Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sok fejfájást okoztak jürgenék azzal, hogy kispórólták a védőlemezt a motor alól, nemhogy a motor védtelen de a generátor csokszor locsog a víztôl...valakinek sikerült már megoldania ezt a problémát???

Nem kelek át folyókon a kocsival! :lol:

Viccet félretéve, síma eső esetén nálam még nem jelentkezett ilyen probléma. Jó állapotban van a kerékjárati doblemezed?

Link to comment
Megosztás:

Nem kelek át folyókon a kocsival! :lol:

Viccet félretéve, síma eső esetén nálam még nem jelentkezett ilyen probléma. Jó állapotban van a kerékjárati doblemezed?

Nem kell ahhoz a Tiszában rallyzni. Elég egy vízzel teli nyomvályúba belevágtatni. Blitzről visszafele volt szerencsém hozzá, még a légszűrő is tiszta víz volt belülről, dobhattam is ki a sunyiba. Nekem fent van elvileg minden műanyag takaró mégis felvágja a motortérbe, 1-1 ilyen után a mocitetőn lévő filc-akármiből facsarni lehet a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ha belepróbálsz egy másikat :lol:

Más user módot nem tudok a tesztelésre :lol:

Egyébként lehet attól is, a lambdától is, fals levegőtől is, meg még pár dologtól.

Én is megfigyeltem az utóbbi napokban hogy leálláskor magas fordulaton jár a motor-igaz, mostanában jól meg is hajtom, magas fordulatokon jártam vele, talán ez is befolyásolja-és hiába várom hogy beálljon a helyes alapjárat(megj.:nincs fordulatszámmérő)...1-2 perc elteltével is ugyanazon a magasabb fordulaton jár. Viszont ha ledöglesztem majd újrainditom akkor már a normális, megszokott fordulaton jár, nem is ingadozik. Ez is alapjárati moci vagy a lefulladásokhoz van valami köze? Minek a tünete ez?

Egyébként tegnap este óta újabb 35-40 km-t mentem gond nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Sok fejfájást okoztak jürgenék azzal, hogy kispórólták a védőlemezt a motor alól, nemhogy a motor védtelen de a generátor csokszor locsog a víztôl...valakinek sikerült már megoldania ezt a problémát???

Én most tervezem a jobb kerékjáratban pótolni a hiányt, alulról nem zárom le csak oldalról a kerék felöl. A mocitetőmön van egy koszcsík az ékszíj vonalában ahogy felcsapja a vizet. Majd teszek fel képeket ha elkészül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hol van az alapjarati moci az en teknomben? Nehez kitisztitani? :lol:)))

folytószelepházon. nem nehéz annyira, csak óvatosan bánj vele, ne csavargasd a tengelyét.

illetve igazából csak akkor hasznos ez a művelet, ha ezzel együtt a folytószelepházat is

kipucolod, a levegőjáratokkal együtt, de ez már macerásabb :lol:

Link to comment
Megosztás:

folytószelepházon. nem nehéz annyira, csak óvatosan bánj vele, ne csavargasd a tengelyét.

illetve igazából csak akkor hasznos ez a művelet, ha ezzel együtt a folytószelepházat is

kipucolod, a levegőjáratokkal együtt, de ez már macerásabb :lol:

Ne nezzetek hulyenek de meg csak azt mondjatok meg hol van az a folytoszelephaz. Esetleg vmi kepet stb...

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a kevésbé látványos és nehezen felderíthető dolgok közül még a gyújtásmodul tud hasonlót okozni, ami a gyújtótrafó alatt van rögzítve, fekete műanyag "kocka", egy csati megy rá.

Lehetséges az hogy a gyújtásmodul vagy a trafó "csak" időnként nem működik rendeltetésszerűen és azért fullad le a motor? Pl. azok túlmelegedése esetén? Ma megint fuldokolt csak most nem volt olyan "látványos". Érdemes lecserélni mindkettőt egyszerre? Kb. mennyiért van az új?

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges az hogy a gyújtásmodul vagy a trafó "csak" időnként nem működik rendeltetésszerűen és azért fullad le a motor? Pl. azok túlmelegedése esetén? Ma megint fuldokolt csak most nem volt olyan "látványos". Érdemes lecserélni mindkettőt egyszerre? Kb. mennyiért van az új?

Simán lehet. Meg lett mérve?

Ezekből az új dolgok elég drágák. Én bontottra szavazok kipróbálási garanciával, ha tényleg ez a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Simán lehet. Meg lett mérve?

Ezekből az új dolgok elég drágák. Én bontottra szavazok kipróbálási garanciával, ha tényleg ez a hibás.

Nem mérettem, nem tudok senkit az ismerősi körben, viszont az egyik haver azt mondta hogy vagy rossz vagy nem, minek méregetni, le kell cserélni.. Majd meglátogatok 1-2 szervizt. Mellesleg most lettem figyelmes arra hogy a motorkódot eddig mindig hibásan mondták nekem. A blokkon X14NZ szerepel, de nekem mindig a C14NZ kódot pötyögték be pl. alkatrész vásárláskor is. Most meg találtam egy helyet ahol külön van megemlitve mindkettő. Mi a különbség? Számottevő eltérés van a kettő között?

Link to comment
Megosztás:

Nem mérettem, nem tudok senkit az ismerősi körben, viszont az egyik haver azt mondta hogy vagy rossz vagy nem, minek méregetni, le kell cserélni.. Majd meglátogatok 1-2 szervizt. Mellesleg most lettem figyelmes arra hogy a motorkódot eddig mindig hibásan mondták nekem. A blokkon X14NZ szerepel, de nekem mindig a C14NZ kódot pötyögték be pl. alkatrész vásárláskor is. Most meg találtam egy helyet ahol külön van megemlitve mindkettő. Mi a különbség? Számottevő eltérés van a kettő között?

Semmi.

Az első betű a környezetvédelmi osztályát jelöli. De a C-s is simán tudta a következő besorolást.

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, hogy az f astra-ban az üzemanyagszivattyúnak már a gyújtásnál menni-e kell pár másodpercig, mint általában a többi autóban, vagy csak később indul be? Az enyém csak önindítózásnál kezd el menni, meg persze amikor jár a motor, ezért sokszor nehen indul. El van kötve vmi, vagy mind ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, hogy az f astra-ban az üzemanyagszivattyúnak már a gyújtásnál menni-e kell pár másodpercig, mint általában a többi autóban, vagy csak később indul be? Az enyém csak önindítózásnál kezd el menni, meg persze amikor jár a motor, ezért sokszor nehen indul. El van kötve vmi, vagy mind ilyen?

Motortipusa válogatja.

Link to comment
Megosztás:

Nem kelek át folyókon a kocsival! :lol:

Viccet félretéve, síma eső esetén nálam még nem jelentkezett ilyen probléma. Jó állapotban van a kerékjárati doblemezed?

Rendben van minden de ahogyan Sanci is írta a gépháztetôt bélelô filcen hosszan sár van felpriccolva. Generátor, moci s a szervópumpa mind csupa dzsuva a nagyobb esôzések után...

Link to comment
Megosztás:

Én most tervezem a jobb kerékjáratban pótolni a hiányt, alulról nem zárom le csak oldalról a kerék felöl. A mocitetőmön van egy koszcsík az ékszíj vonalában ahogy felcsapja a vizet. Majd teszek fel képeket ha elkészül. :lol:

Ja..ne is említsem a szervó + a generátor szíjaknak a tárcsáit telibe kapja minden pocsolya :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja..ne is említsem a szervó + a generátor szíjaknak a tárcsáit telibe kapja minden pocsolya :lol:

Elmondanám neked, hogy a kerékív elején is van egy műanyag takaró ami megvédi valamilyen szinten ezeket csak a szervizekben elfelejtik visszarakni. Bontottan mifelénk kuriózum, újonnan meg 3 ezer píz körül van de sok a haszna, megéri megvenni és feltenni!

Link to comment
Megosztás:

És jó vagy nem?

Hisz' épp ez az! Szerintem is le kell először ellenőrizni hogy tényleg az okozza-e a lefulladásokat. Ezért is kérdeztem néhány hozzászólásommal ezelőtt hogy lehetséges-e az hogy csak időnként, rendszertelenül "romlik el" valami oknál fogva(pl.túlmelegedés)? Viszont akkor az is előfordulhat hogy éppen amikor mérik, ellenőrzik, jól fog működni, nem fogja a hibát produkálni, vagy rosszul gondolom? Esetleg nem lehetne abba a gyújtásvezérlőbe "belenyúlni"? Nem lehet hogy abban is csak valamilyen banális érintkezési hiba jelentkezik időről időre?-persze feltéve hogy tényleg az vacakol..

Link to comment
Megosztás:

Elmondanám neked, hogy a kerékív elején is van egy műanyag takaró ami megvédi valamilyen szinten ezeket csak a szervizekben elfelejtik visszarakni. Bontottan mifelénk kuriózum, újonnan meg 3 ezer píz körül van de sok a haszna, megéri megvenni és feltenni!

Háromezer? Mindjárt kirángatom a kutya alól a gumilábtörlőt, azt hasítok belőle egy darabot és felszögelem. :lol: Hétvégén tervezek egyet csinállni műpadlóból. Majd teszek fel képeket.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég ezt a linket kaptam(és köszönöm), hogy kiderítsem mi okozza a teljesítménycsökkenésemet, olajfogyásomat.

Felhívtam a pasit és 9-10ezret mondott veszteségmérésre.

Korábban ti itt pár ezret említettetek, amit még rá is szánnék, de 10ezer forint már pótolna a javításba is. Mert ami tény, hogy valami baj van a jelenlegi olajfogyás és telj.csökkenést tekintve.

Tudom, hogy a 10ezer is pont 5 pár ezres, de inkább 2-3-4-re gondoltam.

Tipp???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.