Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Elég a 300-as. Sztem pénzkidobás nagyobbat venni otthoni használatra. :D Az sem baj, ha kicsi a kompresszor. Az enyém 24-es tartály, 180 L/perc teljesítmény. 1 kerék le-fel szereléséhez elég. Amíg átcuccolok a másikhoz újratölt....

Sok mindenre jó az. Pl. asszonynak cseréltem a bizti öveket, racsnissal kínszenvedés volt kiszedni az átmenő csavarokat, ami alulról alvázvédős volt. Légkulcs meg lekapta pikk-pakk, de elég ha annyit mondok, hogy nálam a téli-nyári átállás max fél óra, abból fele idő a felnik mosogatása. :wacko:

Ok köszi! Ez a válasz kb 10eft. Már amit megspórolok:)))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne 1 problémám az ac pumpám nem mindig müködik ,hidegen indul melegben nem ,ha megütögetem néha beindul,de csak nagyon soká ,áramot kap,ja és melegszik,mi lehet a gond?kivettem átfujtam kompresszoral,ua a hiba,tank kitakaritva,szürö szintugy,

Csere :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Adott fater '92-es kombi F Astrája, 1.6i C16NZ motorkóddal. 359 000 km.

A kocsin már volt motorgenerál egy teljes és egy részleges. ( 1. fúrás, gyűrűzés 4 henger - 2. gyűrűzés csak 1 hengernél.)

A mosatni részleges után fogyasztásban tuti lett, de menetteljesítményekben mint egy félig döglött ló. Most már minden komolyabb manőver előtt vissza kell kapcsolni. Városi poroszkálásban képtelenség alapjáraton autózni, mert mintha szét akarná rázni az egész autót, ilyenkor gázt kell adni neki. Az alapjárat is elég ingadozó, bár nincs ford. mérő de hallani ahogy ingadozik.

Mire tippeltek.....

THX

Link to comment
Megosztás:

Igy van csak terhelesvaltaskor csinalja. En is csak nyaron hallom, pont a lehuzott ablak miatt, de ugy vettem eszre hogy ezt csak kb 1 -2 honapja csinalja.... most mennenk Gorogbe es hat meg kell mondjam kicsit felek hogy nem e lesz gond a hosszu (1200km) uton a jargannyal. Esetleg ha valakinek van jotanacsa hogy mit erdemes atnezni a kocsin ilyenkor azt szivesen fogadnam.

Sziasztok!

Elnézést, hogy ilyen régi kommentre reagálok, ráadásul OFF-os autóval [15 éves Renault 19 ^_^], de én is ugyanilyen nyikorgást hallok, és nem tudok rájönni, mi ez.

Voltam szerelőnél, de ő azt mondta, hogy semmi rendellenest nem lát/hall, az tény, hogy a motortartó bakok kicsint már el vannak pilledve, emiatt rángathat picit alacsony sebességben. Ettől függetlenül idegesit a dolog, jó lenne tudni, hogy konkrétan mi az oka... [mármint hogy valami lassan megadja magát vagy csak szimplán öregszik pl a tűzkarikánál a rugó...]

A jelenség ugyanez: 1->2 -be, néha 2->3 -ba váltáskor, mikor nagyobb gázzal nyomok kuplungot, akkor nyekken. Vagy pl ha egy padkára állok fel 1-esben és mikor felért a kerék, kuplungolok. Illetve menetközben, 2-esben hirtelen elvéve a gázt. Szóval ugyanaz, amit irtatok: terhelésváltáskor.

A kuplungra tippeltem, de azzal amúgy nincs gond [kopp-kopp-kopp]. Igaz kicsit magasan fog, de hát nem mai darab...

Lényeg a lényeg: előjött bármi azóta?

Köszönöm, szép napot!

g

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést, hogy ilyen régi kommentre reagálok, ráadásul OFF-os autóval [15 éves Renault 19 ^_^], de én is ugyanilyen nyikorgást hallok, és nem tudok rájönni, mi ez.

Voltam szerelőnél, de ő azt mondta, hogy semmi rendellenest nem lát/hall, az tény, hogy a motortartó bakok kicsint már el vannak pilledve, emiatt rángathat picit alacsony sebességben. Ettől függetlenül idegesit a dolog, jó lenne tudni, hogy konkrétan mi az oka... [mármint hogy valami lassan megadja magát vagy csak szimplán öregszik pl a tűzkarikánál a rugó...]

A jelenség ugyanez: 1->2 -be, néha 2->3 -ba váltáskor, mikor nagyobb gázzal nyomok kuplungot, akkor nyekken. Vagy pl ha egy padkára állok fel 1-esben és mikor felért a kerék, kuplungolok. Illetve menetközben, 2-esben hirtelen elvéve a gázt. Szóval ugyanaz, amit irtatok: terhelésváltáskor.

A kuplungra tippeltem, de azzal amúgy nincs gond [kopp-kopp-kopp]. Igaz kicsit magasan fog, de hát nem mai darab...

Lényeg a lényeg: előjött bármi azóta?

Köszönöm, szép napot!

g

Én már évek óta együtt élek a jelenséggel.

Legújabb tippem az ékszíj helyesebben a hosszbordás szíj. Minap belehajtottam egy jó mély vízbe és azután nyekergett egy darabig a szíj. Már van a szíjban vagy 80ekm (legutóbbi vezérléscserénél azt nem cseréltettem). Szóval hamarosan kipróbálom, hogy leszerelt szíjjal is nyekkenget-e terhelésváltásra, hátha csak ennyi a baja.

Amugy a többi jelöltek:

-kipuf csatlakozás(ok) (ezt már többször néztem, rendben)

-motortartó bakok (jónak látszanak)

-kuplung (nálam a fő gyanusított)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nah úgy fest lehet a váltóban zörög valami nekem..elég csúnya hangon..legalábbis arra gyanakszunk, de majd hétfőn viszem szervízbe. Sajnos lehet hogy helytálló a megállapítás, mert elég sokáig folyatta az olajat a váltónál egy tömítés....és hát elég sok olaj ment bele miután az a tömítés meglett csinálva. (persze tudom hamarabb is megcsináltathattam volna :S ) Na de mindegy is... + most megy müszakira is a jármű...kíváncsi leszek mit kér :S

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az F Astrám fényezéshez és üregvédelemhez szét lett szedve. A hátsó biztonsági övet feltekertem, de most nem tudom kihúzni. Olyan mint mikor hirtelen megrántom és beakad utána pedig nem enged, próbáltam kicsit vissza engedni de semmi, nem old ki. Szerintem a borulás érzékelő kapcsolt be rajta, és az nem enged ki. Van valami módszer amivel ki lehet húzni? A racsni ha rázogatom hengert néha kienged 1-2 centit de így nagyon lassú, nem használható.

Előre is köszi!

üdv. eti

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az F Astrám fényezéshez és üregvédelemhez szét lett szedve. A hátsó biztonsági övet feltekertem, de most nem tudom kihúzni. Olyan mint mikor hirtelen megrántom és beakad utána pedig nem enged, próbáltam kicsit vissza engedni de semmi, nem old ki. Szerintem a borulás érzékelő kapcsolt be rajta, és az nem enged ki. Van valami módszer amivel ki lehet húzni? A racsni ha rázogatom hengert néha kienged 1-2 centit de így nagyon lassú, nem használható.

Előre is köszi!

üdv. eti

Sajnos szét tkell szedni, és kézzel kiakasztani a pöcköt. Én is jártam már így, nem volt más megoldás. Úgy emlékszem belső háromszög fejű csavarok vannak benne, ha jól rémlik sima laposfejű csvarhúzóval tekertem ki őket. Ha csak a borulás érzékelő, akkor próbáld meg a beszerelésnek megfelelő normál pozícióba állítani, és úgy húzni az övet. ha nem jön ki, akkor szedd szétt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lehet hogy furának tünik, de számomra egy kicsit szokatlan és ezért kérek tanácsot.

Múlt héten tettem-vette egy kicsit a kocsi körül(gyertya-, kartelgázcső ,fütőradiátor csere, kutyacsont, stb.)

Gondoltam megnézem az olajat, egész jó állapotban van és a nivó pálca negyedén volt. Töltötem utána, hogy fél és háromnegyed között legyen.

Pár nap múlva vetem észre, mikor gyújtásra tekerem a kocsikulcsot, hogy az "olajnyomást hibát" jelző kontrol lámpa nem világit.

Most szedtem szét a müszerfalat, és az izzó hibátlan, de azért a kontakthiba elkerülése végett kicseréltem.

Régebben mikor inditoztam az alább lámpák világitottak:

- kézifék,

- Motorhiba jelző,

- "olajnyomás jelző" (olajkannás piros)

- töltés.

Csütörtökön volt, hogy kb 3-5 mp-re felvillant a hibajelző lámpám 90km/h-nál. Semmi rángatás, vagy a megszokotnál eltérő nem volt tapasztalható, de azért azonnal kivettem üresbe és gurultam. kb 10 km után mikor megérkeztem a célhelyre megnéztem, az olaj rendben volt. Azóta nem fordult elő.

Van valakinek valami ötlete, hogy mit kellene megnéznem? ja és hol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lehet hogy furának tünik, de számomra egy kicsit szokatlan és ezért kérek tanácsot.

Múlt héten tettem-vette egy kicsit a kocsi körül(gyertya-, kartelgázcső ,fütőradiátor csere, kutyacsont, stb.)

Gondoltam megnézem az olajat, egész jó állapotban van és a nivó pálca negyedén volt. Töltötem utána, hogy fél és háromnegyed között legyen.

Pár nap múlva vetem észre, mikor gyújtásra tekerem a kocsikulcsot, hogy az "olajnyomást hibát" jelző kontrol lámpa nem világit.

Most szedtem szét a müszerfalat, és az izzó hibátlan, de azért a kontakthiba elkerülése végett kicseréltem.

Régebben mikor inditoztam az alább lámpák világitottak:

- kézifék,

- Motorhiba jelző,

- "olajnyomás jelző" (olajkannás piros)

- töltés.

Csütörtökön volt, hogy kb 3-5 mp-re felvillant a hibajelző lámpám 90km/h-nál. Semmi rángatás, vagy a megszokotnál eltérő nem volt tapasztalható, de azért azonnal kivettem üresbe és gurultam. kb 10 km után mikor megérkeztem a célhelyre megnéztem, az olaj rendben volt. Azóta nem fordult elő.

Van valakinek valami ötlete, hogy mit kellene megnéznem? ja és hol?

Nézd meg az olajgomba csatiját, valahol hátul lent van a blokkba beletekerve, ha jól emlékszem. Ha aláhasalsz biztos kiszúrod.

Link to comment
Megosztás:

Hellósztok!

97-es f-es astrámva, 8 szelepes 1.4-es motorral!

A problémám a következő: kb. egy hónapja, mikor csehországból jöttem haza, az úton kb. 130-as tempónál berángatott az autó! Végig az egész út alatt ezt a tempót tartottam!Gyorsan megnéztem az olajat és a hűtővizet, de nem volt egyikkel sem gond!

A probléma még mindig fenn áll, gondoltam dugulásra is, de a rángatás, vagy néha csak megtorpanás a kanyarokban, kanyarkijáratoknál jelentkezik, és ha nagyon zötyögős úton gyorsabban megyek! Néztrem már a gyújtáskábeleket is, de azok ki vannak fixálva egyenként, és nem tudnak összeérni, vagy letestelni!

Bízom benne, h tud valaki segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Hellósztok!

97-es f-es astrámva, 8 szelepes 1.4-es motorral!

A problémám a következő: kb. egy hónapja, mikor csehországból jöttem haza, az úton kb. 130-as tempónál berángatott az autó! Végig az egész út alatt ezt a tempót tartottam!Gyorsan megnéztem az olajat és a hűtővizet, de nem volt egyikkel sem gond!

A probléma még mindig fenn áll, gondoltam dugulásra is, de a rángatás, vagy néha csak megtorpanás a kanyarokban, kanyarkijáratoknál jelentkezik, és ha nagyon zötyögős úton gyorsabban megyek! Néztrem már a gyújtáskábeleket is, de azok ki vannak fixálva egyenként, és nem tudnak összeérni, vagy letestelni!

Bízom benne, h tud valaki segíteni!

Villogtass hibakódot:Klikk!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötletet, legalább megnézem van-e javítanivaló alul.

nekem is kellett már cserélnem az olajnyomás érzékelőt + a vezeték köpenyszigetelése is ledörzsölődött már két helyen is és ezért hol volt kontakt hol nem. Mivel nem volt kedvem a vezeték végét kibogarászni, ezért a sérült részeket kivágtam, toldóhüvellyel összekötöttem (állítólag így jobb a kontakt, mint ha forrasztaná az ember) és gyantás zsugorcsővel szigeteltem kívülről. Azóta tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lehet hogy furának tünik, de számomra egy kicsit szokatlan és ezért kérek tanácsot.

Múlt héten tettem-vette egy kicsit a kocsi körül(gyertya-, kartelgázcső ,fütőradiátor csere, kutyacsont, stb.)

Gondoltam megnézem az olajat, egész jó állapotban van és a nivó pálca negyedén volt. Töltötem utána, hogy fél és háromnegyed között legyen.

Pár nap múlva vetem észre, mikor gyújtásra tekerem a kocsikulcsot, hogy az "olajnyomást hibát" jelző kontrol lámpa nem világit.

Most szedtem szét a müszerfalat, és az izzó hibátlan, de azért a kontakthiba elkerülése végett kicseréltem.

Régebben mikor inditoztam az alább lámpák világitottak:

- kézifék,

- Motorhiba jelző,

- "olajnyomás jelző" (olajkannás piros)

- töltés.

Csütörtökön volt, hogy kb 3-5 mp-re felvillant a hibajelző lámpám 90km/h-nál. Semmi rángatás, vagy a megszokotnál eltérő nem volt tapasztalható, de azért azonnal kivettem üresbe és gurultam. kb 10 km után mikor megérkeztem a célhelyre megnéztem, az olaj rendben volt. Azóta nem fordult elő.

Van valakinek valami ötlete, hogy mit kellene megnéznem? ja és hol?

Olajgomba csere. Nekem is volt, én észre se vettem volna, csak olajcserekor a szerelő indította be a kocsit, és neki tűnt fel, hogy nem világít gyújtás ráadásakor. Volt egy bontott G-Astra motor, abból kikapta az olajgombát, enyémbe betekerte, és azóta is jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni. Érdeklődnék, hogy gázbovden visszahúzó rugót (gondolom, hogy ne ez a neve, de amatőr vagyok) nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehetne beszerezni? Régebben írtam, hogy néha fennakad a fordulatszám 1500 körül, lényegében mindegy, hogy milyen meleg a motor, mert véletlenszerűen fordult ez elő. Most rájöttem, hogy mi a hiba... A motortérben a gázbovden végén lévő akármi (amit elvileg az a rugó húzna vissza) néha nem áll vissza teljesen null pontba, mert nincs annyi ereje a rugónak, hogy visszahúzza. Ahogy kézzel visszanyomom, rögtön 900-1000 körül a fordulatszám. Már teljesen megtisztogattam azt a kis akármit amit a rugó húz vissza, ahogy lelépek a gázpedálról, próbáltam szilikonozni is, de nem sok sikerrel jártam.

Bocsi a konyhanyelvért, de nem értek hozzá.

Az autó '95-ös Opel Astra F Caravan C14SE motorral.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.