Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A Knecht/Mahle nem szottyad össze? Amúgy az ilyen olajszűrószottyadás okozhat valami hibát? Igaz, csak 8000kmt ment, de többet tuti nem veszek bosch olajszűrőt...

Helló egy ideje már knecht szűrőt használok és ez egész jónak tűnik.! Nem szottyad össze!

Elötte GM betét volt szét is mállott ,mivel későn vettem észre feljutott a trutyi a hidrotőkéimhez ezért azt is cserélni kellett!

Ennyit a Gm minöségről

Link to comment
Megosztás:

Én idáig mindig eredeti vagy német beszállítótól való szűrőt vettem,nem is tudom miért a Cromaxból és a Bosch-t választottam,talán mert a Bosch gyertyákra amit használok soha semmi panaszom nem volt.De úgy döntöttem ezek után inkább én sem rakom be,veszek újból németet.

Ma írtam egy e-mailt a Cromaxnak hogy nem lehetne-e egy gyárira kicserélni a Bosch -t amit most vettem?Felhívott az eladó hogy szívesen ad helyette gyárit,rá kell valamit fizetni de azt mondta hogy azt is a Bosch gyártja.Érdekes nem?

Link to comment
Megosztás:

Ma írtam egy e-mailt a Cromaxnak hogy nem lehetne-e egy gyárira kicserélni a Bosch -t amit most vettem?Felhívott az eladó hogy szívesen ad helyette gyárit,rá kell valamit fizetni de azt mondta hogy azt is a Bosch gyártja.Érdekes nem?

Valóban érdekes a válasz. Több szempontból is: a gyári olajszűrőt tudomásom szerint a Hengst gyártja, és a típustól függően ugyan, de a GM-es olcsóbb mint pl. egy Bosch...

Link to comment
Megosztás:

Helló egy ideje már knecht szűrőt használok és ez egész jónak tűnik.! Nem szottyad össze!

Elötte GM betét volt szét is mállott ,mivel későn vettem észre feljutott a trutyi a hidrotőkéimhez ezért azt is cserélni kellett!

Ennyit a Gm minöségről

Nem gondoltam volna hogy pont a GM-es szűrővel lenne gond... Mennyibe "fájt" a csere? Miben nyilvánult meg hogy cserések a hidrotőkék?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tanácsot kérnék. Az idén úgy alakult hogy talán ha 100 km-et mentem csak a kocsival, A nejem viszont naponta nyitotta zárta az ajtókat. A csomagtartóban tartjuk a babakocsit. Múlt hét közepén nem tudta bezárni. Lemerült az aksi. Én külföldön voltam, a sógorom kivette, feltöltötte. A fia hozta vissza az aksit, beletette, nem indult.

Ahogy hazaértem, rámértem műszerrel, 0,6 V. Bebikáztam, pöccre indult. Mentem vele 40-50 km-et. Töltődik rendesen. Viszont nem vált a belső levegő keringetés.

Első ránézésre minden egyéb működik. Előfordulhat hogy ha nem jó sorrendben lettek visszarakva a feltöltött akku érintkezői, akkor kisülhetett az akksi ?

Ha így van okozhatott ez valami kárt? Mit érdemes átnéznem ?

Lehet hogy elég láma a kérdésem, előre is köszönöm a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Sorrend a visszarakásnál nem számít, ha nem cserélte fel a két kivezetést. Ha felcserélte volna, akkor meg nem ez lenne a legnagyobb problémád, úgyhogy ez rendben volt.

Inkább az lehetett, hogy a sógor nemis töltötte fel az akkut, azért nem indult a visszarakás után. Szomszédom is már vett akkut amiatt, mert a töltője hibás volt, ő meg azt hitte, hogy az akku a rossz...

Viszont mivel hosszabb ideig le volt merülve, ezért elég jelentősen szulfátosodhatott, készítsd el a pénzt egy másik akkura, ne érjen meglepetésként, ha ez egyszercsak tönkremegy.

A belső levegő keringetésnek valószínűleg semmi köze a dologhoz, csak véletlen egybeesés.

Viszont egy kérdés felmerült bennem: miért rakjátok ki-be a babakocsit, ha nem mentek az autóval? Legközelebb ilyen lesz, asszony 10-15 naponta menjen vele egy 15-20km-es kört. Akkut is feltölti, olajat is felkeveri, gumikat sem ugyanazon a ponton nyomja.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tanácsokat. Hála Istennek fordítva nem is lehet betenni, úgy van kialakítva a hely Z14XEP, max a saruk sorrendjére gyanakodtam. Sajnos a gyerekkocsit ott kell tárolnunk, nagyon macerás lenne felcaplatni vele az emeletre. Amúgy én boldog lennék ha a nejem néha megjáratná az autót. Jogsija is van! Csak NEM VEZET !

De már túl vagyok rajta.... Én meg külföldre járok hét közben céges kocsival, amit hétvégén is hajthatok. De végre beindul a tavasz és lehet kirándulni OPEL-el.

Link to comment
Megosztás:

Valóban érdekes a válasz. Több szempontból is: a gyári olajszűrőt tudomásom szerint a Hengst gyártja, és a típustól függően ugyan, de a GM-es olcsóbb mint pl. egy Bosch...

Ma kicserélték a Cromaxban a Bosch szűrőmet gyári GM Germany-re.Valóban Hengst gyártmányú ,és még nem is fizettettek rá pedig pár száz forinttal drágább.Azt mondták hogy nem probléma és örülnek hogy segíthettek.El vagyok varázsolva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es Z14XEP-s motor van a kocsimba, alig pár hete vagyok a gazdája. Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy meleg motornál részterhelésnél amikor szépen húz el-el veszik az erő 1-1 pillanatra aztán egyből húz is tovább a motort. Kb ahogy gyorsítok olyan 500as fordulatszám növekedésenként teszi ezt. Hideg motornál semmi probléma. Van valakinek ötlete tapasztalata ilyesmivel?

Köszi előre is!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki az alábbi hibával:

Menet közben kivillan a generátortöltés jel. Ezután ha üresbe váltok leáll a motor. Nem dadog nem fullad egyszerűen csak leáll,mintha a gyújtást venném le. Ha beváltok tovább megy ha üresbe hagyom megáll..de utána simán újraindul mindenféle erőlködés nélkül és be is áll az alapjárat. Egy darabig megy majd újra jelentkezik a hiba..

Valakinek ötlet esetleg?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket, megerősítéseteket kérni, hiszen nem vagyok jártas a témában, viszont a napokban a fórumozásra fordítottam az időmet, miután a szervízből hazatértem.

Adott egy GCC 1.4 Z14XE 2003-as évjáratú "beteg autó"

0304-es hibakód, 4. henger felismert gyújtáskimaradás;

Volt gyertyacsere (gyári), új cseretrafóval is próbáltuk, nyomáskompresszió OK, a vezérlőegység(?) vízzel locsolása sem befolyásolta a motort abban, hogy továbbra is 3 (néha 4) hengerrel működjön.

Olvastam, másoknak is volt ilyen problémájuk.

A problémát a szívótorok és az alapjárati motor okozhatja, vagy mi lehet a baja? (A városban alacsony fordulatszámon járatott motor így reagálna?)

A "kikormolás" 3 hengerrel gondolom hülyeség. (vagy mégsem?)

magasabb oktánszámú benzin+ szeleptisztító adalék?

A probléma megoldásához szeretném kérni a tapasztalt autótulajdonosok véleményét, szakértelmét.
Köszönöm a segítségeteket!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket, megerősítéseteket kérni, hiszen nem vagyok jártas a témában, viszont a napokban a fórumozásra fordítottam az időmet, miután a szervízből hazatértem.

Adott egy GCC 1.4 Z14XE 2003-as évjáratú "beteg autó"

0304-es hibakód, 4. henger felismert gyújtáskimaradás;

Volt gyertyacsere (gyári), új cseretrafóval is próbáltuk, nyomáskompresszió OK, a vezérlőegység(?) vízzel locsolása sem befolyásolta a motort abban, hogy továbbra is 3 (néha 4) hengerrel működjön.

A motor "kikormolását" (fagyizás) csak akkor szabad csinálni ha megy mind a négy henger!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket, megerősítéseteket kérni, hiszen nem vagyok jártas a témában, viszont a napokban a fórumozásra fordítottam az időmet, miután a szervízből hazatértem.

Adott egy GCC 1.4 Z14XE 2003-as évjáratú "beteg autó"

0304-es hibakód, 4. henger felismert gyújtáskimaradás;

Volt gyertyacsere (gyári), új cseretrafóval is próbáltuk, nyomáskompresszió OK, a vezérlőegység(?) vízzel locsolása sem befolyásolta a motort abban, hogy továbbra is 3 (néha 4) hengerrel működjön.

Olvastam, másoknak is volt ilyen problémájuk.

A problémát a szívótorok és az alapjárati motor okozhatja, vagy mi lehet a baja? (A városban alacsony fordulatszámon járatott motor így reagálna?)

A "kikormolás" 3 hengerrel gondolom hülyeség. (vagy mégsem?)

magasabb oktánszámú benzin+ szeleptisztító adalék?

A probléma megoldásához szeretném kérni a tapasztalt autótulajdonosok véleményét, szakértelmét.

Köszönöm a segítségeteket!

Zoli

Szia!

Haverom ugyanezzel a problémával kínlódott. A megoldás: Bosch Car szervizekbe, vagy lehet, hogy máshol is van, 15EFt-ért rákötik a motorodat egy koromtalanító gépre, a benzin helyett egy tisztító folyadékot kap a motor és utánna hibátlanul működik. A gyökérok: az EGR szelep elkormolódott, néha megragad, és a 4. hengerbe nyomja be a kipufogó gázt, ami városi araszolgatásnál a szívószelep elkormolódásához és időnkénti leragadásához vezet és emiatt lesz gyújtáskimaradásod. Az EGR-t pucold ki, vagy vegyél újat, és vakold le, vagy szoftveresen tiltasd le a működését, utánna vidd el egy ilyen tisztításra, akár két flakon tisztítószerrel is megjáratni. Szeleptisztító adalék itt már nem segít, csak a későbbiekben megelőzésképpen lehet használni, meg azért havonta érdemes üzemmeleg motornál "üveghangon" megjáratni a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 2004 májusi 1.4 G Astrám. A belső keringetéssel van olyan problémám, hogy az utastér felé vezető szellőzőkön állandóan jön a levegő, akárhogy kapcsolom a középkonzolon. Természetesen, ha egyenként lezárom őket, akkor nem jön. :) Ennek így kell működnie, vagy ez hiba? Szerintem hiba. Ha hiba, akkor javítható-e? Javítható-e otthon? Hogy javítható otthon?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 2004 májusi 1.4 G Astrám. A belső keringetéssel van olyan problémám, hogy az utastér felé vezető szellőzőkön állandóan jön a levegő, akárhogy kapcsolom a középkonzolon. Természetesen, ha egyenként lezárom őket, akkor nem jön. :) Ennek így kell működnie, vagy ez hiba? Szerintem hiba. Ha hiba, akkor javítható-e? Javítható-e otthon? Hogy javítható otthon?

Szia,

a két középső szellőzőre gondolsz? Mert ha igen akkor gyárilag ilyen azt nem lehet lezárni bárhova tekered a kapcsolót, illetve ott hidegebb levegő áramlik be mint a többin.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

a két középső szellőzőre gondolsz? Mert ha igen akkor gyárilag ilyen azt nem lehet lezárni bárhova tekered a kapcsolót, illetve ott hidegebb levegő áramlik be mint a többin.

Igen, a két középsőre illetve a két szélsőre gondolok. Mind a négyen áramlik a levegő, ha kell, ha nem. De ezek szerint ez ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.