Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

17 perce, xmacx írta:

Sziasztok!

Be van esve a gázpedál a megszokottnál rövidebb az útja és csak a végén fog/pörgeti a motort. astra f, 2001-es 1,6(szr) motor, 8 szelep, bowdenes.

Hol keressem a hibát? Korábban nem tudom milyen volt, most került hozzám a kocsi. A gázpedál alatti csavar feszítésével nem jutottam előrébb, mert ez csak a holtjátékot küszöböli ki szerintem. Vagy nem elég nyomatékos a motor alacsony fordulatszámon??

az alábbiak cserélve: gyújtás, légszűrő, vízpumpa, hajtáslánc (duplán ellenőrizve, a helyén van.), kipufogórendszer, ac pumpa Köszi!

Igazából fokozatosan húzza a gázt, bár lehet hogy ha valaki elektromos gázpedálhoz szokott akkor annak furcsa, vagy hibásnak tűnik. Húzd a gázt közvetlenül a központi injektorház mellett anyósoldalról úgyanúgy pörög fel? Nem szokott vele gond lenni csak olyan hogy kiszőrösödik a bowden és akad. 2000, de inkább 2500-as fordulat alatt nem igazán indul meg, ha jól tudom csak 71lóerős.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, xmacx írta:

Sziasztok!

Be van esve a gázpedál a megszokottnál rövidebb az útja és csak a végén fog/pörgeti a motort. astra f, 2001-es 1,6(szr) motor, 8 szelep, bowdenes.

Hol keressem a hibát? Korábban nem tudom milyen volt, most került hozzám a kocsi. A gázpedál alatti csavar feszítésével nem jutottam előrébb, mert ez csak a holtjátékot küszöböli ki szerintem. Vagy nem elég nyomatékos a motor alacsony fordulatszámon??

az alábbiak cserélve: gyújtás, légszűrő, vízpumpa, hajtáslánc (duplán ellenőrizve, a helyén van.), kipufogórendszer, ac pumpa Köszi!

Meg kell nézni a gázpedál bowdent, hogy laza vagy feszül alaphelyzetben. Ha nincs nyomva a pedál, lehet némi lógása a bowdennek, feszülnie nem szabad.

17 perce, tuskes írta:

Autód típusa, évjárat- motorkód, elektromos vagy bowdenes, Infó nélkül nem kapsz választ. 

Csak bowdenes gázpedál van F Astrában.

4 perce, zotya975 írta:

Igazából fokozatosan húzza a gázt, bár lehet hogy ha valaki elektromos gázpedálhoz szokott akkor annak furcsa, vagy hibásnak tűnik. Húzd a gázt közvetlenül a központi injektorház mellett anyósoldalról úgyanúgy pörög fel? Nem szokott vele gond lenni csak olyan hogy kiszőrösödik a bowden és akad. 2000, de inkább 2500-as fordulat alatt nem igazán indul meg, ha jól tudom csak 71lóerős.

75 lóerős. Az X16SZ a 71 lóerős.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

Igazából fokozatosan húzza a gázt, bár lehet hogy ha valaki elektromos gázpedálhoz szokott akkor annak furcsa, vagy hibásnak tűnik. Húzd a gázt közvetlenül a központi injektorház mellett anyósoldalról úgyanúgy pörög fel? Nem szokott vele gond lenni csak olyan hogy kiszőrösödik a bowden és akad. 2000, de inkább 2500-as fordulat alatt nem igazán indul meg, ha jól tudom csak 71lóerős.

Papíron 75 lovas. 

De ha alapból is pörög az autó, még lehet nagyon piszkos a pillangószelep, és nem zár le rendesen. Ekkor értelemszerűen kisebb a pedál útja, bár nem írtad hogy ilyen gond is lenne. Tudtommal, bár lehet tévedek, de feszítés beállítás lehetőség nincs. Legalább is nálam. Ha rövid a gázpedál útja, talán lehet a bowden nem bele való. Tipp!

Link to comment
Megosztás:

4 perce, daykiller írta:

Meg kell nézni a gázpedál bowdent, hogy laza vagy feszül alaphelyzetben. Ha nincs nyomva a pedál, lehet némi lógása a bowdennek, feszülnie nem szabad.

Csak bowdenes gázpedál van F Astrában.

75 lóerős. Az X16SZ a 71 lóerős.

Ugyan annyi mint a c16nz? Miben különböznek? 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

Ugyan annyi mint a c16nz? Miben különböznek? 

Persze, hogy ugyanannyi. Ugyanaz a kettő. X-esben elektromos EGR, kopogásérzékelő és DIS gyújtás van, illetve elektromos tankszellőztetés. Alumínium olajkarter (emiatt papíron csak 3,25l olaj kell bele), műanyag szelepfedél.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, daykiller írta:

Persze, hogy ugyanannyi. Ugyanaz a kettő. X-esben elektromos EGR, kopogásérzékelő és DIS gyújtás van, illetve elektromos tankszellőztetés. Alumínium olajkarter (emiatt papíron csak 3,25l olaj kell bele), műanyag szelepfedél.

Műanyag szelepfedél....lehet nekem is be kéne szereznem, talán az nem szivárogna. Bár mostanában hajlok arra hogy a kartergázszűrő is okozhatja a nyomásnövekedést és egyben a szivárgást a szelepfedél tömítésénél, ha valamilyen okból ( most télen fagyás) nehezen átjárhatóvá válik a szűrő, plusz kisebb a motor szívása mint a kartergáz nyomása. Bár ez utóbbi szűrés nélkül is előfordulhat. Több gyártó cég is azt írja hogy semmit nem szabad tenni a lecsapatóba pusztán a többszöri irányváltoztatás elég az olaj kiválasztásához, mondjuk én ezt kétlem. Inkább csak magukat védik le vele. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, xmacx írta:

Sziasztok!

Be van esve a gázpedál a megszokottnál rövidebb az útja és csak a végén fog/pörgeti a motort. astra f, 2001-es 1,6(szr) motor, 8 szelep, bowdenes.

Hol keressem a hibát? Korábban nem tudom milyen volt, most került hozzám a kocsi. A gázpedál alatti csavar feszítésével nem jutottam előrébb, mert ez csak a holtjátékot küszöböli ki szerintem. Vagy nem elég nyomatékos a motor alacsony fordulatszámon??

az alábbiak cserélve: gyújtás, légszűrő, vízpumpa, hajtáslánc (duplán ellenőrizve, a helyén van.), kipufogórendszer, ac pumpa Köszi!

Az szr-nél is van lehetőség a gázbowdenen állítani nem?

A 8 és 9 közt a képen van rögzítve a bowden vége egy gumi gyűrűben, ott kell lennie egy lemezkének, ami a bowden külső hornyaiba van bedugva, A lemezkét áttéve másik horonyba, lehet állítani a bowdent:

astra-g-1566.jpg

Szerk.: itt látszik is a piros karika és az EGR közt:x16szr-9055418290718498957.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Műanyag szelepfedél....lehet nekem is be kéne szereznem, talán az nem szivárogna. Bár mostanában hajlok arra hogy a kartergázszűrő is okozhatja a nyomásnövekedést és egyben a szivárgást a szelepfedél tömítésénél, ha valamilyen okból ( most télen fagyás) nehezen átjárhatóvá válik a szűrő, plusz kisebb a motor szívása mint a kartergáz nyomása. Bár ez utóbbi szűrés nélkül is előfordulhat. Több gyártó cég is azt írja hogy semmit nem szabad tenni a lecsapatóba pusztán a többszöri irányváltoztatás elég az olaj kiválasztásához, mondjuk én ezt kétlem. Inkább csak magukat védik le vele. 

Nekem kettő is van, csak kéne találni egy műhelyt, ahol van alkatrészmosó és alaposan eltudnák mosni oldószer féle cuccal. Sajnos koksszerű lerakódás van benne s mivel nemlehet szétszedni mint az NZ-ét, ezért nem mertem még feltenni, nehogy eldugítson valamit .

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tuskes írta:

Papíron 75 lovas. 

De ha alapból is pörög az autó, még lehet nagyon piszkos a pillangószelep, és nem zár le rendesen. Ekkor értelemszerűen kisebb a pedál útja, bár nem írtad hogy ilyen gond is lenne. Tudtommal, bár lehet tévedek, de feszítés beállítás lehetőség nincs. Legalább is nálam. Ha rövid a gázpedál útja, talán lehet a bowden nem bele való. Tipp!

update:

mintha a gázbowdent kézzel húzva jobban pörögne a motor de ezt nehéz megállapítani

ami viszont biztos, hogy 2000-es fordulat alatt kevés is a nyomaték

és továbbra is az a legszembetűnőbb, hogy rövid az útja a gázpedálnak.
ja és a kompresszióra rámérve, gyárik értékek!

köszi a segítséget előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :)

Ha már gázpedál: Az szerintetek mennyire normális, hogy a bowden pedál felőli végén, az ólomgomb (nem tudom a becsületes nevét) előtt ami lezárja, van egy gumi. Ez a gumi összenyomható... ez így gyári vagy valaki odahekkelte? Csak mert így a pillangószelep se nyit ki 100%-ig.

Más: C20NE-nél mennyi az alap előgyújtás (vagy akár másnál is)? Mert nekem az elektronika alapjáraton -24fokra teszi, kicsit pörgetve -6ig viszi, de ott jelez a kopogás-szenzor. (x20se dis-es, szenzoros) Csak mert valami furcsaság van, nemrég nem akart 140 felé menni a szerkezet, pedig az még csak kb 4000-4300-as fordulat. De lehet hogy csak túl sokat vártam :confused:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bundee írta:

Nekem kettő is van, csak kéne találni egy műhelyt, ahol van alkatrészmosó és alaposan eltudnák mosni oldószer féle cuccal. Sajnos koksszerű lerakódás van benne s mivel nemlehet szétszedni mint az NZ-ét, ezért nem mertem még feltenni, nehogy eldugítson valamit .

Alkatrészmosó? 

2439067-20170107-BLXqDV.jpg

2 órája, xmacx írta:

update:

mintha a gázbowdent kézzel húzva jobban pörögne a motor de ezt nehéz megállapítani

ami viszont biztos, hogy 2000-es fordulat alatt kevés is a nyomaték

és továbbra is az a legszembetűnőbb, hogy rövid az útja a gázpedálnak.
ja és a kompresszióra rámérve, gyárik értékek!

köszi a segítséget előre is

Valakit ültess be, és nézd meg hogy teljesen kitér-e a pillangószelep ha padlózza a pedált, és teljesen bezár- e felütközésig ha visszaengedi. 2000-alól nem nagyon fog húzni, főleg padlózásra és nagyobb fokozatban. Milyen autót hajtottál korábban amihez képest tudod viszonyítani? 

2 órája, Razor01 írta:

Sziasztok! :)

Ha már gázpedál: Az szerintetek mennyire normális, hogy a bowden pedál felőli végén, az ólomgomb (nem tudom a becsületes nevét) előtt ami lezárja, van egy gumi. Ez a gumi összenyomható... ez így gyári vagy valaki odahekkelte? Csak mert így a pillangószelep se nyit ki 100%-ig.

Más: C20NE-nél mennyi az alap előgyújtás (vagy akár másnál is)? Mert nekem az elektronika alapjáraton -24fokra teszi, kicsit pörgetve -6ig viszi, de ott jelez a kopogás-szenzor. (x20se dis-es, szenzoros) Csak mert valami furcsaság van, nemrég nem akart 140 felé menni a szerkezet, pedig az még csak kb 4000-4300-as fordulat. De lehet hogy csak túl sokat vártam :confused:

Nem az a gumikúp csúszott le? Már nálam is kissé ki van csúszva a gégecső betétjével együtt.

2439068-20170107-hC2m8E.jpg

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

 

Nem az a gumikúp csúszott le? Már nálam is kissé ki van csúszva a gégecső betétjével együtt.

 

Nem, az megvan. Bár nem tudom mi a szerepe. A pedál felőli végén van az az "ólomizé" (mint a biciklin a fékbowden azon vége ami a fékkarban van) és az alatt van egy puha gumi, ami összenyomódik. Bent a kabinba nem a pillangónál. :) Először az nyomódik össze, aztán húzza a gázt.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, zotya975 írta:

Valakit ültess be, és nézd meg hogy teljesen kitér-e a pillangószelep ha padlózza a pedált, és teljesen bezár- e felütközésig ha visszaengedi. 2000-alól nem nagyon fog húzni, főleg padlózásra és nagyobb fokozatban. Milyen autót hajtottál korábban amihez képest tudod viszonyítani? 

 

a művelethez le kell szedni a fekete légbeömlő gumicsövet? járhat így a motor? 

ugyan ilyen astra van a családban (1,6 szr) na az olyan mintha húznák :)!

x16szr-9055418290718498957.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Razor01 írta:

Nem, az megvan. Bár nem tudom mi a szerepe. A pedál felőli végén van az az "ólomizé" (mint a biciklin a fékbowden azon vége ami a fékkarban van) és az alatt van egy puha gumi, ami összenyomódik. Bent a kabinba nem a pillangónál. :) Először az nyomódik össze, aztán húzza a gázt.

hát szerintem még sosem láttam a gázbowden belső végét, majd holnap megnézem nálam hogy van ott.

15 perce, xmacx írta:

a művelethez le kell szedni a fekete légbeömlő gumicsövet? járhat így a motor? 

ugyan ilyen astra van a családban (1,6 szr) na az olyan mintha húznák :)!

 

 

Nem kell, és járhat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

42 perce, Razor01 írta:

Nem, az megvan. Bár nem tudom mi a szerepe. A pedál felőli végén van az az "ólomizé" (mint a biciklin a fékbowden azon vége ami a fékkarban van) és az alatt van egy puha gumi, ami összenyomódik. Bent a kabinba nem a pillangónál. :) Először az nyomódik össze, aztán húzza a gázt.

Sima csillapító funkciót lát el, illetve bowden előfeszítés.

5 órája, Tiu írta:

Az szr-nél is van lehetőség a gázbowdenen állítani nem?

A 8 és 9 közt a képen van rögzítve a bowden vége egy gumi gyűrűben, ott kell lennie egy lemezkének, ami a bowden külső hornyaiba van bedugva, A lemezkét áttéve másik horonyba, lehet állítani a bowdent:

Szerk.: itt látszik is a piros karika és az EGR közt:

Lehet állítani igen, de van elvileg a gázpedálnál a fent említett gumis alkatrész, ami előfeszítené a dolgot. Bár az Astrák mai korát és km futását elnézve esélyes, hogy már egyikben sincs meg. Plusz az évek során kialakult bowden nyúlás miatt is már a legtöbb laza, erősen holtjátékos.

Módosítva : daykiller
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan kezdeném összegyűjteni a szükséges alkatrészeket szervó kormány beépítéséhez. Van javaslat, hogy mire figyeljek, hol vegyem az alkatrészeket, bontott-új, stb. Esetleg valakinek elfekvőben ami nem kell, és megvállna tőle? Motor x16szr. Illetve, boldogulok-e egyedül, lehetőleg szerelőt kihagyva? Akna szükséges-e?

Köszönöm!!!

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 07. at 20:12, zotya975 írta:

hát szerintem még sosem láttam a gázbowden belső végét, majd holnap megnézem nálam hogy van ott.

Nem kell, és járhat.

megnéztem, tökéletesen zár viszont csak kb 80-85fokos szögig nyit ki (tehát nem 90fokig)

és azt is csak a bowsenbehúzás vagy pedállenyomás legeslegvégén.

a pedál útját továbbra is rövidnek találom és szerintem már a középső tartományban ki kellene nyitnia a pillangószelepet 80%-osan, hogy ne kellejen taposni a gázpedált ahhoz, hogy lendületesen menjen az autó.

a gázbowdencserét kitűztem a listára a szerelőnél. mit javasoltok még mit nézessek/állíttassak?

apropó, Bp-en vagy Buda vonzáskörzetében hozzáértő opel szerelőt tud valaki?

köszi az eddigi segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, xmacx írta:

megnéztem, tökéletesen zár viszont csak kb 80-85fokos szögig nyit ki (tehát nem 90fokig)

és azt is csak a bowsenbehúzás vagy pedállenyomás legeslegvégén.

a pedál útját továbbra is rövidnek találom és szerintem már a középső tartományban ki kellene nyitnia a pillangószelepet 80%-osan, hogy ne kellejen taposni a gázpedált ahhoz, hogy lendületesen menjen az autó.

a gázbowdencserét kitűztem a listára a szerelőnél. mit javasoltok még mit nézessek/állíttassak?

apropó, Bp-en vagy Buda vonzáskörzetében hozzáértő opel szerelőt tud valaki?

köszi az eddigi segítséget!!

Hogy mennyire húzzon azt tudod állítani , a fém konzolon ide-oda lehet pakolászni a gégecső végét:

2440247-20170108-CaHwjE.jpg

lemezes biztosítása van neki. De igazából meleg motornál lepadlózod üresben ha szabályoz akkor kinyílt teljesen. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Lassan kezdeném összegyűjteni a szükséges alkatrészeket szervó kormány beépítéséhez. Van javaslat, hogy mire figyeljek, hol vegyem az alkatrészeket, bontott-új, stb. Esetleg valakinek elfekvőben ami nem kell, és megvállna tőle? Motor x16szr. Illetve, boldogulok-e egyedül, lehetőleg szerelőt kihagyva? Akna szükséges-e?

Köszönöm!!!

Van minden ha kell, bakot kivéve. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Ez lehetséges?

Tekintve hogy új alapjárati motor, ráadásul az új elött is ugyanez volt az alapjárattal, mielött szédszettem volna az injektort. Tömítés injektor alatt jó: http://www.kephost.com/image/v7rE Plusz ugye, az alapjátarti motort fújva változik az alapjárat, de az pedig új, és a tömítőgyűrű is jól van benne. :confused: Kicsit tudom mozgatni az alapjárati motort, akkor is változik a hangja. Elképzelhető hogy mégsem jó ott valami? Felfekszik rendesen.

http://videa.hu/videok/jarmuvek/fals-levego-DpI8zcCwqr1jkqUO 

Ui. A mikrofonom túl érzékeny, sokkal hangosabb videón az autó, mint valójában. 

Ötlet valakinek? Megint szedjem szét? Ja, és mikor jobban eltalálom a külön álló részt, ( burkolat alapjárati motor ) akkor esik vissza a fordulat. http://www.kephost.com/image/v7rH Csak így tudtam kijelölni, de érthető.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Idő közben, szétszedtem ismét az injektort, hibát nem láttam, a csavarokat csontra meghúztam. Valószínűleg ennél az alapjárati motornál, lehet valami a burkolata csatlakozásánál, amiért érzi a féktisztítót. Nem tudom.... De lehet csak az elaktromos csatlakozásnak nem tettszik a féktisztító. Az biztos, hogy ettől jobban nem lehet összerekni, ott biztos nem szív fals levegőt. 

Az összes létező csövet, elejétől végéig, csatlakozásoknál is végigfúlytam, semmi tömítetlenségre utaló jel. A leömlőnél, az AGR szelepnél, minde lehetséges, és lehetetlen helyen. Bár most nem járattam sokat, de nem úgy tűnik mintha bármi változást is elértem volna, így továbbra is tanácstalan vagyok. :(

Link to comment
Megosztás:

19 perce, tuskes írta:

Idő közben, szétszedtem ismét az injektort, hibát nem láttam, a csavarokat csontra meghúztam. Valószínűleg ennél az alapjárati motornál, lehet valami a burkolata csatlakozásánál, amiért érzi a féktisztítót. Nem tudom.... De lehet csak az elaktromos csatlakozásnak nem tettszik a féktisztító. Az biztos, hogy ettől jobban nem lehet összerekni, ott biztos nem szív fals levegőt. 

Az összes létező csövet, elejétől végéig, csatlakozásoknál is végigfúlytam, semmi tömítetlenségre utaló jel. A leömlőnél, az AGR szelepnél, minde lehetséges, és lehetetlen helyen. Bár most nem járattam sokat, de nem úgy tűnik mintha bármi változást is elértem volna, így továbbra is tanácstalan vagyok. :(

Hello!

Ahol a vákuum csövek csatlakoznak az injektor talpra egy kis alu blokkon keresztül, annak jó a tömítése? Nem e szakad vagy sérült? Az alapjárati motortól nem tud szívni, mert a hátuljába is van egy O gyűrű, ami a ház és a csatlakozó között van. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.