Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok olyan problémám van, hogy van egy 2000 12. havi Opel Vectra B2-m. Szereztem bele egy tempomat kapcsolót az index kapcsoló helyére. Bele lett téve még a kábelköteg is benne van mégis nem működik, mert kiderült hogy a gáz nem elektromos vezérlésű, hanem bovden-os. Kéne vennem valami elektromos kütyüt a motorhoz, ami vezérelné a tempomatot. Mit tudtok a dologról??? Ebben kérnék segítségét, meg ha esetleg tudna vki összetört B2 vectráról amiben benne van a tempomat szóljon, mert kéne az a kütyü.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan problémám van, hogy van egy 2000 12. havi Opel Vectra B2-m. Szereztem bele egy tempomat kapcsolót az index kapcsoló helyére. Bele lett téve még a kábelköteg is benne van mégis nem működik, mert kiderült hogy a gáz nem elektromos vezérlésű, hanem bovden-os. Kéne vennem valami elektromos kütyüt a motorhoz, ami vezérelné a tempomatot. Mit tudtok a dologról??? Ebben kérnék segítségét, meg ha esetleg tudna vki összetört B2 vectráról amiben benne van a tempomat szóljon, mert kéne az a kütyü.

Milyen motor van benne ami nem e-gázos?

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nem tudom megmondani hogy milyen motor van benne de ezek a paraméterei: 1.8 16V

Jó lenne ha lenne benne tempomat mert én ki tudnám használni teljes mértékben. Ha bárki tud vmi ötletet az jelezze, mert ahogy net közelben vok olvasom a fórumot.

Link to comment
Megosztás:

Motorkód az csak betűből áll (leszámítva a lökettérfogat kétkarakteres jelzését), a szám az már nem játszik, az már a motorszám része. De télleg ez a legegyszerűbb: forgalmi elő, a motorszám első pár karaktere ameddíg vannak betűk az a motorkód, számolgatni meg felesleges.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a B1-es Vekibe ilyen motoros tempomat van.... csak nem akar müködni. A lényeg, hogy még van egy bowden amelyik a tüzfalon elmegy egészen be a hütőviztartály alá s ott van a motor. Nálam sem müködik, de annyira nehezen hozzáférhető helyen van, hogy még nem vettem rá magam, hogy kideritsem, mi is a baj. Azt sem tudom tulajdonképpen, hogy hol is van a vezérlőegysége.....

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve futóműtémára: hátul egy-egy nagyszilent (hosszkormányrúd első felében), elöl meg toronycsapágy mindkét oldalán és (ez a mellbevágósabb - 30 ezer Ft) hátsó kerékcsapágy - ezeket kellett cserélni. Alkatrészestől, munkadíjastól kb. 70 ezer Ft. Sok ez szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

mivel volt X18XE, és X18XE1 is. ezért itt lényeges a számok száma ( B) ) :)

Azannya, tényleg! :)

Minek variáltak ennyit... Ráadásul nem is ugyanaz a két motor, még a blokkja sem, az X18XE rövidebb löketű nagyobb furattal, az XE1 meg fordítva. Utóbbi 3köbcentivel kisebb is lökettérfogatra, valamint más a vezérlője. (X18XE=Siemens Simtec 56.5, X18XE1=Siemens Simtec 70) De érdekes hogy a teljesítmény és nyomatékadataik hajszálra megegyeznek... B Vectrában mindkettő volt, F Astrában csak X18XE, G Astrában és Zafira A-ben meg csak XE1.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom emlékeztek, hogy sokat kinlódtam, hogy nem megy rendesen egy X18XE moci ... mostmár ez van az autómban. A jelenség.... alacsony fordulaton rángatott és nagyon nehezen ment főleg mikor kimelegedett jól a motor.... hidegen még türhető volt. Minden lehetőt otthon kimértem (gyertyakábel, hőmérséklet jeladók), kicseréltem (légszürő, gyertya), kipucoltam (folytószelepház, alapjárati motor) de semmi nem javult.

Utána Tech-re került, hibakód semmi, jeladók értékhatárokon belül.... talán a légtömegmérő kicsit keveset mutatott... ki is cseréltem, de nem javult.

A megoldás a gyujtásmodul cseréje volt Szerencsére jó árban kaptam egy eredetit... ez tényleg szerencse volt. de most végre szuperül megy az autó. Ja és okulásképpen, ugy tünik akkor romlott el a modul, mikor az elözö tulajnál az egyik gyertyakábel megszakadt és három hengerrel hazajött. Valószinüleg akkor történhetett valami vele, a modulon látszik is, mert annál a henger gyujtáskijöveténél jól megvan feketedve a bakelit. Én bizti most beteszek egy db gyertyakábelt a csomagtartóba (mégha más motorhoz is való), hogy elkerüljem az ehhez hasonló eseteket. Mert mi van, ha valahol a hegyekben romlik megint el egy gyertyakábel?

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve futóműtémára: hátul egy-egy nagyszilent (hosszkormányrúd első felében), elöl meg toronycsapágy mindkét oldalán és (ez a mellbevágósabb - 30 ezer Ft) hátsó kerékcsapágy - ezeket kellett cserélni. Alkatrészestől, munkadíjastól kb. 70 ezer Ft. Sok ez szerintetek?

Ha csapágy is mindkét oldalon volt cserélve, akkor erősen baráti, ha csak az egyik oldalon, akkor is még haveri ár.

Nekem most kb. ugyanez volt, csak csapágy nélkül. 50.

A megoldás a gyujtásmodul cseréje volt Szerencsére jó árban kaptam egy eredetit... ez tényleg szerencse volt. de most végre szuperül megy az autó. Ja és okulásképpen, ugy tünik akkor romlott el a modul, mikor az elözö tulajnál az egyik gyertyakábel megszakadt és három hengerrel hazajött. Valószinüleg akkor történhetett valami vele, a modulon látszik is, mert annál a henger gyujtáskijöveténél jól megvan feketedve a bakelit. Én bizti most beteszek egy db gyertyakábelt a csomagtartóba (mégha más motorhoz is való), hogy elkerüljem az ehhez hasonló eseteket. Mert mi van, ha valahol a hegyekben romlik megint el egy gyertyakábel?

hmm. örülök, hogy megoldódott a gond, bár akkor a légtömegmérő lehet nem kellett volna. Bár ki tudja meddig bírta volna. :)

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő tuti nem kellett volna, de már ki volt fizetve a régi tulaj által egy gagyira ami megadta magát (és utánafizetéssel kicserélték garanciásan gyárira) és most tulajdonképpen csak a különbözetet kellett fizetnem az eredetiig. Igy most van egy uj gyujtásmodulom meg egy uj légtömegmérőm (mindkettő eredeti) és fizettem összesen kb. 38 ezer forintot, ugyhogy gondolom ez nem volt rossz üzlet.

A futóműnél csak az egyik csapágyat cserélték, de sajna a zaj nem szünt meg... nem tudom honnan jön, kell még tanulmányozzam a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő tuti nem kellett volna, de már ki volt fizetve a régi tulaj által egy gagyira ami megadta magát (és utánafizetéssel kicserélték garanciásan gyárira) és most tulajdonképpen csak a különbözetet kellett fizetnem az eredetiig. Igy most van egy uj gyujtásmodulom meg egy uj légtömegmérőm (mindkettő eredeti) és fizettem összesen kb. 38 ezer forintot, ugyhogy gondolom ez nem volt rossz üzlet.

A futóműnél csak az egyik csapágyat cserélték, de sajna a zaj nem szünt meg... nem tudom honnan jön, kell még tanulmányozzam a problémát.

Nekem egyszer a zsír új eredeti gyertya szart be. Tehát azt is tegyél be tarcsiba. Én is cserélgettem egyszer csapágyakat,de nem javult, csak miután felraktam a téli gumi garnitúrát. Tehát a nyári gumik búgtak mint a kerékcsapágy.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem én is igy jártam vele... mondjuka kicserélt hátsó csapágy tényleg rossz volt, de szól most is rendesen valami. Érdekes, hogy csak hátulról hallom.... Lehet hogy csak az egyik lenne? Azon gondolkodom, hogy megcseréljem a két hátsót egymás között. Igaz igy megfordul a forgásiránya, de remélem nem lesz baja.... keveset futottak még ezek a gumik.... alig 2000 kmétert. Mit szólsz?

Link to comment
Megosztás:

Az élet apró örömei.Pénteken a kipuffosom megcsinálta a gyári dob/Ulter dob cserét, valamint felhívta a figyelmemet, hogy nekem is, mint minden X18XE;X20XEV motorkánál, el van repedve a kipuffcsonkom.Megjavítására nem tudott mit mondani, mert most 2 hétre elment dühülni.(ident, baráti áron 35e. gyári pedig 55e.)

Sebaj.Leszedtem, egy ügyeskezű lakatos pedig megcsinálta, így most egyelőre nem fúj ki........legalább is ott, ahol meg lett csinálva.Viszont üröm az örömben, hogy az egyik kipuff tőcsavar, ahogy kell, bele szakadt a hengerfejbe.Persze úgy,hogy sem megfogni, sem pedig bármit is csinálni nem lehet vele, max. kifúrni.Viszont közvetlenül nem fúj ki egyelőre.

Viszont gyanítom, hogy emiatt a repedés miatt jeletős fogyasztása volt a Vekinek.Mondhati olyan 18L/130km, amit most, jelen esetben betudok annak, hogy mivel a lambda előtt fújt ki, a lambdához érő kipuffgáz keverék nem fedte a teljes valóságot, így a compi kisit sűrített rajta.Újabb 100km következik.Ha megint ilyen csodás fogyi lesz, asszem elkezdődhet a szokásos nyomozás, hogy mitől is van ez.

Amúgy sárga lámpa nincs, a motor indul, és teszi a dolgát, szépen húz, nem dadog, nem rángat nemsemmi......

Ebként maga az autó m@rhajó, nagy geny@ kotla, imádnivaló darabja Opelék palettájának.nekem nagyon bejön.Kényelmes, stabil, szinte csak ring az úton, sebességérzet szinte 0...

Viszont mindezek dacára ha a fogyi továbbra is tartja magát, akor le fogom szedetni a hengerfejet is a vezérlés cseréjekor. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

ejha. belevágtál a lecsóba, de ha a vételárat nézzük, akkor is alkalmi vétel volt. :lol:

ui: ha ténylegesen lekerülne a hengerfej, megtennéd, hogy megnézitek, hogy milyen vastag a hengerfal? :unsure:

Hát igen.Ugyanilyet vehettem volna 1.2M-ért is, és azért kerül ennyibe, mert van 1-2 hibája.......

Ha lekerül a hengerfej, megnézzük.Azért remélem nem kerül rá sor.

Tegnap kiírta, hogy cseréljek féklámpaizzót.S, valóban a jobb hátsó nemvoltjó........ :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.