a fagyizást, ha jól értem, akkor fagyás. Mit lehet tenni? Fújjam be a gyújtás kábeleket - ha igen, mivel?

Vagy mit lehet megelőzés céljából tenni?

Neeeeem! :pinch: :omg:

Ha visszaolvasnál akkor megtalálnád amit már 1000x írtunk a fagyizásról!!

A lényege, hogy a sok városi használattól, vagyis inkább az alacsony fordulatszám miatt, a szelepek elkokszosodnak. Ez vezet a szelep szorulásához és a nálad is fönnálló hibakódhoz!

Megoldás: Magas fordulatszámon 4000rpm fölött menni 20-25km-t (4.-ben autópályán).

Ez a fagyizás elnevezés pedig onnan jött, hogy a pesti szakik így mentek le Fehérvárra elnyalni egy fagyit.

Ezt a régi fórumlakók még olvashatták!

Apropó! Most néztem, hogy az idén lesz 10 éves a regisztrációm az oldalon!

Nem kaphatnék ajándékba egy korlátlan hozzászólási lehetőséget?! :hiya:

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Neeeeem! :pinch: :omg:

Ha visszaolvasnál akkor megtalálnád amit már 1000x írtunk a fagyizásról!!

A lényege, hogy a sok városi használattól, vagyis inkább az alacsony fordulatszám miatt, a szelepek elkokszosodnak. Ez vezet a szelep szorulásához és a nálad is fönnálló hibakódhoz!

Megoldás: Magas fordulatszámon 4000rpm fölött menni 20-25km-t (4.-ben autópályán).

Ez a fagyizás elnevezés pedig onnan jött, hogy a pesti szakik így mentek le Fehérvárra elnyalni egy fagyit.

Ezt a régi fórumlakók még olvashatták!

Apropó! Most néztem, hogy az idén lesz 10 éves a regisztrációm az oldalon!

Nem kaphatnék ajándékba egy korlátlan hozzászólási lehetőséget?! :hiya:

Én meg már 6 éve, sok hozzászólással, és 160+ köszönömmel (a 3. helyen) és én sem kaptam korlátlan hozzászólást... Így próbáljon meg segíteni az ember, ha elfogy a hozzászólási lehetősége....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.