Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Érdekes, a cikkszám szerint az EPC program (sajnos nincs frissítve a 600 napja lejárt adatbázisa) szerint pl C14NZ motorba való ez a kütyü, ami szerintem központi befecskendezős. Legalábbis az én autómban az.

Ez ellentmond a hirdető leírásának. Szóval valami nem stimmel.

Itt a kép a katalógus keresőjéből.

http://www.ahova.hu/astra

update

Megnéztem a korábban ajánlott netes katalógusban is (ami friss), ott is ugyanezt az eredményt kaptam.

Köszi. Ezek szerint nem mind arany, ami fénylik.

Nem szeretek mást dolgoztatni feleslegesen, de még egy dolog érdekelne:

A 16183129 cikkszám az C14SE-hez való ECU? Nekem ez a torrent-es letöltés még nem működik, de előbb-utóbb megoldom.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én nyáron vettem C'16NZ motorosba való alapjárati motort utángyártottat 7000 ft ért hogy mexikói ne zavarjon az ár szerintem korrekt egy tork csavarkulcs kell hozzá és már helyén is van, ha tényleg ez kell!

Szerintem jó az ár habár amit én vettem a NZ motorosba való volt

Köszi az infot.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Ezek szerint nem mind arany, ami fénylik.

Nem szeretek mást dolgoztatni feleslegesen, de még egy dolog érdekelne:

A 16183129 cikkszám az C14SE-hez való ECU? Nekem ez a torrent-es letöltés még nem működik, de előbb-utóbb megoldom.

Igen, ahhoz való, de nem EPC-ből néztem, hanem innen. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit csalódott vagyok, mert a fórumozók kezdeti lelkesedése után, a karbantartási műveletekkel kapcsolatban január 1-jén feltett tervezetre egy hét elteltével sem válaszolt senki opel16v és epk947 kivételével. Az adminisztrátorok sem válaszoltak Tápiószecső javaslatára.

1. További észrevételek?

2. Felkerüljön az átdolgozott anyag a magazinba vagy sem?

3. Lesz-e kiemelt topik?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit csalódott vagyok, mert a fórumozók kezdeti lelkesedése után, a karbantartási műveletekkel kapcsolatban január 1-jén feltett tervezetre egy hét elteltével sem válaszolt senki opel16v és epk947 kivételével. Az adminisztrátorok sem válaszoltak Tápiószecső javaslatára.

1. További észrevételek?

2. Felkerüljön az átdolgozott anyag a magazinba vagy sem?

3. Lesz-e kiemelt topik?

Én pedig azért vagyok csalódott, mert úgy tűnik ezt a hozzászólást nem olvastad : http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=321864

Ha ott van, akkor máshol miért ne lehetne ?

Ha a leírások igényes / részletes fomába kerülnek kidolgozásra, akkor miért kellene módosítani a magazinra kikerülő verzióját ?

1 dolgot ne feledj ez nem egy munkahely, ez a hobbink.

Link to comment
Megosztás:

Én pedig azért vagyok csalódott, mert úgy tűnik ezt a hozzászólást nem olvastad : http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=321864

Ha ott van, akkor máshol miért ne lehetne ?

Ha a leírások igényes / részletes fomába kerülnek kidolgozásra, akkor miért kellene módosítani a magazinra kikerülő verzióját ?

1 dolgot ne feledj ez nem egy munkahely, ez a hobbink.

Mindenkinek olvastam a hozzászólását, de úgy láttam, hogy Tápiószecső január 3-án 16:27-kor írt megjegyzésére (amelynek a végén újra feltette a kérdést), nem érkezett válasz. Persze nem ez a fontos, nem is akarom, hogy úgy tűnjön, mintha bárkit kérdőre vonnék. Ehhez semmi jogom, teljesen tudatában vagyok annak, hogy ez nem munkahely. Egyszerűen úgy vélem, hogy ez a projekt sok fórumozónak jelentene segítséget, és ha az ötlet most elhal vagy elfelejtődik, akkor hónapokig nem fog történni semmi, egészen addig, amíg valaki újra fel nem veti.

Elnézést, ha bárki bántónak érezte volna az előző hozzászólásom megfogalmazását.

Link to comment
Megosztás:

Nos én személy szerint a karbantartásos listához nem tudok hozzászólni, ugyanis én ezeket rutin szerűen elvégzem, vagyis időnként belenézek a motortérbe, alánézek a kocsinak, plusz az autó korából adódóan mindig előjön valami kis hiba, aminek révén észrveszek más dolgokat és azokat is megcsinálom. Sokszor barkács, szükség megoldásokkal, a lényeg, hogy működjön az autó. (pl. nincs még kedvem ékszíj tárcsákat cserélni, ezér szélesebb és rövidebb szíjat tettem fel)

Amit én támogatnék és amint tudok segítek is ebben anyagokkal, az egy konkrét szerelési útmutató, tanácsok, tippek. Kezdve az "egyszerűbb" műszerfal izzó cserétől a bonyolultabb dolgokig.

Annak idején amikor vettem az autót hosszú éjszakákat töltötem el azzal, hogy végigböngésztem az egyes topikokat, és amit hasznosnak véltem azt kimásoltam egy fájlba. Utánanézek, hogy ez merre van, és elküldöm majd Opelastrasnak (úgy látom ő viseli szívén ezt a dolgot) hogy ha van benne közérdekű hasznos dolog az is kerüljön fel valahova.

Link to comment
Megosztás:

2db izzó van benne a boltban "foglalatos"-t kérjél, mert ha nem foglalatost veszel, akkor még forrasztanod is kell bele a régi foglalatába. Vezetékszakadás kizárt, mert erősen kötegelt, bandázsolt kábelköteg megy hozzá valószínűbb az égő elhalálozása. Nekem is az volt.

Hát nem 1szerű !!!

Le kell szedned a kormány burkolatot elsőként alul 3db csavar, majd inditókulcs a helyére kormány elfordít 90fokkal jobbra és a kormányküllők közt, ahol találkozik az alsó-felső műanyag ott van kis műanyag takarókkal elrejtett csavar takarók lapos hegyű csavarhúzóval aláfeszítve kiugranak, másik kezedet tedd oda, nehogy az "elugrott takarókat kelljen keresni :lol: Ugyanez balra is ! Kulcs ki, ekkor a kormány burkolat tetejét is le tudod venni magadfelé+felfelé mozgatva.

Mos már az alsó is elengedi magát, de azt meg át kell fűzni a kulcs foglalatának gumi harangján.

Következő lépés lehet a műszerfal napellenző alá benézel ott 2 csavar vár lazításra, majd a kezedbe esik. most már csak 3db csavar, de ezek máár a műszerfalat fogják !! Fönt 1db és a 2db a műszerfal felszabadult részénél alul. Mocitető nyit, kilométer óra spirál kinyomoz, ha 2 részes akkor szerencsés vagy mert szét tudod csavarni, ennyi elég is vissza a kormány mögé műszerfal mozgat, óvatosan magadfelé lazul annyit, hogy mögé tudsz nyúlni 2db elektromos csati megy hozzá ezeket leszeded, majd még kintebb húzva a műszerfalat már el tudod annyira fordítani, hogy lásd az izzókat kb 90fokot kell rajtuk csavarni és ki tudod venni őket. Ha nem megy akkor vedd le a kilométer óra spirált a műszerfalról (1 rugós fémlap fogja csak meg kell nyomnod és érzed, hogy lazul) és tiéd a műszerfal. Lehet barkácsolni :D

a 2db izzó kb a km óra 2 oldalán van

Szóval kb ennyiiii !! Tudom így elsőre qva bonyolultnak tűűnik, de hamar belejön az ambéér :huh: Harmadjára már sötétben is menni fog :D Bár vezetés közben nem javaslom főőleg elsőőre ! :D :P

Csőváz!

Úgy látom, hogy itt csak a műszerfalról szól a fáma. A középkonzolhoz is a műszerfal burkolatok bontásával kell hozzákezdeni. Mikor ezekkel megvagy, akkor a középkonzol szellőzőit is ki kell venni, mert alattuk vannak a konzolt rögzítő csavarok. A szellőzőrostélyokat a két végüknél (vízszintesen nézve) lapos végű kis csavarhúzóval lehet kipattintani. Utána a középkonzol alján van két csavar (nincsenek rejtve). Ha még nem bontották meg, akkor jó eséllyel van még egy csavar a műszerfaltakaró alatt a gyújtáskapcsolónál. Mindezek után a rádió kivétele nélkül kiemelhető a középkonzol. A fűtéskapcsoló mögötti részen van 3 izzó + a belsőkeringtető kapcsolójában van egy. Mindet ki tudod cserélni hátulról. Ha már kibontottad a középkonzolt, akkor javaslom, hogy cseréld ki a szivargyújtó világítás izzóját is.

Jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

Nem szeretek mást dolgoztatni feleslegesen, de még egy dolog érdekelne:

A 16183129 cikkszám az C14SE-hez való ECU? Nekem ez a torrent-es letöltés még nem működik, de előbb-utóbb megoldom.

Az EPC programban nem is találom.

Ezért kerestem én is a Google-el :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom mennyire idetartozik-e ez a dolog,amit írok,mert még nem nagyon ismerem ki magam a fórumon újoncként.

Szóval!

Ma valahogy kiesett a bal első indexbúrám. :huh:

Ezt lehet külön is kapni,vagy csak egyben,foglalatostól?

Lehet külön is kapni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.