Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Áhám. Szóval egy lecsapató tartály :)

Na ilyenem nekem is van a versenyautón, csak ott egy szűrőben végződik a kartergázcső :)

Gyakorlatilag ez is egy (mondjuk sűrített levegős rendszerhez használatos) szűrő, benne fém, vagy üveg golyókkal, ami segíti a vízpára kondenzálódását. Ha van valakinek, akkor szilikagélt is tehet bele, az meg magába szívja a vízpárát. Azután a szilikagélt 4-500 fokra melegítve még regenerálható is.

Link to comment
Megosztás:

Két-három nappal ezelőtt volt egy nagyon hasonló kérdés, most én kérek tanácsot.

Bár az autó még messze van a veterán-kortól, úgy tűnik, a tömítések kezdik megadni magukat. Tavaly ősszel az olajteknő tömítést kellett kicserélni, most január-februárban soha korábban nem tapasztalt olajfolyás jelentkezett, ahogy ezt az alábbi képek mutatják. Kérlek Benneteket, vessetek pár pillantást a készített fotókra, és adjatok tanácsot, hogy melyik tömítéseket kellene kicserélni.

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Két-három nappal ezelőtt volt egy nagyon hasonló kérdés, most én kérek tanácsot.

Bár az autó még messze van a veterán-kortól, úgy tűnik, a tömítések kezdik megadni magukat. Tavaly ősszel az olajteknő tömítést kellett kicserélni, most január-februárban soha korábban nem tapasztalt olajfolyás jelentkezett, ahogy ezt az alábbi képek mutatják. Kérlek Benneteket, vessetek pár pillantást a készített fotókra, és adjatok tanácsot, hogy melyik tömítéseket kellene kicserélni.

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080214/DSCF025...ltoltes.hu_.jpg

Előre is köszönöm.

Sztem ez a vezérműház és a hengerfej közötti tömítés lesz. :)

Meg gyanús a vezérműtengely tömítése ott, ahol kijön az elosztónál.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen volt, és az elosztó tömítés cseréje megoldotta a problémát. De előbb tényleg le kéne mosni, és aztán már látni kell, hogy honnan jön.

A motormosást a kora tavaszi alvázmosással együtt tervezem, ezért most egyelőre csak megtisztítanám a felületet. Érdemes utána minden megállást követően azonnal ellenőrizni a motort?

Link to comment
Megosztás:

A motormosást a kora tavaszi alvázmosással együtt tervezem, ezért most egyelőre csak megtisztítanám a felületet. Érdemes utána minden megállást követően azonnal ellenőrizni a motort?

Sztem nem kell feltétlenül lemosni az egyész blokkot. Elég féktsztítóval lefújni róla az olajszennyeződést.

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem kell feltétlenül lemosni az egyész blokkot. Elég féktsztítóval lefújni róla az olajszennyeződést.

Tudom, hogy Ti mindenre a féktisztítót használjátok (egyfajta kalmopirinként), de én régivágású emberként megelégszem a hagyományos Turtle-motortisztítóval. Megyek, megkeresem az autót...

Link to comment
Megosztás:

én brigéciol + fogkefe kombóval lenyomtam este :)

eddig nem látom, hogy jönne valahol

pedig frissnek tűnt az olajfolt előtte, szóval passz.

lehet, hogy sokallta az olajat és kinyomta a szerinte feleslegesnek ítéltet?

nem sokkal magasabban volt üzemmelegen, mint a max jelzés

most max alatt van nagyon kicsivel

Link to comment
Megosztás:

én brigéciol + fogkefe kombóval lenyomtam este :)

eddig nem látom, hogy jönne valahol

pedig frissnek tűnt az olajfolt előtte, szóval passz.

lehet, hogy sokallta az olajat és kinyomta a szerinte feleslegesnek ítéltet?

nem sokkal magasabban volt üzemmelegen, mint a max jelzés

most max alatt van nagyon kicsivel

Rászórsz egy kis hintőport csapatsz egy kőrt, és mindjárt meglátszik. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Astra F tükrét a mosó meglazította, s kifordul, vagyis kifordítható, nem tudjátok, hogy lehetne visszapasszintani?

P.

A tükörlapot fordította ki vagy a házat nyomta odébb?

Ha a tükörlapot, akkor azt 1 határozott mozdulattal vissza lehet tenni, ha a házat akkor a 3db felfogató menetes műanyag repedt szét.

Link to comment
Megosztás:

A tükörlapot fordította ki vagy a házat nyomta odébb?

Ha a tükörlapot, akkor azt 1 határozott mozdulattal vissza lehet tenni, ha a házat akkor a 3db felfogató menetes műanyag repedt szét.

nem, a tükör a helyén van, benne a házban, hanem ahol a műanyag ház hozzáér az ajtóra szerelt műanyaghoz, ott lehet fordítani, befelé lehet hajtani a tükröt is tartalmazó részét. Ahogy benéztem, ott van három fém részecske, olyan csapféle, lehet, hogy az fogódik egy műanyaghoz?

Link to comment
Megosztás:

nem, a tükör a helyén van, benne a házban, hanem ahol a műanyag ház hozzáér az ajtóra szerelt műanyaghoz, ott lehet fordítani, befelé lehet hajtani a tükröt is tartalmazó részét. Ahogy benéztem, ott van három fém részecske, olyan csapféle, lehet, hogy az fogódik egy műanyaghoz?

Ha régi tipusú a tükröd (94 és előtti, és az tűnik valószínűnek) akkor egyszerűen rácsapsz ököllel egyet a tükör házára az ajtóra merőlegesen és beugrik a helyére. Ha későbbi, (a vékony nyakú) akkor is vissza lehet nyomni, csak egy csavarhúzó is kell hozzá amivel a rugós nyelvet egy kicsit visszanyomod, aztán adj neki egy ökölcsapást!

Link to comment
Megosztás:

A motormosást a kora tavaszi alvázmosással együtt tervezem, ezért most egyelőre csak megtisztítanám a felületet.

Most este 5+4+6 km megtétele után CSI-t játszottam a sötét parkolóban, de nem találtam olajfolyásra utaló nyomokat, úgyhogy egyelőre ugyanaz a helyzet, mint Yooccoonál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kollégámnak van egy Astra F autója 94-es X16 motorkódja van 8 szelepes. Hidegen a motor dadog mintha nem menne az összes henger. Melegen a hiba megszünik. Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba kérem ossza meg velem. A gyertyák most lettek cserélve, de a hiba nem szünt meg.

Köszönöm a segítséget.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kollégámnak van egy Astra F autója 94-es X16 motorkódja van 8 szelepes. Hidegen a motor dadog mintha nem menne az összes henger. Melegen a hiba megszünik. Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba kérem ossza meg velem. A gyertyák most lettek cserélve, de a hiba nem szünt meg.

Köszönöm a segítséget.

Nekem így elsőre a motor hőmérséklet jeladónak tűnik. Ami a szívócsonk hátulján van 2 vezetékes. Persze esélyes lehet még az alapjárati motor elkoszolódása is.

A teljes motorkód X16SZ?

Link to comment
Megosztás:

Kollégámnak van egy Astra F autója 94-es X16 motorkódja van 8 szelepes. Hidegen a motor dadog mintha nem menne az összes henger. Melegen a hiba megszünik. Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba kérem ossza meg velem. A gyertyák most lettek cserélve, de a hiba nem szünt meg.

Köszönöm a segítséget.

Még a folytószelepházat és az alapjárati motort takarítanám ki... és sötétben megnézném, nincs-e szikra

valamelyik gyújtókábel mellett...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.