Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

38 perce, astrabandi írta:

Szép estét ma ki cseréltem a map szenzort de semmi változás ,hoztam 1 szagyor motor vezérlőt kettő majdnem jó lett csak valami ért letilt , be indul ér rögtön le is áll gondolom az imo miatt ,állítólag újra kell programozni ,mondjuk csak találomra nézegettem melyik a jó mert fogalmam sincsen ,hogy milyen számnak kellene megegyeznie mert van ezeken annyi betű meg szám ,hogy nagyon sok . ha valaki tudna segíteni ,hogy mit kell nézni rajta minek kell megegyeznie azt meg köszönném .

Az immo miatt el se kéne indulnia nem?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, astrabandi írta:

Szép estét ma ki cseréltem a map szenzort de semmi változás ,hoztam 1 szagyor motor vezérlőt kettő majdnem jó lett csak valami ért letilt , be indul ér rögtön le is áll gondolom az imo miatt ,állítólag újra kell programozni ,mondjuk csak találomra nézegettem melyik a jó mert fogalmam sincsen ,hogy milyen számnak kellene megegyeznie mert van ezeken annyi betű meg szám ,hogy nagyon sok . ha valaki tudna segíteni ,hogy mit kell nézni rajta minek kell megegyeznie azt meg köszönném .

Üdv!

Jobb helyeken a motorvezérlővel együtt adják az immót a chipekkel,meg infóval,hogy milyen vasból kukázták.

Azért f astra van pár motorválasztékkal...

Fel programozni hááááát az nem egyszerű,ha jól tudom,akkor ahhoz  kell a  vezérlőhöz tartozó pin kód is,ez a un. "car pass "kártyán rajta szokott lenni,de kevés autó vásárlásakor vándorol át az autóval együtt az új tulajhoz...(Nekem szerencsére meg van!)Ennek hiányában szerviz rulez.

Ennek ellenére,ha szerencséd van akkor a szatyor vezérlőből akad olyan ami nem immós.

Ha immó miatt nem indul ,akkor asszem a check lámpa folyamatosan villog,de ebben nem  vagyok teljesen biztos,majd a többiek megerősítik,vagy megcáfolják.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, astrabandi írta:

Lehet de mint irtam foggalmamsincse ,hogy melyik számok nak kellene meg egyeznie így csak feltételezés volt vissza tetem a sajátát azzal meg indult rögtön .

Ezért írtam,hogy jobb helyeken ellátnak infóval,hogy milyen vasba való a vezérlő,ha immós akkor adják az immót+chipeket.

Ha nem tudni,hogy mibe való,akkor ba...ák meg!

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Szabadij írta:

Üdv!

Jobb helyeken a motorvezérlővel együtt adják az immót a chipekkel,meg infóval,hogy milyen vasból kukázták.

Azért f astra van pár motorválasztékkal...

Fel programozni hááááát az nem egyszerű,ha jól tudom,akkor ahhoz  kell a  vezérlőhöz tartozó pin kód is,ez a un. "car pass "kártyán rajta szokott lenni,de kevés autó vásárlásakor vándorol át az autóval együtt az új tulajhoz...(Nekem szerencsére meg van!)Ennek hiányában szerviz rulez.

Ennek ellenére,ha szerencséd van akkor a szatyor vezérlőből akad olyan ami nem immós.

Ha immó miatt nem indul ,akkor asszem a check lámpa folyamatosan villog,de ebben nem  vagyok teljesen biztos,majd a többiek megerősítik,vagy megcáfolják.

Most hogy így mondod a check lámpa villogot mind 2 -nél az a gáz hogy kb 10-15 db próbáltunk de csak 2 volt ami vel legalább valami történt . Mert gőzömsincs melik számot kell nézni rajta ha tudtam volna nem próbálgatom végig az egészet .Nekem ez nem került semmibe max az időmbe amit rá fordítottam ennyit meg megért .Mondjuk attól jó volna tudni mit kel rajta nézni ,hogy passzol -e az enyém hez vagy nem

Módosítva : astrabandi
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, astrabandi írta:

Most hogy így mondod a check lámpa villogot mind 2 -nél az a gáz hogy kb 10-15 db próbáltunk de csak 2 volt ami vel legalább valami történt . Mert gőzömsincs melik számot kell nézni rajta ha tudtam volna nem próbálgatom végig az egészet .Nekem ez nem került semmibe max az időmbe amit rá fordítottam ennyit meg megért .Mondjuk attól jó volna tudni mit kel rajta nézni ,hogy passzol -e az enyém hez vagy nem

A hosszú számot nézd ami bal felül van. Erre rákeresve google dob rá adatot, hirdetést amiben bent van, hogy mihez való. (16149919)

Kicsit lejjebb a jobb vagy bal oldalon a 4 jegyű betűkód azt jelzi, milyen tartalommal töltötték fel az epromot az ecu-ban. (AZHM)

pl.: http://www.jofogas.hu/budapest/Opel_f_astra_motorvezerlo_1_4_8v__motorvezerlo_elektronika_ECU_c14nz__40455430.htm

Volt itt régebben több eprom tartalom is, de mostanra ennyi maradt: (mondjuk ez csak akkor lett volna jó, ha van több c14nz-hez)

http://www.doc-scorpion.narod.ru/ECU_Multec.htm

Szerk.: Itt is egy lista, ami segíthet:

http://www.atpelectronics.co.uk/c/vauxhall-astra-petrol-ecu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Tiu írta:

A hosszú számot nézd ami bal felül van. Erre rákeresve google dob rá adatot, hirdetést amiben bent van, hogy mihez való. (16149919)

Kicsit lejjebb a jobb vagy bal oldalon a 4 jegyű betűkód azt jelzi, milyen tartalommal töltötték fel az epromot az ecu-ban. (AZHM)

pl.: http://www.jofogas.hu/budapest/Opel_f_astra_motorvezerlo_1_4_8v__motorvezerlo_elektronika_ECU_c14nz__40455430.htm

Volt itt régebben több eprom tartalom is, de mostanra ennyi maradt: (mondjuk ez csak akkor lett volna jó, ha van több c14nz-hez)

http://www.doc-scorpion.narod.ru/ECU_Multec.htm

Szerk.: Itt is egy lista, ami segíthet:

http://www.atpelectronics.co.uk/c/vauxhall-astra-petrol-ecu

Köszönöm a segítséget . Kérdeznék még létezik ,hogy nekem nem imós motor vezérlő van benne ? Mert a kormánynál ott van az imó karika de a kulcsban nincs benne kis jeladó .És amit bele tettem az meg imós és neki meg kellet volna a jeladó meg a vevő ?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, astrabandi írta:

Köszönöm a segítséget . Kérdeznék még létezik ,hogy nekem nem imós motor vezérlő van benne ? Mert a kormánynál ott van az imó karika de a kulcsban nincs benne kis jeladó .És amit bele tettem az meg imós és neki meg kellet volna a jeladó meg a vevő ?

Nézd meg a burkolat belső részét az immokarika körül, van hogy oda ragasszák fel, ha kulcsot cserélnek és az új kulcs "sima". Bár nálam is volt olyan immos astra ami simán elindult az én immo-nélküli ECU-mal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nézd meg a burkolat belső részét az immokarika körül, van hogy oda ragasszák fel, ha kulcsot cserélnek és az új kulcs "sima". Bár nálam is volt olyan immos astra ami simán elindult az én immo-nélküli ECU-mal.

Annak el is kellett indulnia.:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nézd meg a burkolat belső részét az immokarika körül, van hogy oda ragasszák fel, ha kulcsot cserélnek és az új kulcs "sima". Bár nálam is volt olyan immos astra ami simán elindult az én immo-nélküli ECU-mal.

Még ezt meg nézem holnap .Csak már kezdem föl adni ill. belenyugodni ebbe a önállósító alapjáratba kár volt ennyi mindent kicserélni mert semmi változás .:(

Link to comment
Megosztás:

Jó Reggelt Na ma reggelre már azt is elértem ,hogy már hidegen is önálló életet él az alapjáratom ,kb 1-2 másodpercig felpörög aztán vissza áll ,kicsit már uncsi ,hogy ami az alapjárat hoz kell az minden új és nem a legolcsóbb darabok lettek meg véve és a helyzet nem változott semmit .:(:angry:Ma rá kellet jönnöm ,hogy az ennyim ben nincs is imó vagyis van de még sincs a fele van meg ezért gondolom hogy a motor vezérlő nem imó-s .Ma belepróbáltam 2 db motor vezérlőt és mindkettőt ki villogtatam hogy mért nem indul 84 - es hiba kódot villogott ki ,(befecskendező szelep 1-4 feszültség kicsi 9 az én írásom szerint ez a hiba jött ki . Vissza tetem a sajátomat és rögtön indult  hiba cod nulla .Na most van az ,hogy már megállt a tudomány .

Módosítva : astrabandi
Link to comment
Megosztás:

7 órája, astrabandi írta:

Jó Reggelt Na ma reggelre már azt is elértem ,hogy már hidegen is önálló életet él az alapjáratom ,kb 1-2 másodpercig felpörög aztán vissza áll ,kicsit már uncsi ,hogy ami az alapjárat hoz kell az minden új és nem a legolcsóbb darabok lettek meg véve és a helyzet nem változott semmit .:(:angry:Ma rá kellet jönnöm ,hogy az ennyim ben nincs is imó vagyis van de még sincs a fele van meg ezért gondolom hogy a motor vezérlő nem imó-s .Ma belepróbáltam 2 db motor vezérlőt és mindkettőt ki villogtatam hogy mért nem indul 84 - es hiba kódot villogott ki ,(befecskendező szelep 1-4 feszültség kicsi 9 az én írásom szerint ez a hiba jött ki . Vissza tetem a sajátomat és rögtön indult  hiba cod nulla .Na most van az ,hogy már megállt a tudomány .

Ha csak 1-2 másodpercre pörögne fel az enyém én lennék a világ legboldogabb embere.:-) Általában 2000-ig de volt hogy 3000-ig szokott felpörögni 8-10 másodpercre, volt hogy le kellett állítanom, aztán 2 hétig normálisan működik. Én már rég lemondtam róla hogy megtaláljam az okot.

Tegnap melóba menet egy vasúti átjáró után átment v8-üzemmódba az autó. Már nem erőre hanem hangra.:evilgrin: Visszafordulni már nem volt időm, így alapjáraton próbáltam menni a célig. "Szerencsére" a rendőri jelenlét nulla a városban, legalábbis este. Hazafelé reggel amint kiértem a városból azért kicsi megküldtem neki 4000-felett már brutális volt. A katalizátor-középdob közötti bilincs egyik csavarja megszűnt létezni, letekeredett az anya és kieset vagy eltört, nem tudom. pótoltam és tettem rá kontra anyát is, most megint halk és uncsi.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott úgy indulni hidegben, hogy felpörög olyan 2-3000ig, és oylan 4-5 másodperc múlva visszaáll 1000 körülire az alapjárati fordulatszám. Máskor meg ugyaniylen körülmények kö9zt ezt nem csinálja. Egyszer nyáron fordult elő, hogy nem akart 4000 alá menni a fordulatszám, autópályán haladtam, ha jól emlékszem, talán nyomtam párszor padlógázt és attól állt vissza. Akkor takarítani kellett az alapjárati motort. Ha nagyon szennyezett az alapjárati motor, akkor talán valahogy meg tud akadni, ha jól tudom. 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, joecockroach írta:

Nekem is szokott úgy indulni hidegben, hogy felpörög olyan 2-3000ig, és oylan 4-5 másodperc múlva visszaáll 1000 körülire az alapjárati fordulatszám. Máskor meg ugyaniylen körülmények kö9zt ezt nem csinálja. Egyszer nyáron fordult elő, hogy nem akart 4000 alá menni a fordulatszám, autópályán haladtam, ha jól emlékszem, talán nyomtam párszor padlógázt és attól állt vissza. Akkor takarítani kellett az alapjárati motort. Ha nagyon szennyezett az alapjárati motor, akkor talán valahogy meg tud akadni, ha jól tudom. 

Meg tud, de általában ezzel kezdik, meg a vákumcsövek átnézésével, de van hogy már elfogynak az ötletek a probléma meg marad. Ha meg időszakos a hiba, akkor nagyjából a fals levegőt ki is lehet zárni hiszen az nem olyan hogy néha van néha nincs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ha csak 1-2 másodpercre pörögne fel az enyém én lennék a világ legboldogabb embere.:-) Általában 2000-ig de volt hogy 3000-ig szokott felpörögni 8-10 másodpercre, volt hogy le kellett állítanom, aztán 2 hétig normálisan működik. Én már rég lemondtam róla hogy megtaláljam az okot.

Tegnap melóba menet egy vasúti átjáró után átment v8-üzemmódba az autó. Már nem erőre hanem hangra.:evilgrin: Visszafordulni már nem volt időm, így alapjáraton próbáltam menni a célig. "Szerencsére" a rendőri jelenlét nulla a városban, legalábbis este. Hazafelé reggel amint kiértem a városból azért kicsi megküldtem neki 4000-felett már brutális volt. A katalizátor-középdob közötti bilincs egyik csavarja megszűnt létezni, letekeredett az anya és kieset vagy eltört, nem tudom. pótoltam és tettem rá kontra anyát is, most megint halk és uncsi.

Most nézegette különböző alkatrésszel foglalkozó vebes áruházakat és arra gondoltam ,hogy a kopogás érzékelő hiba nem okozhat e fajta hibát , vagy a sebesség jeladó ami az órába van ? Meg próbálok szerezni valahonnan kölcsön 1 km órát és majd lesz valami .Mert zavar ez a hiba engem főleg az zavar , hogy rá költötem a pénzt és még mindig meg van a hiba .

Link to comment
Megosztás:

5 perce, astrabandi írta:

Most nézegette különböző alkatrésszel foglalkozó vebes áruházakat és arra gondoltam ,hogy a kopogás érzékelő hiba nem okozhat e fajta hibát , vagy a sebesség jeladó ami az órába van ? Meg próbálok szerezni valahonnan kölcsön 1 km órát és majd lesz valami .Mert zavar ez a hiba engem főleg az zavar , hogy rá költötem a pénzt és még mindig meg van a hiba .

A sebesség vagy útjeladó az szerintem csak lefulladást szokott okozni ha rossz ( kuplung kinyomásakor vagy motorfékben), meg ugye saját hibakódja van neki. Kopogásszenzor hát passz, ha lelazul akkor szokott baj lenni vele, de szerintem ez sem szól bele a fordulatszámba.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

A sebesség vagy útjeladó az szerintem csak lefulladást szokott okozni ha rossz ( kuplung kinyomásakor vagy motorfékben), meg ugye saját hibakódja van neki. Kopogásszenzor hát passz, ha lelazul akkor szokott baj lenni vele, de szerintem ez sem szól bele a fordulatszámba.

Hát nem tudom 1 próbát megér valahonnan szerzek 1 km órát próba szerencse lesz ami lesz .:happy:

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 02. at 19:08, zotya975 írta:

A sebesség vagy útjeladó az szerintem csak lefulladást szokott okozni ha rossz ( kuplung kinyomásakor vagy motorfékben), meg ugye saját hibakódja van neki. Kopogásszenzor hát passz, ha lelazul akkor szokott baj lenni vele, de szerintem ez sem szól bele a fordulatszámba.

c14nz-nél van kopogásszenzor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves Fórumlakók!

Szeretném a segítségeteket kérni a következő tünettel kapcsolatban:

F astra, 1.6 16v. Elkezdte úgy 2-3 hete csinálni, hogy bármely gázadásra rettenetesen rángat, kivétel ha lehelet finoman gyorsítok, de néha még akkor is, hideg, meleg motornál egyaránt, és csak hébe hóba egy két út alkalmával hagyta el. 4000 km-el ezelőtt lett cserélve olaj, szűrők, (benzinszűrő is), 15.000 km-rel ezelőtt gyertyák. Hibakód nuku.

Tudnátok segíteni, merre induljak el?

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

43 perce, daykiller írta:

Nincs. Csak X14SZ-nél van ilyen, mivel az DIS gyújtásos. X14NZ és C14NZ is még EZF gyújtásrendszerű, azokban nincs.

Lehet hogy nincs de 1 oldal szerint van .http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_4/BENZIN/uzemanyag-rendszer/uzemanyag-jeladok-erzekelok amúgy hol kéne keresni ha volna ?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, kisgezo írta:

Sziasztok kedves Fórumlakók!

Szeretném a segítségeteket kérni a következő tünettel kapcsolatban:

F astra, 1.6 16v. Elkezdte úgy 2-3 hete csinálni, hogy bármely gázadásra rettenetesen rángat, kivétel ha lehelet finoman gyorsítok, de néha még akkor is, hideg, meleg motornál egyaránt, és csak hébe hóba egy két út alkalmával hagyta el. 4000 km-el ezelőtt lett cserélve olaj, szűrők, (benzinszűrő is), 15.000 km-rel ezelőtt gyertyák. Hibakód nuku.

Tudnátok segíteni, merre induljak el?

Köszi a válaszokat.

Hát , mondjuk lehetne benzinnyomást mérni, abból kiindulva hogy finom gázra nem rángat be.

8 órája, astrabandi írta:

Ha jól látom, nem kéri a motorkódot az oldal csak azt írja hogy 1.4 tehát lehet akár 16 szelepes is ahol már tudtommal van. Nálunk ezért van az oktánszámdugó, azzal tudok előgyujtást változtatni. Tuti nincs, mert amikor kiemeltem a motort ugye mindkét kábelkorbácsot félrehajtottam, az összes jeladóról-érzékelőről le kellett vennem ehhez a csatit...szóval nincs. A blokkon ahol ha jól tudom az kopogásszenzor szokott lenni c14nz-nél csak az olajgomba van. A leömlőben a lambda szonda, a szívócsonkon a két vízhőfok jeladó, injektorházban az alapjárati motor, injektor, pillangószelep poti, a mechanikus benzin nyomás szabályzó. A tűzfalon a Map-szenzor , a kiegyenlítő mellett az oktánszámdugó, a gyujtáselosztó alatt a Hall-jeladó, talán nem hagytam ki semmit. A hűtőben van még egy hőgomba.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Hát , mondjuk lehetne benzinnyomást mérni, abból kiindulva hogy finom gázra nem rángat be.

Ha jól látom, nem kéri a motorkódot az oldal csak azt írja hogy 1.4 tehát lehet akár 16 szelepes is ahol már tudtommal van. Nálunk ezért van az oktánszámdugó, azzal tudok előgyujtást változtatni. Tuti nincs, mert amikor kiemeltem a motort ugye mindkét kábelkorbácsot félrehajtottam, az összes jeladóról-érzékelőről le kellett vennem ehhez a csatit...szóval nincs. A blokkon ahol ha jól tudom az kopogásszenzor szokott lenni c14nz-nél csak az olajgomba van. A leömlőben a lambda szonda, a szívócsonkon a két vízhőfok jeladó, injektorházban az alapjárati motor, injektor, pillangószelep poti, a mechanikus benzin nyomás szabályzó. A tűzfalon a Map-szenzor , a kiegyenlítő mellett az oktánszámdugó, a gyujtáselosztó alatt a Hall-jeladó, talán nem hagytam ki semmit. A hűtőben van még egy hőgomba.

Kedves zotya975 valószinű igazadvan ,ezt ilyen részletesen le írni nem is lehettet volna szebben . Köszönöm .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, astrabandi írta:

Kedves zotya975 valószinű igazadvan ,ezt ilyen részletesen le írni nem is lehettet volna szebben . Köszönöm .

A kopogásszenzor,amelyik motoron van a motorblokk önindító felőli oldalán ,eléggé eldugott helyen,de lámpával látható.

A motorblokk közepén van a 2-3 hengerek között,a szívótorok alatt,a kartergázcsőtől olyan 8-10 centire.Egy csavar fogja fel a blokkra,amelyiken nincs,ott is ki van képezve a helye,kiemelkedik a blokkból és egy üres zsákfurat van benne és szerintem menet is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.