Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

37 minutes ago, zotya975 said:

Ugye az ékszíjhajtás a súrlódást használva működik, a szíj beszorul az ék alakú tárcsába. Ha már kopott akkor felfekszik középen, aztán ha vizet kap meg tud csúszni és visít. Vannak olyan ragacsos sprék amikkel lehet ezt ideig-óráig megszüntetni.  Állítólag a kóla is jó mert ugye cukros és ragad. 

Azt is tudom, hogy működik :) Amúgy nem kopott, kb. 6-10 ezerrel ezelőtt volt vezérléscsere, akkor cserélték (vagy a sóher szerelő nem, de nem hiszem, hogy nem cserélte volna, nem olyan drága dolog).
Kár hogy nincs hol szerelnem, ha lenne hol, lenne kis bátorság is - de az sics azért annyira :) Árammal működő dolgokkal foglalkozom. :)

Link to comment
Megosztás:

Just now, ColT írta:

Azt is tudom, hogy működik :) Amúgy nem kopott, kb. 6-10 ezerrel ezelőtt volt vezérléscsere, akkor cserélték (vagy a sóher szerelő nem, de nem hiszem, hogy nem cserélte volna, nem olyan drága dolog).
Kár hogy nincs hol szerelnem, ha lenne hol, lenne kis bátorság is - de az sics azért annyira :) Árammal működő dolgokkal foglalkozom. :)

Hát lehet cserélte, alapból vezérlés cserénél ugye le kell venni  a szíjat, vagy csak nem húzta meg rendesen. Hát bele kell jönni, ezek nem olyan ördöngös dolgok, hely persze kell hozzá. Nekem is csak beálló van, így amint bejön a rossz idő, csak a sürgős dolgokkal foglalkozom. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ugye az ékszíjhajtás a súrlódást használva működik, a szíj beszorul az ék alakú tárcsába. Ha már kopott akkor felfekszik középen, aztán ha vizet kap meg tud csúszni és visít. Vannak olyan ragacsos sprék amikkel lehet ezt ideig-óráig megszüntetni.  Állítólag a kóla is jó mert ugye cukros és ragad. 

Így van ,de nem csak a kopott szíj tud visítani,vatta új szíj is sikongat néha,ilyenkor beindított motornál hozzá kell a szíjhoz nyomkodni viaszgyertyát,vagy szappant.

A legjobb ha van egy nagyméretű viaszgyertya,mivel a művelet elég balesetveszélyes!!!

A szíj lereszel egy kis viaszt és ettől bekussol akár  fél évre is vagy véglegesen .Egyéb praktikák többet ártanak,mint használnak,vagy kiszárad,vagy megdagad tőlük a szíj.Én új szíjnál is alkalmazom,mivel halkabb lesz a szíj.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, marton.csaba2 írta:

T zotya975!

"... megtalálom a közös nevezőt ..."
Neked nem a nevező hiányzik, hanem az általános iskola felső tagozatában elsajátítható/elsajátítandó helyesírás ismeretek.
És persze az a hibás, aki szembesít a hiányos tudásoddal.

Köszönjük. Értjük.  Ez a fórum nem az Élet és Irodalom fóruma.

Felmentelek, köszönöm neked, de nem kell a helyesírást tovább figyelned. Kerüld a személyeskedést. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

36 perce, Szabadij írta:

Így van ,de nem csak a kopott szíj tud visítani,vatta új szíj is sikongat néha,ilyenkor beindított motornál hozzá kell a szíjhoz nyomkodni viaszgyertyát,vagy szappant.

A legjobb ha van egy nagyméretű viaszgyertya,mivel a művelet elég balesetveszélyes!!!

A szíj lereszel egy kis viaszt és ettől bekussol akár  fél évre is vagy véglegesen .Egyéb praktikák többet ártanak,mint használnak,vagy kiszárad,vagy megdagad tőlük a szíj.Én új szíjnál is alkalmazom,mivel halkabb lesz a szíj.

Nemrég szerelgettem a generátort, és nekem az ékszíjtárcsa két félből áll. Elég fényesre kopott már, csiszolópapírral felérdesítettem, de persze ez csak időhúzás. Gondoltam rá, hogy a két fél belső feléből leszedek egy keveset, ( így ugye keskenyebb lesz ha összerakom)de egyrészt nem tudtam volna szimmetrikusan, így lehet ütött volna, másrészt nem akartam elgyengíteni. Van túlméretes ékszíj, de ahogy nézem az már 12 mili széles ami meg már szerintem sok. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nemrég szerelgettem a generátort, és nekem az ékszíjtárcsa két félből áll. Elég fényesre kopott már, csiszolópapírral felérdesítettem, de persze ez csak időhúzás. Gondoltam rá, hogy a két fél belső feléből leszedek egy keveset, ( így ugye keskenyebb lesz ha összerakom)de egyrészt nem tudtam volna szimmetrikusan, így lehet ütött volna, másrészt nem akartam elgyengíteni. Van túlméretes ékszíj, de ahogy nézem az már 12 mili széles ami meg már szerintem sok. 

asztalra valahogy rögzíted a smirglit, aztan kezdődhet a móka :D

Link to comment
Megosztás:

5 órája, aholy írta:

asztalra valahogy rögzíted a smirglit, aztan kezdődhet a móka :D

A cégesen is úgy vesztettük el a szíjat, hogy leszakadt a tárcsa külső fele. Gyanítom ott is valami ilyesmi javítással próbálkoztak.:confused: Hallottam olyan megoldást, hogy hézagoló gyűrűk vannak középen, és azokból kiszedve lehet szűkíteni a tárcsát, de nálunk ugye ilyen nincs. Végülis nincs olyan horror ára:  https://cromax.hu/generator_szijtarcsa_opel_astra_f_1_41_6_bosch_generatorhoz_34149

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, zotya975 said:

Hát lehet cserélte, alapból vezérlés cserénél ugye le kell venni  a szíjat, vagy csak nem húzta meg rendesen. Hát bele kell jönni, ezek nem olyan ördöngös dolgok, hely persze kell hozzá. Nekem is csak beálló van, így amint bejön a rossz idő, csak a sürgős dolgokkal foglalkozom. 

Ja, egy ilyennel már kibékülnék, de panelparkolóban neccesebb (van, ahol már büntetnek érte a közteresek.)

Módosítva : ColT
Link to comment
Megosztás:

4 minutes ago, hening said:

Simán meghengerfejeztem a gépet pár héttel ezelőtt a PANEL előtt. Mondjuk nincs is más helyem, ahol csinálhatnám.

Nem mondtam, hogy lehetetlen, de úgy huszadik indokként a hozzá nem értésem mellett, még az is, hogy inkább nem szerelek utcán :D

Link to comment
Megosztás:

3 órája, hening írta:

Simán meghengerfejeztem a gépet pár héttel ezelőtt a PANEL előtt. Mondjuk nincs is más helyem, ahol csinálhatnám.

 

3 órája, ColT írta:

Nem mondtam, hogy lehetetlen, de úgy huszadik indokként a hozzá nem értésem mellett, még az is, hogy inkább nem szerelek utcán :D

Azt azért elmondanám hogy a Karcsi vásárcsarnok mellett lakik, és piacnapon tudnak nézni a népek, de ez az ő bajuk.:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, ColT írta:

Ez jó :D:D:D:D
De mindig van aki megtolja :D

Azt azért többnyire nem kell, meg az utca népe ritkán ért ilyen szinten a kocsihoz. Amikor nekem váltórudazat gondom volt, és nem volt meg a rüki, tologattam kifelé a járó motorú autót a parkolóból, mindíg jötten páran hogy segítenek betolni, azt észre sem vették hogy jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Just now, zotya975 said:

Azt azért többnyire nem kell, meg az utca népe ritkán ért ilyen szinten a kocsihoz. Amikor nekem váltórudazat gondom volt, és nem volt meg a rüki, tologattam kifelé a járó motorú autót a parkolóból, mindíg jötten páran hogy segítenek betolni, azt észre sem vették hogy jár a motor.

LOL
Mondjuk az utca népe kb. mindenhez ilyen szinten van lőve.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 20. at 2:10 PM, zotya975 said:

Azt azért többnyire nem kell, meg az utca népe ritkán ért ilyen szinten a kocsihoz. Amikor nekem váltórudazat gondom volt, és nem volt meg a rüki, tologattam kifelé a járó motorú autót a parkolóból, mindíg jötten páran hogy segítenek betolni, azt észre sem vették hogy jár a motor.

Na! Megvan. _Elvileg_ a szíj volt laza. Mondjuk a csóka rendesen belőtte a féket, megfeszítette a szíjat (mondta hogy alul érezni lehetett a lazaságát), és rendberakta elöl a fékpofáat, így nincs súrlódó hang sem balra alászedett kormánynál.
meglátjuk, hogy bírja a cucc... De eddig pozitív a tapasztalat.

Módosítva : ColT
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1997-es 1.4 16 szelepes (X14XE) Astrám. A gondom az, hogy néha, teljesen véletlenszerűen erőtlenné válik. Például én tolatásnál csak a kuplungot szoktam használni sík terepen (rendesen meg is lódul), de van, hogy csak a kuplung használatával egyszerűen nem akar menni (ugyanúgy sík terepen), lomha, le akar fulladni. Elindulásnál (pl. lámpánál vagy körforgalomnál) is van, hogy nehezen lódul meg, ami elég idegesítő. Mi okozhatja ezt? Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, dekany01 írta:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1997-es 1.4 16 szelepes (X14XE) Astrám. A gondom az, hogy néha, teljesen véletlenszerűen erőtlenné válik. Például én tolatásnál csak a kuplungot szoktam használni sík terepen (rendesen meg is lódul), de van, hogy csak a kuplung használatával egyszerűen nem akar menni (ugyanúgy sík terepen), lomha, le akar fulladni. Elindulásnál (pl. lámpánál vagy körforgalomnál) is van, hogy nehezen lódul meg, ami elég idegesítő. Mi okozhatja ezt? Előre is köszönöm a választ!

Szia!

Nem szokott sárgalámpát(motorhiba jelző) dobni? Mert szerintem az EGR szelep nyűglődik...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, pszilaj írta:

Szia!

Nem szokott sárgalámpát(motorhiba jelző) dobni? Mert szerintem az EGR szelep nyűglődik...

Korábban a szívott levegő hőmérséklet érzékelő miatt (kicsit ukrán módon volt a kábel bekötve) a motorhiba jelző felvillant, de azt már sikerült megoldani. Azóta nem dobta a sárga lámpát.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, dekany01 írta:

Korábban a szívott levegő hőmérséklet érzékelő miatt (kicsit ukrán módon volt a kábel bekötve) a motorhiba jelző felvillant, de azt már sikerült megoldani. Azóta nem dobta a sárga lámpát.

Ettől függetlenül az EGR szelepet ki lehet takarítani az sosem árt.

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az 1,4-es motor 1,6-os komplett injektorral mit produkálna? Nyílván több üzemanygot kapna, de ennek arányában több levegőt is. Elvileg többlet üzemanyag nem lehet, mivel a lambda nézi a keverék arányt, és így a fogyasztás sem nőlhetne :/ ?  Mi a véleményetek?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, fatadaniel94 írta:

Szaisztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az 1,4-es motor 1,6-os komplett injektorral mit produkálna? Nyílván több üzemanygot kapna, de ennek arányában több levegőt is. Elvileg többlet üzemanyag nem lehet, mivel a lambda nézi a keverék arányt, és így a fogyasztás sem nőlhetne :/ ?  Mi a véleményetek?

Köszi!

Igazodna hozzá a motorvezérlés pár kilométer után (az első indítás biztos kínkeserves lesz), de több levegőt nem kapna, mivel a szívócső az marad ugyanakkora keresztmetszetű. Padlógázas kigyorsításnál van leginkább a legjobb hatása, akkor úgyse figyel semmit kb az ECU. Legalábbis nekem az 1.6-on az 1.8-as injektor ezt okozta. Ismerősöm pl nagyon dícséri az 1.6 fejet az 1.4-en. Szerinte az 1.8 nem hoz ennyit az 1.6-on.

Módosítva : daykiller
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, fatadaniel94 írta:

Szaisztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az 1,4-es motor 1,6-os komplett injektorral mit produkálna? Nyílván több üzemanygot kapna, de ennek arányában több levegőt is. Elvileg többlet üzemanyag nem lehet, mivel a lambda nézi a keverék arányt, és így a fogyasztás sem nőlhetne :/ ?  Mi a véleményetek?

Köszi!

Azt mondták jobban húzott egy kicsit, de persze jobban is evett.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, daykiller írta:

Igazodna hozzá a motorvezérlés pár kilométer után (az első indítás biztos kínkeserves lesz), de több levegőt nem kapna, mivel a szívócső az marad ugyanakkora keresztmetszetű. Padlógázas kigyorsításnál van leginkább a legjobb hatása, akkor úgyse figyel semmit kb az ECU. Legalábbis nekem az 1.6-on az 1.8-as injektor ezt okozta. Ismerősöm pl nagyon dícséri az 1.6 fejet az 1.4-en. Szerinte az 1.8 nem hoz ennyit az 1.6-on.

Értem, Köszönöm. Te csak fejet cseréltél, vagy kompletten fojtószelep házzal együtt?Műszakira visszacserélted, vagy nem befojásolja a káros anyag kibocsáltást annyira hogy ne menne át?

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Van újabb miafeneez :D

Hol tud bejutni kipufogógáz, vagy bármi a motortérből? Tegnap mentünk egy hosszút, és valaminek égett szaga volt. Belső keringetésre váltva megszűnt az utastérben, de a csomagtartóban minden büdös lett. Nemrég lett fékbetét  cserélve elöl, és a nyáron lakatolták a hátulját az autónak. Nincs esetleg valami dugó a csomagtérben, amit ha kifelejtenek, akkor bejut a gáz (mondjuk az autó mögötti légörvények visszacsapják) ? Bár mondjuk eddig nem volt ilyen büdös, de lehet csak azért, mert nem volt fékszag, vagy ilyesmi.

Van valakinek erre tippje? :D Ma alánézek, tegnap éjjel nem volt már energia.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.