Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

No de mi van a füstöléssel?

Teljesen megszünt, majd készítek "utánna" videót.

A gyárba is viszik valahonnét. Persze utána a gyári beszállító is igyekszik olcsósítani, kiadja más helyre a termelést, farag még itt-ott az árból, ami esetenként minőségcsökkenéssel jár együtt.

Hát ezért lehet hogy a gyári talpas elmegy 300ezret, utána meg évente cserélem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Isuzu Dízel Astrám. Vettem nagyon szép állapotban van.

Az elsődleges problém a rezonancia. A 100-110km között olyan rezonálást érezni a gázpedálon ami nagyon kellmetlen illetve a városi araszolgatáskor is kellemetlen alapjáraton. Olyan hogy másnap reggel is éreztem a lábamba ez már egészségtelen. Bakok nézve semmi bajuk de vettem 3 másikat beleraktam még nagyobb a rezonancia. Ötlet mi lehet a hiba így szinte használhatatlan az autó. Alapjáraton szépen jár a motor. Nem értem.

A másik az olajnyomáslámpa hideg reggeli indításkor kb 4-5mp után alszik csak ki. Eközben nem hallani hogy olajnyomás nélkül járna a motor. Leállít újraindít azonnal kialszik. Alapjáraton hideg motortnál 4báros olajnyomást mértem.

Link to comment
Megosztás:

Meglátjuk mit hoz a hétvége a motorbakok terén, én nagy javulást várok, de lehet hogy csalódni fogok....

Az előző tulaj olyan 3-4 éve cserélte ki utángyártottakra, és anno 14 ezerért vette meg a három bakot, szóval lehet hogy nem Lemförder volt, hanem valami olcsó kategóriás. Majd meglátjuk.

Az AC-relés dolgot pedig mindenképpen kipróbáljuk, ha lesz idő akkor pedig azt is, hogy mennyi bengát nyom 1 perc alatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Isuzu Dízel Astrám. Vettem nagyon szép állapotban van.

Az elsődleges problém a rezonancia. A 100-110km között olyan rezonálást érezni a gázpedálon ami nagyon kellmetlen illetve a városi araszolgatáskor is kellemetlen alapjáraton. Olyan hogy másnap reggel is éreztem a lábamba ez már egészségtelen. Bakok nézve semmi bajuk de vettem 3 másikat beleraktam még nagyobb a rezonancia. Ötlet mi lehet a hiba így szinte használhatatlan az autó. Alapjáraton szépen jár a motor. Nem értem.

A másik az olajnyomáslámpa hideg reggeli indításkor kb 4-5mp után alszik csak ki. Eközben nem hallani hogy olajnyomás nélkül járna a motor. Leállít újraindít azonnal kialszik. Alapjáraton hideg motortnál 4báros olajnyomást mértem.

Üdv..menet közben ugye általában a kerék-felni-féktárcsa hibája szokott rezonállást kormányom-pedálon okozni álló helyzetben hát...passzolom. Mindegyik henger jár? Olajnyomást melegen kellene nézni, hidegen mindíg magasabb.

Meglátjuk mit hoz a hétvége a motorbakok terén, én nagy javulást várok, de lehet hogy csalódni fogok....

Az előző tulaj olyan 3-4 éve cserélte ki utángyártottakra, és anno 14 ezerért vette meg a három bakot, szóval lehet hogy nem Lemförder volt, hanem valami olcsó kategóriás. Majd meglátjuk.

Az AC-relés dolgot pedig mindenképpen kipróbáljuk, ha lesz idő akkor pedig azt is, hogy mennyi bengát nyom 1 perc alatt.

Szerintem ha szemre rendben van a bak, nincs kirepedve, nem lóg a közepe akkor az jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Isuzu Dízel Astrám. Vettem nagyon szép állapotban van.

Az elsődleges problém a rezonancia. A 100-110km között olyan rezonálást érezni a gázpedálon ami nagyon kellmetlen illetve a városi araszolgatáskor is kellemetlen alapjáraton. Olyan hogy másnap reggel is éreztem a lábamba ez már egészségtelen. Bakok nézve semmi bajuk de vettem 3 másikat beleraktam még nagyobb a rezonancia. Ötlet mi lehet a hiba így szinte használhatatlan az autó. Alapjáraton szépen jár a motor. Nem értem.

A másik az olajnyomáslámpa hideg reggeli indításkor kb 4-5mp után alszik csak ki. Eközben nem hallani hogy olajnyomás nélkül járna a motor. Leállít újraindít azonnal kialszik. Alapjáraton hideg motortnál 4báros olajnyomást mértem.

Most az jutott eszembe, hogy nincs-e valami korábbi mókolás a gázbovdennél, bele való-van-e benne, nincs-e sérülve, jó helyen van-e vezetve, nem ér-e hozzá valami aminek nem kéne, hogy hozzá érjen? Mint a km óra spirál esetében amikor nem belevalót tesznek bele v. nem jó helyen vezetik el és zörög a műszer és remeg a mutató. A rossz bakokat szerintem az egész kasztni megérzi nem csak a gázpedál. A gázpedál rezgése szerintem csak a bovdenen keresztül jöhet ha a kasztni az nem rezeg zavaróan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tippünk jó volt, és a jobboldali bak cseréje tökéletesen megoldotta a problémát. Eddig olyan volt mintha egy traktorban ülnénk, most pedig csodálatosan halk. Egyszerűen fantasztikus :)

A baloldalit illetve a hátsót nem bántottuk, a hátsó még eredeti, a baloldali meg már cserélve lett bontottra, így lényegében 3000 forintból meg lett oldva, már ha a bontós visszaveszi a másik kettő bakot is.

A problémát az okozta, hogy a jobboldali egy utángyártott elem volt, és a gumi olyan merev volt, mintha nem is gumi lett volna. Össze sem lehet hasonlítani a gyári GM-es bak rugalmasságával. Szóval most öröm és boldogság van.

A nem beindulást, azt azóta nem produkálta szóval az most fel van függesztve.

Szerintetek az miért lehet, hogy ha tele tankolom az autót, akkor is csak háromnegyedig megy fel a mutató, illetve ha pirosba megy, akkor nem szokott beindulni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tippünk jó volt, és a jobboldali bak cseréje tökéletesen megoldotta a problémát. Eddig olyan volt mintha egy traktorban ülnénk, most pedig csodálatosan halk. Egyszerűen fantasztikus :)

A baloldalit illetve a hátsót nem bántottuk, a hátsó még eredeti, a baloldali meg már cserélve lett bontottra, így lényegében 3000 forintból meg lett oldva, már ha a bontós visszaveszi a másik kettő bakot is.

A problémát az okozta, hogy a jobboldali egy utángyártott elem volt, és a gumi olyan merev volt, mintha nem is gumi lett volna. Össze sem lehet hasonlítani a gyári GM-es bak rugalmasságával. Szóval most öröm és boldogság van.

A nem beindulást, azt azóta nem produkálta szóval az most fel van függesztve.

Szerintetek az miért lehet, hogy ha tele tankolom az autót, akkor is csak háromnegyedig megy fel a mutató, illetve ha pirosba megy, akkor nem szokott beindulni?

Általában a műszeregységben található fesz stabilizátor biszbasz szokta okozni a porblémát. A műszereknek 10Volt kell, ha nem ennyi akkor nem pontosak.

1799054-20150330-GVN7CP.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott ismerősöm 1.6-os, '93-as Caravanja. Egyik napról a másikra, indítózásra nem indul, tolásra, húzásra egyből. Amit néztünk: üzemanyagellátás van, ha beindul check lámpa kialszik, gyertyák kábelek pipák jók, viszont szikra nincs indítózásnál. Elosztófedél alatt ép, száraz, trafó jó, miután megy, szépen jár.

Első indulás után egy darabig még indul rendesen kulccsal, de egy pár óra múlva megint toszigálni kell.

Tipp esetleg? Köszönjük előre is.

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Akksi probléma lesz. Azért nem indul indításra, mert az önindító annyi áramot vesz fel, hogy a "a gyújtásnak már nem jut".

Illetve ha nem akksi, akkor valami kontakt. Meg a töltésre is illik ilyenkor ránézni.

Tegnap cibáltunk egy egy pözsót ugyanilyan gondal villamoságihoz, testsarut cserélt rajta és jó lett. Átt lehet nézni a kontaktokat csavarkötéseket..stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem minden forum tagnak.

Segitségre lenne szükségem.Vettem egy OPEL Astra f-et 1993-as kiadás,C16NZ-s motorral,ami kb.7-8 éve volt ujra szettelve(gyürüzve),és felujitva.A fogyasztása jó(7,2 l/100km városba).Azt vettem észre,hogy müködés közben üzemmeleg állapotban váltásnál(tehát kupplung lenyomásnál annyira leesik a fordulat) pillanatnyilag,hogy megáll a motor.Megtisztitottam a relantinszabályzásra való léptetőmotort,és lecseréltem egy lyukas vákumtömlöt.Kissé javult a helyzet,de még mindig csinlja(ritkábban).Itt megállt a tudomány,és ezért fordulok hozzátok,hogy hátha valaki találkozott már ezzel a problémával.

Elöre is köszönöm szépen,és maradok tisztelettel. Laci.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem minden forum tagnak.

Segitségre lenne szükségem.Vettem egy OPEL Astra f-et 1993-as kiadás,C16NZ-s motorral,ami kb.7-8 éve volt ujra szettelve(gyürüzve),és felujitva.A fogyasztása jó(7,2 l/100km városba).Azt vettem észre,hogy müködés közben üzemmeleg állapotban váltásnál(tehát kupplung lenyomásnál annyira leesik a fordulat) pillanatnyilag,hogy megáll a motor.Megtisztitottam a relantinszabályzásra való léptetőmotort,és lecseréltem egy lyukas vákumtömlöt.Kissé javult a helyzet,de még mindig csinlja(ritkábban).Itt megállt a tudomány,és ezért fordulok hozzátok,hogy hátha valaki találkozott már ezzel a problémával.

Elöre is köszönöm szépen,és maradok tisztelettel. Laci.

Üdv..kilóméter óra rendesen működik?

Link to comment
Megosztás:

Hello.Semmi rendellenességet nem láttam rajta.Méri a kilométereket,és a sebességet,és le is lehet nullázni.Igaz,hogy hallatszik egy kis zaj,mintha a forgó bovden surolna egy kissé,de nem zavaro.

Csak mert az óraegység hátuljában az útjeladó is szokott üresben-motorfék üzemben leállásokat okozni. Ha lenyomod egyszerre a dátum-óra kijelző 2 gombát úgy 5 másodpercre ki kellene írni a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémára várom hozzászólásaitokat:

Egy jó ideje ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, és esetleg a városi forgalom sűrű megállásra kényszerit, lefullad a motor. Hiába próbálom gázadással ellensúlyozni, makacsul leáll. Ezután indítózás ezerrel, és általában harmadikra, negyedikre beindul kábé 2500-as fordulattal, ami egy idő után visszamegy a normál fordulatra. 90 celsius fok alatt az alapjárat egyenletes, de folyamatos probléma az is, hogy a váltás utáni gázadás és a motor reagálása között pár tized másodpercnyi szünet van.

Alkalmanként a motorhiba jelző lámpa is felvillan, ekkor menetközben érezhető, hogy nehezebben gyorsul, erőtlenebb.

Voltam szerelőnél is már múlt héten. Bemérték a lambda szondát, megnézték computerrel is, mindkettőt rendben találtàk. Egyedül egy vákumcsövet találtak elrepedve, azt kicserélték. Visszaadták az autót feltételesen, hogy jelentkezzek ha újra fennáll a probléma, mert szerintük már megszűnt. Az egészért potom 3000.- kértek. Jó ideje hozzájuk hordom az autómat korrekt, jó szerelők.

Pár nap után dugóba kerültem és persze leállt.

Viszem vissza nekik, de azért kíváncsi lennék a Ti véleményeitekre is.

Előre is köszönöm hozzászólásaitokat!!

1996 1.6 8 szelep X16SZ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémára várom hozzászólásaitokat:

Egy jó ideje ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, és esetleg a városi forgalom sűrű megállásra kényszerit, lefullad a motor. Hiába próbálom gázadással ellensúlyozni, makacsul leáll. Ezután indítózás ezerrel, és általában harmadikra, negyedikre beindul kábé 2500-as fordulattal, ami egy idő után visszamegy a normál fordulatra. 90 celsius fok alatt az alapjárat egyenletes, de folyamatos probléma az is, hogy a váltás utáni gázadás és a motor reagálása között pár tized másodpercnyi szünet van.

Alkalmanként a motorhiba jelző lámpa is felvillan, ekkor menetközben érezhető, hogy nehezebben gyorsul, erőtlenebb.

Voltam szerelőnél is már múlt héten. Bemérték a lambda szondát, megnézték computerrel is, mindkettőt rendben találtàk. Egyedül egy vákumcsövet találtak elrepedve, azt kicserélték. Visszaadták az autót feltételesen, hogy jelentkezzek ha újra fennáll a probléma, mert szerintük már megszűnt. Az egészért potom 3000.- kértek. Jó ideje hozzájuk hordom az autómat korrekt, jó szerelők.

Pár nap után dugóba kerültem és persze leállt.

Viszem vissza nekik, de azért kíváncsi lennék a Ti véleményeitekre is.

Előre is köszönöm hozzászólásaitokat!!

1996 1.6 8 szelep X16SZ

Üdv, ha volt motorhiba lámpa akkor van eltárolt hibakód is ( hacsak nem volt 10-20 hibamentes indítás mert akkor törlődik) ki kell olvasni a hibatárolót, és megmondja mi a baja.Pölö: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Rövid verzió...10-pines diag csatiban jobb felső kettő, 16-pines diag csatiban bal oldalon allulról 5.-6. pint összekötni és CSAK gyujtást adni motorhiba lámpa felvillanásokat figyelni. 12-vel kezdi (3X ismétel) és fejezi be, pölö 4villanás szünet 4 villanás az 44. Az oldalon a listákból motorkód alapján ki lehet keresni a hibakód leírását.

Link to comment
Megosztás:

Csak mert az óraegység hátuljában az útjeladó is szokott üresben-motorfék üzemben leállásokat okozni. Ha lenyomod egyszerre a dátum-óra kijelző 2 gombát úgy 5 másodpercre ki kellene írni a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig.

Kedves zotya975,Köszönöma válaszodat.Amugy boldog husvétet kívánok ! Mivel emlitettem,hogy nem rég van nállam az autó,elkezdtem egy kicsit utánna nézni a dolgoknak.Rájöttem,hogy a volt tulaj 15w40-es ásványi olajat használt már elég rég benne.A tegnap lecseréltem 10w40-es szintetikusra,és olaj szüröt is cseréltem+felső hengerfej tömitést.Átnéztem a motorrészt,és észrevettem,hogy a levegőszürő csatlakozó harmonikája több helyen meg van hasadva.Ezt hirtelenjébe ragasztószallaggal körbetekertem. Az eredmény az,hogy már nem állt meg ma relantiban,de egy új dologra lettem figyelmes.... : Telitanknál nem mutatja a mánus csak 75% , a motor hőmérséklet sem mutat jól(A ventillátor bekapcsol,de a mánus alig jött ki a kékből),és gyanus az olaj nyomás mérő is,mert relantiban villogni kezd,pedig új olaj,új szürő,és semmi olaj folyás nyomát nem kapom...

Hát így jár az ember,ha nincs pénze új autóra... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Kedves zotya975,Köszönöma válaszodat.Amugy boldog husvétet kívánok ! Mivel emlitettem,hogy nem rég van nállam az autó,elkezdtem egy kicsit utánna nézni a dolgoknak.Rájöttem,hogy a volt tulaj 15w40-es ásványi olajat használt már elég rég benne.A tegnap lecseréltem 10w40-es szintetikusra,és olaj szüröt is cseréltem+felső hengerfej tömitést.Átnéztem a motorrészt,és észrevettem,hogy a levegőszürő csatlakozó harmonikája több helyen meg van hasadva.Ezt hirtelenjébe ragasztószallaggal körbetekertem. Az eredmény az,hogy már nem állt meg ma relantiban,de egy új dologra lettem figyelmes.... : Telitanknál nem mutatja a mánus csak 75% , a motor hőmérséklet sem mutat jól(A ventillátor bekapcsol,de a mánus alig jött ki a kékből),és gyanus az olaj nyomás mérő is,mert relantiban villogni kezd,pedig új olaj,új szürő,és semmi olaj folyás nyomát nem kapom...

Hát így jár az ember,ha nincs pénze új autóra... :blush:

hiha ez nekem kínai....de:

kopott olajpumpa miatt lehet hogy hígabb olajjal világít nyomásjelző, ez normális, pont ezért szokták ajánlani a kopott motorba 15W40-et

az hogy a benzin szintjelző sem mutat pontosan a is normális

a pontatlanságnak meg az óraegység hátuljában lévő fesz.stab is lehet az oka

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Jajj...

hiha ez nekem kínai....de:

kopott olajpumpa miatt lehet hogy hígabb olajjal világít nyomásjelző, ez normális, pont ezért szokták ajánlani a kopott motorba 15W40-et

az hogy a benzin szintjelző sem mutat pontosan a is normális

"olaj nyomás mérő" meg (általában) nincs az Astrákban

Link to comment
Megosztás:

Kedves zotya975,Köszönöma válaszodat.Amugy boldog husvétet kívánok ! Mivel emlitettem,hogy nem rég van nállam az autó,elkezdtem egy kicsit utánna nézni a dolgoknak.Rájöttem,hogy a volt tulaj 15w40-es ásványi olajat használt már elég rég benne.A tegnap lecseréltem 10w40-es szintetikusra,és olaj szüröt is cseréltem+felső hengerfej tömitést.Átnéztem a motorrészt,és észrevettem,hogy a levegőszürő csatlakozó harmonikája több helyen meg van hasadva.Ezt hirtelenjébe ragasztószallaggal körbetekertem. Az eredmény az,hogy már nem állt meg ma relantiban,de egy új dologra lettem figyelmes.... : Telitanknál nem mutatja a mánus csak 75% , a motor hőmérséklet sem mutat jól(A ventillátor bekapcsol,de a mánus alig jött ki a kékből),és gyanus az olaj nyomás mérő is,mert relantiban villogni kezd,pedig új olaj,új szürő,és semmi olaj folyás nyomát nem kapom...

Hát így jár az ember,ha nincs pénze új autóra... :blush:

A műszeregyság pontatlanságára vonatkozó probléma megoldását a 18127-es számú hozzászólásban találod meg zotya975-től.

Ez az olaj nem okozhat túl alacsony olajnyomást, hiszen csak hidegen van különbség a 15W-40-hez képest! Ellenőrizni kell az olajszivattyút! Ki kell csavarni az olajnyomásszabályozót és meg kell vizsgálni az állapotát és megtisztítani, hogy könnyen mozogjon a járatban. Olajnyomást kell mérni hidegen és üzemmelegen is hiteles műszerrel! Ha nem jók az értékek, le kell szerelni az olajteknőt és jól kipucolni a szűrőkosarat, a szívócsövet, a teknőt és ellenőrizni a szívócső tömítettségét! Ha ezek után sem jók az értékek akkor le kell szerelni az olajszivattyút, szét kell szerelni és megmérni a szivattyú kopottságát. Ha kopott a szivattyú a fogaskerekeket ki lehet cserélni, de ezt csak akkor érdemes megtenni ha a szivattyúház kopottsága tűréshatáron belül van! Ellenkező esetben új olajszivattyút kell beszerezni. Ha az új vagy felújított olajszivattyúval sem jók a nyomásértékek akkor elengedhetetlen a motor megbontása és a csapágyazás ellenőrzése.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.